Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmälasien käyttäjät?!

Vierailija
02.03.2026 |

Paljonko maksoit viimeksi silmälaseistasi, linsseistä ja kehyksistä?

Asioin eräässä ketjussa vkonloppuna ja löydettyäni mieleiset kehykset pyysin niistä hinnan, saan 2 lasit 1 hinnalla. 

Pelkkien linssien hinta reilut 900€ 😵💫 +kehykset n.300€ eli yht.1200€. No, sentään saak 2 silmälasit joista toisissa valitsemani auringossa tummuva värisävy, ohennukset ym, mutta silti. Ilman tuota tarjousta maksaisin laseistani rapiat 2000€...tai olisin vain 1 laseilla joka ei sekään houkuttele, koska olen ilman lasejani sokea.

Kommentit (141)

Vierailija
61/141 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin netistä 89 euroa. Huono kaukonäkö, mut vielä ajokorttinäkö. Käytän pitkillä ajomatkoilla ja hämärällä ajaessa. Sekä telkkaria katsoessa. Ovat tummuvat. Koska en käytä laseja edes joka päivä, enkä kesällä. Ne on ok. Jos olisi 24/7 päällä. En nettilaseja käyttäisi. Lapsella paikallisen liikkeen lasit ja tyynyjen vaihdon yhteydessä 20 euroa kiristävät ja juttelevat muutkin jutut. Noita palveluita ei netistä saa. Ja tuo liike tarjosi vielä ilmaisen näön tarkistuksen inttiin, mitä muilta ei saanut.

Onks sulle tehty silmänpohjan kuvaus? Mä menin optikolle, kun tarttis kaukolasit hämärällä ajoa varten, valoisaan aikaan ei ongelmia paitsi kun aurinko paistoi kohti ei liian kirkas valo aiheutti myös ongelmia. Optikko käski menee silmälääkärille, kun silmäpohjissa näkyi rappeumataudin oireita.

Vierailija
62/141 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useat silmälasit ja näön muuttuessa käyn tutulla yksityisellä optikolla uusimassa linssit vanhoihin kehyksiin. 250€ Rodenstockin yksiteholinssit kaikilla herkuilla ja taas elämä kirkastuu 👍

Kuinka kauan teillä oikein kehykset kestää? Minulla ne kulahtavat muutamassa vuodessa eli samassa ajassa kuin linssitkin. Linssit ovat sen verran kalliit, että en viitsisi laitattaa uusia linssejä kulahtaneisiin kehyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/141 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli pitkä ketju silmälasien hinnoittelusta, siinä joku vihjaisi että nettikaupoista saa edullisesti lasit joten minäkin nyt tilasin eazylensiltä rillit. Mulla tosin ei ole paljoa näkövikaa, käytän vain töllöä katsellessa. Laseille tuli hintaa vajaat 50€, tuosta linssien osuus oli vajaat 30€, loput kehystä ja pinnoitusta.

Ei varmasti ole monitehot. Enkä luottaisi kyllä tuolla hintaa kehysten laatuun tai istuvuuteen. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
64/141 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä silmälasien hankinta loppukuusta. Silmäasema, kahdet yksien hinnalla, bonukset + maksutapaetu =5,5% hyöty. Edelliset hankin 6 vuotta sitten : laadukkaimmat linssit, heijastamattomuuskäsittely, auringossa tummuvat, monitehot, eripari silmät eli linssit, sangat mieleisimmät. Maksoin silloin n. 1200€, eli ei kovin suuri vuosikustannus. Silmälasien valinta on ainakin naiselle todella tärkeä kun ne ovat aina silmillä. Silmälääkärin reseptillä.

Vierailija
65/141 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useat silmälasit ja näön muuttuessa käyn tutulla yksityisellä optikolla uusimassa linssit vanhoihin kehyksiin. 250€ Rodenstockin yksiteholinssit kaikilla herkuilla ja taas elämä kirkastuu 👍

Kuinka kauan teillä oikein kehykset kestää? Minulla ne kulahtavat muutamassa vuodessa eli samassa ajassa kuin linssitkin. Linssit ovat sen verran kalliit, että en viitsisi laitattaa uusia linssejä kulahtaneisiin kehyksiin.

Sama. Jos kehys hajoaa ja uutta samanlaista ei saa, niin kalliit linssit menee hukkaan.

Vierailija
66/141 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jos kehys hajoaa ja uutta samanlaista ei saa, niin kalliit linssit menee hukkaan.

Kuten edellisessä viestissä kerroin, 6 vuotta kestäneet, metallikehykset, silikonitallat.

Vierailija
67/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos et ota niitä kalliimpia kehyksiä? Saako vanhoihin kehyksiin uudet linssit?

Olen saanut, olen kyllä tilannut uudet myös kylkeen. Mutta kyllä pitäisi kivijalkaoptikolta saada. Lempikehyksissäni on nyt kolmas pari linssejä menossa. 

Mulla on kahdet kasvoihin sopivat kehykset, joihin vaihdatan vuoronperään linssit. Ei tarvitse tihrustaa sentin päässä peilistä uusia kehyksiä ja saan aina mieluiset. Satasen maksaa omiin kehyksiin uusien linssien laitto.

Miten onnistuu? Minulle sanottu, että ei onnistuisi. Toki varmaan rahastusta, mutta kahdet yhden hinnalla voimakkuuksineen ja hajataittoa, että karsastusta on, niin paljon kalliimmaksi kuitenkaan mulle tulisi.

Vierailija
68/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin ihan liikaa, mutta sain lasit kaikilla herkuilla ja olen tyytyväinen.

Vierailija
69/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kivijalkaliikkeissä parhaat, lue lqajimmat, kehysvalikoimat?

Varmaan 1h meni, että löysin 2 kehykset jotka ns tarpeeksi mieluisat, mutta hannailen silti tilauksen tekemistä, koska joskus jäänyt toiset lasit sitten laatikkoon, kun en tykännytkään eikä vaihtokaan onnistunut. Vähäk turhan kallista sellainen. 

Ap

Vierailija
70/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 1700 euroa, linssien osuus 1490 euroa.

Vierailija
71/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten maksoin kaksista laseista n. 750 €, Silmäaseman tarjous, jossa kahdet lasit yhden hinnalla ja bonukset tuplana. Sitä edelliset lasit, jotka ostin samanlaisesta tarjouksesta kaksi vuotta aiemmin, maksoivat yhteensä n. 1200. Niissä oli kaikki hienoudet, mutta vuosi sitten ostin "huonommat" linssit, vaikka väkisin yritettiin myydä samanlaisia kuin edellisellä kerralla. Ja nämä ns. huonommat ovat ihan yhtä hyvät kuin edelliset. Myyjä hiljaa totesikin, että hyvät linssit valitsin. Kummallakin kerralla ostin monitehot ja toimistomonitehot. 

Vierailija
72/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tilasin just pari kuukautta sitten Banaani lta kahdet moniteholasit, toisissa on tummennetut linssit. - 2.5, hajataittoa ja ikänäköä. Olen ollut todella tyytyväinen. Virtuaalisesti pystyi sovittamaan ja lasit tulivat vähän alle kuukaudessa tilauksesta. Hinta oli kokonaisuudessaan yhteensä 249€. Specsaversilta vastaava setti /tarjous 689€. Koko päivän on lasit päässä ja auringon paisteessa tummennetut lasit. 

Tekisi mieli itsekin tilata. Joskus tilasin netin kautta aurinkolasit vahvuuksilla. Oli arvot tiedossa ja kaikki mahdolliset mitat mutta silti niiden käyttäminen oli lopulta mahdotonta, koska joku niissä oli pielessä. Hirveä päänsärky ja katsoin jotenkin kieroon niiden kanssa. Eli en viitsisi enää euroakaan heittää hukkaan.

Vierailija
73/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen hyödyntänyt aina -50% -tarjouksia, mutta edelliset lasit olivat silti reilut 400€. Onneksi olivat vielä ns. nuorisomonitehtot, jolloin linssien hinta jäi vähän alhaisemmaksi "oikeisiin" monitehoihin verrattuna.

Nyt on silmät vasta leikattu, joten en tarvitse enää monitehoja. Ehkä jotkut huokeat lukulasit hankin sitten jälkitarkastuksen jälkeen.

Vierailija
74/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen hyödyntänyt aina -50% -tarjouksia, mutta edelliset lasit olivat silti reilut 400€. Onneksi olivat vielä ns. nuorisomonitehtot, jolloin linssien hinta jäi vähän alhaisemmaksi "oikeisiin" monitehoihin verrattuna.

Nyt on silmät vasta leikattu, joten en tarvitse enää monitehoja. Ehkä jotkut huokeat lukulasit hankin sitten jälkitarkastuksen jälkeen.

Mitä tarkoittaa nuorisomonitehot?

Vierailija
75/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virosta saat samat Hoyan linssit kuin Suomesta Silmäasemalta noin kolmasosahinnalla. Tulevat vieläpä Suomen maahantuojan kautta. Palvelu on parempaa ja näöntarkastus perusteellisempi sekä resepti tarkemmin yksilöity.

Matkakulujen kanssa virolaiset silmälasit tulee paljon kalliimmaksi mitä Suomesta.

Vierailija
76/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmikuu 2024 hiukan reilu 1600€. Silmäaseman tarjous kahdet yksien hinnalla, ostin lasit+aurinkolasit. 

Vierailija
77/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi maksoin yli 500 e, kun halusin kalliimmat kehykset ja monitehot. Aiemmin on maksaneet 250-400 euroa.

Älä mene Instruun.

Ei Instruun ja Nissen on huonontanut linssien laatua. 

Ovat nykyisin samaa ketjua. Nissen on Instun halpamyymälä, eikä siellä edes myydä niitä kalliimpia ja näin myös laadukkaampialinssejä.

Vierailija
78/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 400 euroa maksoi ja tuo oli tarjous, jossa toinen linssi ilmaiseksi. Elämäni ensimmäiset monitehot. Joissa sitä lähinäkö alaosasta en edes oikeastaan käytä, koska näen ilman mitään laseja niin hyvin.

Vierailija
79/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan aina yksitehot, kun kaksitehot on niin kalliit ja näkö saattaa vaihdella tiuhaan. Olen ostellut speksavarsistä, hinta kohillaan ja laatu ollut hyvä.

Tiuhaan? Minulla on mennyt lähemmäs 10 vuotta, ettei näössä ole tapahtunut muutosta lähes minkään vertaa.

Vierailija
80/141 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kesti edelliset 20 vuotta.