Kaveri ottaa rahaa "autonsa kulumisesta" bensojen lisäksi.
Onko tämä jotenkin yleistä että jos kaveri antaa kyydin autollaan, hän maksattaa kaikki bensat (plus vähän lisää) sinulla, "koska auto kuluu". Oltiin siis molemmat menossa samaa matkaa, hän vain nouti minut reitin varrelta mukaansa. Maksoin kyllä, mutta särähtihän tuo korvaan, että 25 km matka kuluttaa autoa niin paljon että siitä pitää erikseen maksaa. 🙄 Tuntui kyllä siltä että sai olla viimenen kerta kun menen hänen kyydissään minnekään. Bussikin olisi tullut halvemmaksi. Useimmat kaverini eivät koskaan pyydä autokyydeistä mitään..
Kommentit (179)
Eipä ole mutta jotkut kaverit nyt on semmoisia.
Ihan oikeassa kaverisi on. Paljon sitten maksoit? Itse olisin heittänyt 25 km matkasta vähintään pari kymppiä.
Hyvä vaja akki!
Bensan osuus on murto-osa kyytisi kustannuksista.
Voinko muuttaa kämpällesi jos maksan puolet sähköstä?
Sulla on sitten taksitkin halpoja kun maksat vaan puolet bensasta.
Tuleehan siitä kuluja jos pitää sinut erikseen noutaa.
Onko varma että Joulupukki maksaa autoilun muut kulut?
Ei se auto pyhällä hengellä kulje. Jos ei ole itsellä ymmärrystä oma-alotteisesti korvata saamastaan kyydistä, olisi mielestäni parempi kulkea omalla kyydillä ( esim. kävellen tai pyörällä ).
Hyväksikäyttäjiä riittää joka lähtöön, myös vänkärin penkille.
Riippuu nyt millaiseen tulokseen tulitte maksuista. Paljon maksoit bensaa ja miten oli eritelty,mitkä osat sieltä kulu ja kuinka paljon.
Pummina kuittaat maksusi jakamalla kyydin aikana luennon autoilun turhuudesta ja haitallisuudesta. Kyllä sen pitäisi riittää. Haista visvaisesi!
Harva tajuaa autoilun todellista hintaa. Se on tosiaan paljon enemmän kuin bensakulut. Ja ihan jokainen kilometri lasketaan.
Itse en tosin peri mitään kuluja, jos suunta on sama. Toisaalta en myöskään toimi minään taksikuskina, eli ylimääräisiä en ajele (pieni koukkaus reittiin toki ok). Tämäkin suututtaa monia.
Miksi menit kyytiin jos bussillakin pääsee?
Kyllähän autosta on muitakin kuluja kuin pelkkä polttoaine. Hanki oma, niin huomaat.
Arvostelijoille tiedoksi että minun noutamiseni toi ehkä 200 metriä lisää matkaa, ja oltiin tosiaan molemmat menossa kyseiseen kohteeseen. Hän ei siis vain ollut kuskina vaan olisi ajanut sinne itsekin. Kiva tietää että auton omistajat on näin pihiä sakkia että minun persus penkissä kuluttaa autoa niin paljon että siitä pitää ottaa erikseen hintaa. 😆
Vierailija kirjoitti:
Tuleehan siitä kuluja jos pitää sinut erikseen noutaa.
Lue aloitus, pöllö.
Vierailija kirjoitti:
Arvostelijoille tiedoksi että minun noutamiseni toi ehkä 200 metriä lisää matkaa, ja oltiin tosiaan molemmat menossa kyseiseen kohteeseen. Hän ei siis vain ollut kuskina vaan olisi ajanut sinne itsekin. Kiva tietää että auton omistajat on näin pihiä sakkia että minun persus penkissä kuluttaa autoa niin paljon että siitä pitää ottaa erikseen hintaa. 😆
Niin, ja jos hän olisi ajanut saman matkan yksin, hän olisi joutunut maksamaan kaikki bensat itse.
AP: Osta oma auto. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
"Ai mikä matkalippu? En kai mä sellasta tarvitse, kun ei mun takia tarvitse reitiltä poiketa. Oon menossa ihan samaan paikkaan kuin kuskikin."
En koskaan pyydä rahaa jos kaveri kulkee kyydissä samaa matkaa, eihän se maksa minulle yhtään enempää kuin yksin ajaminenkaan.
Kerrotko, millaisista summista on kyse. Helpompi ottaa kantaa.