Ihmiset jotka ei hanki lapsia, mitä he tekevät elämällään?
Kirjaimellisesti ainoa biologinen asia mikä pitää elämän pystyssä on jälkeläisten tuotto, miten ilman sitä pystyy elämään?
Kommentit (155)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei lapsia haluta ovat ihan minä keskeisiä, eivät osaa ajatella elämässä muuta kuin itseään.
He eivät halua elämässään jakaa mitään. He jäävät paljosta vaille, jos lasta ei ole,
he haluavat viettää yksinäisen vanhuuden.
Lapsia hankitaan vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei lapsia haluta ovat ihan minä keskeisiä, eivät osaa ajatella elämässä muuta kuin itseään.
He eivät halua elämässään jakaa mitään. He jäävät paljosta vaille, jos lasta ei ole,
Se on sallittua koska se on elämänketjun ja ihmisrodun tärkein tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hankita. Silloin annetaan elämänlahja eteenpäin, jonka sinäkin olet saanut. Sinä olet itsekäs etkä halua jakaa elämääsi ja antaa elämänlahjaa eteenpäin. Surullista.
Ihan just mitä milloinkin sattuu huvittamaan. Siinähän se koko jutun kauneus onkin. Vapaudessa. Lapset, samoin kuin lemmikit rajoittaa elämää aika paljon. Jotkut meistä ei halua niitä rajoituksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia hankitaan vain ja ainoastaan itsekkäistä syistä.Ei hankita. Silloin annetaan elämänlahja eteenpäin, jonka sinäkin olet saanut. Sinä olet itsekäs etkä halua jakaa elämääsi ja antaa elämänlahjaa eteenpäin. Surullista.
Mitäs jos lapsi on kroonisesti masentunut ja vihaa elämää, eikä halua olla täällä? Lähtee oman käden kautta aikaisin?
Kukaan meistä ei ole tänne päättänyt tai pyytänyt syntyä. Sen valinnan on tehneet vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nauttivat elämästään ja siitä että voi toteuttaa unelmiaan ja tehdä ihan mitä haluaa milloin haluaa, kun ei mene kaikki aika, energia ja raha lapsiin.
Tämähän se on.
Ei harmita pätkääkään että saa omakotitalon velattomaksi ENNEN eläkeikää ja on muutakin elämässä kuin kädestä suuhun taistelua joka päivä.
Tämä. Haluan lähteä useammaksi vuodeksi purjehtimaan ympäri Eurooppaa. Haluan asua ulkomailla. Haluan olla vapaa lähtemään ja tekemään mitä vaan.
Ja ennen kuin joku väittää, että ei ne lapset mitään estä, niin kuka haluaa huolehtia vauvasta purjehdusolosuhteissa? Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin ihminen ottaa vastuuta jostain toisesta ihmisestä, eikä voi ajatella ensimmäiseksi itseään. Silloin ihminen luopuu jostain jonkun hyväksi.
Se on rakkautta ja onnea ja elämää.
Ei tee kaikista. Riippuu ihmisestä.
Eipä tehnyt ainakaan minun vanhemmista. Heidän ei olisi pitänyt ikinä hankkia lapsia.
Nautin tästä rauhasta ja vapaudesta. Sekä tietenkin varallisuudestani, jota on kertynyt ihan siksi että kaikki ei mene lapsen ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Yyyy. Yyy.,, Yyy kukin persu raukka tekee täällä muka aivopesua että hänen jaarittelun takia tässä nyt aletaaisiin lapsitehtailuun,,.. pesun järjen juoksua tyhmimmillään. 😂😂 😂😂😂😂😂 😂.
PESUT VOIVAT TEHDÄ IHAN VAPAASTI LAPSIA TÄHÄN PURRAN LEIKKAAMAAN KÖYHYYTEEN NIINN PALJO KUN PERSE KESTÄÄ. 😆😆😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen taidetta. Mulla on unelmana perustaa oma taidebisnes
Haaveeksi jää.
Täällä roikut vielä 30 vuoden päästäkin. Ne, jotka oikeasti jotain tekevät, eivät roiku täällä
Minullakin oli haaveita nuorena.
Niin. Sitten aloit väsyneeksi perheenäipäksi ja sun haaveet kuoli. Meillä muilla niitä on ja tavoitellaan niitä edelleen. Eipä sillä, ei lapset estä kaikkien haaveiden toteuttamista, mutta taiteilijaelämä voi olla myös melko köyhää ja se ei oikein sovi, jos on nälkäisiä suita ruokittavana. Valintoja valintoja.
Tyhjästä on paha nyhjäistä. Luovutin tuon haaveen suhteen 10v sitten.
M50
Elävät elämäänsä ja tekevät mitä haluavat niin pitkälle kuin rahat riittää. Terveisin neljän lapsen äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteeko kukaan itseään henkisesti yksinäisemmäksi, kuin vaihdevuosi-ikäinen lapseton nainen?
Jos sinä tunnet niin , niin älä moukka yleistä. Kivaa on. Menen tänäänkin viihteelle että taas jaksan mennä töihin tienaan itseni hemmottelu rahaa..,,. 💃💃💃💃 🎉 🍿 🥂 🍕 🍰🎂 👠👠.💄💄👙
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten hankkiminen tekee ihmisestä aikuisen. Silloin ihminen ottaa vastuuta jostain toisesta ihmisestä, eikä voi ajatella ensimmäiseksi itseään. Silloin ihminen luopuu jostain jonkun hyväksi.
Se on rakkautta ja onnea ja elämää.
Ei tee kaikista. Riippuu ihmisestä.
Eipä tehnyt ainakaan minun vanhemmista. Heidän ei olisi pitänyt ikinä hankkia lapsia.
Täällä sama, isäni oli ihmishirviö. Ihme fantasiaa se että kaikki vanhemmat rakastaa vilpittömästi lapsiaan ja antaisivat vaikka henkensä lapsensa puolesta minun isäni ainakin heittäisi minut kilveksi eteensä jos joku tyyliin ampuis.
Monet lapsettomat matkustelevat paljon. Vastaukseksi aloittajan kysymykseen.
Aikas pihalla oot. Elämään pystyy kun hengittää, oli lapsia tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika köyhää ja ankeaa jos elämässä ei ole mitään muuta kuin lapset.
Lasten lisäksi on lastenlapset ja kaikki muu siihen liittyvä.
Lasten hankkiminen on kuitenkin ihmisen tarkoitus ollut jo 4 miljardia vuotta.
Elämä on 4 miljardia vuotta pitkä elämänketju. Haluatko olla sen ensimmäinen lopettaa ja viimeinen.
Eli jos sinun oma lapsesi ei haluaisi tai ei voisi saada lapsia niin olisit sitä mieltä että hänen elämänsä on merkityksetön? Ja tästä johtuen myös hänen synnyttämisensä oli oikeastaan ihan turhaa?
Minulle riittää ihan olemassa oleminen.
Miten tämä liittyy tähän mitenkään? Onko naisten äly näin vajaa?