Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeasti nyt, mitä järkeä. Jos ei pääse työkkärin tapaamiseen pitää toimittaa lääkärintodistus

Vierailija
28.02.2026 |

Kiva kun oot saanut noroviruksen ja joudut jonottamaan tunneiksi johonkin terkkariin ettet saa 7 vrk karenssia. 

Ymmärrän että karenssi tulee jos toistuvasti peruisi mutta älytöntä että nyt jo ekasta kerrasta vaikka itse ilmoittaa ja pyytää ajan siirtoa. 

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011847350.html

Kommentit (169)

Vierailija
121/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin ämpärin kanssa tapaamiseen ja tartuttaisin samalla noron virkailijaan.

Vierailija
122/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi noissa pitää edes rampata kun ei siellä mitään apua saa mitä eivät voisi aivan hyvin puhelimitse puhua. Pelkkää pas**njauhantaa ja hyppyyttämistä.

Miksi työttömät eivät itse viitsi tehdä mitään sen eteen, että hakisivat töitä ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on hyväksyttävä syy olla toteuttamatta työnhakuvelvollisuutta, esimerkiksi olla saapumatta työvoimaviranomaisen kanssa sovittuun tapaamiseen?

Ihan yleisluontoista vastausta siihen ei pysty sanomaan, mutta esimerkiksi tilanne, jossa työnhakukeskusteluun kutsuttu henkilö on sairaana ja esittää lääkärintodistuksen siitä."

Ja se muuten maksaa nykyään 30,20 €

Okke eli edes sairaanhoitajan kirjoittama todistus ei riitä. 

Miksei riitä, kun työpaikallekin kelpaa? Terveydenhoito kriisissä ja käytetään lääkäreitä tällaiseen??? 

Vierailija
124/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvinnut laittaa todistusta. Sovittiin asiat puhelimitse.

Se muuttuu nyt, 1.3. alkaen. 

Mulle virkailija ainakin sanoi, että on jatkossakin niin, että yhden kerran voi siirtää tapaamista vain ilmoittamalla. Toiseen kertaan vaaditaan sitten lääkärintodistus.

Vierailija
125/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi noissa pitää edes rampata kun ei siellä mitään apua saa mitä eivät voisi aivan hyvin puhelimitse puhua. Pelkkää pas**njauhantaa ja hyppyyttämistä.

Miksi työttömät eivät itse viitsi tehdä mitään sen eteen, että hakisivat töitä ?

Kuinka moni työnantaja ottaa töihin ihmisen, joka on sairaslomalla seuraavat kaksi vuotta? Niinpä, hakisin työpaikkaa, jos uskoisin yksisarvisiin, mutta kun en usko. Ne ottaa kuitenkin sinne jonkun, joka oikeasti ilmestyy sinne ekana päivänä eikä pelkästään nosta palkat pois.

Vierailija
126/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hu huu sinne tynnyriin, täällä ulkopuolella työttömät hakevat töitä ahkerasti, jopa niin paljon, että työnantajat valittavat hakemuksia tulevan liikaa!

Vierailija
127/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ainakaan tarvinnut. Kerran soitin, että oon migreenissä ja laitettiin mulle vaan uusi aika. 

Vierailija
128/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme lähtökohta että työtön on automaattisesti laiska ja valehtelija.

Näinhän se tässä maassa menee. Työtön on myös loinen, tukirotta ja ennen kaikkea ihan tahallaan työtön. 

Vierailija
129/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketä kutsutaan virkailijan luokse? Mulle aina soitettiin

Mun mun asiat hoidettu puhelimitse. En edes ymmärrä mikä pointti olisi mennä paikan päälle. Onkohan nuo lähitapaamiset joku maaseutukuntien juttu?

No ei ole, hallituksen tekemä lakimuutos edellyttää nykyisin näitä tapaamisia. Pitkäaikaistyöttömillä on aina myös sosiaalityöntekijä tapaamisessa mukana.

Vierailija
130/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nämä työklärit lakkautetaan. Typerin ammatti ikinä tuo omavalmentaja ka jstkuvat tunnin kestoiset kuulustelut sossuntantan kanssa.

Olen jo hiton kuntouttavassa ollut 3kk ,mutta taas tuli kuulusteluun käsky.

Naurettavaa pas kaa kun en ole työkykyinen nyt ja hoitanut silti tuon kuntouttavan ja aion jatkossakin, niin mitä varten joudun menemään tuonne, mistä saa aina pahan mielen itselleen.

Samat mietteet. Miksi sairaita pitää kiusata? Hoitoa julkiselta ei saa, vaikka mitä tekisi. Sitten jää jäljelle työvoimapalveluiden ja Kelan suorittama pahoinpitely. Olisi tässä sairaudessakin kestämistä, miksi pitää lisätä tuskaa ja kärsimystä? Missä oikeudenmukaisuus? Missä inhimillisyys?

Vierailija
131/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppiipahan miten paskamaista on olla muiden armoilla, elämä helpottuu kun menet töihin!

Vierailija
132/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaannhaet sen. Koska terkkariin ei pääse, menet esim. Herhiläiseen yleislääkärille, joka antaa todistuksen. Varsinkin, jos tauti on herkästi tarttuva, toimitat todistuksen työkkäriin heti kun kunto vähänkin sallii. Pullea työkkärin tunikapaitatäti saa näin sekä todistuksen, että taudin.

-hidasta, mutta varmaa hivutusta-

Vierailija
133/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mun asiat hoidettu puhelimitse. En edes ymmärrä mikä pointti olisi mennä paikan päälle. Onkohan nuo lähitapaamiset joku maaseutukuntien juttu?

Voi muuten olla. Muistelisin, että Vantaalla oli jotenkin paljon rennompi työkkäri ennen kuin muutin Tampereelle. Siitä on tosin jo kauan aikaa. Missään lähitapaamisessa en myöskään muista olleeni ja aika varmasti muistaisin jos olisin ollut. Että jos jotain hyvää Vantaasta pitää keksiä...

Ilmankos Vantaalla on Suomen eniten tukieläjiä.

Vierailija
134/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Asun pk-seudulla.

Aika jännä. Itse asun Helsingissä ja minulla on aina kaikki asiat hoidettu puhelimitse, samoin myös eräällä tuttavalla, jolla on ihan erilainen tilanne kuin itselläni. Itse olen korkeakoulutettu, jolla työttömyysjaksot jääneet aina lyhyiksi, mutta tämä tuttava on pitkäaikaistyötön ja matalasti koulutettu.

Henkilökohtaisiin käynteihin tietyissä työttömyyden vaiheissa siirryttiin samalla, kun työttömyyslainsäädäntöä viimeksi muokattiin. Aikaisemmin lähes kaikki yhteydenotot hoidettiin puhelimella.

Nyt työttömyyden alussa on henkilökohtaisia käyntejä sekä jälleen 180 työttömyyspäivän jälkeen.

Vierailija
135/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein sitten on vähemmän vaivaa mennä sairaana sinne työkkäriin. Jos joka tapauksessa pitää sairaana lähteä kotoa jonnekin, niin itse menisin työkkäriin. Jos hakisin lääkäristä sairaslomatodistusen, tulisi työkkärikäynnin vuoksi kaksi erillistä käyntiä (ensin lääkäri, sitten se varsinainen työkkäri), joten vähemmän vaivaa kun hoidan työkkärikäynnin sairaana.

Niinpä. Päivystyksessä pitää vielä jonottaa tuntikausia. Raskaampaa se on. Ja huono omatunto siitä tartutitko noron johonkin hauraaseen vanhukseen tms. Ei muuta kuin työkkäriin, sen ne on ansainneet!

Vierailija
136/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nämä työklärit lakkautetaan. Typerin ammatti ikinä tuo omavalmentaja ka jstkuvat tunnin kestoiset kuulustelut sossuntantan kanssa.

Olen jo hiton kuntouttavassa ollut 3kk ,mutta taas tuli kuulusteluun käsky.

Naurettavaa pas kaa kun en ole työkykyinen nyt ja hoitanut silti tuon kuntouttavan ja aion jatkossakin, niin mitä varten joudun menemään tuonne, mistä saa aina pahan mielen itselleen.

Mä en saa edes pahaa mieltä. En saa mitään. Osaisin ilman sitä käyntikin tehdä netissä ne toimenpiteet mitä siellä tapahtuu. Eli päivittää omat tietoni ja tietää taas montako paikkaa pitää hakea. Ihan turhaa. 

Vierailija
137/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin? Mitä luulet noilla tapaamisilla tapahtuvan? Ei siellä mitään töitä haeta.

Vierailija
138/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole, hallituksen tekemä lakimuutos edellyttää nykyisin näitä tapaamisia. Pitkäaikaistyöttömillä on aina myös sosiaalityöntekijä tapaamisessa mukana.

Mielenkiintoinen ratkaisu tuo pakkososiaalityö, kun samalla huudetaan, miten sosiaalityöntekijöistä on kauhea pula. 

Vierailija
139/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä tuo oletus on, että työttömät olisi pääosin persaukisia toimeentulotukiasiakkaita? Onkohan tästä jotain tilastoa? Mä veikkaisin, et suurin osa työttömistä ei saa mitään muita tukia kuin anssin tai työmarkkinatuen. Ehkä lapsilisää voi saada."

Totta, minäkin olin työurani viimeiset vuodet työttömänä ja sain vain anssia, samoin moni tuttavani. 

Pelkän anssin takia en olisi viitsinyt edes ilmoittautua työttömäksi, mutta anssin aikana kertyi mukavasti eläkettä, joten kärvistelin muutaman vuoden työkkärin kirjoilla.

Vierailija
140/169 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä työtön voi saada sellaisen paperin? Työterveyttä ei ole, julkiselle ei pääse, yksityiseen ei ole varaa.

Akuutti taitaa nykyisin olla täynnä näitä lääkärintodistuksen hakijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi