Mikä Jehovalaisia vaivaa ?
Olen sanonut heille, ETTEN NEUVOTTELE OVISUUKYSELYN TAPAAN uskonnosta, niin he eivät kunnioita sitä, vaan tulevat yhä uudelleen ja uudelleen. Pitääkö alkaa kiroilemaan että tajuavat ?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Tiivis yhteisö joka tekee kaiken talkoilla. Sääli kun heidän työnsä valuu hiekkaan ja kuoleman jälkeen odottaa ikuinen rangaistus Helvetin ikuisessa tulessa. Koska he kieltävät Jumalan Pojan ja jolla ei ole Poikaa ei ole Isääkään.
No ei se kai ihan niinkään mene. Siellä viimeisellä tuomiolla on molemmissa "joukkueissa" yllättäviä nimiä ja varmoja "pelaajia" puuttuu kokoonpanosta kummallakin joukolla. Paljon on sellaista salattua, mikä ei ole Herralta salassa. Sitten on vielä se n.s. ryövärin armo, eli viimeisellä silmänräpäyksellä saattaa ankarinkin kieltäjä saada armon. Tuon ryövärin armon varaan pelkästään ei kenenkään kuitenkaan auta laskea tulevaisuuttaan!
Kaikkien uskontojen lapsia ei raahata ovelleni keskellä parasta lauantaita, jolloin lapsen kuuluisi olla kotonaan tai kavereidensa kanssa leikkimässä ja nauttimassa viikonlopusta.
Viikonloppuisin käy paljon lapsia pyhäkouluissa ja kirkkokuorossa. Se on heille kuitenkin kivaa ajanviettoa.
Vierailija kirjoitti:
Se lukee raamatussa että "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani."
Syömäänkö ne pyrkivätkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap, kerro JT:lle kohteliaasti täysin suoraan, että et ole kiinnostunut heidän uskonnostaan lainkaan, etkä halua heitä enää ovellesi, niin silloin jättävät sinut rauhaan.
Heidän ovelta ovelle työhönsä kuuluu se, että palaavat ns.kiinnostuneiden ovelle uudelleen julistamaan sanomaansa. Vaikka kyseessä olisi sinun tulkinnalla uskonnollinen väittely taikka ajatusten vaihto, mutta HE tulkitsevat sen kiinnostukseksi heidän uskontoaan kohtaan, ja palaavat. Ainoastaan suora kieltäytyminen tulkitaan 'eiksi'.
Olen ollut nuorena mukana heidän järjestönsä toiminnassa niin kutsuttuna kiinnostuneena, ja he kertoivat toimivansa näin ovelta ovelle työssään.
No pidempi versio aloituksestani on tämä. Pari kertaa (ikuisuus sitten), olen oven avannut ja väittely oli ilmeinen, eli vertauskuvilla puhuivat, mitään konkretiaa en saanut, eli tyyliin "meidän uskonnossa voimme laittaa karitsat ja leijonat samalle niitylle ja voivat vapaasti laiduntaa keskenään", jaa, kannattaa kokeilla käytännössä, vastasin. Lisäksi maailmanloppu on tullut heidän povaamana ensimmäisen kerran kun olin 5-vuotias. Avaamiset loppuivat yleensä kieltäytymiseen. Ei vaikutusta, tulivat uudelleen. Seuraavalla kerralla sanoin tuon "molemmat pitävät oman uskontonsa, en väittele enää", ei vaikutusta, tulivat uudelleen. Seuraavalla kerralla avasin oven kun näin ikkunasta heidän tulevan, sanoin "eikö se nyt vieläkään mennyt perille, etten kinaa ovensuussa uskonnosta", ei vaikutusta, tulivat uudelleen. Seuraavalla kerralla näytin jo ikkunasta kädellä että hys hys. Ei vaikutusta, tulivat uudelleen TÄNÄÄN. On kovakalloista porukkaa!
Oho! Onpa ikävä tilanne. Ehkä heissäkin on yksilöllisiä eroja.
Jokaisessa osoitteessa, jossa olen asunut, ja kun ovat löytäneet ovelleni, niin suoran kieltäytymisen jälkeen eivät ole tulleet enää uudelleen. Kunnes osoite on vaihtunut, ja eivät ole toki tienneet että asun siellä, ovat tulleet, olen kieltäytynyt, ovat lakanneet käymästä.
Sinun asemassasi soittaisin sitten ehkä poliisin, siinä JT:n paikalla ollessa siis, ja tekisin ilmoituksen kotirauhan häirinnästä. Selittäisin poliisille, että JT:jat eivät lakkaa tulemasta uudelleen edes suoraan pyydettäessä. En itse kyllä keksi mikä muukaan enää auttaisi...
Ps. Unohdin mainita, että en jää heidän kanssaan lainkaan keskustelemaan, enkä väittelemään uskonnollisista näkemyksistä(koska tunnen heidän uskontonsa jo, mutta tätäkään en välttämättä mainitse heille aina), taikka ota lehtiä, koska tiedän sen kaiken tulkittaneen 'kiinnostukseksi'. Ilmoitan aina suoraan, että en ole lainkaan kiinnostunut, enkä halua, että jatkoa seuraa. Siten toimiessani he ovat hyvin kohteliaasti todenneet kunnioittavansa henkilökohtaista päätöstäni, ja poistuneet. Palaamatta enää.
Evankelis-luterilaiset tarjoavat opetusta (uskontotunnit, ruokarukous, juhlapäivät, laulut) kouluissa, seurakuntataloissa, kirkoissa, televisiossa, YouTubessa, kirkkolehdissä ja useiden radiokanavien kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä avaa ovea niille!
Jos suomalaiselle sanoo, että en keskustele ovensuussa uskonnosta, molemmat pitää oman uskonnonsa, PITÄÄ SE OLLA SELVÄ, ETTEI OVELLE YLIPÄÄTÄÄN TULLA. Ap
Eivät he saa merkata tietoja ylös ihmisistä. Ainakaan eivät saisi. Ja koska kiertävät monilla ovilla, voi olla, etteivät pysty muistamaan, kuka haluaa keskutella ja kuka ei.
Minä osaan olla ovea avaamatta. Minulla ei yleensä käy yllätysvieraita, joten jos ovikello soi, tarkistan ovisilmästä, kuka pyrkii sisälle.
Jehovathan raapustelivat tiedonkeräämisen lisäksi ihmisten ovenkarmeihin merkkejään ahdistelu ja häirintäkierroksillaan. Ihme kieroilua ja vandalismia.
https://www.kho.fi/fi/index/ajankohtaista/tiedotteet/2018/khojehovantod…
Millaisia merkkejä? Jotain tarroja?
Avasin heille oven kylpytakissa ja... HAA ! vilautin. Tunkivat kilvan tupaan. Loppupäivä siinä meni vaivojaan parannellen. Pian taas rukoillaan yhdessä...
Eikö näitä huolestuta, että uskonkäsityksissään heillä on enemmän yhteistä muslimien kuin kristillisten kirkkojen kanssa? Pitäisi hälytyskellojen soida.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien uskontojen lapsia ei raahata ovelleni keskellä parasta lauantaita, jolloin lapsen kuuluisi olla kotonaan tai kavereidensa kanssa leikkimässä ja nauttimassa viikonlopusta.
Viikonloppuisin käy paljon lapsia pyhäkouluissa ja kirkkokuorossa. Se on heille kuitenkin kivaa ajanviettoa.
Eivät liene tuntikausien kerjäläistyyppistä kävelyreissua ihmisten ovilla.
Pyhäkoulu ei kauan vie (kävin lapsena) ja kuorot ovat harrastustoimintaa. Oma lapsenikin oli jonkin aikaa seurakunnan kuorossa ja tykkäsi, vaikka emme kuulu mihinkään uskontokuntaan.
Kannattaa pysyä kaukana. Kyseessä on kultti, jonka karttamiskäytäntö on julma ja epäinhimillinen.
Kadulla vihainen mies tuli julkaisun kanssa ja uhkasi helvetintulella, jos ei ota sitä. Sanoi edustavansa vapista.