Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis ihan oikeasti nyt, mitä järkeä. Jos ei pääse työkkärin tapaamiseen pitää toimittaa lääkärintodistus

Vierailija
28.02.2026 |

Kiva kun oot saanut noroviruksen ja joudut jonottamaan tunneiksi johonkin terkkariin ettet saa 7 vrk karenssia. 

Ymmärrän että karenssi tulee jos toistuvasti peruisi mutta älytöntä että nyt jo ekasta kerrasta vaikka itse ilmoittaa ja pyytää ajan siirtoa. 

https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011847350.html

Kommentit (174)

Vierailija
161/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ryhtyisi yksityiseksi valelääkäriksi? Ei tekisi muita lääkärin hommia vaan välittäisi työttömille lyhytaikaisia sairaustodistuksia. Sitähän voisi tehdä etänä ja tienata elantonsa töitä tekemällä. 

Vierailija
162/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tapauksessa vaaditaan että pitää mennä paikalle? Ei koskaan pyydetty paikalle kun olin työttömänä. Kaikki hoidettiin kotoa käsin. 

Taisi ne työkkärin tyypitkin tehdä töitä kotoa käsin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ryhtyisi yksityiseksi valelääkäriksi? Ei tekisi muita lääkärin hommia vaan välittäisi työttömille lyhytaikaisia sairaustodistuksia. Sitähän voisi tehdä etänä ja tienata elantonsa töitä tekemällä. 

"Maksa, kun jaksat. - Ruokakassituotteetkin käy. Auttaminen on ILO."

Vierailija
164/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua holhoamista kun ei sitä kautta kuitenkaan työllisty. Itse se työ on tehtävä

Vierailija
165/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan mulla oli varattuna työkkäriin aika ja sain oikeasti juuri silloin migreenikohtauksen, mutta kun olis pitänyt just toimittaa lääkärintodistus niin menin tuskaisena paikalle. Virkailija oli kauhuissaan, että olisit vaan soittanut kun näytätkin noin pahalta. No mä olin liian tunnollinen ja kiltti, mutta ainakin se virkailija sillä kertaa päästi säälistä vähällä.

Hyvä sinä!!! Kyllä kai sitä voi yrittää soittaa ambulanssin ja pyytää, että kantavat sinut ensin hoitamaan työkkäriasiat ja sitten vasta apua sairauskohtaukseen? Yrittäisin tätä jatkossa. 

"Älkää vielä elvyttäkö, sen pitää käydä ensin työkkärissä!" 

Vierailija
166/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmiset menee sitten tapaamisiin norossa, influenssassa, koronassa jne ja tartuttaa virkailijat. Mutta eipä siinä mitään jos työkkärit kerran haluaa, että niiden työntekijät saa kaikki taudit.

Ei työkkärit säädä lakeja Suomessa. Ne vain noudattavat niitä. Suomessa eduskunta säätää lait. 

Vierailija
167/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole kuin ihmisten kiusaamista. Koko työkkärijärkestelmä pitäisi myllätä uusiksi. Työttömyyskorvauksetkin on nykyään niin vähäisiä, että mitä sitä ihmisiä kiusaamaan jonkun hikisen työmarkkinatuen tai jäätävästi leikatun ansiopäivärahan tähden. Kyllä jokainen kynnelle kykevä ja halukas mieluummin sinne töihin menee, kuin koittaa elää jollain 800€ brutto/kk tulolla. Ne jotka ei halua tai mene töihin, vaan elää mieluummin työmarkkinatuella, ei suurella todennäköisyydellä edes ole työkykyisiä. Ei nykypäivän työmaailman realiteeteissa ainakaan. 

T. Sosionomi

Vierailija
168/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan mulla oli varattuna työkkäriin aika ja sain oikeasti juuri silloin migreenikohtauksen, mutta kun olis pitänyt just toimittaa lääkärintodistus niin menin tuskaisena paikalle. Virkailija oli kauhuissaan, että olisit vaan soittanut kun näytätkin noin pahalta. No mä olin liian tunnollinen ja kiltti, mutta ainakin se virkailija sillä kertaa päästi säälistä vähällä.

Niin siis ylipäänsä ihmettelen kaikkea sitä, miten ihmeessä paskat housussa tai silmät sokeana migreenistä oleva ihminen pääsee yhtään mihinkään, edes sinne lääkärille hakemaan todistusta. "Joo, mulla on paskat housussa ja oksennukset rinnuksilla." Haetaan sitä sitten työpaikan takia tai jonninjoutavan työkkärin takia.

Vierailija
169/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinne työkkäriin mennään tulevaisuudessa sen Noron (tai muun taudin) kera. Ihan sama jos istuu terkkarissa tai työkkärissä. Ihan sama jos työkkärin virkailija tai muut asiakkaat saavat sen Noron. Typerä uudistus joten potut pottuina. 

Vierailija
170/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etälääkäriltä saa helpolla ja halvalla lääkärintodistuksen. Käyttäkää sitä.

Vierailija
171/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla taas huomaa, miten kiittämättömiä ihmiset ovat siitä, että yhteiskunta yleisesti edes huolehtii myös sen tuottamattomista jäsenistä. 

Vierailija
172/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina mennyt kaikissa taudeissa työkkäriin tai heidän käskemiin tapaamisiin.

Köh köh, spruik.

Vierailija
173/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla taas huomaa, miten kiittämättömiä ihmiset ovat siitä, että yhteiskunta yleisesti edes huolehtii myös sen tuottamattomista jäsenistä. 

Suksi nyt vi........   . Olen ollut työelämässä vuodesta 1989 alkaen. En tarvitse ketään lässyttämään jotain täyttä paskaa. 

Vierailija
174/174 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suksi nyt vi........   . Olen ollut työelämässä vuodesta 1989 alkaen. En tarvitse ketään lässyttämään jotain täyttä paskaa. 

Jos olet työelämässä, niin miten tämä edes koskee sinua? Jos jäät työttömäksi, noudatat vaan sääntöjä, niin ei tule ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan