Silmälasien käyttäjät?!
Paljonko maksoit viimeksi silmälaseistasi, linsseistä ja kehyksistä?
Asioin eräässä ketjussa vkonloppuna ja löydettyäni mieleiset kehykset pyysin niistä hinnan, saan 2 lasit 1 hinnalla.
Pelkkien linssien hinta reilut 900€ 😵💫 +kehykset n.300€ eli yht.1200€. No, sentään saak 2 silmälasit joista toisissa valitsemani auringossa tummuva värisävy, ohennukset ym, mutta silti. Ilman tuota tarjousta maksaisin laseistani rapiat 2000€...tai olisin vain 1 laseilla joka ei sekään houkuttele, koska olen ilman lasejani sokea.
Kommentit (66)
Murto-osa tuosta tarjouksilla. Yleensä silmälasieni kokonaishinta on noin 250 euroa.
Viimeksi maksoin yli 500 e, kun halusin kalliimmat kehykset ja monitehot. Aiemmin on maksaneet 250-400 euroa.
Älä mene Instruun.
Linssien ominaisuudet on kalliita! Säästää jo paljon, jos ottaa vaan ohennukset ja sen hylkivän pinnotteen. Ja luulen, että nuo itsestääntummuvat on kalliimmat ku normit.
Mietin juuri tänään silmälasikaupoilla käydessäni, mikä niissä oikein maksaa? Pelkät sangat monta sataa! Materiaalin määrä mitätön. Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi maksoin yli 500 e, kun halusin kalliimmat kehykset ja monitehot. Aiemmin on maksaneet 250-400 euroa.
Älä mene Instruun.
Ei Instruun ja Nissen on huonontanut linssien laatua.
En uskalla netistä hankkia, koska olen tosiaan niin sokea ja kaikenlaista extraa oltava. Ja haluan kokeilla niitä naamaani ennen ostopäätöstä. Ja mitä/missä on tarjoukset joilla hinta jää alle 500€?
En ole ikinä saanut lasejani niin edullisesti. Tarvitsen kaikki mahd ohennukset, kovapinnoitteet, heijastuksenestit ym.
Ap
En muista. Viimeisin optikkokäynti on vuodelta 2000, jolloin uusin linssit. Käytetyt sangat sain ilmaiseksi tuttavalta, kun olivat jääneet joutilaaksi. Ne särkyivät 2021, mutta löysin samanlaiset käytetyt Ebaysta hintaan 30 euroa. Ne on olleet nyt käytössä alkuperäisten linssien kanssa. Riittävän hyvin näen niillä edelleen. Lukiessa en laseja tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
En uskalla netistä hankkia, koska olen tosiaan niin sokea ja kaikenlaista extraa oltava. Ja haluan kokeilla niitä naamaani ennen ostopäätöstä. Ja mitä/missä on tarjoukset joilla hinta jää alle 500€?
En ole ikinä saanut lasejani niin edullisesti. Tarvitsen kaikki mahd ohennukset, kovapinnoitteet, heijastuksenestit ym.
Ap
Jos haluat kaikki tekniset ominaisuudet ja asiakaspalvelua, et saa laseja alle tonnilla. Minä saan omalta optikoltani, koska hän ei kuulu ketjuliikkeeseen vaan saa hinnoitella kanta-asiakkailleen itse. Hän ei myöskään veloita minulta kehyksistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Silmäasemalla silloin, kun siellä on linssit - 50 %.
Mulla on -6 ja hajataittoa, joten ihan peruslinssit ei käy mullekaan.
Specsaversilta sain jollain muistaakseni 300€ viime vuonna 2kpl laseja, vahvuudet -3,25 ja -3,75
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pari liikettä on, joista saa ihan hyviä ja riittävän laadukkaita max. 300 euroa, mutta pitää olla
alennus kehyksistä tai edullisempi kehys ja muutenkin jokin tarjouspaketti.
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri tänään silmälasikaupoilla käydessäni, mikä niissä oikein maksaa? Pelkät sangat monta sataa! Materiaalin määrä mitätön. Ärsyttävää.
Mikä niissä maksaa?!? Väkerrä saatana itse omat sankasi rautalangasta jos se kerran on niin helppoa. Urpo.
Ostin kesällä kahdet lasit Silmäasemalta, kun oli 50 % alekampanja. Monitehot ja päätelasit olivat kyseessä. Yhteishinta noin 900 euroa. Näköni ei juurikaan ollut muuttunut, mutta entiset yleislasit hajosivat. Niistä maksoin 1500 euroa.
Smartbuyglasses. Minulla on monitehot yms vänkää, mutta sain 240 eurolla erittäin hyvät lasit. Otin kaikki mahdolliset mausteet linsseihin paitsi tummennusta.
Kävin ihan silmälääkärillä hakemassa reseptin, kun en ole vuosiin silmälääkärissä käynyt.
Aloittajalle tiedoksi, että ihan sen saman reseptin mukaisesti ne optikkoliikkeen linssitkin hiotaan, ja aika todennäköisesti samassa paikassa kuin nettikauppojen.
Nettikaupoilla on virtuaalinen sovitus ja hyvät ohjeet. Voi verrata kokoa vanhoihin rilleihisi.
Minä olen ollut tyytyväinen ja säästöä tuli vajaa tonni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä niissä maksaa?!? Väkerrä saatana itse omat sankasi rautalangasta jos se kerran on niin helppoa. Urpo.
No ne on aika helppo väkertää, jos vertaa esim kahvinkeittimeen, leivänpaahtimeen tai mikroon, jotka maksaa aika paljon vähemmän kuin monet sangat ja vaatii paljon enemmän materiaalia. Ja lopeta toi kiroilu ja haukkuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ne on aika helppo väkertää, jos vertaa esim kahvinkeittimeen, leivänpaahtimeen tai mikroon, jotka maksaa aika paljon vähemmän kuin monet sangat ja vaatii paljon enemmän materiaalia. Ja lopeta toi kiroilu ja haukkuminen.
Haista paska. Sinähän osaat varmaan hioa linssitkin itse. Ja jos suunnittelet ammatiksesi silmälasinsankoja, myyt ne varmasti ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haista paska. Sinähän osaat varmaan hioa linssitkin itse. Ja jos suunnittelet ammatiksesi silmälasinsankoja, myyt ne varmasti ilmaiseksi.
Ja sinä taidat olla elämään kyllästynyt katkera ilkimys
Ostin silmälasit viime syksynä Silmäasemalta, kun kehyksistä ja linsseistä sai 50 %:n alennuksen. Laseille tuli hintaa yli 800 euroa plus silmälääkärin maksu. Minulla on paljon miinuksia, hajataittoa ja ikänäkö, joten otin kaikki herkut. Nämä on kyllä hyvät.
Täällä oli pitkä ketju silmälasien hinnoittelusta, siinä joku vihjaisi että nettikaupoista saa edullisesti lasit joten minäkin nyt tilasin eazylensiltä rillit. Mulla tosin ei ole paljoa näkövikaa, käytän vain töllöä katsellessa. Laseille tuli hintaa vajaat 50€, tuosta linssien osuus oli vajaat 30€, loput kehystä ja pinnoitusta.