Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykynaiset eivät halua enää lapsia?

Vierailija
28.02.2026 |

Kiinnostaa.

Kommentit (268)

Vierailija
241/268 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa haluaa, osa ei. Ihannetapauksessa jokainen pääsisi mahdollisimman lähelle haluamaansa lapsilukua. 

Vierailija
242/268 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska maailmassa on tuhansia kiinnostavampia asioita kuin perhe, lapset, aviomies. 

Onneksi nykymaailmassa saa valita. 

Valintani on vapaus ja itsenäisyys. Omat rahat, oma aika, oma elämä.

Mulle kyllä kelpaisi hyvä aviomies, mutta värkkinsä reväyttäminen ei ymmärrettävästi houkuttele. Missä porkkana siihen? Että saadaan lisää veronmaksajia työttömien maahan ja pääsen  eläkkeelle 7-kymppisenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/268 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lapselle mitään hyvää annettavaa. Itse olen kokenut sen, eikä elämäni ole ollut elämisen arvoista. En siis haluaisi, että lapseni elämä on yhtä paska kuin minun. En halua, että lapseni joutuisi kärsimään. Kohta on puhtaat vedetkin loppu. Saamme jo ilmasta syöpiä ym.

Olet oikeassa olisi väärin tehdä lapsia kärsimään kaikesta ikävästä. Tämä maailma on pilalla.

Kyllä sitä jonkunkaista uskoa tulevaisuuteen pitäisi olla. Ei nykynuoret saa välttämättä enää edes kesätöitä. Saati jos opiskelee, ei saa sen alan töitä, vaan päätyy kuitenkin kaupan kassalle ja maksele sillä palkalla sitten niitä opintolainojas. Ja kun ne lapset pitäis kuitenkin tehdä nuorena. Millä rahalla? Ei nuorilla mitään rahaa ole, ne on aina töistä sen rahan hankkineet ennenkin.

Vierailija
244/268 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina unelmoinut äitiydestä. Tunne siitä, että minussa kasvaa uusi elämä, on kiehtonut minua. Hetki, jolloin tajusin olevani raskaana, oli taianomainen. Tunsin syvää onnea ja jännitystä sisälläni. Ajatus siitä, että minusta tulisi äiti, täytti minut kiitollisuudella. Katsellessani ultraäänikuvaa, näin pienen sydämen sykkivän. Kyynel vierähti poskelleni.

Mutta minä en ole koskaan unelmoinut äitiydestä. Siinä on se ero. Oma äitini unelmoi äitiydestä ja oli ikionnellinen kun sai lapsia. Mulle ihan se hänen taakakseen kaiken kaatuminen riitti vain vahvistamaan sitä etten halua lapsia. Siinä ei tosiaan ole minkäänlaista "porkkanaa" naiselle, vain miehelle. Sen takia se on aina mennyt niin, että miehet ostaa vaimoja, eikä päinvastoin.

Mutta ehkä jos sitä omaa lasta on aina halunnut, se ei niin haittaa? Ei munkaan äiti varsinaisesti koskaan valittanut. Mutta ehkä hän ymmärsikin ettei ole asiaa niille lapsille alkaa valittamaan, kun itse ne tänne maailmaan halusi.

Vierailija
245/268 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset eivät halua päätyä yh-äideiksi. Miehiin ei voi luottaa, se lapsen isä voi kävellä tiehensä koska tahansa. 

Lapsi jää parisuhteessakin usein pitkälti naisen hoidettavaksi ja elätettäväksi. 

Katsotaan asiaa uudestaan sitten, kun miehet kantavat osansa vastuusta. 

Naiset ottavat 80% avioeroista. Yleisimmät syyt: kyllästyminen, halutaan elämänmuutosta, mies ei miellyttänytkään kun oli liian tasainen ja tylsä.
Homma kaatuu naisten ikävuosina 18-25v kun totutaan ajatukseen seikkailusta, loputtomista mahdollisuuksista ja aina vain jänskemmästä miehestä seuraavan kulman takana. Sen jälkeen vakaa parisuhde luotettavan miehen kanssa ei enää riitä naisille.

Missä ihmeen todellisuudessa sä elät? 18-25 vuotiaana elämäni oli täynnä töitä ja opiskeluja. Ja kun se YKSI mies lopulta löytyi, eron syy oli pikemminkin hänen kyllästyminen minuun. Te miehet kaikilla palstoilla jatkuvasti jankkaatte sitä kuinka vanhenevalla naisella ei tee mitään, joten on väistämätöntä että naiset eroaa. Vai pitäiskö siihen vaan jäädä kuuntelemaan toisen valitusta?

Juoskaa nuorten naisten perässä sitten ja valittakaa meetoosta, kun sehän sitä vaikeuttaa.

Vierailija
246/268 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nimenomaan aloita yhdynnät jo hyvissä ajoin ennen oletettua ovulaatiota, muista, että siittiöiden matka munatorveen kestää. 

Mutta älä ajattele pakkomielteisesti vain rennosti ja positiivisesti. 

Katso rentouttavia ohjelmia, urheile. Harrasta. Tee positiivisia asioita.

Kyllä raskaana oleva nainen on kaunis! Hankkikaa lapsia ihmiset, elämällä ei voi olla syvempää merkitystä kuin omat lapset.

Itse olen siittänyt 2 naiselle useamman lapsen ja on kyllä ihan paras tunne kun se vauvamasu alkaa kasvamaan<3

Vierailija
247/268 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nykymiehetkään niitä halua. Sehän vaatisi vastuunkantoa ja juhlimisen lopettamista.

Vierailija
248/268 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi säätää laki, että jokaisen isäksi tulevan miehen pitää noudattaa raskausaikana niitä samoja ohjeita ja neuvoja, mitä raskaana olevat naiset noudattavat. Siinä ei mies lähdekään baariin juhlimaan vaan korkeintaan käy pikaisesti ja autolla, kun eihän silloin alkoholia juoda. Se lisäisi parin yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja sitä, että kyseessä on yhteinen projekti.

Vierailija
249/268 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on se ihme, kun ottaa huomioon, miten äitiyttä suuresti arvostetaan yhteiskunnan, työnantajien ja miesten osalta. Pidetään kaikin puolin huoli jaksamisesta ja toimeentulosta ja suorastaa  ihaillaan sitä, että nainen riskeeraa lasta hankkiessaan aivan kaiken terveydestään ja työurastaan lähtien. Ei äitiä jätetä yksin selviytymään, ei vaadita arjessa liikoja eikä haukuta muuttuvaa ulkomuotoa. Aivan erityisesti yksinhuoltajaäitejä pidetään arvossa. Outoa tosiaan.

Vierailija
250/268 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toisin lapsia tähän hulluun pyöritykseen, jossa millään ei ole väliä paitsi rahalla? Mielummin itsekin sitten käyn töissä ja hankin sitä rahaa sitten. Sehän on ainoa tärkeä arvo, että olet tehokas ja tuottelias työmuurahainen, joten ollaan sitä sitten. Lapset vain häiritsee sitä.

Vierailija
251/268 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutus ohjaa naisen ruumiinnesteet pois lantiosta aivoihin. Se aiheuttaa naisilla lapsettomuutta, uteruksen siirtymistä ja sitä kautta ahdistusta ja sydämentykytystä sekä hysteriaa. Koulutus on naisten terveydelle pahaksi.

Vierailija
252/268 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
253/268 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap elää ilmeisesti täydessä uutispimennossa. Kukaan, joka on perillä mistään, ei enää tee lapsia tänne. 

Vierailija
254/268 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pitäisi tehdä pentuja miehelle jota ei kiinnosta v'tun vertaa ja et saa edes elatusmaksuja kun se on "misandriaa". Joo haistakaa pitkä paska

Vierailija
255/268 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus ohjaa naisen ruumiinnesteet pois lantiosta aivoihin. Se aiheuttaa naisilla lapsettomuutta, uteruksen siirtymistä ja sitä kautta ahdistusta ja sydämentykytystä sekä hysteriaa. Koulutus on naisten terveydelle pahaksi.

Autokoulutkin voisi naisilta tosiaan kieltää.

Vierailija
256/268 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen surullinen että ihmiset eivät tiedä minkä onnen lapset tuovat tullessaan.

Vierailija
257/268 |
05.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ennemmin tuhoaa koko yhteiskunnan kun suostuisi joustamaan vaatimuksistaan miestä.khtaan. Tämänkin ongelman taustalla on puhdas naisten itsekkyys ja omahyväisyys. Se sama ongelma mikä on todella monessa muussakin asiassa

Vierailija
258/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
259/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin halunnut. Mies ei halunnut. 

Miksi et vaihtanut miestä.

Vierailija
260/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ennemmin tuhoaa koko yhteiskunnan kun suostuisi joustamaan vaatimuksistaan miestä.khtaan. Tämänkin ongelman taustalla on puhdas naisten itsekkyys ja omahyväisyys. Se sama ongelma mikä on todella monessa muussakin asiassa

Ironisesti he ovat kuitenkin viimeinen itsekäs naissukupolvi. Suomalaisuus ottaa uuden vauhdin konservatiivien useamman lapsen perheissä. Heitä on muitakin kuin lestadiolaiset.

"Suomen syntyvyys on nyt suurperheiden varassa"
https://yle.fi/a/74-20191342