Silmälasien käyttäjät?!
Paljonko maksoit viimeksi silmälaseistasi, linsseistä ja kehyksistä?
Asioin eräässä ketjussa vkonloppuna ja löydettyäni mieleiset kehykset pyysin niistä hinnan, saan 2 lasit 1 hinnalla.
Pelkkien linssien hinta reilut 900€ 😵💫 +kehykset n.300€ eli yht.1200€. No, sentään saak 2 silmälasit joista toisissa valitsemani auringossa tummuva värisävy, ohennukset ym, mutta silti. Ilman tuota tarjousta maksaisin laseistani rapiat 2000€...tai olisin vain 1 laseilla joka ei sekään houkuttele, koska olen ilman lasejani sokea.
Kommentit (66)
1668 €, moniteholinssit ja titaanikehykset. Onneksi aurinkolasit voimakkuuksilla kuuluivat myös siihen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi maksoin yli 500 e, kun halusin kalliimmat kehykset ja monitehot. Aiemmin on maksaneet 250-400 euroa.
Älä mene Instruun.
Ei Instruun ja Nissen on huonontanut linssien laatua.
Nissen on Instrun tavisliike. Nissenin parhaat linssit on Instrun linssien keskitasoa.
Uuveehen reagoivat linssit on ihan parhaat, siksi maksan kys ominaisuudesta, ei tarvitse hankkia erikseen aurinkolaseja vahvuuksilla eikä puljata "suncovereitten" kanssa lasien päälle.
Nyt harkinnassa vihreän sävyyn tummenevat linssit toisiin ja toisiin ehkä sitten savunharmaaksi tummenevat..värivaihtoehtoja on monia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap taas linjoilla ja pohtii vielä sitäkin, että olisi kiva olla ns satavarma siitäkin, että ne valitut kehykset on sitten varmasti itselle ulkonäöllisesti mieluisat ja tulee käyttöön, siitäkin kokemusta, että toiset lasit jääneet todella vähälle käytölle, kun ei ne sitten olleetkaan tarpeeksi kivat ja mieluisan näköiset. Näillä hinnoilla mitä laseistani aina maksan niin sellainen ei vetele. Hiton hankalaa se kehyksien sovitus siellä liikkeessä, kun pitää kasvot tunkea muutaman cm päähän siitä peilistä😩
Ap
Pyydä kertakäyttöpiilarit sovitukseen! Minä olen aina saanut. Käyn yksityisillä kivijalkaoptikoilla, en koskaan ketjuilla. Kokemukseni mukaan optikot ovat osaavampia ja henk koht tarjous voi tuoda hinnan ketjujen tasolle. Esim. Trend Opticia Hgissä Bulevardilla voin suositella lämpimästi. Oopperan Optiikassa kävin ennen kuin yrittäjä vaihtui, kun samalla vaihtui vähän kehysten tyyli.
Tilasin netistä 89 euroa. Huono kaukonäkö, mut vielä ajokorttinäkö. Käytän pitkillä ajomatkoilla ja hämärällä ajaessa. Sekä telkkaria katsoessa. Ovat tummuvat. Koska en käytä laseja edes joka päivä, enkä kesällä. Ne on ok. Jos olisi 24/7 päällä. En nettilaseja käyttäisi. Lapsella paikallisen liikkeen lasit ja tyynyjen vaihdon yhteydessä 20 euroa kiristävät ja juttelevat muutkin jutut. Noita palveluita ei netistä saa. Ja tuo liike tarjosi vielä ilmaisen näön tarkistuksen inttiin, mitä muilta ei saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri tänään silmälasikaupoilla käydessäni, mikä niissä oikein maksaa? Pelkät sangat monta sataa! Materiaalin määrä mitätön. Ärsyttävää.
Jos ei pelota tehdä itse linssien kohdennusta, tilaa Banaanit. Itse maksoin nuorisomonitehoista kivijalkaliikkeessa yli tonnin, ja hemmetin hyvät ja hienot sain. Banaanilla vastaavat olisivat pari sataa, mutten ole uskaltanut kokeilla, kun on niin jäätävä hajataitto. Ehkä ensi kerralla?Mistä sinä puhut? Banaanihan on hedelmä?
https://banaanieyewear.fi/collections/silmalasit?gad_campaignid=2303443…
Ei omaa kokemusta. Kiinnostaa kovasti, kun kovat miinukset, hajataitto, alkava ikänäkö ja linssejä kuluttava ammatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En uskalla netistä hankkia, koska olen tosiaan niin sokea ja kaikenlaista extraa oltava. Ja haluan kokeilla niitä naamaani ennen ostopäätöstä. Ja mitä/missä on tarjoukset joilla hinta jää alle 500€?
En ole ikinä saanut lasejani niin edullisesti. Tarvitsen kaikki mahd ohennukset, kovapinnoitteet, heijastuksenestit ym.
Ap
Jos haluat kaikki tekniset ominaisuudet ja asiakaspalvelua, et saa laseja alle tonnilla. Minä saan omalta optikoltani, koska hän ei kuulu ketjuliikkeeseen vaan saa hinnoitella kanta-asiakkailleen itse. Hän ei myöskään veloita minulta kehyksistä.
Tuohon ansaa ei kannata mennä, mikään ei ole ilmaista!
Mulla on useat silmälasit ja näön muuttuessa käyn tutulla yksityisellä optikolla uusimassa linssit vanhoihin kehyksiin. 250€ Rodenstockin yksiteholinssit kaikilla herkuilla ja taas elämä kirkastuu 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap taas linjoilla ja pohtii vielä sitäkin, että olisi kiva olla ns satavarma siitäkin, että ne valitut kehykset on sitten varmasti itselle ulkonäöllisesti mieluisat ja tulee käyttöön, siitäkin kokemusta, että toiset lasit jääneet todella vähälle käytölle, kun ei ne sitten olleetkaan tarpeeksi kivat ja mieluisan näköiset. Näillä hinnoilla mitä laseistani aina maksan niin sellainen ei vetele. Hiton hankalaa se kehyksien sovitus siellä liikkeessä, kun pitää kasvot tunkea muutaman cm päähän siitä peilistä😩
Ap
Pyydä kertakäyttöpiilarit sovitukseen! Minä olen aina saanut. Käyn yksityisillä kivijalkaoptikoilla, en koskaan ketjuilla. Kokemukseni mukaan optikot ovat osaavampia ja henk koht tarjous voi tuoda hinnan ketjujen tasolle. Esim. Trend Opticia Hgissä Bulevardilla voin suositella lämpimästi. Oopperan Optiikassa kävin ennen kuin yrittäjä vaihtui, kun sama
Melkein voisin harkita, kokemukset piilareista on vaan karvaita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Käytätkö ikinä piilareita? Itse käytän paljonkin, mutta silti pitää tietysti myös lasit olla. Käyn aina erikseen sovittamassa kehyksiä piilarit päässä, ei siitä muuten tulisi mitään tällä -6 täällä. Vaikka et käyttäisikään, antavat optikkoliikkeestä varmasti yhden kokeiluparin tätä varten, voivat vaikka laittaa silmiisi ne (kokemusta on ajalta, jolloin en vielä itse käyttänyt piilareita, vuosia sitten kun olin parikymppin en).
Vierailija kirjoitti:
Ostin silmälasit viime syksynä Silmäasemalta, kun kehyksistä ja linsseistä sai 50 %:n alennuksen. Laseille tuli hintaa yli 800 euroa plus silmälääkärin maksu. Minulla on paljon miinuksia, hajataittoa ja ikänäkö, joten otin kaikki herkut. Nämä on kyllä hyvät.
Saman puljun kaksista laseista olisin joutunut maksamaan 1600 euroa. Oli mukamas -50% alennus. Ei kiitos. Tuollaisia ryöstöhintoja en maksa!
Kela maksoi enkä saanut hintaa tietoon koska kuulemma Kelan ja optikko liikkeen välinen asia. Maksusitoumusta en edes nähnyt koska oli mennyt suoraan kelasta instruun.
Minä tilasin just pari kuukautta sitten Banaani lta kahdet moniteholasit, toisissa on tummennetut linssit. - 2.5, hajataittoa ja ikänäköä. Olen ollut todella tyytyväinen. Virtuaalisesti pystyi sovittamaan ja lasit tulivat vähän alle kuukaudessa tilauksesta. Hinta oli kokonaisuudessaan yhteensä 249€. Specsaversilta vastaava setti /tarjous 689€. Koko päivän on lasit päässä ja auringon paisteessa tummennetut lasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos et ota niitä kalliimpia kehyksiä? Saako vanhoihin kehyksiin uudet linssit?
Olen saanut, olen kyllä tilannut uudet myös kylkeen. Mutta kyllä pitäisi kivijalkaoptikolta saada. Lempikehyksissäni on nyt kolmas pari linssejä menossa.
Mulla on kahdet kasvoihin sopivat kehykset, joihin vaihdatan vuoronperään linssit. Ei tarvitse tihrustaa sentin päässä peilistä uusia kehyksiä ja saan aina mieluiset. Satasen maksaa omiin kehyksiin uusien linssien laitto.
125 ja kalliit linssit siis teknisesti paksut olisi ilman ohennuksia yms. Mulla on toispuoliset lasit..Tilaan ruotsista lasit. Tarkistan myös aina hiennot puoleettomalla silmälääkärillä, joka kehuu hienon laatua. Nauran mielessäni, kun luulee niiden olevan Suomi laatua🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos et ota niitä kalliimpia kehyksiä? Saako vanhoihin kehyksiin uudet linssit?
Olen saanut, olen kyllä tilannut uudet myös kylkeen. Mutta kyllä pitäisi kivijalkaoptikolta saada. Lempikehyksissäni on nyt kolmas pari linssejä menossa.
Mulla on kahdet kasvoihin sopivat kehykset, joihin vaihdatan vuoronperään linssit. Ei tarvitse tihrustaa sentin päässä peilistä uusia kehyksiä ja saan aina mieluiset. Satasen maksaa omiin kehyksiin uusien linssien laitto.
Onko tuo sellainen palvelu mikä onnistuu liikkeessä kuin liikkeessä? Entä jos veisin puljuun kehykset jotka "joskus" ollut käytössä, heiltä toki ostettu aikanaan, niin istuttaisivatkohan niihin uudet linssit🤔
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Minulla myös miinusta vaikka muille jakaa, piilareita en käytä. Itse kun sovitan uusia kehyksiä niin otan puhelimella kuvia itsestäni ja katson kuvista, miltä näytän. Näkee paremmin kuin peilistä tihrustamalla.
Melkein voisin harkita, kokemukset piilareista on vaan karvaita.
Ap
Harkitse ainakin, jos edellisestä kerrasta on aikaa. Linssit ovat paljon mukavampia kuin vaikka edes kymmenen vuotta sitten. Kummasti helpottaa sovittamista. Veloituksetta sain parin linssejä. Muuten en käytä piilareita oikeastaan koskaan, ne kerrat kun haluaisin laittautua ilman laseja ovat niin harvassa, että piilarit ehtivät vanheta.
Sama
Lensway. Vahvuudet -3,75 ja -4,25, linssit kaikilla parhaimmilla, voi testata on-line taikka kotona, lähetyksessä valmiiksi takaisinpalautus ohjeineen ja lappuineen, 198 euroa..kaksi kertaa kokeiltu. Voi myös lahjoittaa ja toiset saa peruskuviolla pokien hinnalla.
Mistä sinä puhut? Banaanihan on hedelmä?