Kaveri ottaa rahaa "autonsa kulumisesta" bensojen lisäksi.
Onko tämä jotenkin yleistä että jos kaveri antaa kyydin autollaan, hän maksattaa kaikki bensat (plus vähän lisää) sinulla, "koska auto kuluu". Oltiin siis molemmat menossa samaa matkaa, hän vain nouti minut reitin varrelta mukaansa. Maksoin kyllä, mutta särähtihän tuo korvaan, että 25 km matka kuluttaa autoa niin paljon että siitä pitää erikseen maksaa. 🙄 Tuntui kyllä siltä että sai olla viimenen kerta kun menen hänen kyydissään minnekään. Bussikin olisi tullut halvemmaksi. Useimmat kaverini eivät koskaan pyydä autokyydeistä mitään..
Kommentit (230)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tarvi sellaista kaveria pitää. Joka yrittää hyötyä toisen kustannuksella. Kulkekaa omis kyytejänne niin sopu säilyy
Paitsi aloittaja maksoi.
Niin. Tämän yhden kerran ja sekin jäi hänen viimeiseksi kerrakseen tämän kaverin kyydissä. Muut kaverit kun eivät pyydä mitään hänen kyyditsemisestään. Ja niin koville otti maksaa tämän yhden kerran että piti vauvapalstalle tulla avautumaan.
On varmasti maksanut aiemminkin, bensasta, mutta nyt kuski keksi pyytää myös auton "kulumisesta", joten ap päätti jättää sensitten siihen kertaan.
Joidenkin on vaikeaa ymmärtää, että mekaaniset laitteet ihan oikeasti kuluvat käytössä.
Miten ne kuluu enemmän yhdestä kerrasta , kun kuski olisi ajanut saman matkan kuitenkin?
Mitään matkaa ei olisi edes ollut, jos ap ei olisi halunnut sinne lähteä. Ei se kuski sinne reissuun olisi yksin lähtenyt.
Ilmaisiko kuski muuten sen niin, että maksat sitten koko matkan bensat, vai mistä ap tietää maksaneensa kaiken? Jos ei ole autoa eikä ole tottunut maksamaan kyydeistään mitään, saattaa jopa bensoihin menevä rahamäärä yllättää. Lisäksi eri autot kuluttavat hyvin eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri ei halua sinua enää kyytiin.
Tai haluaa rahastaa kavereitaan/palveluistaan, muistakaa muutkin alkaa samaan hommaan, seuraavaksi kun tulee sun luo kahveille.....
Miksi hän haluaisi tarjota kahvia joten turha edes tuppautua?
Kai se rahastaa kaikilta kavereiltaan, joten jos se menee kenelle tahansa kahvittelemaan.
Tuskin ainakaan aloittajan tai monen muukaan tähän jankkaukser osallistujan kanssa. Mitä iloa on kaverista joka vatvoo tällistä asiaa ilta kaudet aihe vapaalla.
Eihän se sitä tiedä!
Aloittaja on kyllä paljastanut luonteensa.
Kyllä tuota jankaamista tapahtuu ihan livenäkin aivan varmasti. Kyllä luonne paljastuu niin av:llä kuin livenä joten kyllä ystävät tietää millainen toinen on. Ei tämä kovin ystävää kunnioittavaa keskustelua ole.
Minä sanon: Aivan varmasti jankaamista ei tapahdu. Noni, se on nyt sanottu. Ja ap on vain vastaillut muutamaan viestiin, sitähän viestettilijät yleensä toivovatkin. Ja aina laittanut puumerkkinsä viestiin, että jos jankkaamista on ollut ,se on ollut sinä ja muut samanlaiset.
Onhan siinä autossa muitakin kuluja kuin bensa. Ajoneuvovero, liikennevakuutus, kasko, huollot, korjaukset, pesut, öljyt ja muut nesteet jne. En minäkään jaksaisi toimia taksikuskina bensarahaa vastaan, ihan sama kuinka matkan varrella joku on.
Vierailija kirjoitti:
Pihi kaveri on varmaan jatkossa pettynyt, kun kuljet julkisilla.
Jos on sama matka, niin bensakulut noin puoliksi. Se auto kuluu, vaikka hän ajaisi yksinään saman matkan. Kuittaile jatkossa, että on hyvä, kun hänen autonsa kuluu vähemmän, kun hän voi tehdä matkat yksin.
Kannattaa vaihtaa kaveri piiriä jos kaverit noin ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Mä itse olen töissä käyvä ihminen, ystävä on pienituloinen jolla ei ole varaa autoon, usein kysyn häneltä haluaako tulla isompaan kauppaan tekemään ns. Isot painavat ostokset niin minä voin kuskata.
Hän usein keittää minulle kahvit ja tarjoaa itse leipomaa pullaa.
Ei tulisi mieleenkään veloittaa ystävältä bensarahoja, kun tiedän että hänellä on nyt tiikka tilanne.
Teillä homma toimiikin ainakin jossain määrin vastavuoroisesti, en minäkään tuossa tapauksessa veloittaisi mitään.
Mutta valitettavasti kaiken maailman lokkeja riittää ja johonkin se raha on vedettävä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan reilu jako, että kyydissä oloja maksaa bensat, minä auton muut kulut. Mutta enempää kuin bensat en pyydä, jos muutenkin olen menossa ko. paikkaan.
Kavereiden kanssa kuljetaan usein vuorotellen kunkin kyydillä ja on sovittu, että kukaan ei maksa mitään, vaan tosiaan vuorotellen ajetaan.
Mitä autossa olija hyötyy siitä, että sinä maksat siitä, että pesetät auton tai että työpaikassasi joudut maksamaanparkkipaikasta? Mitä muuta kun kaikki bensat veloitat, jos satunnainen kyydittävä pyytää sinua viemään johonkin, minne et itse ole menossa?
Kuskasin lastani kouluun. Kaverini kysyi voinko vied hänenkin lapsensa samalla. Toki se kävi. Sitten hän pyysi että voisinko vastaisuudessakin viedä, hän voisi antaa pari euroa viikossa, koska muutenkin vien oman lapseni. Sanoin että ei käy, mutta se käy että kuskataan puoliksi. Ei se ollut vain se vieminen vaan se että minä nousin ylös, kun hän sai jäädä makaamaan, putsasin lumet ja lämmitin auton samalla kun hän vain käänsi kylkeä. Ei ihan pari euroa viikossa riittänyt tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on ihan reilu jako, että kyydissä oloja maksaa bensat, minä auton muut kulut. Mutta enempää kuin bensat en pyydä, jos muutenkin olen menossa ko. paikkaan.
Kavereiden kanssa kuljetaan usein vuorotellen kunkin kyydillä ja on sovittu, että kukaan ei maksa mitään, vaan tosiaan vuorotellen ajetaan.
Mitä autossa olija hyötyy siitä, että sinä maksat siitä, että pesetät auton tai että työpaikassasi joudut maksamaanparkkipaikasta? Mitä muuta kun kaikki bensat veloitat, jos satunnainen kyydittävä pyytää sinua viemään johonkin, minne et itse ole menossa?
En ole sama, mutta hyötyy sen, että saa kyydin. Minä en mitään rahoja peri, mutta ei minun kyytiin pääsekään kuin oikeasti hyvät vastavuoroiset ystävät tai sitten aivan satunnaiset tapaukset, joista tietää, ettei mitään kyytiruinauksia jatkossa tule.
Menette molemmat sruraavan kerran bussilla niin autokaan ei kulu.