Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka ei hanki lapsia, mitä he tekevät elämällään?

Vierailija
28.02.2026 |

Kirjaimellisesti ainoa biologinen asia mikä pitää elämän pystyssä on jälkeläisten tuotto, miten ilman sitä pystyy elämään?

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina täällä tätä yhtä ja samaa vastakkainasettelua. Lapsiperheillä ja nyk. yh-vanhemmilla on elämä niin auvoista ja ihanaa lasten kanssa ja lapsettomilla niin kurjaa, niin kurjaa kun ei ole muka ollenkaan elämää. Jotkut eivät edes saa lapsia ja toisilla taas on sellainen kohtalo ollut jo lapsena, ettei tule kuuloonkaan aloittaa itse lasten hankkimista ja perheen perustamista. Eikö tätä näissä vastakkainajatteluissa ollenkaan tajuta? Lässytetään itsekkäästi omasta elämästä ja egosta. 

Provojahan nämä. Luultavasti Puten trollerotrhtaalta lähtöisin. Halutaan luoda vastakkainasettelua ja eripuraa.

Ri minua kiinnosta, jos jonkun elämänsisältö on lapset, toisella työ, kolmannella vaikka yleisurheilu. Jokainen tyylillään. Pääasia, että on huolella miettinyt mihin haluaa sen ainokaisen lyhykäisen elämänsä oikeasti käyttää ja on tyytyväinen valintaansa.

Itse en halua lapsia, koska olen elänyt melko vaikean elämän ja nyt alkaa vihdoin helpottaa. Lisääntymisikä on loppumaisillaan. Haluan, että loppuelämäni on mahdollisimman helppoa. Ei vaan yksinkertaisesti jaksa. Olen joutunut aina jaksamaan. Eipähän ole kellään ollut päin naamaa valittamista valinnoistani. Näillä korteilla pitää pelata, mitä on syntymässä jaettu. Kaikki eivät saa kivaa ja helppoa alkua tällä pallolla.

Vierailija
102/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinusta kotimaiset omenat  parempia kun ulkolaiset???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aitoa suomalaisuutta on aina hienoa seurata sivusta, hmm...vaikuttaa siltä että lapsellisella on mennyt syvälle syvälle ihon alle valinnat omat menneisyydessä. Niin, parempi varmaan että jätetään tämä nyt tähän ettei enempää vahinkoa satu. Eiks niin ? juu no niin anna mä saatan sut ovelle.

Vierailija
104/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ostanut Pirkka tuotteita.  Mulla on kestokassi. 🌺

Vierailija
105/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin äsken kaupassa, kohta syön ja illalla menen keikalle. Suunnittelen remonttia.

Haluatko jotain muuta tietää? 

Vierailija
106/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sataako teillä lunta ???

Ei. On kyllä pilvistä.

Vierailija
107/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei lapsia haluta ovat ihan minä keskeisiä, eivät osaa ajatella elämässä muuta kuin itseään. 

He eivät halua elämässään jakaa mitään. He jäävät paljosta vaille, jos lasta ei ole,

he haluavat viettää yksinäisen vanhuuden.

Lapsia hankitaan vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä. 

Ei hankita. Silloin annetaan elämänlahja eteenpäin, jonka sinäkin olet saanut. Sinä olet itsekäs etkä halua jakaa elämääsi ja antaa elämänlahjaa eteenpäin. Surullista.

Nyt järki käteen. Kaikista ei todellakaan ole vanhemmiksi ja sen näkee nykyään kun lapset ja nuoret voivat niin huonosti. Lapsen hankintaan pitäisi olla soveltuvuustestit. Mielisairaat, narsistiset, muuten häiriintyneet, neuroepätyypilliset, aineiden käyttäjät ja köyhät eivät saisi tehdä lapsia. 

Vierailija
108/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinusta kotimaiset omenat  parempia kun ulkolaiset???

Otin juuri pakastimesta kotimaisista omenista sosetta...teen lättyjä.

Vierailija
109/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme akateeminen vela-pariskunta erityisasiantuntijatehtävissä ja lyhyesti sanottuna nautimme elämästä. Matkustelemme paljon, harrastamme korkeakulttuuria sekä tennistä ja kesäisin golfia. Vietämme aikaa akateemisten ystäviemme kanssa. Lapsiin ei mene rahaa, joten voimme hyödyntää siivouspalveluita sekä woltata ruokaa. Voimme keskittyä elämän kivoihin puoliin.

Vierailija
110/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö se Pirkkalehti tilata vai mitn sen saa?    Olen aina tonkinut lehtiroskiksesta. Entä sinä ???

Vierailija
111/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap on luultavasti mies joka ei edes huolehtisi jälkeläisistään. Naiselle sekin homma jäisi...

Vierailija
112/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan just mitä milloinkin sattuu huvittamaan. Siinähän se koko jutun kauneus onkin. Vapaudessa. Lapset, samoin kuin lemmikit rajoittaa elämää aika paljon. Jotkut meistä ei halua niitä rajoituksia.

Jep. Kaveri halusi vuosia koiran. Ei ollut kai sitten kuitenkaan miettinyt loppuun asti, että mitä se lemmikin pitäminen vaatii. Sitten maristiin, että ei tajuttu etukäteen miten rajoittavaa se koiran pitäminen on. Aina on kiire kotiin viemään koiraa ulos, otti rodun jolla oli terveysvaivoja sitten meni rahaa ja aikaa lääkärissä juoksemiseen ja erityisruokavaliokokeiluihin. Ei kiitos. Itse osaan miettiä ja ottaa selvää asioista etukäteen. Siksipä minulla ei ole lapsia. Olen myös riittävästi nähnyt sitä muiden iki-ihanaa perhe-elämää vierestä. Suuren osan ajasta työtä ja siitä työnjaosta riitelyä. Harvalla sujuu kuin tanssi.

Vierailija
113/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on jo aikuinen ja mulla on vaikka mitä tekemistä. Parhaillaan remontoidaan kesämökkiä, on koiraharrastus ja muutkin urheiluhommat, välillä reissataan loma-asunnolla Espanjassa, teen vapaaehtoistyötä jne. 

Vierailija
114/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö se Pirkkalehti tilata vai mitn sen saa?    Olen aina tonkinut lehtiroskiksesta. Entä sinä ???

Onko k menun kahvi hyvää ???

Vierailija
115/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap on luultavasti mies joka ei edes huolehtisi jälkeläisistään. Naiselle sekin homma jäisi...

Bingo. Tässäpä syy, miksi en halua lapsia. Jos saisin olla huoleton isimies, niin asia olisi eri. Multa ei odotettaisi mitään. Kehuttaisiin vain ihanaksi isäksi, jos veisi kerran viikkoon tenavan leikkipuistoon.

Vierailija
116/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelevat, kiipeilevät vuorilla, perustavat yrityksiä, viettävät aikaa sisarusten lasten kanssa, hankkivat lemmikkieläimiä...

Vierailija
117/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mitä haluavat, koska rahaa ja aikaa on enemmän käytettävissä.

Vierailija
118/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvat yönsä hyvin.

Vierailija
119/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Olen tämä 🐖🐖

Vierailija
120/155 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastavat, käyvät töissä, tapaavat ystäviä? Ihan sitä samaa mitä lapsellisetkin, mutta varmaan enemmän. Välillä olisi kivaa olla vaikka kuukausi ilman lapsia niin voisi tehdä mitä huvittaa. Ps. ihminen ei voi elää lasten kautta vaan onnea ja täyttymystä pitää tulla muualtakin. Kamala vastuu lapsille täyttää vanhempiensa elämä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi