Silmälasien käyttäjät?!
Paljonko maksoit viimeksi silmälaseistasi, linsseistä ja kehyksistä?
Asioin eräässä ketjussa vkonloppuna ja löydettyäni mieleiset kehykset pyysin niistä hinnan, saan 2 lasit 1 hinnalla.
Pelkkien linssien hinta reilut 900€ 😵💫 +kehykset n.300€ eli yht.1200€. No, sentään saak 2 silmälasit joista toisissa valitsemani auringossa tummuva värisävy, ohennukset ym, mutta silti. Ilman tuota tarjousta maksaisin laseistani rapiat 2000€...tai olisin vain 1 laseilla joka ei sekään houkuttele, koska olen ilman lasejani sokea.
Kommentit (66)
Olipa ajankohtainen aihe!
Mulla sama tilanne kuin ap.
2 ohennukset linsseihin, heijastuksen esto ja kovapinnote. Kehykset 220€. Linssit maksais noin 1000€. Vaikka saisikin 2, ei oikein kiinnosta. Mulle riittää 1 lasit.
Ex-työkamu laittoi linkin jostain, mistä oli tilannut monitehot kehyksineen 300€. Laitan linkin tähän.
https://www.smartbuyglasses.fi/?gclsrc=aw.ds&ds_rl=1281316&gad_source=1…
Siellä näyttäis olevan mun haluamat kehykset 97€, jotka täällä myymälässä 219€.
Täytyy ens viikolla ajan kans perehtyä informoin sitten tänne.
Sääntö numero 1: kilpailuta silmälasit ja kysy hintaa samoilla spekseillä 2-3 liikkeestä. Voi olla 300€ hintaero.
Ostin tavallisten silmälasien hinnalla tummuvat linssit, 2 teho. Maksoin yhteensä 399e.
Specsavers noin 250 e monitehot
Instru noin 450 e toimistomonitehot
Specsavers kehykset olivat paremmat, todella hyvät. Heidän oma malli.
Instrun linssit taas selvästi laadukkaammat.
Mitä jos et ota niitä kalliimpia kehyksiä? Saako vanhoihin kehyksiin uudet linssit?
Jos on nopeasti huononeva näkö, ei kannta hirveästi satsata, kun niillä jo muutaman kuukauden jälkeen näkee huonosti. Itse käytän lukemiseen jotain tiimarilaseja ja kysyn sitten silmälääkäriltä, jos tauti paranee johonkin stabiiliin tilaan. Siis vain lähinäössä on ongelmat.
Kyllä se kannattaa maksaa hyvistä laseista jos on vähänkään enemmän miinusta tai muita ongelmia. Ostin kerran halvat specsaversiltä ja oli kyllä täyttä kuraa. Varmaan ihan hyvät jos ei ole kun miinus tai pari.
Viimeisimmät oli 800e.
Virosta saat samat Hoyan linssit kuin Suomesta Silmäasemalta noin kolmasosahinnalla. Tulevat vieläpä Suomen maahantuojan kautta. Palvelu on parempaa ja näöntarkastus perusteellisempi sekä resepti tarkemmin yksilöity.
Ostan aina yksitehot, kun kaksitehot on niin kalliit ja näkö saattaa vaihdella tiuhaan. Olen ostellut speksavarsistä, hinta kohillaan ja laatu ollut hyvä.
Maksoin 1700 € kaksista merkkikehyksistä ja moniteholinneistä kaikilla ominaisuuksilla. En valita, olen tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Sääntö numero 1: kilpailuta silmälasit ja kysy hintaa samoilla spekseillä 2-3 liikkeestä. Voi olla 300€ hintaero.
Minä en koskaan kilpailuta mitään, en silmälaseja, en puhelinliittymiä ym. Mies saattaa kilpailuttaa vakuutusmaksut jotka meillä on monta tonnia vuodessa.
Ostan vain yhdet kehykset kerrallaan. Monitehot n. 700...800 €. Hoyan ohueksi hiotut linssit.
Olen maksanut laseista tuon verran kuin ap kertoi, monitehot ja päätelasit 2 yhden hinnalla tarjouksesta. Miinuksia on yli 6, siihen päälle hajataittoa ja ikänäköä, linssit kaikilla herkuilla ja titaanikehykset. Kallista, mutta toisaalta näitä käyttää monta vuotta koko heräillä oloajan.
Vierailija kirjoitti:
Mietin juuri tänään silmälasikaupoilla käydessäni, mikä niissä oikein maksaa? Pelkät sangat monta sataa! Materiaalin määrä mitätön. Ärsyttävää.
Jos ei pelota tehdä itse linssien kohdennusta, tilaa Banaanit. Itse maksoin nuorisomonitehoista kivijalkaliikkeessa yli tonnin, ja hemmetin hyvät ja hienot sain. Banaanilla vastaavat olisivat pari sataa, mutten ole uskaltanut kokeilla, kun on niin jäätävä hajataitto. Ehkä ensi kerralla?
Ap taas linjoilla ja pohtii vielä sitäkin, että olisi kiva olla ns satavarma siitäkin, että ne valitut kehykset on sitten varmasti itselle ulkonäöllisesti mieluisat ja tulee käyttöön, siitäkin kokemusta, että toiset lasit jääneet todella vähälle käytölle, kun ei ne sitten olleetkaan tarpeeksi kivat ja mieluisan näköiset. Näillä hinnoilla mitä laseistani aina maksan niin sellainen ei vetele. Hiton hankalaa se kehyksien sovitus siellä liikkeessä, kun pitää kasvot tunkea muutaman cm päähän siitä peilistä😩
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos et ota niitä kalliimpia kehyksiä? Saako vanhoihin kehyksiin uudet linssit?
Olen saanut, olen kyllä tilannut uudet myös kylkeen. Mutta kyllä pitäisi kivijalkaoptikolta saada. Lempikehyksissäni on nyt kolmas pari linssejä menossa.
Jotain 600€, onneksi Kela maksoi ne.