Olen joutunut tk lääkärin mielivaltaisten
lääkekokeilujen uhriksi!
Kärsin ahdistuksesta ja hän määrää minulle hakuammunnalla toinen toistaan karmeampia masennuslääkkeitä.
Mitä voin tehdä ennen kuin henki lähtee?
Kommentit (117)
Vierailija kirjoitti:
Litium toimii aika hyvin melkein mihin tahansa psykiatriseen vaivaan. Hyvä puoli on että se vähentää myös dementia riskiä.
Aiheuttaa vapinaa.
Miksi käyttää bipolääkettä jos ei ole bipo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä vasta kolmas lääke toimi. Nyt olen ajamassa lääkettäni alas haittavaikutusuhan vuoksi. Lääkettä ei kannata käyttää vuosikausia. Masennuksesta voi parantua, eikä onnellisuuspilleriä tarvita enää.
Kerrotko kiltti,
Mitä lääkkeitä sinulla on ollut käytössä ja pitkäänkö käytit?
Mikä on tilanteesi ja/tai hoitosi nyt?
Ensin määrättiin Mirtazapiinia, sitten Ketipinoria ja toimivin lääke itselle oli Escitalopram, jota olen syönyt 3 vuotta. Aluksi lääke oli 10 mg ja sitä syötiin puolitettuna viikon ajan, sitten nostettiinin kokonaiseen tablettiin ja nyt olen syönyt vuoden 5 mg, jonka puolitan. Näin pitäisi välttää vieroitusoireet. Jos oireita silti vielä tulee, ne menevät ohi kahdessa viikossa.
Masennus ei tarvitse olla pysyvä olotila. Lääke auttaa selviytymään ja antaa aikaa saada elämä järjestykseen. Nyt jaksaa lenkkeillä ja pitää huolta itsestä aivan toisella tapaa kuin aiemmin. Olen oppinut sietämään tilanteita, jotka aiemmin masensivat. Sama
Mene yksityiselle josko saisit ahdistukseesi oikeaa lääkettä. Ei niitä ole pakko rouskuttaa kourakaupalla, vaan usein jo tietoisuus siitä, että lääke on saatavilla auttaa. Missään tapauksessa ei tk-lääkärien tyrkyttämiä masennuslääkkeitä kannata syödä. Eivät lääkäritkään niitä omaan ahdistukseensa syö.
varaa aika psykiatrille ja kerro että nykyiset lääkkeet, ei sovi tai auta. on lieviä masennuslääkkeitä kuten sepram jne unilääke ja masennuslääke yhdistelmiä muita merkkejä. on lieviä rauhoittavia oxamin jne.
masennukseen saa myös sähkö hoitoja ja jotain anturi kypärä hoitoja,vaatii vakavan masennuksen ennenkuin pääsee sinne.
apteekista saa myös ilman reseptiä lieviä yrtti tuotteita kuten valeriaana ja myös uni juttuihin melatonin valmisteita.nämä lieviä ja ei sovi resepti lääkkeiden kanssa välttämättä. osa käyttää valeriaana tuotteita rauhoittumiseen on yrtti valmiste. ei auta vaikeaan ahdistukseen kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ahdistaa? Onko joku katsonut pahasti vai kuinka.
Persesuolenlaskeuma ja läskit ahdistaa.
Sama. Ja valeriaana auttaa ripuliin. Toki,toki toki toki,toki toki,
Kypärä kyrpähoitp ähoito auttoi kyllä hyvin. Aamulla annos suuhun ja illalla kakkoseen. 🤪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Litium toimii aika hyvin melkein mihin tahansa psykiatriseen vaivaan. Hyvä puoli on että se vähentää myös dementia riskiä.
Aiheuttaa vapinaa.
Miksi käyttää bipolääkettä jos ei ole bipo?
Lääkäri kielsi pipon pituisen.... lippalakki helpottaa hulluuteeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten joku sanoi, ahdistus on eri asia kuin masennus ja se ei parane lääkkeillä. Helpotusta voi saada betasalpaajilla, joka rauhoittaa kehoreaktioita ja sitä kautta mieli ei ahdistu niin pahasti. Ahdistushan on fyysinen oire kätketyistä tunteista, jotka eivät pääse ulos. Tällä ei ole mitään tekemistä masennuksen kanssa. Kelan kustantamaan kuntoutuspsykoterapiaan taas pääsee, kunhan toimii kelan ohjeiden mukaan ja kriteerit täyttyy. Itsellä ei ollut ongelmia, kunhan terapeutin löysi. Ap:lle suosittelen kehotyöskentelyyn perehtynyttä, ja voi itsekin lukea ja etsiä tietoa tietoisesta läsnäolosta, keho-mieliyhteydestä, traumoista, mindfulnessista.
Mitkä ne kelan ohjeet on mitä pitää täyttää. Ap.
On samat ohjeet kun ruohonleikkurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene ulos nauttimaan kevätsäästä. Sulje SOME ja menet töihin.
Asiallisesti kiitos. Ap.
Vedä vee päähäsi.
Mindfullness on buddhalaista uskomushoitoa. Ja hevonkukkua ahdistukseen. Tonttu istuu olkapäälläsi. Voi surkeus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisesti kiitos. Ap.
Anneli, diapameja ei syödä kouratolkulla humalahakuisesti. 🤭
Poikakin syö niittä humalahakuisesti. Sitten läiskiään korttia ja nukutaan vierekkäin.
Minun äitini kävi ajokortti lääkärillä ...30 minuutin käynnillä lääkäri diagnisoi 5 ajokortti todistukseen 5 vakavaa sairautta ihan vaan haastattelun pohjalta ilman mitään tutkimusta ..
Nutktko huonosti -uniapea
Verenpaine koholla- verenpainetauti
Ymmarsit kysymyksen väärin - alkava muisti sairaus
Tässä muutama esimerkki ...
Vierailija kirjoitti:
Minun äitini kävi ajokortti lääkärillä ...30 minuutin käynnillä lääkäri diagnisoi 5 ajokortti todistukseen 5 vakavaa sairautta ihan vaan haastattelun pohjalta ilman mitään tutkimusta ..
Nutktko huonosti -uniapea
Verenpaine koholla- verenpainetauti
Ymmarsit kysymyksen väärin - alkava muisti sairaus
Tässä muutama esimerkki ...
Keksityista sairauksista johtuen äitini joutui juoksemaan muisti testeissä ja joutui poliisin syynattavaksi ja uusimaan ajokortin vuoden välein..
Äitini meni kolmannen uusimisen myötä toiselle lääkärille ja kertoi koko tarinan tälle ja sai toisen lääkärin myötä järkevämmin uusimistahdin ajokortille
Tämä on masennuksesta ja masennuslääkkeistä. Psykologi kertoo:
Ahdistukseen suositellaan psykoterapiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiallisesti kiitos. Ap.
Vedä vee päähäsi.
Täälä on tämä jolle mitkään lääkkeet eivät auta. Pudonnut vauvana pää edeltä lattiaan?
Vierailija kirjoitti:
Ahdistukseen suositellaan psykoterapiaa
Totta. Lääke auttaa akuutisti, mutta kongnitiivisella terapialla on pysyvä vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkaise hoitosuhde ja ilmoita meneväsi yksityiselle.
Ota tämä tosissaan.
Kertomasi kuulostaa todella pahalta.
Juu ihan varmaan 😆
Järkevintä olisi vaihtaa terveyskeskusta jos lähitieenoolla on toista.