Ilmainen HYVÄ tavara ei kelpaa! (Köyhyyden suhteellisuudesta)
Yritän tarjota Facebookin paikallisessa kirppisryhmässä valtavaa määrää sekalaista tavaraa, jotka olen raivannut omista kaapeista muuton tieltä. Kaikki tavarat on tosi siistejä ja hyviä ja joukossa on jonkun verran jopa uusia tuotteita (käyttämättä jääneitä joululahjoja jne). Tää on just sellaista tavaraa, joka kyllä menis kirppiksellä hyvin kaupaksi. Kukaan ei ole kiinnostunut.
Ymmärrän, että kirppismyynti vaatii työtä, mutta kun joka suunnalla nyt toitotetaan kuinka ihmiset on niin köyhiä ettei ole varaa ostaa ruokaa, niin luulisi tällaisen ansaintamahdollisuuden kiinnostavan. Ja jos ei halua kirppiksellä myydä, niin myy lukuisissa netin kirppisryhmissä.
Itse olisin aikoinaan köyhänä opiskelijana hakenut tällaiset ilmaiset tavarat riemusta kiljuen ja myynyt sitten eteenpäin. Vaikuttaa siltä, että nykyään ei olla valmiita näkemään yhtään vaivaa?
Kommentit (341)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin tarjolle pakkasten aikaan todella lämpimän ja hyvännäköisen mut itselle pienen takin, jossa on vain ketoketju vähän rikki ja se pitäisi uusia. Uusiminen maksaa kai kympin suutarilla. Kukaan ei ole takkia edes kysynyt. Pyysin tosin siitä muutamaa ropoa, koska ihan periaatteesta en juurikin trokareiden vuoksi anna mitään ilmaiseksi. Oikeasti vähävarainen saisi tuosta ihan muodikkaan ja lämpimän takin alle 20 eurolla, mut ei kelpaa. Vien kai sen sitten roskiin :D
Mikä sulle on hyvännäköinen, mikä toiselle...
Ja vetoketjun vaihto uuteen ompelijalla ei todellakaan lähde kympillä! Jo pelkkä ketju maksa tuon! Sulle ei ole kyllä hajuakaan kuinka iso homma on vaihtaa takkiin vetoketju, käytännössä koko takki pitää purkaa, koska se vetoketju ommellaan sinne kankaiden sisälle. Tosi nopee googlaus niin hinnat oli 30-80€! Halvin ei sisältänyt vetoketjua.
Mä lisäisin vielä että näin kirppistelijänä saa kyllä sillä kympillä jo takinkin. Oikeasti omannäköisen ja ehjän. Itse käytän Sellpyä, 24 maan valikoima ja aika monessa niistä on Suomea parempi elintaso, kun katsoo tavaran laatua (uusi/erittäin hyvä).
Rikkinäisen tavaran kaupittelu on ihan tuhoon tuomittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvalla niin köyhällä on autoa, että pääsisi hakemaan.
No mun äiti ei hirveän köyhä ole,mutta jos tarvii apua,niin soittaa ja minä hurautan sinne autolla avuksi. Olkoot sitten vaikka multasäkkien haku. Ja hän tietää työvuoroni, että osaa mahdolliset isommat menot sopia niin, et olen auttamassa auton kanssa. Ja kyllä minäkin vaikka omilta naapureilta uskallan pyytää ihan mitä tahansa apua ja hekin uskaltaa meiltä pyytää. Sitten on eri asia erakoitua täysin, eikä ole edes puhelimessa yhtään puhelinnumeroa jonne soittaa kun apua tarvii jossain asiassa.
Joo, anna kun mä mietin mun naapureita. Ei olla sillä tavalla geneeristä porukkaa, että kaikilla olis samat mahdollisuudet auttaa muita. Yläpuolella asuu venäjää puhuvia komennusmiehiä, en lähtis kyytejä kyselemään, siinä yläpuolella joku heppu, jota en tunne, sillä on kyllä paku, mutta ei ole nyt ollut viikkoon paikalla, en tiedä missä menee. Hän ei katso edes tarpeelliseksi tervehtiä, niin aika vaikeaa kysellä kyytejä. Sitten onkin nuori mies , jolla ei ole autoa ja toinen nuori mies, jolla ei autoa. Sitten vanhempi naisihminen, jonka tunnen jopa nimeltä, mutta ei olla sillä tavalla tuttuja, että tohtisin kyytejä kysellä. Säästä jutellaan ja muuten pidetään kohteliaan etäiset välit. Sitten naapurirappu, siellä on auto yhdellä tyypillä, jolta en todellakaan kysele kyytejä. Yritti kerran iskeä mua taloyhtiön grillipaikalla ja alkoi lääppiä, yöks. Sitten yksi denso, joka ei ole selvää päivää nähnyt kymmeniin vuosiin ja juoppopariskunta ja noi yhdet, jotka eivät edes tervehdi. Niillä on kyllä uudenkarhea hybridi. Sit on yksi poikamies, ei autoa.
Ketä pyytäis?
Ihmeellisen tarkkaan tiedät naapureistasi sen, kenellä on auto ja kenellä ei.
Tämä on pieni taloyhtiö, niin kyllä mä tiedän. Se joka lähtee autolla pihasta kuskin paikalla luultavasti on sen auton omistaja. Se, joka tulee bussiin ei todennäköisesti omista autoa. Oon asunut täällä aika kauan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi ottaa vastaan edes ilmaista tavaraa jos ei sitä tarvitse?
Kokoomuslogiikkaa. Kokkari päättää, mitä sinä haluat, eikä sinulta kysytä mielipidettä. Katso vaikka Orpoa. Suomi "tarvitsee" tunnin "munan" (Petterin nysän jatkeeksi varmaankin tarkoitettu), mutta suomalaisilla ei ole väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun äiti ei hirveän köyhä ole,mutta jos tarvii apua,niin soittaa ja minä hurautan sinne autolla avuksi. Olkoot sitten vaikka multasäkkien haku. Ja hän tietää työvuoroni, että osaa mahdolliset isommat menot sopia niin, et olen auttamassa auton kanssa. Ja kyllä minäkin vaikka omilta naapureilta uskallan pyytää ihan mitä tahansa apua ja hekin uskaltaa meiltä pyytää. Sitten on eri asia erakoitua täysin, eikä ole edes puhelimessa yhtään puhelinnumeroa jonne soittaa kun apua tarvii jossain asiassa.
Joo, anna kun mä mietin mun naapureita. Ei olla sillä tavalla geneeristä porukkaa, että kaikilla olis samat mahdollisuudet auttaa muita. Yläpuolella asuu venäjää puhuvia komennusmiehiä, en lähtis kyytejä kyselemään, siinä yläpuolella joku heppu, jota en tunne, sillä on kyllä paku, mutta ei ole nyt ollut viikkoon paikalla, en tiedä missä menee. Hän ei katso edes tarpeelliseksi tervehtiä, niin aika vaikeaa kysellä kyytejä. Sitten onkin nuori mies , jolla ei ole autoa ja toinen nuori mies, jolla ei autoa. Sitten vanhempi naisihminen, jonka tunnen jopa nimeltä, mutta ei olla sillä tavalla tuttuja, että tohtisin kyytejä kysellä. Säästä jutellaan ja muuten pidetään kohteliaan etäiset välit. Sitten naapurirappu, siellä on auto yhdellä tyypillä, jolta en todellakaan kysele kyytejä. Yritti kerran iskeä mua taloyhtiön grillipaikalla ja alkoi lääppiä, yöks. Sitten yksi denso, joka ei ole selvää päivää nähnyt kymmeniin vuosiin ja juoppopariskunta ja noi yhdet, jotka eivät edes tervehdi. Niillä on kyllä uudenkarhea hybridi. Sit on yksi poikamies, ei autoa.
Ketä pyytäis?
Tämä on pieni taloyhtiö, niin kyllä mä tiedän. Se joka lähtee autolla pihasta kuskin paikalla luultavasti on sen auton omistaja. Se, joka tulee bussiin ei todennäköisesti omista autoa. Oon asunut täällä aika kauan.
Etkä näköjään ikinä poistunut edes kotoasi. Kun kerran kaikkien menot, tulot ja omaisuuden noin hyvin tiedät. Vaatii vuosien - ehkä vuosikymmenien - kyttäämisen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvin vähän yrittäjähenkisiä ihmisiä, joten monille ei varmasti tule edes mieleenkään, että voisi hommata jotain halvalla/ilmaiseksi, mahdollisesti vähän jalostaa/fiksata ja myydä sitten kalliimmalla eteenpäin.
No jos on niin köyhä, että on toimeentulotuella, niin ei kannata myydä mitään, koska ne myyntivoitot lasketaan tuloksi. Miksi nähdä myymisen vaiva, jos ei mitään taloudellista hyötyä siitä saa.
Voi myydä tori.fissä käteisellä.
Ei Torissa todellakaan mene yhtään mikään random sälä kaupaksi. Jotkut uutena kalliit kodinkoneet ja käyttötavarat, tyyliin lumilinko tai klapikone voi mennä, mutta nekin saa myydä puoli-ilmaiseksi. Itellä on ollut ihan hyväkuntoinen kattovalaisin myynnissä vitosella nyt pari kuukautta, ei mene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on hyvin vähän yrittäjähenkisiä ihmisiä, joten monille ei varmasti tule edes mieleenkään, että voisi hommata jotain halvalla/ilmaiseksi, mahdollisesti vähän jalostaa/fiksata ja myydä sitten kalliimmalla eteenpäin.
No jos on niin köyhä, että on toimeentulotuella, niin ei kannata myydä mitään, koska ne myyntivoitot lasketaan tuloksi. Miksi nähdä myymisen vaiva, jos ei mitään taloudellista hyötyä siitä saa.
Voi myydä tori.fissä käteisellä.
Ei Torissa todellakaan mene yhtään mikään random sälä kaupaksi. Jotkut uutena kalliit kodinkoneet ja käyttötavarat, tyyliin lumilinko tai klapikone voi mennä, mutta nekin saa myydä puoli-ilmaiseksi. Itellä on ollut ihan hyväkuntoinen kattovalaisin myynnissä vitosella nyt pari kuukautta, ei mene.
Eikä tori.fi ylläpito hyväksy asiallista ilmoitusta! Olen nyt yrittänyt laittaa vieraspatjaa myyntiin mut kokoajan tulee yllåpidolta viestiä ettå ei voi laittaa, rikkoo sääntöjä! Siis what???
Olet tehnyt oikean havainnon. Suurin osa suomalaisesta köyhyydestä ja pienituloisuudesta johtuu ihan vaan laiskkuudesta ja opitusta avuttomuudesta. Minkään eteen ei haluta nähdä vaivaa. Tarjosimme opiskeluaikana ruokajonossa olevien perheiden lapsille ilmaista matematiikan, fysiikan ja kemian opetusta yliopiston tiloissa. Olimme itse matematiikan yliopisto-opiskelijoita. Ketään ei kiinnostanut, vaikka se olisi voinut mahdollistaa lapselle hyvän tulevaisuuden.
Sama koskee aikuisia. Täällä päin pääsisi kansalaisopistossa kielten kursseille työttömien Kaiku-kortilla ilmaiseksi. Eipä ole ollut työttömiä kursseilla koskaan. Vain eläkeläisiä ja työssäkäyviä.
Olen aivan varma siitä, että jos tarjoaisin vuoden ilmaista koulutusta, jonka läpäisemällä saisi täysiaikaisen ja vakituisen työpaikan, kukaan köyhä ei tulisi paikalle.
Tättärätää! Teen myyntiä ja ostoa kirpparilla, Torissa ja Vintedissä. Viime kuun saldo kaikista näistä 37,20. Tuosta summasta on siis poistettu niistä itse maksamani hinta. Bussimatkoja ei ole vähennetty, joten summa kutistuu vielä tuostakin. Eihän tässä ole mitään järkeä. Joo, se kaksikymppiäkin on rahaa, mutta työlästä on sen kasaan raapiminen. Aikaa on mennyt tuhottomasti kirpparilla luuhamiseen, kuvaamiseen ja ilmoitusten laatimiseen. Yksi iso kaappi on täynnä myyntiartikkeleja ja paketointivehkeet levällään. Ei oo kannattavaa hommaa.
Tää ketju tuo muistoja mieleen. Lapsuudesta.
Toinen vanhemmistani hankki leipäänsä ennen eläkkeelle pääsyä vähän saman tyylisellä toiminnalla ysärin laman jälkimainingeissa. Yritys oli mennyt nurin, töitä ei ollut ja jotain toimeentuloa piti hankkia. Itsepalvelukirppikset alkoi tuolloin yleistyä ja hän siis hankki myytävää niille milloin mistäkin. Ensin ihan vaan lisäleiväksi. Myöhemmin ihan verotettavalla y- tunnuksella. Jolloin mukaan tuli uuttakin tavaraa esim. balttian maista.
Hän huomasi jo silloin, että nää annetaan jutut oli pääasiassa sellaista tavaraa jota ei voinut muuttaa rahaksi. Tai no jonkin verran tuli esim metallinkeräykseen sopivaa materiaalia. Jolla oli jokin arvo. Esim vesiputkia / kuparilistoja yms. Ja pronssiveistoksia tms. En oikeen usko, että tilanne on parempi nykyisen pikamuodin ja Temuelektroniikan aikakautena. Esim. kierrätyskeskuksista löysi paremmin tavaraa silloin, kun se oli valmiiksi sortattu pois roskasta. Mutta toki sillä oli silloin joku hintakin.
Eli tiukassa oli leipä, ja että polttoainekulut ja pöytävuokran sai. Helpompi oli tehdä vähän täsmällisempää hankintaa ja ihan maksaa niistä tavaroista. Koska silloin tavara oli parempaa. Ihmiset lähtökohtaisesti lahjoittavat lähinnä roskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain haluaa, ja halpaa tai ilmaista on, niin aivan varmasti on joku tuttu tai kaveri, joka lähtee kyyditsemään. Ei paljon persusta kirvele, jos vaikka pullakaffet tarjoo siitä hyvästä (itse leipoo tietenkin tai vaikka pannaria tekee), ellei matka ole kovin pitkä. Jokunen kilsa on ok.
Eikä paljoo kustanna jos pottuja ja makkarasoosia syöttää. Monet yksinäiset ukot rakastaa sitä kun saa kotiruokaa einesten sijaan.
Bussillakin pääsee yleensä, ja kevyemmän jaksaa kantaa.
Itse olen huomannut ihan saman, Kelan tuet on näköjään ruhtinaalliset. Myin täysin uutta toppatakkia (heräteostos, uutta mallia) viidellä eurolla, niin ei kukaan kysellyt. Arvoltaan about 50e alun perin.
Ihan pastaa puhut. Kukaan ei nykyisin käy kenenkään luona "pullakaffella". Ehkä maaseudulla joskus, mutta ei kaupungeissa. En myöskään naisena, vaarallisten deittikokemusten jälkeen, tuo ketään tuntematonta ukkoa kotiini. Mistä edes löytää tuollaisia auttamishaluisia ihmisiä, jotka pyyteettömästi omalla kustannuksellaan lähtevät 60v tätiä kuskaamaan? Ehkä nätti nuori nainen voi saada Facessa apuvoimia, mutta pyyteettömiä tarjouksia ne eivät ole.
Ei ole myöskään mitään järkeä maksaa bussista vajaa 7e hakeakseen tavaraa, jonka jälleenmyyntiarvo on 8e, saati vähemmän. Juurihan itsekin kirjoitit ettei uusi takkisi mennyt 5 eurolla.. Itse kyllä myin oikeasti hyvälaatuisen toppatakin Torissa 20 eurolla. Joten oikeasti hyvä tuote kyllä menee siellä kaupaksi, kun myy talvitakin pakkasella ja kesähepenet helteellä.
"Ymmärrän, että kirppismyynti vaatii työtä, mutta kun joka suunnalla nyt toitotetaan kuinka ihmiset on niin köyhiä ettei ole varaa ostaa ruokaa, niin luulisi tällaisen ansaintamahdollisuuden kiinnostavan"
Oletko vähän tyhmä!
KUN EI OLE RAHAA RUOKAAN....pitääkä loppu vääntää rautalangasta!
Kyllä ilmaista tavaraa on tehty kiinassa jo niin monta kymmentä vuotta sen tason massatuotannolla että täysin tyhmää tällainen. Sama kuin sanoisi että ei voi olla köyhä jos on varaa syödä itsensä lihavaksi, kun oikeasti nykypäivänä köyhyys korreloi juuri lihavuuden kanssa, ja veikkaisin että tavarapaljouden myös, kun taas keskiluokkainen voi ostaa aina juuri sen mitä milloinkin tarvitsee ja heittää/laittaa eteenpäin käytön jälkeen tilaa viemästä koska ahtaus ei kerro korkeasta elintasosta.
Vierailija kirjoitti:
Olet tehnyt oikean havainnon. Suurin osa suomalaisesta köyhyydestä ja pienituloisuudesta johtuu ihan vaan laiskkuudesta ja opitusta avuttomuudesta. Minkään eteen ei haluta nähdä vaivaa. Tarjosimme opiskeluaikana ruokajonossa olevien perheiden lapsille ilmaista matematiikan, fysiikan ja kemian opetusta yliopiston tiloissa. Olimme itse matematiikan yliopisto-opiskelijoita. Ketään ei kiinnostanut, vaikka se olisi voinut mahdollistaa lapselle hyvän tulevaisuuden.
Sama koskee aikuisia. Täällä päin pääsisi kansalaisopistossa kielten kursseille työttömien Kaiku-kortilla ilmaiseksi. Eipä ole ollut työttömiä kursseilla koskaan. Vain eläkeläisiä ja työssäkäyviä.
Olen aivan varma siitä, että jos tarjoaisin vuoden ilmaista koulutusta, jonka läpäisemällä saisi täysiaikaisen ja vakituisen työpaikan, kukaan köyhä ei tulisi paikalle.
Ai jaa. Mun lapsilla ei ole ikinä ollut vaikeuksia matematiikassa tai kielissä, mitä ne siellä olis tehneet? Omalla kohdallani en pidä kieltenopiskelua mitenkään kiinnostavana tai relevanttina asiana, en tarvitse kieliä mihinkään ja kehitän itseäni muissa asioissa.
Jos vaikka ensin kysyisitte, että mitä ne työttömät ja köyhät tarvitsevat? Harvemmin se toimii niin, että " Me nyt päätettiin, että te tarvitsette tällaista".
Toi viimeinen on ihan sitä itseään ja vaikutat sen verran fiksulta, että tiedät sen itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketä pyytäis?
Etkä näköjään ikinä poistunut edes kotoasi. Kun kerran kaikkien menot, tulot ja omaisuuden noin hyvin tiedät. Vaatii vuosien - ehkä vuosikymmenien - kyttäämisen
Mulla on aikaa vaikka kyttäillä naapureita. Tiedän aika paljon muutakin heistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitten millään mene jakeluun.
Ne sun "hyvät tavarat" ei kelpaa edes sinulle itsellesi Ap, joten miksi ihmeessä kuvittelet, että ne kelpaisivat jollekin toiselle?
Miksi kuvittelet, että joku köyhä niitä voisi myydä, kun et edes itse saa niitä annettua eteenpäin edes ilmaiseksi?
Tuskinpa niitä pelastusarmeijakaan huolii. Varmasti kaatopaikkakamaa tyrkytät muitten riesaksi!
Ei mene oikein jakeluun ihmisille että nykypäivänä neliöt on arvokkaampia kuin satunnainen romu.
Kun ukrainalaisille järjestettiin keräyksiä niin ihmiset loukkaantuivat siinäkin että kukaan ei ollut valmis ottamaan ja lajittejelemaan ja jakamaan heidän "suurella sydämellä" tyrkyttämiä romujaan, vaan ohjeistettiin että myykää pois ja lahjoittakaa rahana niin kaikki käy helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma siitä, että jos tarjoaisin vuoden ilmaista koulutusta, jonka läpäisemällä saisi täysiaikaisen ja vakituisen työpaikan, kukaan köyhä ei tulisi paikalle.Ai jaa. Mun lapsilla ei ole ikinä ollut vaikeuksia matematiikassa tai kielissä, mitä ne siellä olis tehneet? Omalla kohdallani en pidä kieltenopiskelua mitenkään kiinnostavana tai relevanttina asiana, en tarvitse kieliä mihinkään ja kehitän itseäni muissa asioissa.
Jos vaikka ensin kysyisitte, että mitä ne työttömät ja köyhät tarvitsevat? Harvemmin se toimii niin, että " Me nyt päätettiin, että te tarvitsette tällaista".
Toi viimeinen on ihan sitä itseään ja vaikutat sen verran fiksulta, että tiedät sen itsekin.
Olisivat oppineet lisää ja edenneet oppimäärää nopeammin. SE olisi mahdollistanut hyvät työt tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aivan varma siitä, että jos tarjoaisin vuoden ilmaista koulutusta, jonka läpäisemällä saisi täysiaikaisen ja vakituisen työpaikan, kukaan köyhä ei tulisi paikalle.Ai jaa. Mun lapsilla ei ole ikinä ollut vaikeuksia matematiikassa tai kielissä, mitä ne siellä olis tehneet? Omalla kohdallani en pidä kieltenopiskelua mitenkään kiinnostavana tai relevanttina asiana, en tarvitse kieliä mihinkään ja kehitän itseäni muissa asioissa.
Olisivat oppineet lisää ja edenneet oppimäärää nopeammin. SE olisi mahdollistanut hyvät työt tulevaisuudessa.
Niin no, kun toinen kirjoitti L-arvosanan ja toinen E:n niin en mä tiedä kuinka paljon paremmin olisi pitänyt mennä 😂
Vierailija kirjoitti:
Tättärätää! Teen myyntiä ja ostoa kirpparilla, Torissa ja Vintedissä. Viime kuun saldo kaikista näistä 37,20. Tuosta summasta on siis poistettu niistä itse maksamani hinta. Bussimatkoja ei ole vähennetty, joten summa kutistuu vielä tuostakin. Eihän tässä ole mitään järkeä. Joo, se kaksikymppiäkin on rahaa, mutta työlästä on sen kasaan raapiminen. Aikaa on mennyt tuhottomasti kirpparilla luuhamiseen, kuvaamiseen ja ilmoitusten laatimiseen. Yksi iso kaappi on täynnä myyntiartikkeleja ja paketointivehkeet levällään. Ei oo kannattavaa hommaa.
Niin ja mieti jos olisit toimeentulotuella. Se kaksi kymppiä huomioitaisiin sulle tulona, kyllä kannatti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jotain haluaa, ja halpaa tai ilmaista on, niin aivan varmasti on joku tuttu tai kaveri, joka lähtee kyyditsemään. Ei paljon persusta kirvele, jos vaikka pullakaffet tarjoo siitä hyvästä (itse leipoo tietenkin tai vaikka pannaria tekee), ellei matka ole kovin pitkä. Jokunen kilsa on ok.
Eikä paljoo kustanna jos pottuja ja makkarasoosia syöttää. Monet yksinäiset ukot rakastaa sitä kun saa kotiruokaa einesten sijaan.
Bussillakin pääsee yleensä, ja kevyemmän jaksaa kantaa.
Itse olen huomannut ihan saman, Kelan tuet on näköjään ruhtinaalliset. Myin täysin uutta toppatakkia (heräteostos, uutta mallia) viidellä eurolla, niin ei kukaan kysellyt. Arvoltaan about 50e alun perin.
"Jokunen kilsa" torppaa heti omalla kohdallani sen, että ei hyödytä mua. Pari kilometriä ja olen valtatie kakkosen varrella, edelleen 20 kilometrin päässä kaupungin keskustasta.
Ja siitä takista. Siinä on jokin perustavaa laatua oleva vika, väri tai malli. Itsekin luovut siitä, miksi? Jos se ei kelpaa sulle, niin miksi sen pitäisi kelvata jollekin muulle?
Eikä mullakaan mitään Facebookkia ole etten edes tiedä tollasista ilmaisista tavaroista.