Miksi nykynaiset eivät halua enää lapsia?
Kiinnostaa.
Kommentit (322)
En ole koskaan halunnut lapsia. Tiesin asian jo 10-vuotiaana etten halua äidiksi.
Nyt biologinen kello tikittää enkä vieläkään ole tuntenut halua saada perhettä, mutta olen yrittänyt kuitenkin miettiä asiaa myös järjellä. Olen siis miettinyt tosissani että pitäisikö hankkia mies ja lapsi koska niin kuuluu tehdä. Ja ettei kaduttaisi vanhana.
Järjellä ajatellen en pystyisi tarjoamaan hyvää elintasoa lapselle pätkätöistä johtuen. Jos elämäntilanne olisi parempi niin ehkä voisin harkita lapsen hankkimista. Nyt ei ole resursseja eikä sisäistä paloa tulla äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nimenomaan aloita yhdynnät jo hyvissä ajoin ennen oletettua ovulaatiota, muista, että siittiöiden matka munatorveen kestää.
Mutta älä ajattele pakkomielteisesti vain rennosti ja positiivisesti.
Katso rentouttavia ohjelmia, urheile. Harrasta. Tee positiivisia asioita.
Kyllä raskaana oleva nainen on kaunis! Hankkikaa lapsia ihmiset, elämällä ei voi olla syvempää merkitystä kuin omat lapset.
Itse olen siittänyt 2 naiselle useamman lapsen ja on kyllä ihan paras tunne kun se vauvamasu alkaa kasvamaan<3
Kun se ei naiselle ole vain kiva vauvamasu vaan työtä seuraavat 20 vuotta. Ja miehet kaikkoaa takavasuriin kun pitäisi kakkapyllyä pestä, syötellä iltapuuroa taaperolla poikien peli-illan sijaa tai laittaa uhmaikäistä nukkumaan.
Mutta nainenhan on evoluution myötä kehittynyt juuri vauvan pyllyjen pesuun, puurojen syöttöön ja uhmaikäisten lasten käsittelyyn. Miksi naiset haraavat luontoa vastaan? Jos mies sotkeentuu lasten ja kodinhoitoon se on useimpien naisten mukaan joko huonosti tai väärin tehty mikä osoittaa että jopa naiset itse tiedostaa ettei miehen paikka ole kotona lasten hoitajana.
Jos mies hoitaa kotia huonosti tai väärin, aikuinen mies opettelee oikean tavan. Sellainen on hyvin moneen asiaan. Oikea tapa säästää pitkässä juoksussa aikaa, vaivaa ja ennen kaikkea rahaa ja keittiössä maistuu paremmalta.
Kyllä mulle lapset kelpais, jos joku muu ne sisällään kantaa 9kk, synnyttää ja hoitaa. Mä voin olla se, joka aina välillä vähän auttelee ja leikkii lasten kanssa. Muut ajat olen harrastuksissani ja töissä. Introverttinä en myöskään siedä kiljuvia ja jaloissa pyöriviä otuksia yhtään (perässä seuraavat koirat ärsyttävät myös vaikka koirista tykkäänkin).
Ai ei löydy innostuneita vaimoehdokkaita? Kappas vaan.
Ei löytynyt sellaista miestä, joka mielestäni oisi ollut lapselle hyvä isä. Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nimenomaan aloita yhdynnät jo hyvissä ajoin ennen oletettua ovulaatiota, muista, että siittiöiden matka munatorveen kestää.
Mutta älä ajattele pakkomielteisesti vain rennosti ja positiivisesti.
Katso rentouttavia ohjelmia, urheile. Harrasta. Tee positiivisia asioita.
Kyllä raskaana oleva nainen on kaunis! Hankkikaa lapsia ihmiset, elämällä ei voi olla syvempää merkitystä kuin omat lapset.
Itse olen siittänyt 2 naiselle useamman lapsen ja on kyllä ihan paras tunne kun se vauvamasu alkaa kasvamaan<3
Lopeta tuon paskan spämmääminen.
Miehet haluaa lapsia, mutta äidin on tehtävä kaikki siihen littyvä työ ilmaiseksi samalla kun mies pahimmillaa pettää sillävälin kun vaimo on kotona. Miehet voisi miettiä sitä, että haluaisitko itse olla siinä se, joka aamusta iltaan tekee töitä kodin ja lasten eteen samalla kun toinen osapuoli käy välillä kotona vain määräilemässä ja äksyilemässä että haluaisitko synnyttää jos tuo on se mitä naisille on tarjota?
Pitää olla sisällöntuottaja ja somevaikuttaja, siihen ei sovi lapset.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää laki, että jokaisen isäksi tulevan miehen pitää noudattaa raskausaikana niitä samoja ohjeita ja neuvoja, mitä raskaana olevat naiset noudattavat. Siinä ei mies lähdekään baariin juhlimaan vaan korkeintaan käy pikaisesti ja autolla, kun eihän silloin alkoholia juoda. Se lisäisi parin yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja sitä, että kyseessä on yhteinen projekti.
Samat rajoitukset kuin raskaana oleville. Tämä tarkoittaisi aina alkon käytön lopettamisesta yleisimpien lääkkeiden käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia. Jos sektion saisi aina halutessaan ja ilman vääntöä, ja synnytysvauriot korjattaisiin aina huolellisesti, niin varmasti useampi nainen tekisi lapsia. Jos sen naisenkin elämänlaadusta synnytyksen jälkeen välitettäisiin, eikä nähtäisi naisia vain välineinä, joiden pitää uhrautua lasten takia. Kärsiä kaikki vaivat hiljas ja tyytyväisenä vain sen takia, että "sai palkinnoksi terveen lapsen ja sehän on tärkeintä!".
Nykyajattelussa nainen ei saa pitää itseään ja omaa hyvinvointiaan tärkeänä, jos äidiksi ryhtyy.
Miksi nostaa 000,1% jalustalle. Suurin osa naisista toipuu synnytyksestä täysin, ilman mitään vaurioita. Vaan hyvin hyvin pienelle porsentille niitä vaurioita jää pysyvästi. Todennäköisempää on kuolla autokolarissa, kun saada synnytysvaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi säätää laki, että jokaisen isäksi tulevan miehen pitää noudattaa raskausaikana niitä samoja ohjeita ja neuvoja, mitä raskaana olevat naiset noudattavat. Siinä ei mies lähdekään baariin juhlimaan vaan korkeintaan käy pikaisesti ja autolla, kun eihän silloin alkoholia juoda. Se lisäisi parin yhteenkuuluvaisuuden tunnetta ja sitä, että kyseessä on yhteinen projekti.
Samat rajoitukset kuin raskaana oleville. Tämä tarkoittaisi aina alkon käytön lopettamisesta yleisimpien lääkkeiden käyttöön.
Ai isän sisälläkö se vauva kasvaa? Ihan typeriä ideoita täällä ketjussa kyllä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Ja tottakai tähänkin ketjuun saatiin heti ensimmäisillä sivuilla perus provospämmit.
Oksettavin on kyllä tuo raskausfetisisti, joka postailee tuota tekoälyllä tehtyä "HOT SEXY PREGNANT WOMAN" -roskaa 🤢
Jo jo Kolja. Meitä ei kiinnosta sun oksennukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ennemmin tuhoaa koko yhteiskunnan kun suostuisi joustamaan vaatimuksistaan miestä.khtaan. Tämänkin ongelman taustalla on puhdas naisten itsekkyys ja omahyväisyys. Se sama ongelma mikä on todella monessa muussakin asiassa
Ironisesti he ovat kuitenkin viimeinen itsekäs naissukupolvi. Suomalaisuus ottaa uuden vauhdin konservatiivien useamman lapsen perheissä. Heitä on muitakin kuin lestadiolaiset.
"Suomen syntyvyys on nyt suurperheiden varassa"
https://yle.fi/a/74-20191342
Etkö tiedä, että konservatiivin lapsesta ei tule automaattisesti konservatiivia? Ei ne mitenkään jakautumalla lisäänny. Suurin osa lestadiolaisten lapsista jättää liikkeen. Tunnen useita. Yksi on vela, toisella kastamaton lapsi avoliitossa, ja peräti kaksi muuta on kääntynyt muslimiksi.
Jos mies sotkeentuu lasten ja kodinhoitoon se on useimpien naisten mukaan joko huonosti tai väärin tehty mikä osoittaa että jopa naiset itse tiedostaa ettei miehen paikka ole kotona lasten hoitajana.
Kerroit hyvin selkosanaisesti, miksi miehille ei pidä antaa lasten huoltajuutta eron jälkeen. Eihän ne saa edes pidettyä lapsia hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai isän sisälläkö se vauva kasvaa? Ihan typeriä ideoita täällä ketjussa kyllä lukee.
Niin, se yhteenkuuluvaisuuden tunne, että yhdessä tässä lasta tehdään. Mies syö homejuustoja ja juo kuohuviiniä ja saunakaljan, nainen katsoo sivusta ja juo vettä. Luuletko, että naisella on kivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se yhteenkuuluvaisuuden tunne, että yhdessä tässä lasta tehdään. Mies syö homejuustoja ja juo kuohuviiniä ja saunakaljan, nainen katsoo sivusta ja juo vettä. Luuletko, että naisella on kivaa?
Moni mies ei oikeasti kykene hahmottamaan, miten valtava uhraus lapsen tuottaminen maailmaan naiselle on, ja siksi kukaan täysijärkinen ei niille mitään lasta teekään. Tuttavamies oli hakeutumassa lapsettomuushoitoihin muijansa kanssa ja valitti ääneen, miten rasittava homma siemennesteanalyysiin meneminen on. Naurahdin ensin kun olin varma, että se vitsaili, mutta se katsoi mua ihan hölmistyneenä, että mikä on hauskaa. Samainen ritari pohti myöhemmin myös että lapsen synnyttyä pitää järjestää asuntoon kaksi makkaria kun hän tarvitsee yöunensa.
Elämä on liian helppoa ja useimmat naiset saavat lapsuudenperheessään prinsessakasvatuksen (negatiivisessa mielessä, toim. huom.). Kuten luin jostain niin korostunut mukavuudenhalu siellä taustalla on. Halutaan kaikki edut elämässä, mutta ei olla valmiita tekemään itse juuri mitään.
Hyvä esimerkki on vertaus jossa nainen tuskailee kun ei löydä yhtä avuliasta ja aina valmiina auttamaan olevaan miestä kuin oma isä oli. No voin kertoa ettei hän tule sellaista löytämäänkään. Naisilla jotenkin hämärtyy oman sukulinjan suojelu ja parisuhde keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies ei oikeasti kykene hahmottamaan, miten valtava uhraus lapsen tuottaminen maailmaan naiselle on, ja siksi kukaan täysijärkinen ei niille mitään lasta teekään. Tuttavamies oli hakeutumassa lapsettomuushoitoihin muijansa kanssa ja valitti ääneen, miten rasittava homma siemennesteanalyysiin meneminen on. Naurahdin ensin kun olin varma, että se vitsaili, mutta se katsoi mua ihan hölmistyneenä, että mikä on hauskaa. Samainen ritari pohti myöhemmin myös että lapsen synnyttyä pitää järjestää asuntoon kaksi makkaria kun hän tarvitsee yöunensa.
Moni nainen taas ei ymmärrä miten paljon useimmat miehet tekevät töitä perheensä eteen tuodakseen mahdollisimman hyvät lähtökohdat lapsille. Hyvä paradoksi on se valitus kuinka pitäisi olla paljon kotona lasten kanssa kotitöitä tekemässä ja samalla tienata kuusinumeroisia lukuja. Karu totuus iskee kasvoille usein vasta eron jälkeen kun nainen ymmärtää mihin kaikkeen pitäisi löytyä rahaa tai osaamista.
Vierailija kirjoitti:
Elämä on liian helppoa ja useimmat naiset saavat lapsuudenperheessään prinsessakasvatuksen (negatiivisessa mielessä, toim. huom.). Kuten luin jostain niin korostunut mukavuudenhalu siellä taustalla on. Halutaan kaikki edut elämässä, mutta ei olla valmiita tekemään itse juuri mitään.
Hyvä esimerkki on vertaus jossa nainen tuskailee kun ei löydä yhtä avuliasta ja aina valmiina auttamaan olevaan miestä kuin oma isä oli. No voin kertoa ettei hän tule sellaista löytämäänkään. Naisilla jotenkin hämärtyy oman sukulinjan suojelu ja parisuhde keskenään.
Kauheaa sontaa kyllä selität.
tekee aika varmasti itsarin