IS: Piiaa luullaan vähintään 10 vuotta ikäistään vanhemmaksi - arvaisitko itse Piian iän? (35 vuotta)
Se oli karuin arvio, jonka Piia Mäkelä on ikinä iästään kuullut.
Kun Piia työskenteli sairaanhoitajana, hän kävi katsomassa erästä potilasta.
Potilas kysäisi, oliko Piia ollut potilaan veljen luokalla. Milloin veljesi on syntynyt, Piia kysyi.
60-luvulla, potilas vastasi. Piiaa huvitti.
Oli pakko vain todeta, että isäni on syntynyt 60-luvulla kenties veli oli sitten käynyt hänen kanssaan samaan aikaan koulua.
Yleensä ihmiset ovat Piian mukaan häpeissään siitä, että ikäveikkaukset menevät niin pieleen. Silloin he pyytelevät vuolaasti anteeksi ja selittelevät ikäarviotaan.
Hoitotyötä tehdään pelkillä kasvoilla, sillä työasu on kaikilla sama. Kasvojen lisäksi korostuu olemus. Itselläni se on rauhallinen, suorastaan äidillisen huolehtivainen, Piia miettii.
Hänen ikänsä arvioidaan yläkanttiin silloinkin, kun hän on itse valitsemissaan vaatteissa.
Johtuuko se sitten siitä, että tyylini on aina ollut melko samanlainen enkä seuraa trendejä. Ainakaan tyylini ei minua varsinaisesti nuorenna, Piia sanoo ja naurahtaa.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011725334.html?ut…
Kommentit (156)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut ei voi koskaan onnistua. Itsekehu haisee, sanottiin ennen.
Ihminen tekee vaan itsensä naurettavaksi.
Suurin osa porukasta kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta.Ööööööööööööööööööööööööööööööö.......
Klikkasitko samaa juttua kuin me muut...
Ööööööööööööööööööööööööööööööö.......
Klikkasitko samaa juttua kuin me muut...
Minäkin luulin linkkiä katsomatta että oli se iltalehden juttu, jossa taas joku tusina-akka kehuskeli olevansa 10 vuotta nuoremman näköinen. Olikin joku toinen.
Pitäisi olla kiellettyä vastaamasta mitään jos ei edes vaivaudu avaamaan linkkiä tai lukemaan otsikkoa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oho. Olen itse 51 v ja olen mielestäni aika samalla lailla ikääntyneen näköinen kuin hän. Eli vähän roikkumista leukalinjasta, vähän sibeliusryppyä yms, kroppa tätimäinen pökkelö. Olin kyllä yllättynyt todellisesta iästä.
Voi olla, että hänelle ei vaan kerta kaikkiaan tuo ylipaino sovi, voi olla todella siro luusto niin kropassa kuin kasvoissa, jolloin liikapaino ei asetu nätisti vaan roikkuu leukaperissä ja poskilla ja menee keskivartaloon.
Kummaa ikääntymisras sismia. Miksi ihminen ei saisi näyttää vanhemmalta?
Tämäkään ei edes ole lihava, ja pitää päästä haukkumaan ylipainoiseksi. Muka nätisti ja viattomasti. Tunnistakaa pahuus itsessänne.
Itselläsi on joku harha kun sinusta hän ei ole lihava. Ihan selvästi on kun katsoo tuota vartalokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No oho. Olen itse 51 v ja olen mielestäni aika samalla lailla ikääntyneen näköinen kuin hän. Eli vähän roikkumista leukalinjasta, vähän sibeliusryppyä yms, kroppa tätimäinen pökkelö. Olin kyllä yllättynyt todellisesta iästä.
Voi olla, että hänelle ei vaan kerta kaikkiaan tuo ylipaino sovi, voi olla todella siro luusto niin kropassa kuin kasvoissa, jolloin liikapaino ei asetu nätisti vaan roikkuu leukaperissä ja poskilla ja menee keskivartaloon.
Tämäkään ei edes ole lihava, ja pitää päästä haukkumaan ylipainoiseksi. Muka nätisti ja viattomasti. Tunnistakaa pahuus itsessänne.
Itselläsi on joku harha kun sinusta hän ei ole lihava. Ihan selvästi on kun katsoo tuota vartalokuvaa.
Todella monella on nykyään joku painoharha ja ihan normaalipainoisia pidetään tosi laihoina.
Huhhuh. Olen tuota kantturaa pari vuotta vanhempi ja mua luullaan silti 16-vuotiaaksi... Ja aina kun ostan alkoholia kaupasta, paperit kysytään.
On tuo kyllä 45-50 v:n näköinen. Mutta hienoa että pystyy elämään sen asian kanssa. Vähän karmivaa vaan että on jonkun pedskun kynsiin jäänyt 16-vuotiaana.
Olen 38-vuotias ja ihan ikäiseni näköinen. Tuossa iässä minultakin kysyttiin papereita vielä satunnaisesti.
Mielestäni on hassua, että hän puhuu kuin olisi jotenkin jo iäkäs. 35-vuotias on vielä ihan nuorehkon ikäinen. 55-vuotiaana voi jo jakaa vinkkejä muille, jos on nuorekkaan näköinen, hyvä iho, hyvässä kunnossa ikäisekseen jne.
Muutenhan hän on toki kaunis ja puhuu terveen elämän puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä kannattaisi heittää nuo mummolasit helvettiin. Putoaa jo monta vuotta pois.
Olen ihmetellyt että miksi jengi käyttää nykyään aivan hirveitä silmälaseja?
Kyllä rehellisesti on vaikea löytää ihmistä joka näyttää yli 5 v. nuoremmalta tai vanhemmsla kuin mitä oikeasti on.
Mulla oli työkaveri joka kertoi rakentavansa grillikatosta "tasakymppisynttäreille". Luulin koko ajan hänen tarkoittavan 40v juhlia, en yhtään edes ajatellut asiaa. Jossain vaiheessa lähempänä synttäreitä hän mainitsi että kyseessä oli 30v juhlat...
Herrankiitos en mennyt sanomaan mitään 40v synttäreistä, mutta mulle ei ikinä tullut mieleenkään että hän ei olisi ollut 40v! Itseasiassa olin vähän yllättynyt että hän täyttää vasta pyöreitä, koska ennemmin oletin että olisi jo yli 40.... Itse olin 27v ja hän olisi melkein mennyt äidistäni.
Jep jep, ja toikin kelpasi jollekin, mutta minä komeana ja varakkaana miehenä en saa ketään jollen mene ulkomaille
Olen aikoinaan yhdessä menneessä työssäni joutunut arvioimaan ihmisten ikäryhmiä pikaisen tapaamisen perusteella. Opin siinä aika hyväksi tuhansien toistojen myötä.
Tästä työstä opin sen, että ikäistään nuoremmalta näyttää oikeasti ehkä yksi tuhannesta, se on aidosti todella harvinaista. Sen sijaan monelle tulee hyvä mieli, jos heidät arvioi ensin nuorempaan ikäryhmään, tahallaan ja taktisesti väärin. :)
Näillä eväillä hyvää keskiviikkoa kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Kasvoista ihan ikäisensä näköinen.
Noin 53 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella monella on nykyään joku painoharha ja ihan normaalipainoisia pidetään tosi laihoina.
Itse olen ylipainon puolella, mutta jopa lääkärit pitää minua normaalipainoisena.
Täytän tänä vuonna 40 ja minua sanotaan lapsenkasvoksi. En tiedä onko tuokaan niin mukava juttu.
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu, jos 35 vuotiaana laittautudut kuin 55-vuotias elämäänsä kyllästynyt tantta, niin myös näytät kymmenen vuotta vanhemmalta. Hiukset, vaatetus, ihonhoito, silmälasit..
Ylipaino vanhettaa. Kasvojen piirteet katoaa, samoin leukalinja.
Vierailija kirjoitti:
Jep jep, ja toikin kelpasi jollekin, mutta minä komeana ja varakkaana miehenä en saa ketään jollen mene ulkomaille
Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut ei voi koskaan onnistua. Itsekehu haisee, sanottiin ennen.
Ihminen tekee vaan itsensä naurettavaksi.
Suurin osa porukasta kuvittelee näyttävänsä ikäistään nuoremmalta.Taas kerran, niiiin turha juttu!
Mutta sinäkin luit? Miksi? Ja vieläpä jaksoit tulla kommentoimaan :D
En lukenut juttua, vaan näitä kommentteja.
Ja ihmettelin mielessäni, mikä tarve tuolla naisella on olla julkisuudessa?
Onko hänellä some-tili, mikä kaipaa seuraajia?
No just. Pahimpia on nämä, jotka juttua lukematta tuulee kommentoimaan "Taas kerraan niiiiiiiiin turha juttu" :D
Ei kiesus, vielä turhempaa on tulla kommentoimaan, kun EI OLE edes lukenut koko juttua.
Mistä silloin voit tietää onko se turha? Mutta sun kommentti on täysin turha.
Yritä edes lukea se juttu mitä ryntäät kommentoimaan.
En todellakaan koskaan klikkaile auki tuollaisia juttuja, sisältö kyllä selviää näitä kommentteja lukiessa.
Mitä väliä sillä on, minkä ikäiseltä joku täysin tuntematon ihminen näyttää?
Oma kommentointini lähti siitä, että miten turhiin juttuihin ihmiset haaskaavatkaan aikaansa, kun maailma on tässä tilassa, missä ollaan.
Yritän herätellä ihmisiä kiinnittämään huomionsa muihin kuin näin tyhjänpäiväisiin juttuihin.
Ja huomaan ärtymyksestäsi, että olet täysin tosissasi!
Haluaisitko siis, että kaikki ihmiset nyt lukisi sotauutisia pelkästään? Raskaana aikana tarvitaan paljon turhuutta tasapainottamaan eloa.
Hoitamaton iho vanhentaa, ruusufinnikin on aika pahasti jo nenässä. Olisin arvioinut suunnilleen 50 -vuotiaaksi. Jos ei tupakoi, juo eikä ota aurinkoa niin tässä tilassa kasvot suurinpiirtein ovat ilman kauneuskirurgiaa.
Olin joku 50 vee kun samassa paikassa työskemtelevä mies kysy että olenko lähellä eläkettä?
Olen jo tottunut että mua arvioidaan aina vanhemmaksi entäpä olen. Näin on ollut jo nuoresta.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitää ääneen arvioida kenenkään ikää. Minua luullaan aina nuoremmaksi ja sekin alkaa olla aika väsynyttä. Minulla on teini-ikäinen lapsi, jonka olen saanut 25-vuotiaana eli ihan aikuisena. Silti aina, jos puhun edes sivulauseessa lapsesta jollekin uudelle ihmiselle, alkaa se kauhistelu, että miten kamalan nuorena olen lapseni saanut. Eikä näin lähes nelikymppisenä miesvaltaisella alalla ole todellakaan mikään etu, että työkaverit olettaa minun olevan alle kolmekymppinen.
Se kauhistelu johtuu siitä, että nykyään noin nuorena (25v) ei tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Mustat hiukset vanhentavat myös ja saavat ihon näyttämään kalpealta.
Hiuksetkin ovat varmaan mummonutturalla. Päällä Marimekon pitkä ja räväkän värinen täti-tunika?
Kyllä se aika paljon habituksesta johtuu. Muuttumisleikki voisi nuorentaa, mutta jos ihminen tykkää itsestään sellaisena kuin on, niin eipä se kellekään kuulu.
Raikasta näinkin päin, kun on ollut vain lehtijuttuja teinien näköisistä 50-vuotiaista. Sarjasta puuttuu vielä Mervi ja Pasi, joita jatkuvasti luullaan ikäisensä näköisiksi.
Minuakin luullaan aina nuoremmaksi ja olen iloinen, että olen alkanut näyttää pikkuhiljaa ikäiseltäni. Nuoremmaksi luuleminen ei todellakaan ole automaattisesti mikään kehu, en ole nätti ja kasvoni ovat sellaiset että näytän 50kg painossakin naamasta kymmenen kiloa lihavammalta. Nyt kun olen 30v tuo naaman lapsuudenpyöreys alkaa näyttää entistä oudommalta. Yhdistettynä korkeaan ääneen ja lyhyyteen tuosta tulee vain sellainen uncanny valley efekti ihmisille, kun ikääni on hankala arvioida.