Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuon pysäköintisäännön seurauksena, että auton nokka voi osoittaa kadulla mihin suuntaan tahansa olen jäänyt melkein 3 kertaa auton alle

Vierailija
13.06.2025 |

Tämä siis tämän vuoden aikana pelkästään. Katu on päättyvä autoille mutta jatkuu kevyenliikenteen väylänä. Ja kun pyöräilen sen kadun oikeaa laitaa niin joku on aina lähtemässä autolla niin ettei pientareen puolella ratissa oleva kuski näe tulevaa pyörää ennen kuin on päässyt puoliksi irti ruudusta, ja tällöin auton nokka on jo metrin tien puolella.

Ihan järkyttävän huono uudistus taas kerran!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun naisen pitää ensin kuolla, että tämä palautuu vanhaan hyvään tapaan.

Vierailija
2/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on käytössä monissa muissakin maissa. Sielläkö tuota ongelmaa ei muka ole huomattu? Ratkaisu: älä aja oikeaa laitaa jos ei ole muuta liikennettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerta pyöräilijänä näet tilanteen ja tajuat et toi ei välttämättä huomaa minua, niin jatkatko kuitenkin vaan omaa ajoasi kuin ennenkin? Pitäskö sun opetella toimimaan tilanteen edellyttämällä tavalla? Voisit vaikka hidastaa tai mahdollisesti väistää?

Vierailija
4/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysäköidyistä autoista näki ennen kaikkein nopeiten ja selkeiten jos joku katu on yksisuuntainen, ei ikään kuin tarvinnut jokaisessa kulmassa alkaa etsimään onko täällä jossain ajosuuntaa osoittavaa merkkiä.

Esimerkiksi Länsi-Pasilassa näkee usein autoja ajavan yksisuuntaisia väärään suuntaan.

Vierailija
5/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se 5 metriä suojatiehen sääntö poistunut samalla vai onko se tulkinta muuttunut, ennen sai pysäköidä heti suojatien jälkeen, mutta suojatietä ennen piti jättää 5 metriä tyhjää?

Vierailija
6/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerta pyöräilijänä näet tilanteen ja tajuat et toi ei välttämättä huomaa minua, niin jatkatko kuitenkin vaan omaa ajoasi kuin ennenkin? Pitäskö sun opetella toimimaan tilanteen edellyttämällä tavalla? Voisit vaikka hidastaa tai mahdollisesti väistää?

Eli on nyt heikomman vastuulla(pyöräilijä) rikkoa lakia jotta ovat turvassa kolarilta? Miten tämä opetetaan lapsille?

Vierailija
7/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollut melkein kolme kertaa? Siis kuollut 2,5 kertaa?

Vierailija
8/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) opettele olemaan luottamatta muihin tienkäyttäjiin.

2) "väärälle" puolelle pysäköineen autoilijan vastuulla on katsoa eteen ja taakse ja varmistua ettei kukaan ole tulossa mistään suunnasta (kuten myös toki "oikealle" puolelle pysäköineellä sama velvoite)

3) muista, että auton ja sinun yhteentörmäyksessä sinä olet heikompi osapuoli. Siksi: pidä itse huolta hengestäsi ja lue kohta 1 uudestaan. Ohittaessasi autoa sitten voit vaikka kopauttaa ikkunaan ja sanoa kusklle, että melkein ajoit ylitseni, muista, että tietä käytää muutkin kuin sinä. 

Vierailija
9/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinullakin on joku järki päässä, kun kerran näet sen lähtevän auton? Ei välttämättä kannata aina pitää etuajo-oikeudestaan kiinni, jos se tarkoittaa parin tonnin auton alle puristumista...

Vierailija
10/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis: tuttavani isä kuoli jo ennen sääntöuudistusta siten, että taskuparkissa olevan auton ovi avattiin ja hän ajoi päin. 

Vierailija
11/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se 5 metriä suojatiehen sääntö poistunut samalla vai onko se tulkinta muuttunut, ennen sai pysäköidä heti suojatien jälkeen, mutta suojatietä ennen piti jättää 5 metriä tyhjää?

Ei ole muuttunut, mutta sillä ei ole vaikutusta, kuinka päin sen auton siihen pysäköit. Risteyksen jälkeen pitää jättää myös 5 metriä, eli heti suojatien jälkeen ei saa pysäköidä, jos tuo ei täyty.

Vierailija
12/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olet jäänyt auton alle melkein 3 kertaa? Miten se on edes mahdollista? Olet siis kahdesti jäänyt auton alle ja kolmannella jotenkin ryömit sieltä pois?

Vierailija
13/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkun naisen pitää ensin kuolla, että tämä palautuu vanhaan hyvään tapaan.

Ei, vaan lapsen ja mielellään ulkomaalaisen turistin lapsen. Tai turistin, joka on aikuinen ja julkkis. 

Vierailija
14/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TURVALLISUUS LIIKENTEESSÄ OLI SE SÄÄNTÖ ETTÄ NOKKA MENO SUUNTAAN. 

Vierailija
15/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autot ovat nykyisin niin korkeita, että  kadulla ajavan henkilöauton kuljettaja ei näe seisooko pysäköityjen autojen vieressä (kuskin näkökulmasta autorivin jälkeen)  jalankulkija, joka on lähdössä ylittämään suojatietä. Olen ollut usein vaaratilanteissa ja olen sentään täysi-ikäinen. Monet lapset näkyvät minua heikommin.

Vierailija
16/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli on nyt heikomman vastuulla(pyöräilijä) rikkoa lakia jotta ovat turvassa kolarilta? Miten tämä opetetaan lapsille?

Kannattaa kertoa lapsille, että ihmiset tekee virheitä. Omasta etuajo-oikeudesta kannattaa luopua, jos sillä välttää kolarin. 

Aika monta kertaa on autoa ajaessa pitänyt jarruttaa kun väistämisvelvollinen pyöräilijä on ajanu suojatille. Ei ole tullu mieleen olla niin tyhmä, etten yrittäisi välttää kolari vain pitääkseni itsepäisesti kiinni etuajo-oikeudestani

Vierailija
17/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuollut melkein kolme kertaa? Siis kuollut 2,5 kertaa?

Hän on ollut kolme kertaa kuolemanvaarassa.  Oli kuolla.

Vierailija
18/18 |
13.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni pyöräilijänä noissa tilanteissa ei ole juuri vaaraa: Auto lähtee parkkiruudusta sivulle joka tapauksessa tarpeeksi hitaasti että kyllä mä ehdin väistää ja jarruttaa. Mun näkökulmastani vaatisi jotain tosi epätodennäköistä että sellaisessa tilanteessa tulisi kolari.

Mun eteeni avattavat auton ovet on valitettavasti eri asia, ne on mun näkökulmastani tosi vaarallisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme