Perustuslain muutos: poliisille oikeus seurata viestejä ja puheluita ilman rikosepäilyä
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011856505.html
https://www.hs.fi/tutkiva/art-2000011650255.html
Miten tällä palstalla ei ole laajaa keskustelua tästä? Kuinka kova luotto suomalaisilla on poliisiin ja siihen, ettei tällaista käytettäisi väärin? Minulla ei ole todellakaan mitään suurta luottoa. Aika iso osa poliiseista on aika yksinkertaisia ja asenteet kauheita. Haluammeko tosiaan mennä yhä enemmän kohti tällaista yhteiskuntaa, jossa poliisi voi lukea arkaluontoisiakin tekstiviestejä ja sähköposteja ja kuunnella puheiluita myös sellaisilta ihmisiltä, joita ei edes epäillä mistään?
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kova luotto poliisiin, he avustavat rehellisiä kansalaisia heidän ongelmissaan..(varkaus, ryöstö, tappo yms,) Poliisi on ystävämme...
Minua ei haittaa vaikka mun puheluja kuunnellaan, viestejä ym. siellä on vain kauppalistoja ja siipan kanssa juttelua ym. ei salaisuuksia.. Ei ole esim. arkaluontoisia kuvia ala- ja yläpää kuvia ym.
Mutta jos on yhteiskuntavastainen ja harrastaa rikollista toimintaa tms. Silloin ei varmaan tykkää jos kuunnellaan.. Tavallista, rehellistä kansalaista ei haittaa kontrolli.
Ne pääsee myös valokuviin. Älä jätä kaljapulloa pöydälle juoppo.
Entä sitten jos pääsevät. MINUN kuvissa ei ole mitään salattavaa: lomakuvia, lasten kuvia jne.. Ei mitään salattavaa, sen kun katselee. :D
Mukavaa illanjatkoa sullekin! :D
Ne pääsevät sitten myös lukemaan ihmisten WhatsApp viestit.
Vierailija kirjoitti:
Ne pääsevät sitten myös lukemaan ihmisten WhatsApp viestit.
Aika riitoja niissä on mitä olen kuunnellut.
Ovat tätä tehneet rikollisesti jo hyvin kauan. Oma lukunsa on nämä maassa aikaansa kuluttavat erilaiset vakoojat. He kun laittavat asioilleen jopa kotimaansa likaisennäköisiä rikollisia. Eikä silloin paina edes ne kotimaan lait.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kova luotto poliisiin, he avustavat rehellisiä kansalaisia heidän ongelmissaan..(varkaus, ryöstö, tappo yms,) Poliisi on ystävämme...
Minua ei haittaa vaikka mun puheluja kuunnellaan, viestejä ym. siellä on vain kauppalistoja ja siipan kanssa juttelua ym. ei salaisuuksia.. Ei ole esim. arkaluontoisia kuvia ala- ja yläpää kuvia ym.
Mutta jos on yhteiskuntavastainen ja harrastaa rikollista toimintaa tms. Silloin ei varmaan tykkää jos kuunnellaan.. Tavallista, rehellistä kansalaista ei haittaa kontrolli.
Entä sitten jos pääsevät. MINUN kuvissa ei ole mitään salattavaa: lomakuvia, lasten kuvia jne.. Ei mitään salattavaa, sen kun katselee. :D
Niin, jos kukaan hakkeri ei ole lisännyt sun koneeseen mitään kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, saadaan huijarisomalit kiinni tukihuijauksistaan viimeinkin!
Oletko yhtään seurannut esimerkiksi Brittein meininkiä? Kopparit alkanevat kuuntelemaan sinua eivätkä mitään somaleja.
Eli voidaanko tehdä päätelmä, että virkavalta kuuntelee naisia, johon ovat ihastuneita
Harhaisia päätelmiä voi totta kai tehdä heikoinkin perustein. Tieteelliseen päätelmään tai faktoihin et näiden kolmen kommentin sisällön perusteella pääse hyppäämään.
Niin, luuletko että ihmiset ottaa riskin ja seurustelee poliisin kanssa. Kameroita voi olla asennettu kotiin. Kaikenlaista on netistä luettu.
Kameroita saa ostettua ja asennettua ilman poliisin tutkintoakin. Pervous tai muut pääkopan ongelmat ei katso ammattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laitapa ne perhekuvasi nettiin. Rottakyt🐀tä käy niitäkin kodeissa penkomassa ja käyttämässä hyväkseen muita epämääräisiä kontaktejaan samoilla asioilla.
Rikosten selvittelyyn menee kohtuuttomasti aikaa ja rahaa kun poliisi ei saa tehdä sitä eikä tätä. Poliisivoimiin tulee kyllä yleisöryntäys, naisia tarkkailutehtäviin 😂
No, ilmeisesti lähdetään netistä eikä oteta kuvia. Ei mennä ihmisten häihin eikä juhliin ettei päädytä kenenkään kuviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko yhtään seurannut esimerkiksi Brittein meininkiä? Kopparit alkanevat kuuntelemaan sinua eivätkä mitään somaleja.
Eli voidaanko tehdä päätelmä, että virkavalta kuuntelee naisia, johon ovat ihastuneita
Harhaisia päätelmiä voi totta kai tehdä heikoinkin perustein. Tieteelliseen päätelmään tai faktoihin et näiden kolmen kommentin sisällön perusteella pääse hyppäämään.
Niin, luuletko että ihmiset ottaa riskin ja seurustelee poliisin kanssa. Kameroita voi olla asennettu kotiin. Kaikenlaista on netistä luettu.
Kameroita saa ostettua ja asennettua ilman poliisin tutkintoakin. Pervous tai muut pääkopan ongelmat ei katso ammattia.
Juu saa. Kameroita on ollut airbnb asunnoissa ulkomailla, jopa pistorasian sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelättävää sinulla, ap, on?
Väärät ajatukset.
Niinhän se aikoinaan lähti Saksassakin. Luotiin viholliskuvia, rajoitettiin kansalaisten oikeuksia, luotiin urkinta- ja ilmiantokoneisto, ammattiliitot kiellettiin. Sama on kaiku askelten.
Vierailija kirjoitti:
No, ilmeisesti lähdetään netistä eikä oteta kuvia. Ei mennä ihmisten häihin eikä juhliin ettei päädytä kenenkään kuviin.
Netti pois ja ollaan kotona sisällä. Tilataan ruoat kaupasta kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä pelättävää sinulla, ap, on?
Saako poliisi myös päivittäin tutkia hanskalla peräaukkosi ettet vaan piilottele siellä huumeita?
Sullahan ei ole mitään salattavaa niin asia pitäisi olla täysin ok.
Kannattanee kysyä homon mielipidettä. Huumeet ei tosin löydy varmaan tuosta "osoitteesta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu saa. Kameroita on ollut airbnb asunnoissa ulkomailla, jopa pistorasian sisällä.
Ulkomailla myös yleisissä vessoissa.
Telkkarissa näytettiin kuinka oli pieni kamera suihkussa.
Vierailija kirjoitti:
Telkkarissa näytettiin kuinka oli pieni kamera suihkussa.
Suihkupäässä, kestää kosteutta.
Vierailija kirjoitti:
Saksassa oli aika tehokas valvonta Aatun aikana ja seuraajat haluavat saman Suomeen.
Oli siellä senkin jälkeen. Itä-puolella. Eri aate kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa haitata siinä kohdassa, kun mielipiteesi todetaan vääräksi. Väärä mielipide on väärä, kun arvostelu kohdistuu valtaapitäviin, vaikka nämä tekisivät mitä pahuutta ihmisille.
No, olet ihastuttavan sinisilmäinen ja pidä toi, helpottaa elämää.
Aika outoa tekstiä. Minulla ei ole tarvinnut olla koskaan tekemissä virkavallan kanssa ( ei ongelmia) ja eikä ole tarvinnut arvostella heitä, koska arvostan heitä ja heidän raskasta työtä. Ihmettelen, että miten jaksavat tehdä sitä..
Seli, seli. Tuo oikeuttaa kaikkien ihmisten kuvaamisen. En halua miettiä onko kotonani salakameroita, kun menen suihkuun.