Poika raiskasi tytön lastenkodissa, eikä kukaan yrittänyt estää
Onko todella näin että laki kieltää menemästä väliin jos näkee raiskauksen. Siinä voi hetki mennä kun poliisi tulee paikalle lopettamaan seksin harrastamisen. On toki tärkeää suojella henkilökuntaa ettei heille käy pahasti ja myös raiskaajalla on omat oikeutensa tehdä mitä haluaa. Ks. https://www.hs.fi/paivanlehti/28022026/
Kommentit (110)
Sairasta menoa nykyään. Olen itse asunut lastenkodissa vuodesta 1985 -1994. Ei silloin kukaan yrittänyt panna ketään. Yks 12 v poika yritti puukottaa yhtä lasta mutta menin itse väliin siihen. Muuten oli rauhallista menoa silloin kun minä olin siellä. Yks poika hirttiii itsensä johonkin metsään myös. Siitä ei saanut edes puhua ja minuakin kiellettiin etten mene kouluun sinä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöillä ei käsittääkseni ole vartijan oikeuksia joten ei auta kuin katsoa vierestä ja yrittää vain sanallisesti saada väivaltaa loppumaan. Kukaan ei varmaan uskalla mennä väliin koska voi saada turpiinsa. Poliisin tulo voi sitten kestää puoli tuntia tai tunnin jolloin rojut on jo ehditty laittaa ränniin.
Toivottavasti tollanen velliperse ei työssään joudu vastaamaan lasten turvallisuudesta.
Tytöt ja pojat eri laitoksiin. Luuletteko muuten, että näistä öisistä hiiviskelyistä henkilökunnalle kerrotaan. Nuoret pitävät yleensä yhtä aikuisia vastaan. Näistä laitoksista eivät iltapäivälehtien toimittajat tiedä yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöillä ei käsittääkseni ole vartijan oikeuksia joten ei auta kuin katsoa vierestä ja yrittää vain sanallisesti saada väivaltaa loppumaan. Kukaan ei varmaan uskalla mennä väliin koska voi saada turpiinsa. Poliisin tulo voi sitten kestää puoli tuntia tai tunnin jolloin rojut on jo ehditty laittaa ränniin.
Jokaisella on oikeus ottaa kiinni rikollinen.
Vierailija kirjoitti:
Woke-ideologian periaatteiden mukaan raizkaus on sallittua, jos on oikea ihonväri. Jos menee väliin tai kritisoi, niin on rasisti.
Kuvitteletko todella, että raiskauksiin vaaditaan jokin tietty ihonväri?
Mitähän lässytystä tämä on. Meillä oli putka nuorisokodissa mihin pääsi max 3 päiväksi. Onko tosiaan mennyt muka niin lässytyksesksi että ei saa itselleen tai muille vaarallista nuorta ottaa kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin kadulla tapahtuvaan raiskaukseen saa mennä väliin kunhan ei käytä liioiteltua väkivaltaa. Miksi se jossain laitoksessa olisi eri asia?
Miksi haluaisin sotkeutua?
Ei inceleiltä mitään odotetakaan. Nyt on kyse normaaleista ihmisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ainakin kadulla tapahtuvaan raiskaukseen saa mennä väliin kunhan ei käytä liioiteltua väkivaltaa. Miksi se jossain laitoksessa olisi eri asia?
Ongelma on siinä, että voi itse joutua väkivallan kohteeksi. Sitten uhreja onkin kaksi.
Niin? Mistä lähtien ihmiset on näin pelkureita? Minä olen tällaisena heikkona naisena totta kai mennyt omasta turvallisuudesta välittämättä väliin jokaiseen näkemääni väkivaltatilanteeseen, koska enhän mitenkään voisi katsoa vierestä kun toista ihmistä vahingoitetaan. Eikö teillä muilla muka ole sellaisia vaistoja?
Vierailija kirjoitti:
No, tässäpä taas ministeri Rydmanille haastetta.
Meinaatko, että olisi pitänyt olla paikalla, ja tehdä läpsystä vaihto raiskaajan kanssa, vai?
Vierailija kirjoitti:
Mitähän lässytystä tämä on. Meillä oli putka nuorisokodissa mihin pääsi max 3 päiväksi. Onko tosiaan mennyt muka niin lässytyksesksi että ei saa itselleen tai muille vaarallista nuorta ottaa kiinni?
Kasvatus muuttuu. Pyrkimys on jatkuvasti parantaa lastenoikeuksia rajoittamalla kurinpitokeinoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma on siinä, että voi itse joutua väkivallan kohteeksi. Sitten uhreja onkin kaksi.
Ei kellään sentään kahta kikkeliä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työntekijä on halvaantunut pelosta. Tietysti hänellä oli velvollisuus mennä väliin. Hoidollinen kiinnipito on täysin sallittua jos tilanne edellyttää. Kyllä osa teistä elää sellaisessa pumpulissa että uskomattomalle tuntuu. Aina joku muu tulee hoitamaan ikävät asiat.. ette ota itse vastuuta. Noissa laitoksissa henkilökunta joutuu painimaan ja puuttumaan fyysisesti.
Koulussa opettaja ei voi mennä väliin ja käyttää voimakeinoja. Miksi tilanne olisi eri lastenkodissa en ymmärrä. Voimakeinoja saa käyttää vain poliisi ja rajallisesti vartija.
Tämä on täyttä hölynpölyä. Totta kai väkivaltatilanteeseen saa aina mennä väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Mistä lähtien ihmiset on näin pelkureita? Minä olen tällaisena heikkona naisena totta kai mennyt omasta turvallisuudesta välittämättä väliin jokaiseen näkemääni väkivaltatilanteeseen, koska enhän mitenkään voisi katsoa vierestä kun toista ihmistä vahingoitetaan. Eikö teillä muilla muka ole sellaisia vaistoja?
Kaikilla ei ole. Suuri osa ihmisistä on pelkureita.
Karma kostaa teinipojalle vankilassa. Voi tulla peppu kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Karma kostaa teinipojalle vankilassa. Voi tulla peppu kipeäksi.
Ei suomalaiset vankilat ole niin kuin jenkkisarjoissa.
Vierailija kirjoitti:
Aah, näin niitä lapsia suojellaan suomessa :'D Veljet r aiskaavat ja lastenkodin ohjaaja r aiskaa! Kiitos lapsikaappausjärjestelmä <3
Joskus suoli24:stä luin jonkun vanhemman naisen tarinan siitä, missä tällaista sijaistoimintaa pyörittänyt perheenisä rankkasi sijaistyttölapsia kotitöihin sen perusteella kuka antoi parasta suuhoitoa. Nämä lasujen ja vastaavien puolustelijat ovat äärimmäisen naiiveja typeryksiä, jotka eivät tajua että tämä on käytännössä legimisoitua ihmiskauppaa
Taas näitä trollipajan tuotteita. Aliarvioitte suomalaiset lukijan. Etenkin seksi tuntuu kiihottavan.
"Toukokuussa 14-vuotias poika tuli Venlan huoneeseen illalla. Poika riisui Venlalta vaatteita vasten tämän tahtoa ja kuvasi tapahtumaa. Poika halusi olla Venlan seurassa enemmän kuin Venla pojan seurassa. Näin työntekijät merkitsivät keväällä muistiin ainakin kaksi kertaa. Kirjauksissa lukee myös, että Venlan kanssa pitäisi harjoitella selvemmin ein sanomista.
Hän riisui Venlalta vaatteita vasten tämän tahtoa ja kuvasi tapahtumaa. Venla vaati poikaa poistamaan videon puhelimestaan. Hän ei suostunut. Venlan ystävä, toinen lastenkodissa asunut tyttö, kertoi lastenkodin sosiaaliohjaajalle, mitä oli tapahtunut. Venlan mukaan työntekijät puuttuivat aluksi ainoastaan siihen, että poika oli vienyt hänen puhelimensa ja pankkikortin tunnuslukuineen. Äidille lastenkoti ei ilmoittanut tapahtumista. Venla oli viikon verran karkumatkalla ja viilteli itseään pahasti.
Venla teki ystävänsä tukemana tapahtuneesta rikosilmoituksen. Kesällä poika roikkui yhä alituiseen Venlan lähellä. Heinäkuussa hän tuli keskellä yötä jälleen Venlan huoneeseen ja rikasti tämän. Venla teki uuden rikosilmoituksen.
Venla ei ole tytön oikea nimi. HS ei kerro hänen nimeään eikä lastenkodin tarkempaa sijaintia, jotta Venlaa eikä tapahtumien aikaan alaikäistä poikaa tunnistettaisi. Toimitus on tutustunut Venlaa koskeviin asiakirjoihin.
"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole. Suuri osa ihmisistä on pelkureita.
No ei kaikilla varmaan, mutta kyllä suurella osalla myös on. Kyllä altruismi on aika iso osa ihmislajin selviytymistä.
Miksi kuvittelette, että joku ihonväri liittyisi automaattisesti asiaan mitenkään?
Onhan aina ollut sairaita psykopaattipentuja, enimmäkseen poikia, jotka ovat joutuneet laitoksiin ja häirinneet ja ahdistelleet aina kaikkia kaikkialla. Ei niitä mistään ulkomailta tarvitse raahata, kyllä suomalaisissakin riittää häiriintyneitä poikia. Ei paljoa, mutta juurikin laitoksissa niitä varmasti on.