Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Silmälasien käyttäjät?!

Vierailija
02.03.2026 |

Paljonko maksoit viimeksi silmälaseistasi, linsseistä ja kehyksistä?

Asioin eräässä ketjussa vkonloppuna ja löydettyäni mieleiset kehykset pyysin niistä hinnan, saan 2 lasit 1 hinnalla. 

Pelkkien linssien hinta reilut 900€ 😵💫 +kehykset n.300€ eli yht.1200€. No, sentään saak 2 silmälasit joista toisissa valitsemani auringossa tummuva värisävy, ohennukset ym, mutta silti. Ilman tuota tarjousta maksaisin laseistani rapiat 2000€...tai olisin vain 1 laseilla joka ei sekään houkuttele, koska olen ilman lasejani sokea.

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin netistä 89 euroa. Huono kaukonäkö, mut vielä ajokorttinäkö. Käytän pitkillä ajomatkoilla ja hämärällä ajaessa. Sekä telkkaria katsoessa. Ovat tummuvat. Koska en käytä laseja edes joka päivä, enkä kesällä. Ne on ok. Jos olisi 24/7 päällä. En nettilaseja käyttäisi. Lapsella paikallisen liikkeen lasit ja tyynyjen vaihdon yhteydessä 20 euroa kiristävät ja juttelevat muutkin jutut. Noita palveluita ei netistä saa. Ja tuo liike tarjosi vielä ilmaisen näön tarkistuksen inttiin, mitä muilta ei saanut.

Onks sulle tehty silmänpohjan kuvaus? Mä menin optikolle, kun tarttis kaukolasit hämärällä ajoa varten, valoisaan aikaan ei ongelmia paitsi kun aurinko paistoi kohti ei liian kirkas valo aiheutti myös ongelmia. Optikko käski menee silmälääkärille, kun silmäpohjissa näkyi rappeumataudin oireita.

Vierailija
62/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useat silmälasit ja näön muuttuessa käyn tutulla yksityisellä optikolla uusimassa linssit vanhoihin kehyksiin. 250€ Rodenstockin yksiteholinssit kaikilla herkuilla ja taas elämä kirkastuu 👍

Kuinka kauan teillä oikein kehykset kestää? Minulla ne kulahtavat muutamassa vuodessa eli samassa ajassa kuin linssitkin. Linssit ovat sen verran kalliit, että en viitsisi laitattaa uusia linssejä kulahtaneisiin kehyksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli pitkä ketju silmälasien hinnoittelusta, siinä joku vihjaisi että nettikaupoista saa edullisesti lasit joten minäkin nyt tilasin eazylensiltä rillit. Mulla tosin ei ole paljoa näkövikaa, käytän vain töllöä katsellessa. Laseille tuli hintaa vajaat 50€, tuosta linssien osuus oli vajaat 30€, loput kehystä ja pinnoitusta.

Ei varmasti ole monitehot. Enkä luottaisi kyllä tuolla hintaa kehysten laatuun tai istuvuuteen. Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija
64/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä silmälasien hankinta loppukuusta. Silmäasema, kahdet yksien hinnalla, bonukset + maksutapaetu =5,5% hyöty. Edelliset hankin 6 vuotta sitten : laadukkaimmat linssit, heijastamattomuuskäsittely, auringossa tummuvat, monitehot, eripari silmät eli linssit, sangat mieleisimmät. Maksoin silloin n. 1200€, eli ei kovin suuri vuosikustannus. Silmälasien valinta on ainakin naiselle todella tärkeä kun ne ovat aina silmillä. Silmälääkärin reseptillä.

Vierailija
65/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on useat silmälasit ja näön muuttuessa käyn tutulla yksityisellä optikolla uusimassa linssit vanhoihin kehyksiin. 250€ Rodenstockin yksiteholinssit kaikilla herkuilla ja taas elämä kirkastuu 👍

Kuinka kauan teillä oikein kehykset kestää? Minulla ne kulahtavat muutamassa vuodessa eli samassa ajassa kuin linssitkin. Linssit ovat sen verran kalliit, että en viitsisi laitattaa uusia linssejä kulahtaneisiin kehyksiin.

Sama. Jos kehys hajoaa ja uutta samanlaista ei saa, niin kalliit linssit menee hukkaan.

Vierailija
66/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Jos kehys hajoaa ja uutta samanlaista ei saa, niin kalliit linssit menee hukkaan.

Kuten edellisessä viestissä kerroin, 6 vuotta kestäneet, metallikehykset, silikonitallat.