Siis ihan oikeasti nyt, mitä järkeä. Jos ei pääse työkkärin tapaamiseen pitää toimittaa lääkärintodistus
Kiva kun oot saanut noroviruksen ja joudut jonottamaan tunneiksi johonkin terkkariin ettet saa 7 vrk karenssia.
Ymmärrän että karenssi tulee jos toistuvasti peruisi mutta älytöntä että nyt jo ekasta kerrasta vaikka itse ilmoittaa ja pyytää ajan siirtoa.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin vatsatautiin liittyy yleensä äkillisen ja jatkuvan ripulin lisäksi oksennus. Miten ajat autoa kun ei ne silmät yleensä pysy auki voimakkaasti oksennettaessa ja onko tosiaan tarpeen sotkea autonsa p*skalla ja yrjöllä? Tai linja-auto? Kuka korvaa? Käveleminenkin on aika kyseenalaista kun koko polku on sotkussa. Vatsataudit kun usein on tosi rajuaj ja vie nopeasti heikkoon kuntoon. Miten VOI olla niin tärkeää mennä paikalle sen sijaan että puhelimitse hoituisi homma? Siinähän virkatyyppi kuulisi ihan omin korvin että kipeä on kun asiakas olisi suurimman osan puhelusta pää vessanpöntössä tai töräyttelisi ripuleitaan sinne.
Minä neuvoisin tos tilanteessa, että pyydät puhelintapaamisen. Se tapaaminen hoidetaan puhelimitse.
Vierailija kirjoitti:
Melkein sitten on vähemmän vaivaa mennä sairaana sinne työkkäriin. Jos joka tapauksessa pitää sairaana lähteä kotoa jonnekin, niin itse menisin työkkäriin. Jos hakisin lääkäristä sairaslomatodistusen, tulisi työkkärikäynnin vuoksi kaksi erillistä käyntiä (ensin lääkäri, sitten se varsinainen työkkäri), joten vähemmän vaivaa kun hoidan työkkärikäynnin sairaana.
Mulla ainakin olisi. Työkkäriin alle 2km, terkkariin 6km. Ei autoa eikä polkupyörää ja julkinen liikenne umpisurkea.
Vierailija kirjoitti:
Ketä kutsutaan virkailijan luokse? Mulle aina soitettiin
Ei ole vuoteen kuulunut mitään työkkäristä toki teen osa-aikatyötä enkä hae etuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon karenssipäätöksiä:
Viime vuonna karenssipäätöksiä tehtiin yhteensä noin 46000, joista noin 32300 oli seitsemän päivän karensseja. 12 viikon työssäolovelvoitteita annettiin hieman alle 5300.
Miten voidaan velvoittaa töihin jos töitä ei ole. Tätä ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mun asiat hoidettu puhelimitse. En edes ymmärrä mikä pointti olisi mennä paikan päälle. Onkohan nuo lähitapaamiset joku maaseutukuntien juttu?
Ei ole. Asun pk-seudulla.
Vierailija kirjoitti:
"Mikä on hyväksyttävä syy olla toteuttamatta työnhakuvelvollisuutta, esimerkiksi olla saapumatta työvoimaviranomaisen kanssa sovittuun tapaamiseen?
Ihan yleisluontoista vastausta siihen ei pysty sanomaan, mutta esimerkiksi tilanne, jossa työnhakukeskusteluun kutsuttu henkilö on sairaana ja esittää lääkärintodistuksen siitä."
Ja se muuten maksaa nykyään 30,20 €
Outoa, että haastateltava ei pysty sanomaan yleisluonteista vastausta, siitä kun on selkeä valtakunnallinen ohjeistus. Mitä enemmän kunnat saavat tässä sooloilla, sitä epätasapuolisemmiksi käytännöt muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mun asiat hoidettu puhelimitse. En edes ymmärrä mikä pointti olisi mennä paikan päälle. Onkohan nuo lähitapaamiset joku maaseutukuntien juttu?
Ehkä. Mikä on älytöntä, täällä meilläkin on joillain matkaa kylältä kirkolle jopa yli 70 km kun pitää kiertää järvi. 595 euron tuloilla tuntuu kukkarossa jo bensakulut ja aivan turhanpäiväisen käynnin takia kun samat asiat voisi oikeasti puhelimitsekin hoitaa.
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mikä on hyväksyttävä syy olla toteuttamatta työnhakuvelvollisuutta, esimerkiksi olla saapumatta työvoimaviranomaisen kanssa sovittuun tapaamiseen?
Ihan yleisluontoista vastausta siihen ei pysty sanomaan, mutta esimerkiksi tilanne, jossa työnhakukeskusteluun kutsuttu henkilö on sairaana ja esittää lääkärintodistuksen siitä."
Niin, veronmaksajahan tuonkin uudistuksen seuraukset maksaa, koska työtön lienee monissa tapauksissa myös toimeentulotuen saaja jolloin Kela korvaa lääkärikäyntimaksut.
Ansionsidonnainen + asumistuki = 1200e ja tuosta maksan kaikki menot.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että terveydenhuoltoa kuormitetaan vähän lisää vielä. Kiitos hallitus!
Tietenkin haet yksityiseltä,kuten ajokorttiakin varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Asun pk-seudulla.
Aika jännä. Itse asun Helsingissä ja minulla on aina kaikki asiat hoidettu puhelimitse, samoin myös eräällä tuttavalla, jolla on ihan erilainen tilanne kuin itselläni. Itse olen korkeakoulutettu, jolla työttömyysjaksot jääneet aina lyhyiksi, mutta tämä tuttava on pitkäaikaistyötön ja matalasti koulutettu.
Miten työtön voi edes haaveilla työpaikasta, koska moni työnantaja vaatii sairauslomasta lääkärintodistuksen, jotta suostuu maksamaan palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon karenssipäätöksiä:
Viime vuonna karenssipäätöksiä tehtiin yhteensä noin 46000, joista noin 32300 oli seitsemän päivän karensseja. 12 viikon työssäolovelvoitteita annettiin hieman alle 5300.
Miten voidaan velvoittaa töihin jos töitä ei ole. Tätä ihmettelen.
Avoimia työpaikkoja on kymmeniä tuhansia,miten saat työpaikan ellet hae sitä.
Mun mielestä näihin tuli nyt kiristyksiä että kuinka usein pitää käydä paikan päällä näyttämässä naamaansa. Työttömyyden alussa on se tiheämpi jakso ja sit aktivointijakso aina kun työttömyyttä on kulunut tietty aika.
Menisin tahallani tartuttamaan kaikki paskatautiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuet pois kaikilta työttömiltä.
Nirri pois kaikilta persuilta.
En lähde autolla kuluttaa bensaa sen takia että samat asiat kysytään uudelleen. Iäkäs kuten minä, olen joutunut sanomaan virkailijalle useamminkin kuin kerran, että pitää käyttää maalaisjärkeä. Kuten ettei uudelleen koulutus käy ja tottahan se on varmaa ettei ikäiseni vanhalla koulutuksella pääse mihinkään. Menihän se jakeluun. Mutta joo, en lähde autolla tämän takia ajaa 50 km. Soitto pitää riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä. Mikä on älytöntä, täällä meilläkin on joillain matkaa kylältä kirkolle jopa yli 70 km kun pitää kiertää järvi. 595 euron tuloilla tuntuu kukkarossa jo bensakulut ja aivan turhanpäiväisen käynnin takia kun samat asiat voisi oikeasti puhelimitsekin hoitaa.
Voisitko pyytää, että asia hoidetaan puhelimitse. Minä olen sanonut suoraan virkailijalle, että miksi ei voi puhelimessa puhua ne samat asiat. Nyt on voinut hoitaa puhelimitse. Avaa siis suusi. Vaadi, että saat haastattelut puhelimitse.
Faith kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, veronmaksajahan tuonkin uudistuksen seuraukset maksaa, koska työtön lienee monissa tapauksissa myös toimeentulotuen saaja jolloin Kela korvaa lääkärikäyntimaksut.
No kuule. Työttömiä tulee joka päivä lisää. Orpopurra tekee meistä kaikista työttömiä emmekä me ihan heti ole toimeentulotuen asiakkaita. Ensi myydään asunto ym omaisuus.
Milläs moisen todistuksen toimitat jos ei ole varaa moiseen? Saatika jos olisikin niin saat ajan 3kk päähän. Varakkaidenhoitoalueella (varha) kun ei edes pääse lääkäriin ilman rahaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/