Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri ottaa rahaa "autonsa kulumisesta" bensojen lisäksi.

Vierailija
05.03.2026 |

Onko tämä jotenkin yleistä että jos kaveri antaa kyydin autollaan, hän maksattaa kaikki bensat (plus vähän lisää) sinulla, "koska auto kuluu". Oltiin siis molemmat menossa samaa matkaa, hän vain nouti minut reitin varrelta mukaansa. Maksoin kyllä, mutta särähtihän tuo korvaan, että 25 km matka kuluttaa autoa niin paljon että siitä pitää erikseen maksaa. 🙄 Tuntui kyllä siltä että sai olla viimenen kerta kun menen hänen kyydissään minnekään. Bussikin olisi tullut halvemmaksi. Useimmat kaverini eivät koskaan pyydä autokyydeistä mitään.. 

Kommentit (328)

Vierailija
241/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan reilu jako, että kyydissä oloja maksaa bensat, minä auton muut kulut. Mutta enempää kuin bensat en pyydä, jos muutenkin olen menossa ko. paikkaan. 

Kavereiden kanssa kuljetaan usein vuorotellen kunkin kyydillä ja on sovittu, että kukaan ei maksa mitään, vaan tosiaan vuorotellen ajetaan. 

Mitä autossa olija hyötyy siitä, että sinä maksat siitä, että pesetät auton tai että työpaikassasi joudut maksamaanparkkipaikasta? Mitä muuta kun kaikki bensat veloitat, jos satunnainen kyydittävä pyytää sinua viemään johonkin, minne et itse ole menossa?

Taksitkin veloittaa kuljettajan tuntipalkkaa auton kulujen lisäksi, aika hyvä kaveri saa olla jos ilmaiseksi lähtisin kuskiksi jonnekin johon itse en edes halua/tarvitse mennä. Tai sitten se vastavuoroisuus muodossa tai toisessa.

Vierailija
242/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeassa kaverisi on. Paljon sitten maksoit? Itse olisin heittänyt 25 km matkasta vähintään pari kymppiä.

No melkein taksilla ajaa  tuolla hinnalla🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan reilu jako, että kyydissä oloja maksaa bensat, minä auton muut kulut. Mutta enempää kuin bensat en pyydä, jos muutenkin olen menossa ko. paikkaan. 

Kavereiden kanssa kuljetaan usein vuorotellen kunkin kyydillä ja on sovittu, että kukaan ei maksa mitään, vaan tosiaan vuorotellen ajetaan. 

Mitä autossa olija hyötyy siitä, että sinä maksat siitä, että pesetät auton tai että työpaikassasi joudut maksamaanparkkipaikasta? Mitä muuta kun kaikki bensat veloitat, jos satunnainen kyydittävä pyytää sinua viemään johonkin, minne et itse ole menossa?

Taksitkin veloittaa kuljettajan tuntipalkkaa auton kulujen lisäksi, aika hyvä kaveri saa olla jos ilmaiseksi lähtisin kuskiksi jonnekin johon itse en edes halua/tarvitse mennä. Tai sitten se vastavuoroisuus muodossa tai toisessa.

Aloittajan tapauksessa  menivät samaan  paikkaan.  Ehkä  5 e  olisin voinut  itse pyytää 

Ehkä kyseinen  henkilö pyysi sen vuoksi että ei  useimmin  pyydettäisi kyytiä

Vierailija
244/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä itse olen töissä käyvä ihminen, ystävä on pienituloinen jolla ei ole varaa autoon, usein kysyn häneltä haluaako tulla isompaan kauppaan tekemään ns. Isot painavat ostokset niin minä voin kuskata.

Hän usein keittää minulle kahvit ja tarjoaa itse leipomaa pullaa. 

Ei tulisi mieleenkään veloittaa ystävältä bensarahoja, kun tiedän että hänellä on nyt tiikka tilanne.

Sinä tarjoat kyytiä. Ystäväsi ei soita sulle ja komenna sua huomenna (ainoa aamu viikossa kun saisit nukkua pitkään) kuskiksi jonnekin hevonperseen pihamarkettiin vesisateessa kun siellä on 10 sentin alennus hevonpaskasta.

Mä  tein kanssa noin, olin avuksi ilman korvausta, olin myös aina se joka meni kylään kun matka oli hankala julkisilla. Kaveri sitten sai ostettua auton.... meni vuosi ja hän ei ollut kertaakaan tullut mun luo kylään. Siinä kohtaa totesin ystävyyden olleen ja olevan hyvin yksipuolista, joten siitä se välien hiipuminen alkoi.

Vierailija
245/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeassa kaverisi on. Paljon sitten maksoit? Itse olisin heittänyt 25 km matkasta vähintään pari kymppiä.

No melkein taksilla ajaa  tuolla hinnalla🙄

Mulla on 25 km kotoa kaupunkiin, viimeksi kun taksilla menin, se oli 70€ ja tuosta on jo aikaa.

Vierailija
246/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat on ahneita. Pahin kokemukseni oli kun ex halusi että mää tuun tapaan sen vanhempia jonnekin hiivatin kauas ja sitte se laskutti multa puolet bensoista.

Vierailija
247/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten nilkkien kyytiin en mene, jotka koko matkan maksattavat muilla vaikka itsekin olisivat menneet samaan kohteeseen. Jonkun mielestä 25 kilometrin matkasta olisi pitänyt heittää vähintään pari kymppiä? Edes verottajan  kilometrikorvauksilla tuosta ei tule lähellekään tuota summaa 5 euroa tai korkeintaan kymppi tuollaisesta annetaan samaan suuntaan mennessä.

Vierailija
248/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostelijoille tiedoksi että minun noutamiseni toi ehkä 200 metriä lisää matkaa, ja oltiin tosiaan molemmat menossa kyseiseen kohteeseen. Hän ei siis vain ollut kuskina vaan olisi ajanut sinne itsekin. Kiva tietää että auton omistajat on näin pihiä sakkia että minun persus penkissä kuluttaa autoa niin paljon että siitä pitää ottaa erikseen hintaa. 😆

Se 200m koukkaus on noin euron lisäkulu.

Vierailija
249/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä?!

Vierailija
250/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se kuluu. Polttoaine on vain pieni osa kustannuksista.

Vierailija
251/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi ollut ehkä parempi maksattaa matkasta puolet sinulla + se 200m ylimääräinen koukkaus. Ja kyllähän auto kuluu. jokainen lisägramma kuluttaa autoa. Tuli mieleen, kun luin tuolta sinun ajattelevan kaverisi olevan pihi: ehkäpä olet itse samanlainen, kun hermostuit siitä, että kaverisi kehtasi pyytää sinulta kulukorvausta matkasta. Olisit voinut valita myös itse menemisen, omalla lihasvoimalla tai julkisilla tai taksilla - jos noin huolissasi olet kaverisi pihiydestä. 

Vierailija
252/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli joskus työkaveri joka asui melkein naapurissa. Oma auto oli korjattavana ja kuljin pari päivää tuon kyydissä töihin ja takaisin kun työvuorot oli samaan aikaan. Ja tuo veloitti isohkon summan tästäkin kyydityksestä koska bensat ja auton lyhennykset etc. kuin olisi varta vasten kuskannut minua tuon matkan. 

Vierailija
253/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset hotelleissakin halvalla kun maksat vain sähköstä.

Vierailija
254/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton kuluihin pitää sisällyttää hankinta- ja ylläpitokustannukset, vakuutukset, pllttoaineet ja kuljettajan palkka. 1,5 €/km on kohtuullinen korvaus.

Vierailija
255/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on meno samaan kohteeseen niin 25 km ei ilikiäisi 5 euroa edes pyytää. Eri asia jos asioikseen vie.

Vierailija
256/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varvi (kumilla tai ilman), blow- tai handjob. Matkan kestosta riippuen.

Vierailija
257/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisen mulkun loiseläjän pitäisi mennä taksilla 

Vierailija
258/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tule minulle vaki kuskiksi jos tuollaisella palkalla ajelet

Vierailija
259/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan ajaa yleensä yksin matkat. Jos on todella hyvä ystävä, niin eri asia, sitten voin mennä hänen kanssaan. En tällöin veloita mitään.

Vierailija
260/328 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksihan kaverin pitää kyytiin päästä, jos on sama matka tai ei ainakaan pitkää mutkaa tarvitse tehdä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi