Epäilen 14v olleen eilen humalassa kotiin tullessaan
Ei ole alkometriä että olisin voinut varmistaa.
Käytös ei ollut selkeän humalaista, mutta silti.
Miten toimia?
Kommentit (47)
Puhutteko molemmat suomea tai samaa kieltä? KYSY ja keskustele.
Se on sitten lasu ja aivan välittömästi.
Entisaikaan olisi annettu remmiä tuossa tilanteessa, mutta nyt lasu on varmaan paras ratkaisu.
Kenempä teini ei kokeilisi alkoholia. Minäkin ryyppäsin teininä ankarasti. Mutta en toivo sitä nuorilleni. Juttele nuoresi kanssa ja kerro miltä tuntuu. Myös kavereiden vanhempien kanssa kannattaa jutella.
Ei kaikki ole mennyt mönkään, nuoresi tuli kotiin! Se on tärkeää!
Et ole sitten kotiarestista kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Kenempä teini ei kokeilisi alkoholia. Minäkin ryyppäsin teininä ankarasti. Mutta en toivo sitä nuorilleni. Juttele nuoresi kanssa ja kerro miltä tuntuu. Myös kavereiden vanhempien kanssa kannattaa jutella.
Siinä varsinainen jeesustelija. Osta niille sitä viinaa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ryyppäsit teininä ankarasti? Etkö tiedä, että alkoholi on myrkkyä. Sen lisäksi se on laitonta alaikäiselle ja se ei ole mikään puolustus, että"kaikki" tekevät niin.
Myöhäistä koska kasvatus on mennyt selkeästi pieleen.
Vierailija kirjoitti:
Se on sitten lasu ja aivan välittömästi.
Miksi? Ei ap ole edes varma asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ryyppäsit teininä ankarasti? Etkö tiedä, että alkoholi on myrkkyä. Sen lisäksi se on laitonta alaikäiselle ja se ei ole mikään puolustus, että"kaikki" tekevät niin.
Esim. Tanskassa 16-vuotias saa ostaa olutta ja viiniä aivan laillisesti ruokakaupasta. Eli alkoholin haitallisuudesta alaikäisille voi olla hyvin montaa mieltä.
14 v jää ikisinkuksi jos ei juo viinaa ja tutustu tyttöihin kylillä.
Vierailija kirjoitti:
Entisaikaan olisi annettu remmiä tuossa tilanteessa, mutta nyt lasu on varmaan paras ratkaisu.
Mitä sitä vanhoja tapoja muuttamaan, kyllä sen lapsen voi varmuudenvuoksi hakata nykypäivänäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Tanskassa 16-vuotias saa ostaa olutta ja viiniä aivan laillisesti ruokakaupasta. Eli alkoholin haitallisuudesta alaikäisille voi olla hyvin montaa mieltä.
Ei voi koska se ei ole mielipideasia vaan fakta. Haitallista se on myös aikuiselle, puhumattakaan alaikäisestä.
Tietäisin kyllä miten toimisin jos olisin asiasta varma, että olisi ollut selkeästi humalassa.
Nyt ei ollut selkeästi humalassa. Sanoi kavereiden juoneen ja itse oli maistanut. Omien sanojensa mukaan.
Olen kyllä keskustellut, jututtanut jne.
Jatkoa ajatellen hommaan alkometrin ja epäillessäni asiaa puhallutan nuoren.
Se, että tuli kotiin on ehdottoman hyvä asia.
Se, että kulkee kavereiden kanssa jotka juo on huono juttu. Se, jos itse juo on vielä huonompi asia.
Olen kyllä osannut odottaa tämän tyyppisiä ongelmia tulevan tämän nuoren kohdalla. Ikävä kyllä.
Reagoi voimakkaasti vanhempien avioeroon ja oireilee monin tavoin.
Aika nuorena aloittanut kyllä jos näin :( Mutta hyvä että tuli ehjänä kotiin.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana taitaa!
Vanhempani saivat hakea minua 12-15 vuotiaana useamman kerran "juoppoputkasta".
Ja ihan kunnon veronmaksajaksi kasvoin vaikka ei piesty siitä hyvästä.
Omille lapsilleni olen toitottanut että aina, ihan aina voi ja pitääkin tulla kotiin ja jos kaverilla on hätä niin kyllä meiltä aina lämmin vuode löytyy.
Olla tyytyväinen, että tuli kotiin humalassa.