Siis ihan oikeasti nyt, mitä järkeä. Jos ei pääse työkkärin tapaamiseen pitää toimittaa lääkärintodistus
Kiva kun oot saanut noroviruksen ja joudut jonottamaan tunneiksi johonkin terkkariin ettet saa 7 vrk karenssia.
Ymmärrän että karenssi tulee jos toistuvasti peruisi mutta älytöntä että nyt jo ekasta kerrasta vaikka itse ilmoittaa ja pyytää ajan siirtoa.
Kommentit (174)
Kuule, kun meidän työssäkäyvienkin pitää toimittaa tudistus, jas emme pysty menemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä työtön voi saada sellaisen paperin? Työterveyttä ei ole, julkiselle ei pääse, yksityiseen ei ole varaa.
Akuutti taitaa nykyisin olla täynnä näitä lääkärintodistuksen hakijoita.
Päivystys on ainakin ainoa paikka täällä, jos tarvitsee olla lääkärintodistus.
Vierailija kirjoitti:
Kuule, kun meidän työssäkäyvienkin pitää toimittaa tudistus, jas emme pysty menemään.
Eihän kaikkien tarvitse muutaman päivän takia tai riittää hoitajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten työtön voi edes haaveilla työpaikasta, koska moni työnantaja vaatii sairauslomasta lääkärintodistuksen, jotta suostuu maksamaan palkkaa.
Olen ollut töissä yli 40 vuotta. Yksikään työnantaja ei ole vaatinut todistusta alle 4 päivän poissaoloista. Nykyinen työnantaja pidensi korona-ajan alussa ajan siten, että viisi päivää saa olla poissa esimiehen luvalla. Koronan sairastaessani olin kaikki 5 päivää pois. Joskus aikaisemmin olen influenssan vuoksi joutunut käymään lääkärissä, kun 3 päivää ei ole riittänyt siitä paranemiseen.
Sinulla on ollut ystävällinen esimies. Yhtä hyvin esimies voi olla antamatta lupaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan mulla oli varattuna työkkäriin aika ja sain oikeasti juuri silloin migreenikohtauksen, mutta kun olis pitänyt just toimittaa lääkärintodistus niin menin tuskaisena paikalle. Virkailija oli kauhuissaan, että olisit vaan soittanut kun näytätkin noin pahalta. No mä olin liian tunnollinen ja kiltti, mutta ainakin se virkailija sillä kertaa päästi säälistä vähällä.
Hyvä sinä!!! Kyllä kai sitä voi yrittää soittaa ambulanssin ja pyytää, että kantavat sinut ensin hoitamaan työkkäriasiat ja sitten vasta apua sairauskohtaukseen? Yrittäisin tätä jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä paikallemenopakko ole tullut siitä kun jotkut väärinkäyttäneet tätä systeemiä.Eli on oltu vaikka siellä entisessä kotimaassa pidempiä aikoja , ulkomailla vaikka Thaimaassa talvehtimista tai sitten pimeissä töissä.Sitten kaikki kärsivät kun joku tekee vilunkia.
Paikallemenopakko on yksi hallituksen lukuisista työllistämistoimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein sitten on vähemmän vaivaa mennä sairaana sinne työkkäriin. Jos joka tapauksessa pitää sairaana lähteä kotoa jonnekin, niin itse menisin työkkäriin. Jos hakisin lääkäristä sairaslomatodistusen, tulisi työkkärikäynnin vuoksi kaksi erillistä käyntiä (ensin lääkäri, sitten se varsinainen työkkäri), joten vähemmän vaivaa kun hoidan työkkärikäynnin sairaana.
Noroviruksessa miten? Kävellen, bussilla, autolla.. on vaihtoehto mikä tahansa niin kiva olla housut/penkki ulosteessa ja istua virkailijan luona ripuli puntista valuen. Virkailijakin varmaan tahtoo sitä ja muut siellä asioivat työttömät. Siivoojat ovat riemuissaan.
Tuohan on työttömän julkinen nöyryytys. Sitähän muutenkin halutaan. Joku päivä ilkkujat voi olla itse ripulit housuissa, oksennukset rinnuksilla kyykkäämässä kun virkailijat taputtavat tahtia. Se kannattaa jokaisen muistaa!
Norotaudissa ei ole " vain" ripulia, vaan yleensä rajua oksentamista sen lisäksi!
Ei todellakaan pysty menemään minnekkään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tämä paikallemenopakko ole tullut siitä kun jotkut väärinkäyttäneet tätä systeemiä.Eli on oltu vaikka siellä entisessä kotimaassa pidempiä aikoja , ulkomailla vaikka Thaimaassa talvehtimista tai sitten pimeissä töissä.Sitten kaikki kärsivät kun joku tekee vilunkia.
Paikallemenopakko on yksi hallituksen lukuisista työllistämistoimista.
Kukahan se repäisisi ja toteuttaisi työllistämistoimen joka oikeasti työllistäisi ja vieläpä niin ettei palkka jää veronmaksajien maksettavaksi?
Mene paikalle, tyrski räkää ja oksenna sen asiantuntijan näppikselle. Jos kauhistelee, sanot vaan, että mitäs tilasit. Käsky on käsky, ja sinä vaan noudatit sitä. Mitä näistä välittämään, ei nekään välitä "asiakkaistaan". Yhtä hyvin niitäkin saa ja pitää tylyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne virkailijat taitaa tehdä täsmäkysymyksiä nykyään työttömille kun noin suuri prossa saa karenssin. Yli 15 prossaa hakijoista karenssilla.
Olisi kiva tietää syyt, niin osaisi varoa? Harrastus kuin harrastus tekee sinusta yrittäjän? Soitetaan ja annetaan hälyttää kerran ja karenssi, koska et vastannut? Joku uusi jäynä?
Tämä ei ole uusi jäynä, mutta työkkäri saattaa omin päin käydä lisäämässä omaan asiointikantaasi uusia tehtäviä hyvin lyhyellä aikataululla. Ellet huomaa niitä ajoissa ja käy raksimassa tehdyiksi, niin karenssia pukkaa.
Vanhoja tavaroitakaan ei kannata kaupata, sillä niistäkin saattaa saada yrittäjästatuksen. Samoin somekirjoittelun suhteen kannattaa olla tarkkana. Lehdissä on ollut juttua, että virkailijoita kehoitetaan tutkimaan työnhakijoiden sometilejä, josko sieltä löytyisi jotain raskauttavaa.
Kun olin työttömänä, ei kertaakaan tarvinnut mennä paikan päälle, puhelimessa ja verkon kautta hoidettiin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Menisin työkkäriin sitten sairaana. Työkkärin kuulustelusta selviää nopeammin kuin terveyskeskuksen takaisinsoiton odotuksesta tai päivystyksen jonosta. En muutenkaan halua kuormitaa terveyskeskusta turhaan. Ottaa vain oksennuspusseja mukaan työkkäriin.
Jos olisi rulla mustaa jätesäkkiä kotona ja pakettiteippiä, voisi värkätä vyötärön alapuoleisella kehon osalle mustan haalarin, pistää kumpparit jalkaan ja pipon päähän. Yksi jätesäkki käteen oksennusten keräämiseen. Bussirahan ja suun pyyhkimisen varalle vessapaperirullan voisi laittaa pipoon. Kävelysauvaksi vielä vaikkapa harjaluuta ulko-oven vierustalta. - Näin meitä suomalaisia kohdellaan omassa kotimaassa v. 2026.
Noron ja muunkin sairauden ymmärrän, mutta tuo työkkärissä käyminen on tärkeää mm. siksi, että olet Suomessa, etkä missään Espanjassa. Minusta työkkärissä ilmoittautuminen on vähintä, mitä tarvii tehdä saadakseen tuet. Nythän on puhuttu jo vastikkeellisuudesta, ilmaista rahaa ei ole.
ihmiset menee sitten tapaamisiin norossa, influenssassa, koronassa jne ja tartuttaa virkailijat. Mutta eipä siinä mitään jos työkkärit kerran haluaa, että niiden työntekijät saa kaikki taudit.
Eikä julkisen lääkäriin pääse koskaan jos ei ole varaa maksaa paitsi ilmeisesti Helsingissä?
Kukahan oikeasti haluaa olla työkkärin työntekijänä?
Tästäkin saa kiittää yksinomaan niitä lusmuilijoita ja muita "saitsuttajia" jotka on "kipeenä" aina kun on joku (ikävä) velvollisuus hoidettavana.
Ja tästä kärsii ne jotka sattuu huonoksi onnekseen olemaan oikeasti kipeänä just silloin kun on työkkäriaika.
Ehkä tässä voisi olla joku sellainen, että yhden kerran saa siirtää ajan esim kahden viikon päähän sairastumisen takia mutta toista kertaa ei ilman lääkärintodistusta.
Missä tapauksessa vaaditaan että pitää mennä paikalle? Ei koskaan pyydetty paikalle kun olin työttömänä. Kaikki hoidettiin kotoa käsin.
Olisi kiva tietää syyt, niin osaisi varoa? Harrastus kuin harrastus tekee sinusta yrittäjän? Soitetaan ja annetaan hälyttää kerran ja karenssi, koska et vastannut? Joku uusi jäynä?