Siis ihan oikeasti nyt, mitä järkeä. Jos ei pääse työkkärin tapaamiseen pitää toimittaa lääkärintodistus
Kiva kun oot saanut noroviruksen ja joudut jonottamaan tunneiksi johonkin terkkariin ettet saa 7 vrk karenssia.
Ymmärrän että karenssi tulee jos toistuvasti peruisi mutta älytöntä että nyt jo ekasta kerrasta vaikka itse ilmoittaa ja pyytää ajan siirtoa.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Menisin tahallani tartuttamaan kaikki paskatautiin.
Nää on näitä työttömien voimafantasioita. Töitä ei suostuta tekemään, mutta kaikenlainen ilkeily kyllä onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää on näitä työttömien voimafantasioita. Töitä ei suostuta tekemään, mutta kaikenlainen ilkeily kyllä onnistuisi.
Ai ei suostuta tekemään töitä? Mene hoitoon. Lanttulekurille mene. Varaa heti aika hèlvetin sekòbolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla muuta vaihtoehtoa kuin mennä sinne työkkärin tapaamiseen. Jos se koetaan ilkeilyksi, sitten pitää muuttaa käytäntöjä niin, että tapaamisen voi siirtää ilman seuraamuksia ja ilman lääkäristodistuksia.
Ei muuta kuin ämpäri mukaan ja menet tartuttamaan työkkärintätin. Kyllä tyhminkin siitä oppii kun saa saman taudin. Minä menin influenssassa ja aivastelin estoitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi olisi joidenkin työttömien pysyä vaan siellä kortistossa. Jos ei työnteosta tule mitään, niin parempi kun ei hidasta muiden menoa työpaikoilla. Nykyään vaan kun kaikki työttömät patistellaan cv:n ja hakemuksen viilauskursseille ja haastattelupreppauksiin, työpaikkoihin pääsee ihan liian helposti sellaisiakin tyyppejä joilla ei edellytyksiä kyseisen työn tekoon ole. Osataan kaunistella, johtaa harhaan, peittää kriittisiä heikkouksia ja suorastaan valehdella.
Mun entinen työ"kaveri" oli ilmeisesti onnistunut jättämään pois hakemuksestaan ja haastattelussakin peittämään vakavat ongelmat toiminnanohjauksessa ja oma-aloiteisuuden puutteen. Siinäpä sitten kärvisteltiin aikamme... Hirveää. Kuka tuollaisen omalle työpaikalleen haluaa?
Kävin syksyllä kovassa lentsussa haastattelussa niin nyt virkailija ilmoitti että puhelu riittää kun hän joutui minun pärskoimisestä kolmen viikon saikulle
Vierailija kirjoitti:
Mistä työtön voi saada sellaisen paperin? Työterveyttä ei ole, julkiselle ei pääse, yksityiseen ei ole varaa.
On olemassa nettilääkäripalveluita, jotka kirjoittavat ihan aidon ja kelpaavan lääkärintodistuksen ilmaiseksi tai hyvin edullisesti. Googlaa. Mutta onhan se tavallaan väärin, että sellaisia tässä maassa tarvitaan. Jos jokin taho vaatii lääkärintodistusta silloin kun mitään oikeaa tarvetta lääkärikäynnille ei ole, niin kyllä sen tahon pitäisi se silloin itse maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei suostuta tekemään töitä? Mene hoitoon. Lanttulekurille mene. Varaa heti aika hèlvetin sekòbolla
Voi harmi, kun sulla ei just silloinkaan ole oikeasti mitään tautia tartutettavaksi.
Samperi sentään
Minulle riitti sairaanhoitajan todistus ja puhelimitse hoitui. Ai kauhea, jos olisi pitänyt lähteä taksilla päivystykseen kun tavaraa tuli molemmista päistä ja jalat ei meinanneet kantaa!
Vierailija kirjoitti:
Minulle riitti sairaanhoitajan todistus ja puhelimitse hoitui. Ai kauhea, jos olisi pitänyt lähteä taksilla päivystykseen kun tavaraa tuli molemmista päistä ja jalat ei meinanneet kantaa!
Jos ei olisi onnistunut olisin mennyt tapaamiseen tartuttamaan mulkut virkailijat. Sen jälkeen olisi ollut ripulia ja oksennusta pitkin virastotaloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvinnut laittaa todistusta. Sovittiin asiat puhelimitse.
Se muuttuu nyt, 1.3. alkaen.
Miksi muuttuu? Onko maalaisjärki kadonnut?
Tai miksei voi hoitaa puhelimitse? Ei kun pakko on mennä paikan päälle kyykytettäväksi. No mennään sitten! Tullaan vaikka olisi ebola! Mieluummin sen sa diste ihin tartutan kuin viattomiin sairaisiin päivystyksessä, jos nuo on ne vaihtoehdot nälkäkuoleman lisäksi. Voisiko viimein tulla perustulo ja joku tolkku tähänkin maahan?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin kilttiä v i t t u i l l a pahasti sairaalle ihmiselle. Hauskempaahan se on kuin terveiden alistaminen ja nöyryyttäminen. Vielä hauskempaa, jos o r j a n sydän pettää rasituksesta.
t. syrjäyttämis- ja kyykytyskoneisto
Vierailija kirjoitti:
Minun ei tarvinnut laittaa todistusta. Sovittiin asiat puhelimitse.
Vinkkinä muille, että tuollaiset puhelut kannattaa nauhoittaa todisteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Et tarvitse mitään lääkärintodistusta, jos lopetat työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautumisen ja toki samalla työttömyyskorvauksen hakemisen.
So simple.
Kannattaa vaan pitää työnhaku voimassa ja ottaa karenssi. Saa toimeentulotuki -40% toimeentulotuki -50% sijaan. Toki jos ei toimeentulotukeen ole oikeutta vaikkapa loma-asunnon takia, niin sitten ihan sama.
Mulla käsitteli parissa päivässä, niin en saanut kuin huomautuksen.
Vierailija kirjoitti:
Miten työtön voi edes haaveilla työpaikasta, koska moni työnantaja vaatii sairauslomasta lääkärintodistuksen, jotta suostuu maksamaan palkkaa.
Olen ollut töissä yli 40 vuotta. Yksikään työnantaja ei ole vaatinut todistusta alle 4 päivän poissaoloista. Nykyinen työnantaja pidensi korona-ajan alussa ajan siten, että viisi päivää saa olla poissa esimiehen luvalla. Koronan sairastaessani olin kaikki 5 päivää pois. Joskus aikaisemmin olen influenssan vuoksi joutunut käymään lääkärissä, kun 3 päivää ei ole riittänyt siitä paranemiseen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noissa pitää edes rampata kun ei siellä mitään apua saa mitä eivät voisi aivan hyvin puhelimitse puhua. Pelkkää pas**njauhantaa ja hyppyyttämistä.
Koska halutaan varmistaa, että olet kiltisti Suomessa. Halutaan kontrolloida ja alistaa. Kasvokkain tehtävä painostaminen ym. on tehokkaampaa. Kasvokkain tehty väkivalta on tehokkaampaa. Muutenhan nuo virkailijat voisi helposti korvata tekoälyllä. Olisihan se hienoa, jos työllistymiseen saisi jostain oikeasti apua, mutta työllisyyspalvelut eivät ole sitä varten, valitettavasti.
Eiköhän tämä paikallemenopakko ole tullut siitä kun jotkut väärinkäyttäneet tätä systeemiä.Eli on oltu vaikka siellä entisessä kotimaassa pidempiä aikoja , ulkomailla vaikka Thaimaassa talvehtimista tai sitten pimeissä töissä.Sitten kaikki kärsivät kun joku tekee vilunkia.
Sinulla taisi motiivi työhön olla kuri, roti ja valvonta?
Nykyään toivottavasti asenne on enemmän ohjaava ja kannustava kuin vallankäyttö.
(Hallituksen ideologia tosin on sama kuin sinun).