Perustuslain muutos: poliisille oikeus seurata viestejä ja puheluita ilman rikosepäilyä
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011856505.html
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011650255.html
Miten tällä palstalla ei ole laajaa keskustelua tästä? Kuinka kova luotto suomalaisilla on poliisiin ja siihen, ettei tällaista käytettäisi väärin? Minulla ei ole todellakaan mitään suurta luottoa. Aika iso osa poliiseista on aika yksinkertaisia ja asenteet kauheita. Haluammeko tosiaan mennä yhä enemmän kohti tällaista yhteiskuntaa, jossa poliisi voi lukea arkaluontoisiakin tekstiviestejä ja sähköposteja ja kuunnella puheiluita myös sellaisilta ihmisiltä, joita ei edes epäillä mistään?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Orpo-Purran hallituksella on maaninen tarve rajoittaa kansalaisten oikeuksia kaikin tavoin.
Netti pois. Ei tarvitse enää lukea Riikan ja Petterin lausuntoja työttömistä.
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei mitenkään tietenkään tulla käyttämään väärin. Nämäkin ovat vain säännöllisesti tapahtuvia yksittäistapauksia (kaikki löytyy Googlella, jos kiinnostaa):
"Yhdeksän Oulun poliisilaitoksella työskennellyttä poliisia ja yksi sihteeri on saanut syytteet entisen kollegansa tietojen urkkimisesta."
"Karaokebaarissa sattuneen välikohtauksen jälkeen Vornasen aselupia luvatta oli katsonut yksi poliisi Itä-Suomen poliisista ja yksi Itä-Uudenmaan poliisista."
"Uteliaat poliisit ympäri maan erehtyivät käyttämään virka-asemaansa väärin ja etsimään Ulvilan surmatapauksen tutkintatietoja poliisin rekisteristä."
"Edesmenneen hiihtäjän Mika Myllylän kuolemansyyn urkinnasta on tuomittu yli 70 ihmistä."
"Poliisi urkki isänsä kiistakumppanin tietoja ja sai sakot virkavelvollisuuden rikkomisesta"
"Yli sata poliisia urkki savolaisperheen tietoja - vuosien taistelu alkoi, kun poliisin poika oli pahoinpitelemässä kuusivuotiasta tyttöä"
"Sodankylän poliisilaitoksen palveluksessa oleva poliisimies oli vajaan kahden vuoden aikana kirjautunut noin 19000 kertaa ajoneuvoliikennerekisteriin selvittääkseen näkemäänsä ajoneuvoon liittyviä tietoja."
Jo vuosia sitten edesmennyt City-lehti teki jutun siitä, miten yleistä ja helppoa on toisten ihmisten tietojen urkkiminen kenelle tahansa, jolla on pääsy rekistereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän ei mitenkään tietenkään tulla käyttämään väärin. Nämäkin ovat vain säännöllisesti tapahtuvia yksittäistapauksia (kaikki löytyy Googlella, jos kiinnostaa):
"Yhdeksän Oulun poliisilaitoksella työskennellyttä poliisia ja yksi sihteeri on saanut syytteet entisen kollegansa tietojen urkkimisesta."
"Karaokebaarissa sattuneen välikohtauksen jälkeen Vornasen aselupia luvatta oli katsonut yksi poliisi Itä-Suomen poliisista ja yksi Itä-Uudenmaan poliisista."
"Uteliaat poliisit ympäri maan erehtyivät käyttämään virka-asemaansa väärin ja etsimään Ulvilan surmatapauksen tutkintatietoja poliisin rekisteristä."
"Edesmenneen hiihtäjän Mika Myllylän kuolemansyyn urkinnasta on tuomittu yli 70 ihmistä."
"Poliisi urkki isänsä kiistakumppanin tietoja ja sai sakot virkavelvollisuuden rikkomisesta"
"Yli sata poliisia urkki savolaisperheen tietoja - vuosien taistelu alkoi, kun poliisin poika oli pahoinpitelemässä kuusivuotiasta tyttöä"
"Sodankylän poliisilaitoksen palveluksessa oleva poliisimies oli vajaan kahden vuoden aikana kirjautunut noin 19000 kertaa ajoneuvoliikennerekisteriin selvittääkseen näkemäänsä ajoneuvoon liittyviä tietoja."
Tämä! Ja jatkossa kun voi tehdä vapaasti, niin tottakai vaan ihan työasioissa pysytään. Tämä on pelottava laki. Ahdistaa suomen nykyinen hallitus.
Kukaan ei halua enää olla tekemisissä poliisien ja niiden perheiden kanssa. Olet muuten urkintalistalla.
Vierailija kirjoitti:
Haluavatko miehet salakuunnella ja kuvata kauniita naisia, kun nämä ovat kotona. Mitä niiden vaimot sanovat?
NSA:ssa tuollaista on ilmeisesti tapahtunut. Kun kyttää koko maailman internetiä, löytää kaikenlaista, sellaistakin, joka kiinnostaa ihan muista kuin työhön liittyvistä syistä.
Miksi valvonta kohdistetaan aina kansaan? Miksei koskaan vallanpitäjiin? Nykyhallitus on halunnut salata kaiken mahdollisen omasta toiminnastaan.
Minulla on kova luotto poliisiin, he avustavat rehellisiä kansalaisia heidän ongelmissaan..(varkaus, ryöstö, tappo yms,) Poliisi on ystävämme...
Minua ei haittaa vaikka mun puheluja kuunnellaan, viestejä ym. siellä on vain kauppalistoja ja siipan kanssa juttelua ym. ei salaisuuksia.. Ei ole esim. arkaluontoisia kuvia ala- ja yläpää kuvia ym.
Mutta jos on yhteiskuntavastainen ja harrastaa rikollista toimintaa tms. Silloin ei varmaan tykkää jos kuunnellaan.. Tavallista, rehellistä kansalaista ei haittaa kontrolli.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valvonta kohdistetaan aina kansaan? Miksei koskaan vallanpitäjiin? Nykyhallitus on halunnut salata kaiken mahdollisen omasta toiminnastaan.
Netti pois. Ei enää suomi.fi viestejä.
Oletteko persuja ja kokomusta tai RKP tai kristillisten äänestäjät tyytyyväisiä?
Tällaistako te halusitte?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kova luotto poliisiin, he avustavat rehellisiä kansalaisia heidän ongelmissaan..(varkaus, ryöstö, tappo yms,) Poliisi on ystävämme...
Minua ei haittaa vaikka mun puheluja kuunnellaan, viestejä ym. siellä on vain kauppalistoja ja siipan kanssa juttelua ym. ei salaisuuksia.. Ei ole esim. arkaluontoisia kuvia ala- ja yläpää kuvia ym.
Mutta jos on yhteiskuntavastainen ja harrastaa rikollista toimintaa tms. Silloin ei varmaan tykkää jos kuunnellaan.. Tavallista, rehellistä kansalaista ei haittaa kontrolli.
Ne pääsee myös valokuviin. Älä jätä kaljapulloa pöydälle juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, saadaan huijarisomalit kiinni tukihuijauksistaan viimeinkin!
Oletko yhtään seurannut esimerkiksi Brittein meininkiä? Kopparit alkanevat kuuntelemaan sinua eivätkä mitään somaleja.
Eli voidaanko tehdä päätelmä, että virkavalta kuuntelee naisia, johon ovat ihastuneita
Harhaisia päätelmiä voi totta kai tehdä heikoinkin perustein. Tieteelliseen päätelmään tai faktoihin et näiden kolmen kommentin sisällön perusteella pääse hyppäämään.
Jaahas, tässä kuvassa morsian on ollut kännissä omissa häissään. Onko tämä bikini kuva häämatkalta, selluliittia ja raskausarpia.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko persuja ja kokomusta tai RKP tai kristillisten äänestäjät tyytyyväisiä?
Tällaistako te halusitte?
Noiden puolueiden kannattajat eivät taatusti halua mitään DDR 2:sta.
Vierailija kirjoitti:
Saattaa haitata siinä kohdassa, kun mielipiteesi todetaan vääräksi. Väärä mielipide on väärä, kun arvostelu kohdistuu valtaapitäviin, vaikka nämä tekisivät mitä pahuutta ihmisille.
No, olet ihastuttavan sinisilmäinen ja pidä toi, helpottaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yhtään seurannut esimerkiksi Brittein meininkiä? Kopparit alkanevat kuuntelemaan sinua eivätkä mitään somaleja.
Eli voidaanko tehdä päätelmä, että virkavalta kuuntelee naisia, johon ovat ihastuneita
Harhaisia päätelmiä voi totta kai tehdä heikoinkin perustein. Tieteelliseen päätelmään tai faktoihin et näiden kolmen kommentin sisällön perusteella pääse hyppäämään.
Niin, luuletko että ihmiset ottaa riskin ja seurustelee poliisin kanssa. Kameroita voi olla asennettu kotiin. Kaikenlaista on netistä luettu.
Voiko ne lähettää kelaan kuvia mitkä olet ottanut kotoa. Tt-tuki takaisinperintään. Ostanut kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, luuletko että ihmiset ottaa riskin ja seurustelee poliisin kanssa. Kameroita voi olla asennettu kotiin. Kaikenlaista on netistä luettu.
Kiva mennä suihkuun kotona.
Tiedoksi, että tuolla nyt vireillä olevalla perustuslain muutoksella ei vielä kukaan saa mitään toimivaltaa. Mutta jos se tulee voimaan, mahdollistuu säätäminen siitä, että erittäin vakaviin rikosuhkiin voidaan puuttua ennaltaestävästi eikä esimerkiksi vasta kun joku jo on kuollut. Katujengirikollisuus, järjestäytynyt rikollisuus, joukkosurmien suunnittelijat.
Minä en kyllä halua mitään kameroita kotiin, koska haluan mennä suihkuun rauhassa. Enkä halua, että minua kuvataan vähäpukeisena. Enkä jos on seksiä jonkun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Orpo-Purran hallituksella on maaninen tarve rajoittaa kansalaisten oikeuksia kaikin tavoin.
Globaalia agendaa 20 30 ihan käsikirjoituksen mukaan. Tulevaisuuden länsi näyttää Kiinalta! Houkutteleva ajatus, eikö.
Tämä! Ja jatkossa kun voi tehdä vapaasti, niin tottakai vaan ihan työasioissa pysytään. Tämä on pelottava laki. Ahdistaa suomen nykyinen hallitus.