Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9 vuotiaan lapsen kiinniotto 59 centin muovipussin takia on järjettömin juttu jonka olen kuullut aikoihin

Vierailija
06.03.2026 |

Ymmärrän toki, täällä on varmasti käyty aiheesta keskustelua. En vain oikeasti pysty ymmärtämään millään tasolla tälläistä ihmisten käytöstä. Ei mitään järjenhiventäkään, jää väkisin miettimään onko kyseisellä vartijalla jotain ongelmia, miten tälläinen ihminen voi ylipäätään edes päästä minkäänlaiseen työhön missä ollaan tekemisissä ihmisten kanssa.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa, onko joillakin järjenvalo loppunut kokonaan.

Kommentit (2676)

Vierailija
1341/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin lähtä perseilee lidliin ja kattoa kauanko vartija yrittää mua viedä takahuoneeseen. Ei taida vartija alkaa siihen leikkiin varsinkin jos mulla on kaverit vieressä kuvaamassa.

M50

Joo mene vain perseilemään. Muista laittaa omalla naamalla sun pelleily netissä jakoon.

Oma naama noissa tietysti peittoon, tai blurrataan. Tarkoitushan on nolata se vartija, jolla ei siinä tilanteessa tietenkään ole mitään, millä kuvata :D 

Vierailija
1342/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tämä lapsi oppisi jos ei tule seuraamuksia? Varastaminen on rikos. Nyt se on muovipussi, teininä lonkerot, aikuisena jo ollaan kassalla puukon kanssa. Eli kyllä, pitää kitkeä käytös jo nuorena.

Oppisi mitä? Että älä koskaan ikinä mokaa missään?

Olen mokannut monesti ja kantanut niistä myös seuraukset.

Kuten? Esimerkkejä, kiitos. Enpä itse muista yhtään mokaa, josta muut olisivat aiheuttaneet mulle laittomasti seurauksia.

Laittomasti? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittomasti, nii-in.

Vierailija
1344/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittomasti, nii-in.

Olipas perustelu. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten. 

Vierailija
1345/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kehtaisin sanoa omalla naamalla julkisesti että lapsi ei varastanut, se oli inhimillinen vahinko. Kehtaisitko sinä sanoa omalla naamalla että lapsi on myymälävaras joka sai ansionsa mukaan?

Vierailija
1346/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisiä lapsia voi  käyttää tappajina, kuten Ruotsissa. Uhrin omaisille voi sanoa vaan, ettei voi mitään koska lapsi.

---

Puuko tuksesta tuomittua alaikäistä ei vangittu, epäillään taas tap on yrityksestä asiantuntija muistuttaa lapsen edusta

Poliisi epäilee Turussa tap on yrityksestä 17-vuotiasta, joka tuomittiin vain viikkoja aiemmin yli kahdeksi vuodeksi vankeuteen.

Puukottajalla oli aiempaa rik os taust aa teräas een käytöstä.

Hänet tuomittiin Turussa vuonna 2024 tapahtuneesta törkeästä ryö stöstä, jossa tekijä rikoskumppaninsa kanssa uhkasi ryöstä määnsä henkilöä teräaseella. Oikeus katsoi kaksikon käyttäneen puukkoa myös kahdessa muussa ryöstö ssä.

Nuoren miehen tuolloin saaman ehdollisen vankeusrangaistuksen koeaika on yhä meneillään.

Vierailija
1347/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääongelma tässä oli, että 9 v ei osannut käyttää itsepalvelukassaa, eikä uskaltanut/osannut pyytää apua. Vartijasta en tiedä, voihan olla, että aamulla on saanut helvetinmoisen körmyytyksen siitä, että ei ole huomannut jotain näpistystä ja huudettu, että ohjeistus on tuossa ja se pätee jokaiseen tapauksesta huolimatta.

Lisäksi äiti ei kerinnyt vastata puhelimeen ja alkoi n. 2-3 tuntia myöhässä ihmetellä, että missähän se jälkikasvu on. 

Vierailija
1348/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkin lähtä perseilee lidliin ja kattoa kauanko vartija yrittää mua viedä takahuoneeseen. Ei taida vartija alkaa siihen leikkiin varsinkin jos mulla on kaverit vieressä kuvaamassa.

M50

Vartija kutsuu kiertopartion paikalle. Tulee kovemmat jätkät kaikki varusteet päällä. Myymälävartijalla ei usein ole oikeuksia kantaa voimavarusteita . Ja sit poliisi ja et säästy ilman oikeudenkäyntiä.  Vartijan äiti

Oikeudenkäyntiä mistä? Perseily ei ole laitonta.

M50

Jos vastustat ja potkit jne.  Siellä onnmyös henkilökuntaa todistamassa. Aikuinen mies kai olet jo. Jos 50 v? Ei ihme että teinit.

Tuo on niitä wt-pellejä jotka virittelee lapselleen mopon tappokoneeksi.

Onneksi moni päätyy liikennetilastoihin ennen kuin ne ehtii lisääntyä.

Vierailija
1349/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tässä oli se ettei lapsi uskaltanut kysyä neuvoa, kun muovikassi ei piipannut. Eli ajatteli että sen voi sitten jättää maksamatta. Olisiko tehnyt myös muille tuotteille näin, jos ei piipannut. Eli ei selvästi ollut vielä valmis yksin käyttämään itsepalvelukassaa.

Tuskin olisi tehnyt muille tuotteille niin. Varmasti ymmärsi, että ne pitää maksaa.

Tai sitten olisi, koska ymmärsi senkin että muovipussista pitää maksaa.

Jännä, ettei aikuisia tuollaisen takia kuitenkaan viedä taakse koppiin ja kutsuta poliisia. Mites sä sen selität?

Kuten itsekin totesit aiemmin, kyseessä oli lapsi. Aikuinen on oikeustoimikelpoinen, jolloin hönen kanssaan voi myös suoraan sopia asian ilman sen kummempaa selvittelyä. Lapsen kohdalla sä et voi toimia niin, koska hän ei voi sovitella tai korjata virhettä ilman huoltajaa tai viranomaista vartijan kanssa. Ja kyllä ne aikuisetkin viedään takahuoneeseen odottamaan poliisia hyvin usein. 

Jatkossa kun kassa laskuttaa neljä viiliä ja olen ostanut vain kolme niin poliisi paikalle. Myyjä on varas, vie asiakkaiden rahoja.

Anna mennä vain.

Muista haastaa oikeuteen äläkä valita jos vastapuolen kulut tulee sun maksettavaksi.

Varkaus on tapahtunut kassalla, kuitissa on neljä viiliä ja kassissa kolme, myyjä vei yhden.

Vierailija
1350/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kehtaisin sanoa omalla naamalla julkisesti että lapsi ei varastanut, se oli inhimillinen vahinko. Kehtaisitko sinä sanoa omalla naamalla että lapsi on myymälävaras joka sai ansionsa mukaan?

Ennen sitä kannattaa tarkistaa faktansa ettei tule ikävää fiilistä, kun alkaakin nolottaa. Onnea matkaan! 

Vierailija
1351/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-marketin ja Prisman itsepalvelukassat saisi uusia, ne ottaa huonosti tuotteiden koodin.

Vierailija
1352/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Joo mene vain perseilemään. Muista laittaa omalla naamalla sun pelleily netissä jakoon.

Tietenkin laitan kuten olen ennenkin laittanut

Vierailija
1353/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alaikäisiä lapsia voi  käyttää tappajina, kuten Ruotsissa. Uhrin omaisille voi sanoa vaan, ettei voi mitään koska lapsi.

---

Puuko tuksesta tuomittua alaikäistä ei vangittu, epäillään taas tap on yrityksestä asiantuntija muistuttaa lapsen edusta

Poliisi epäilee Turussa tap on yrityksestä 17-vuotiasta, joka tuomittiin vain viikkoja aiemmin yli kahdeksi vuodeksi vankeuteen.

Puukottajalla oli aiempaa rik os taust aa teräas een käytöstä.

Hänet tuomittiin Turussa vuonna 2024 tapahtuneesta törkeästä ryö stöstä, jossa tekijä rikoskumppaninsa kanssa uhkasi ryöstä määnsä henkilöä teräaseella. Oikeus katsoi kaksikon käyttäneen puukkoa myös kahdessa muussa ryöstö ssä.

Nuoren miehen tuolloin saaman ehdollisen vankeusrangaistuksen koeaika on yhä meneillään.

Juuu. Tässä tapauksessa lapsi laitettiin varastamaan se pyhä pussi. Siihen on työttömän kelal0isvanhemman hyvä kerätä tölkkejä sitten kadulta. Eikä se työtön maksa niistäkään veroa, ei tietenkään.

Vierailija
1354/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli tekona äärimmäisen tuomittava ja siksi oli oikein, että vartija puuttui siihen.

Vierailija
1355/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappu tulee ja pääsiäinen. Ei mennä kukaan itsepalvelukassalle ja tuotteet pitää olla kuitissa oikein. Jos on veloitettu ylimääräistä niin rikosilmoitus.

Tietysti ne pitää olla oikein. Se on aika perusjuttu.

Ja olet vapaa tekemään rikosilmoituksen. Tsemppiä sen kanssa.

Kiva että olet valmis näkemään hieman vaivaa. Saatat pian huomata kuinka kuormittavaa se on. 

Eikö sinustakin olisi parempi, ettei kaupassa tarvittaisi vartijoita? Valitettavasti nuorisonne on pilannut paljon.

Oikeastaan myös sinä, kun et osaa kasvattaa lapsiasi.

Vierailija
1356/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun täällä moititaan äitiä joka toi asian julkisuuteen ja syytetään häntä lapsen nolaamisesta - niin MIKSI te aloititte ja pidätte yllä sitä nolaamista haukkumalla lasta varkaaksi yms? EI mitään olisi seurannut jos te ette olisi lähteneet somelynkkaukseen. Te olette syyllisiä senkin hurskastelijat.

Juuri näin.

Vierailija
1357/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma tässä oli se ettei lapsi uskaltanut kysyä neuvoa, kun muovikassi ei piipannut. Eli ajatteli että sen voi sitten jättää maksamatta. Olisiko tehnyt myös muille tuotteille näin, jos ei piipannut. Eli ei selvästi ollut vielä valmis yksin käyttämään itsepalvelukassaa.

Tuskin olisi tehnyt muille tuotteille niin. Varmasti ymmärsi, että ne pitää maksaa.

Tai sitten olisi, koska ymmärsi senkin että muovipussista pitää maksaa.

Jännä, ettei aikuisia tuollaisen takia kuitenkaan viedä taakse koppiin ja kutsuta poliisia. Mites sä sen selität?

Kuten itsekin totesit aiemmin, kyseessä oli lapsi. Aikuinen on oikeustoimikelpoinen, jolloin hönen kanssaan voi myös suoraan sopia asian ilman sen kummempaa selvittelyä. Lapsen kohdalla sä et voi toimia niin, koska hän ei voi sovitella tai korjata virhettä ilman huoltajaa tai viranomaista vartijan kanssa. Ja kyllä ne aikuisetkin viedään takahuoneeseen odottamaan poliisia hyvin usein. 

Jatkossa kun kassa laskuttaa neljä viiliä ja olen ostanut vain kolme niin poliisi paikalle. Myyjä on varas, vie asiakkaiden rahoja.

Anna mennä vain.

Muista haastaa oikeuteen äläkä valita jos vastapuolen kulut tulee sun maksettavaksi.

Varkaus on tapahtunut kassalla, kuitissa on neljä viiliä ja kassissa kolme, myyjä vei yhden.

Ei käy, että kauppa hyvittää hinnan jälkikäteen, myyjä ehti jo varastaa tuotteen.

Vierailija
1358/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko  vartija ollut siinä lähellä ja huomasi , että tyttö ei maksanut muovikassia ? Jos  niin onko ohjeistus , että suoraan koppiin.

Ohjeistus on: KAIKKI VARKAUDET ILMOITETAAN POLIISILLE

Kyllä, itsepalvelukassan jälkeen vartija oli ystävällisesti pyytänyt epäilyttävästi, syyllisen oloisesti käyttäytyvää tyttöä näyttämään kuittinsa ja ostokset. Siinä ilmeni ettei kaikkea ole maksettu.

Vierailija
1359/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M50

Vartija kutsuu kiertopartion paikalle. Tulee kovemmat jätkät kaikki varusteet päällä. Myymälävartijalla ei usein ole oikeuksia kantaa voimavarusteita . Ja sit poliisi ja et säästy ilman oikeudenkäyntiä.  Vartijan äiti

Oikeudenkäyntiä mistä? Perseily ei ole laitonta.

M50

Jos vastustat ja potkit jne.  Siellä onnmyös henkilökuntaa todistamassa. Aikuinen mies kai olet jo. Jos 50 v? Ei ihme että teinit.

Tuo on niitä wt-pellejä jotka virittelee lapselleen mopon tappokoneeksi.

Onneksi moni päätyy liikennetilastoihin ennen kuin ne ehtii lisääntyä.

No en todellakaan virittele mopoja. Mopopojat on iha eri porukkaa kuin me lainkuuliaiset kansalaiset.

M50

Vierailija
1360/2676 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vappu tulee ja pääsiäinen. Ei mennä kukaan itsepalvelukassalle ja tuotteet pitää olla kuitissa oikein. Jos on veloitettu ylimääräistä niin rikosilmoitus.

Tietysti ne pitää olla oikein. Se on aika perusjuttu.

Ja olet vapaa tekemään rikosilmoituksen. Tsemppiä sen kanssa.

Kiva että olet valmis näkemään hieman vaivaa. Saatat pian huomata kuinka kuormittavaa se on. 

Eikö sinustakin olisi parempi, ettei kaupassa tarvittaisi vartijoita? Valitettavasti nuorisonne on pilannut paljon.

Oikeastaan myös sinä, kun et osaa kasvattaa lapsiasi.

Enpä usko, että hänen lapsensa mitään varastelevat, saatika omani. Puhu vain oman sukusi puolesta noin.