Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen joutunut tk lääkärin mielivaltaisten

Vierailija
08.03.2026 |

lääkekokeilujen uhriksi!

Kärsin ahdistuksesta ja hän määrää minulle hakuammunnalla toinen toistaan karmeampia masennuslääkkeitä.

Mitä voin tehdä ennen kuin henki lähtee?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vasta kolmas lääke toimi. Nyt olen ajamassa lääkettäni alas haittavaikutusuhan vuoksi. Lääkettä ei kannata käyttää vuosikausia. Masennuksesta voi parantua, eikä onnellisuuspilleriä tarvita enää.

Kerrotko kiltti,

Mitä lääkkeitä sinulla on ollut käytössä ja pitkäänkö käytit?

Mikä on tilanteesi ja/tai hoitosi nyt?

Ensin määrättiin Mirtazapiinia, sitten Ketipinoria ja toimivin lääke itselle oli Escitalopram, jota olen syönyt 3 vuotta. Aluksi lääke oli 10 mg ja sitä syötiin puolitettuna viikon ajan, sitten nostettiinin kokonaiseen tablettiin ja nyt olen syönyt vuoden 5 mg, jonka puolitan. Näin pitäisi välttää vieroitusoireet. Jos oireita silti vielä tulee, ne menevät ohi kahdessa viikossa.

Masennus ei tarvitse olla pysyvä olotila. Lääke auttaa selviytymään ja antaa aikaa saada elämä järjestykseen. Nyt jaksaa lenkkeillä ja pitää huolta itsestä aivan toisella tapaa kuin aiemmin. Olen oppinut sietämään tilanteita, jotka aiemmin masensivat. Sama

Annokseni on nykyään niin pieni, että se on käytännössä plasebo. Jonkinlainen turvalääke, joka auttaa uskomaan siihen, että olen parantunuut. Sama

Vierailija
82/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä aloita ainakaan bentsodiatsepiineja. Jos jäät lääkekoukkuun niin siitä on todella vaikea päästä eroon. Lisäksi herkästi tulee nistin leima otsaan.

Paras lääke on Opamox tms. bentsodiatsepiini. On tehokas, poistaa ahdistuksen hetkessä.  Täytyy vain muistaa, ettei sitä saa käyttää säännöllisesti: ainakin 2 välipäivää viikossa, ja välillä kokonaisen 30mg:n tabletin sijaan vain puolikas. 

Olen käyttänyt menestyksekkäästi oksatsepamia 80-luvulta asti, välillä on kyllä ollut vuosien lääketaukoja, enkä ole tullut riippuvaiseksi.  Lääkärit pelkäävät kauheasti määrätä pvk-lääkkeitä, koska saavat niiden määräämisestä helposti huomautuksen tai varoituksen. Lääketieteessä on nyt muotia välttää kaikkea, mistä potilas saattaa saada hyvänolontunteen. Kärsimys jalostaa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä aloita ainakaan bentsodiatsepiineja. Jos jäät lääkekoukkuun niin siitä on todella vaikea päästä eroon. Lisäksi herkästi tulee nistin leima otsaan.

Paras lääke on Opamox tms. bentsodiatsepiini. On tehokas, poistaa ahdistuksen hetkessä.  Täytyy vain muistaa, ettei sitä saa käyttää säännöllisesti: ainakin 2 välipäivää viikossa, ja välillä kokonaisen 30mg:n tabletin sijaan vain puolikas. 

Olen käyttänyt menestyksekkäästi oksatsepamia 80-luvulta asti, välillä on kyllä ollut vuosien lääketaukoja, enkä ole tullut riippuvaiseksi.  Lääkärit pelkäävät kauheasti määrätä pvk-lääkkeitä, koska saavat niiden määräämisestä helposti huomautuksen tai varoituksen. Lääketieteessä on nyt muotia välttää kaikkea, mistä potilas saattaa saada hyvänolontunteen. Kärsimys jalostaa? 

Bentsot kuuluvat lääkeryhmiin, jotka lisäävät Alzheimerin riskiä. 

Vierailija
84/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SNRI lääkkeet toimii ahdistukseen paremmin. Itsellä Venlafaxin poisti tehokkaasti ahdistusoireet. Lääkkeen aloitus on raskasta sivuvaikutuksineen, mutta muutaman viikon sisällä helpottaa. En oikein ymmärrä tätä rauhoittavien lääkkeiden demonisointia, niille on kyllä paikkansa tarpeeseen. Jos niitä määrätään se 30 tbl tietyn ajan sisällä, ei sitä voi määräänsä enempää käyttää. 

Vierailija
85/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vasta kolmas lääke toimi. Nyt olen ajamassa lääkettäni alas haittavaikutusuhan vuoksi. Lääkettä ei kannata käyttää vuosikausia. Masennuksesta voi parantua, eikä onnellisuuspilleriä tarvita enää.

Kerrotko kiltti,

Ensin määrättiin Mirtazapiinia, sitten Ketipinoria ja toimivin lääke itselle oli Escitalopram, jota olen syönyt 3 vuotta. Aluksi lääke oli 10 mg ja sitä syötiin puolitettuna viikon ajan, sitten nostettiinin kokonaiseen tablettiin ja nyt olen syönyt vuoden 5 mg, jonka puolitan. Näin pitäisi välttää vieroitusoireet. Jos oireita silti vielä tulee, ne menevät ohi kahdessa viikossa.

Masennus ei tarvitse olla pysyvä olotila. Lääke auttaa selviytymään ja antaa aikaa saada elämä järjestykseen. Nyt jaksaa lenkkeillä ja pitää huolta itsestä aivan toisella tapaa kuin aiemmin. Olen oppinut sietämään tilanteita, jotka aiemmin masensivat. Sama

Annokseni on nykyään niin pieni, että se on käytännössä plasebo. Jonkinlainen turvalääke, joka auttaa uskomaan siihen, että olen parantunuut. Sama

Nähtävästi joillakin nämä toimivat. Ette oksenna ja hikoile kaiken aikaa? Minullekin sanottiin kahdesta viikosta. Oksensin, oli särkyjä ja alkoi olla manian oireita. Lopetin sen sitten. 

Vierailija
86/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain masennuslääkkeitä jalkakipuun. En oo niin ääliö, että olisin syöny niitä.

Vierailija
87/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain masennuslääkkeitä jalkakipuun. En oo niin ääliö, että olisin syöny niitä.

Sama juttu, en syö. Jalan ryhmäkuntoutuksessa kuulin, että jokaiselle tyrkytetään masennuslääkettä suunnilleen joka käynnillä. 

Vierailija
88/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetyyli -L- Karnitiini on yksi lisäravinne, mitä voi kokeilla ahdistukseen. Se parantaa mielialaa. Bipo-diagnoosilla ei suositella. 

Myös suoliston terveys vaikuttaa. Otan itse kuurina välillä maitohappobakteereja.

Vierailija
89/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on muotoiltu aika yliampuvasti. Mielivaltaisten kokeilujen uhri... menee aika lailla yli. Jos lääkärin kanssa yhteisymmärrystä ei ole muodostunut, vaihda jo lääkäriä, hyvänen aika. Ei nykyinen lääkäri lääkevaihdoksia sinua kiusatakseen ole tehnyt. 

Vierailija
90/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käyttänyt huumeita? Niiden käytön loppuessa voi tulla ahdistusta. 

Vierailija
91/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhempia masennuslääkkeitä käytetään kroonisen kivun hoitoon pienellä annoksella. Joillakin toimii ja joillakin ei.  On muitakin lääkkeitä toki tarjolla mutta jos et halunnut edes kokeilla lääkitystä niin ei tainnut jalkakipusi olla vakavammasta päästä. 

Vierailija
92/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tehdä testamentti ennen kuin henki lähtee.

Vierailija
93/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vanhempia masennuslääkkeitä käytetään kroonisen kivun hoitoon pienellä annoksella. Joillakin toimii ja joillakin ei.  On muitakin lääkkeitä toki tarjolla mutta jos et halunnut edes kokeilla lääkitystä niin ei tainnut jalkakipusi olla vakavammasta päästä. 

Onko duloksetiini vanha masennuslääke? 

Vierailija
94/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko kiltti,

Nähtävästi joillakin nämä toimivat. Ette oksenna ja hikoile kaiken aikaa? Minullekin sanottiin kahdesta viikosta. Oksensin, oli särkyjä ja alkoi olla manian oireita. Lopetin sen sitten. 

En oksenna, mutta joskus saattaa tulla pahoinvoinnin aalto. En hikoile, koska pukeudun sopivasti ja olen valmis vähentämään vaatetusta tarpeen tullen. Todettuja sivuvaikutuksia ei enempää ole (tai no satunnainen ripuli), mutta haluan silti lopettaa jo lääkityksen. Sama

Vierailija
95/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko duloksetiini vanha masennuslääke? 

Cymbalta on hyvin koukuttava, oliko 50% lle käyttäjistä. Paketissa eri %. 

Laskettin markkinoille, vaikka oli tiedossa. Rahasampo tehtaalle. 

Vierailija
96/117 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on muotoiltu aika yliampuvasti. Mielivaltaisten kokeilujen uhri... menee aika lailla yli. Jos lääkärin kanssa yhteisymmärrystä ei ole muodostunut, vaihda jo lääkäriä, hyvänen aika. Ei nykyinen lääkäri lääkevaihdoksia sinua kiusatakseen ole tehnyt. 

Hän on kyllä toiminnallaan tehnyt oloni todella turvattomaksi, pelkään häntä. Ap

Vierailija
97/117 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän on kyllä toiminnallaan tehnyt oloni todella turvattomaksi, pelkään häntä. Ap

Vaihda osaavalle lääkärille!

Vierailija
98/117 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotku nuoret naiset joille lääkis on ollut pakkomielle käyttäytyy noin lääkäreinä. Mikään kutsumusammatti se ei heillä ole.

Vierailija
99/117 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotku nuoret naiset joille lääkis on ollut pakkomielle käyttäytyy noin lääkäreinä. Mikään kutsumusammatti se ei heillä ole.

Eipä taida olla montaakaan lääkäriä sukupuolesta riippumatta joka olisi lääkäri kutsumuksesta. Raha ratkaisee.

Vierailija
100/117 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tutkintapyyntö lääkärin toimista!

Kaikkeen ei todellakaan tarvitse suostua!