Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Silmälasien käyttäjät?!

Vierailija
02.03.2026 |

Paljonko maksoit viimeksi silmälaseistasi, linsseistä ja kehyksistä?

Asioin eräässä ketjussa vkonloppuna ja löydettyäni mieleiset kehykset pyysin niistä hinnan, saan 2 lasit 1 hinnalla. 

Pelkkien linssien hinta reilut 900€ 😵💫 +kehykset n.300€ eli yht.1200€. No, sentään saak 2 silmälasit joista toisissa valitsemani auringossa tummuva värisävy, ohennukset ym, mutta silti. Ilman tuota tarjousta maksaisin laseistani rapiat 2000€...tai olisin vain 1 laseilla joka ei sekään houkuttele, koska olen ilman lasejani sokea.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 600€, onneksi Kela maksoi ne.

Vierailija
22/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ajankohtainen aihe!

Mulla sama tilanne kuin ap. 

2 ohennukset linsseihin, heijastuksen esto ja kovapinnote. Kehykset 220€. Linssit maksais noin 1000€. Vaikka saisikin 2, ei oikein kiinnosta. Mulle riittää 1 lasit.

Ex-työkamu laittoi linkin jostain, mistä oli tilannut monitehot kehyksineen 300€. Laitan linkin tähän.

https://www.smartbuyglasses.fi/?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1281316&gad_source=1…

Siellä näyttäis olevan mun haluamat kehykset 97€, jotka täällä myymälässä 219€.

Täytyy ens viikolla ajan kans perehtyä informoin sitten tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääntö numero 1: kilpailuta silmälasit ja kysy hintaa samoilla spekseillä 2-3 liikkeestä. Voi olla 300€ hintaero. 

Vierailija
24/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksanut mitään, annoin myyjälle Kelan maksusitoumuksen.

Vierailija
25/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tavallisten silmälasien hinnalla tummuvat linssit, 2 teho. Maksoin yhteensä 399e.

Vierailija
26/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers noin 250 e monitehot

Instru noin 450 e toimistomonitehot

Specsavers kehykset olivat paremmat, todella hyvät. Heidän oma malli.

Instrun linssit taas selvästi laadukkaammat. 

Vierailija
27/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos et ota niitä kalliimpia kehyksiä? Saako vanhoihin kehyksiin uudet linssit?

Vierailija
28/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nopeasti huononeva näkö, ei kannta hirveästi satsata, kun niillä jo  muutaman kuukauden jälkeen näkee huonosti. Itse käytän lukemiseen jotain tiimarilaseja ja kysyn sitten silmälääkäriltä, jos tauti paranee johonkin stabiiliin tilaan. Siis vain lähinäössä on ongelmat.

Vierailija
29/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku reilu 700e, ostin kahdet yhden hinnalla tarjouksesta. 

Vierailija
30/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 4 euron lasit Tokmannilta.

Vierailija
31/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kannattaa maksaa hyvistä laseista jos on vähänkään enemmän miinusta tai muita ongelmia. Ostin kerran halvat specsaversiltä ja oli kyllä täyttä kuraa. Varmaan ihan hyvät jos ei ole kun miinus tai pari.

Viimeisimmät oli 800e.

Vierailija
32/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virosta saat samat Hoyan linssit kuin Suomesta Silmäasemalta noin kolmasosahinnalla. Tulevat vieläpä Suomen maahantuojan kautta. Palvelu on parempaa ja näöntarkastus perusteellisempi sekä resepti tarkemmin yksilöity.

Vierailija
33/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina yksitehot, kun kaksitehot on niin kalliit ja näkö saattaa vaihdella tiuhaan. Olen ostellut speksavarsistä, hinta kohillaan ja laatu ollut hyvä.

Vierailija
34/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin 1700 € kaksista merkkikehyksistä ja moniteholinneistä kaikilla ominaisuuksilla. En valita, olen tyytyväinen.

Vierailija
35/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sääntö numero 1: kilpailuta silmälasit ja kysy hintaa samoilla spekseillä 2-3 liikkeestä. Voi olla 300€ hintaero. 

Minä en koskaan kilpailuta mitään, en silmälaseja, en puhelinliittymiä ym. Mies saattaa kilpailuttaa vakuutusmaksut jotka meillä on monta tonnia vuodessa.

Vierailija
36/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vain yhdet kehykset kerrallaan. Monitehot n. 700...800 €. Hoyan ohueksi hiotut linssit.

Vierailija
37/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut laseista tuon verran kuin ap kertoi, monitehot ja päätelasit 2 yhden hinnalla tarjouksesta. Miinuksia on yli 6, siihen päälle hajataittoa ja ikänäköä, linssit kaikilla herkuilla ja titaanikehykset. Kallista, mutta toisaalta näitä käyttää monta vuotta koko heräillä oloajan. 

Vierailija
38/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin juuri tänään silmälasikaupoilla käydessäni, mikä niissä oikein maksaa? Pelkät sangat monta sataa! Materiaalin määrä mitätön. Ärsyttävää.

Jos ei pelota tehdä itse linssien kohdennusta, tilaa Banaanit. Itse maksoin nuorisomonitehoista kivijalkaliikkeessa yli tonnin, ja hemmetin hyvät ja hienot sain. Banaanilla vastaavat olisivat pari sataa, mutten ole uskaltanut kokeilla, kun on niin jäätävä hajataitto. Ehkä ensi kerralla?

Vierailija
39/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas linjoilla ja pohtii vielä sitäkin, että olisi kiva olla ns satavarma siitäkin, että ne valitut kehykset on sitten varmasti itselle ulkonäöllisesti mieluisat ja tulee käyttöön, siitäkin kokemusta, että toiset lasit jääneet todella vähälle käytölle, kun ei ne sitten olleetkaan tarpeeksi kivat ja mieluisan näköiset. Näillä hinnoilla mitä laseistani aina maksan niin sellainen ei vetele. Hiton hankalaa se kehyksien sovitus siellä liikkeessä, kun pitää kasvot tunkea muutaman cm päähän siitä peilistä😩

Ap

Vierailija
40/66 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos et ota niitä kalliimpia kehyksiä? Saako vanhoihin kehyksiin uudet linssit?

Olen saanut, olen kyllä tilannut uudet myös kylkeen. Mutta kyllä pitäisi kivijalkaoptikolta saada. Lempikehyksissäni on nyt kolmas pari linssejä menossa.