Olen pudottanut painoa 25 kg ja vyötärö silti todella paksu. Vaihdevuodet vaikuttaa.
Onko vinkkejä. Liikuntaa teen toki jo.
Olen vaihdevuosissa ja näemmä lähes kaikki painonpudotus lähti pepusta, reisistä ja käsivarsista.
Nuorena minulla oli X-vartalo. Eli vaihdevuodet syynä.
Vyötärönympärys reippaasti yli sata. En mitannut ennen urakkaani, mutta nyt tuli mitattua. En pudota ulkonäön vuoksi, vaan terveyssyistä. Ei ole diabetesta eikä kolesterolia, mutta vyötärölihavuus on vaarallista.
Vuodessa pudotin tuon määrän ja jatkan urakkaa. Painoa on nyt 89 kg. Olen 171 cm nainen.
Ajattelin tavoitteeksi 78 kg. Koen sen realistisesti pystyväni pitämään, että ei tule takaisin.
(Selvähän se, että voisin pudottaa vielä enemmän, niin jossain vaiheessa vyötärö on kapeampi. Mutta voinko tehdä jotain, että sisäelinten ympärillä oleva rasva alkaisi hävitä, eikä kaikki väheneminen olisi muualta.)
Kannattaa myös laskea kaikki napostelut mukaan, jos noudattaa jotain tiettyä kalorimäärää.
Monesti syödään kurinalaisesti ja sitten aterioiden välillä napostellaan ja otetaan vähän suupalaa siitä ja tästä asiasta.
Sanoisin, että 1200 kcal on aivan liian vähän jopa liikkumattomalle naiselle, koska silloin jäädään vaille tärkeimpiä asioita rasvanpolttoon ja pysyvään laihtumiseen liittyen.
Lopettakaa ruokien mittaus ja sairaalloinen kaloreiden laskeminen, sillä ei laihdu pysyvästi.
Syömällä riittävästi, muttei liikaa oikeaa ruokaa, laihtuu , koska napostelut ja iltamässäilyt jäävät välistä, kun ei ole nälkä, eikä mielihaluja.