Mikä Jehovalaisia vaivaa ?
Olen sanonut heille, ETTEN NEUVOTTELE OVISUUKYSELYN TAPAAN uskonnosta, niin he eivät kunnioita sitä, vaan tulevat yhä uudelleen ja uudelleen. Pitääkö alkaa kiroilemaan että tajuavat ?
Kommentit (276)
Moni on mennyt hella reihin tai luostariin ruuan takia ilmainen avustusruoka . Kuin lahkot väärät Jeesuksen profeetat tienaa rahaa asuntoja autoja mökkejä näillä myyntijeesuksia jahvella .
Se vaan et sana tuli ihmiseksi .
Sanan vesi muuttui myös viiniksi elikkä vereksi . Jotkut ei vaan pysy kehityksessä mukana . Saati ajantajua ei ole eikä usein tunne karttaa edes .
Meille tuli romaneja varasti TV . Sitten meni imuri .
Jehojahvet on se ongelma 1 TIITUS 1 : 10 . NE JUU TAK SET. Aina eksyttää .
Kyllä he pyrkivät kunnioittamaan ihmisten tahtoa olla rauhassa heiltä. Isossa kaupungissa se voi olla vaikeaa. Pikkupaikkakunnilla heillä on omat vakioalueet, joilla tuntevat ja muistavat asukkaat. Jehova voi myös "pyyhkiä jalkansa" jostain erityisen syntisten pesästä. Yleensä jehovat ovat ok ja heitä kiinnostaa, jos joku ylipäätään tuntee Raamattua hiukankin. Myös muut puheenaiheet käyvät. Saattavat olla hyvin iloisia, jos saavat uutta tietoa asioista.
Ukkini on JT. Hän sanoi, että JT:t etsivät ihmisiä, joita kiinnostaa Raamattu. Jos ihmisiä ei kiinnosta he menevät toiseen paikkaan. Se on eräänlaista lähetystyötä, jollaista kirkkokin tekee ja josta ei kannata hermostua. Mummoani ja itseäni JT-asia ei kiinnosta, eikä ukki siitä väännä kättä. Sanoin hänelle ystävällisesti, että en halua tulevaisuudessakaan jutella Raamatusta. Keskustelemme muista asioista. Toki ukilla on erittäin läheisiä ystäviä niissä piireissä ja he keskenään juttelevat Raamatusta. Ukki luki Matteus 24:14 "Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu." syyksi rampata ovilla. Sanokaa, ettette halua jutella, niin saatte olla rauhassa.
Pelkästään hyviä kokemuksia heistä. Lämpimämpiä ja sydämellisempiä ihmisiä ei ole juuri missään. En kuulu heihin, mutta paljon ihmiset jaksavat ymmärtää väärin ja levitellä heistä perättömiä. Kertoo vain heistä itsestään.
Verensiirtokielto perustuu pelkoon ajalta, jolloin veriryhmiä ei tunnettu. Silloinhan väärän veren saaminen olisi voinut viedä hengen. Veressä ei ole spirituaalinen elämä, kuten väittävät, vaan kirjaimellinen elämä, koska ilman verta monet eläimistä ja ihminen kuolee, siis fyysinen elämä on sidottu vereen, ei sielullinen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkästään hyviä kokemuksia heistä. Lämpimämpiä ja sydämellisempiä ihmisiä ei ole juuri missään. En kuulu heihin, mutta paljon ihmiset jaksavat ymmärtää väärin ja levitellä heistä perättömiä. Kertoo vain heistä itsestään.
Voivat olla mukavia ihmisiä, mutta levittävät väärää evankeliumia koska kieltävät Jeesuksen jumaluuden. Siinä mielessä iso ongelma. Tietysti voi ajatella, kuten Jeesus taisi Raamatussa sanoa "jotka eivät ole meitä vastaan ovat meidän puolellamme".
Vierailija kirjoitti:
No tavallisia ihmisiä. Useita ärsyttää vain ovelletulo, minuakin. Siksi tein käyntikiellon. Eipä muuten ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Se lukee raamatussa että "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani."
No ei kai sen Jehovan todistajan kerrota seisovan ovella? :D
Ihan joku muu siellä kolkuttelee.
Nykyään vähemmän käyvät kai ovilla. Seisovat kärryineen kadunkulmissa.
Ennen kulkivat ovelta ovelle. Ilmeisesti se ärsytti ihmisiä ja johti niin moniin valituksiin, että uskonlahkon amerikkalaiset johtajat antoivat käskyn mieluummin olla menemättä oville ja seistä kadunvarsilla kärryjen kanssa näkyvillä siltä varalta, että joku haluaisi mennä heidän kanssaan juttelemaan.
Outoa on uskonnon tyrkyttäminen. Jokainen osaa kyllä valita itse. Ei olisi mulla pokkaa mennä ovelta ovelle.
Kristinusko ja moni muukin uskonto on siitä kummallinen, että vastoin alkuperäistä ideaansa, ne ovat olleet "vaeltelevia ismejä". Eli ne eivät ole paikallisyhteisöjensä oppijärjestelmiä, vaan toteuttaneet imperalismia ja sortoa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa on uskonnon tyrkyttäminen. Jokainen osaa kyllä valita itse. Ei olisi mulla pokkaa mennä ovelta ovelle.
He itse sanoisivat, että noudattavat vaan Jeesuksen mallia ja käskyä saarnata sanaa.
Aivopesua ja massakäyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Evankelis-luterilaiset tarjoavat opetusta (uskontotunnit, ruokarukous, juhlapäivät, laulut) kouluissa, seurakuntataloissa, kirkoissa, televisiossa, YouTubessa, kirkkolehdissä ja useiden radiokanavien kautta.
Se onkin suuri ongelma. Kouluissa ei missään nimessä pidä levittää mitään uskonnollisia tai poliittisia ideologioita tai markkinoida mitään muutakaan.
Jonkinlaisista muistikirjoista kai kyse tuossa ensimmäisessä? Jälkimmäistä en lukenut.