Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen pudottanut painoa 25 kg ja vyötärö silti todella paksu. Vaihdevuodet vaikuttaa.

Vierailija
01.03.2026 |

Onko vinkkejä. Liikuntaa teen toki jo. 

Olen vaihdevuosissa ja näemmä lähes kaikki painonpudotus lähti pepusta, reisistä ja käsivarsista. 

Nuorena minulla oli X-vartalo. Eli vaihdevuodet syynä. 

Vyötärönympärys reippaasti yli sata. En mitannut ennen urakkaani, mutta nyt tuli mitattua. En pudota ulkonäön vuoksi, vaan terveyssyistä. Ei ole diabetesta eikä kolesterolia, mutta vyötärölihavuus on vaarallista. 

Vuodessa pudotin tuon määrän ja jatkan urakkaa. Painoa on nyt 89 kg. Olen 171 cm nainen. 

Ajattelin tavoitteeksi 78 kg. Koen sen realistisesti pystyväni pitämään, että ei tule takaisin.

(Selvähän se, että voisin pudottaa vielä enemmän, niin jossain vaiheessa vyötärö on kapeampi. Mutta voinko tehdä jotain, että sisäelinten ympärillä oleva rasva alkaisi hävitä, eikä kaikki väheneminen olisi muualta.)

Kommentit (101)

Vierailija
101/101 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pitänyt todella tarkkaa ruokapäiväkirjaa ja mulla ei ole ruokavaliossa noita em. kaloripommeja, ei mitään ylimääräisiä makukahveja, ei pullaa eikä suklaata iltaisin ei edes yhtä palasta vaan kaikki punnittu tarkkaan ja 1200 kaloriin saan syödä paljon etenkin kasviksia eli just sitä mitä nykyään suositellaan. Silti paino ei laske eikä normaali liikuntakaan auta. Älytöntä, että sun pitäisi 2-3 tuntia liikkua päivässä, että laihtuisit. Se on täysi mahdottomuus perhelliseltä,  jonka pitää myös pestä pyykit siivota yms. tehdä muutakin kuin liikkua vapaa-aikanaan. Kaikki eivät ole ammattiurheilijoita eivätkä salilla käyviä. Vaikka se tuntuu olevan nykyisin ainoa vaihtoehto, muute.n on huono ihminen. Silti paino ei vaan tipu vaan jojoilee. Kaikenmaailman neuvot ja ohjeet toteltu ja kuunneltu proteiini pitoisesta ruokavaliosta, jossa vähän hyviä hiilareita jne jne. Kyllä painoni putoaa aina vähän välillä, mutta nousee taas ilman mitä

Kaikki sanovat samaa kuin sinä. Mutta tutkimukset sanovat, että'se mitä kirjoitat, ei pidä paikkaansa. Kalorit ovat energiaa, ja lopulta kyse on fysiikan laeista. Tarvitset tietyn määrän energiaa pysyäksesi elossa, ja liikkuaksesi. Henkilökohtaiset erot eivät ole niin suuria, että ylipainoinen ja omien sanojensa mukaan aktiivinen ihminen pysyisi ylipainoisena syömällä 1200 kcal päivässä.
Jos paino muuttuu kilolla päivässä, siinä on kyse nesteestä.

Kannattaa myös laskea kaikki napostelut mukaan, jos noudattaa jotain tiettyä kalorimäärää.

Monesti syödään kurinalaisesti ja sitten aterioiden välillä napostellaan ja otetaan vähän suupalaa siitä ja tästä asiasta.

Sanoisin, että 1200 kcal on aivan liian vähän jopa liikkumattomalle naiselle, koska silloin jäädään vaille tärkeimpiä asioita rasvanpolttoon ja pysyvään laihtumiseen liittyen.

Lopettakaa ruokien mittaus ja sairaalloinen kaloreiden laskeminen, sillä ei laihdu pysyvästi.

Syömällä riittävästi, muttei liikaa oikeaa ruokaa, laihtuu , koska napostelut ja iltamässäilyt jäävät välistä, kun ei ole nälkä, eikä mielihaluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla