Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykynaiset eivät halua enää lapsia?

Vierailija
28.02.2026 |

Kiinnostaa.

Kommentit (268)

Vierailija
261/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat naiselle valtava työkuorma. Suomalainen äiti käy töissä ja tekee toisen työpäivän kotona hoitaen lapset ja tehden valtaosan kotitöistä. 
Arvostusta ei ole, ei sosiaalista, yhteiskunnallista eikä rahallista. Äiti saa kuran niskaansa. Kun lapsella on risat kumisaappaat, niin ihmetellään miksi äiti ei huolehtinut asiasta tai miten äiti voi lähteä työmatkalle ja jättää lapset isän hoidettavaksi hyh hyh. 
Kaikki on kallista ja palkat matalia, monet nuoret pärjäävät hädin tuskin itsekseen pätkätöiden palkalla. Lapsen tai useamman hankkiakseen pitäisi tinkiä elintasosta. Pätkätöiden ja elämän epävarmuus estää tulevaisuuden suunnittelun pidemmälle aikavälille. Perheasunnot ovat kalliita, lapselle pitäisi olla kaikkea, harrastuksia, vaatteita, puhelin. Omat harrastukset ja ajankäyttö kärsivät kun on lapsia. Miehet taantuvat perheen teini-ikäisiksi, pelaavat piupau-pelejä ja välttelevät lasten hoitoa kun ei huvita.

Vierailija
262/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia ellei mies ole miljonääri ja allekirjoita elatussopimusta (lapset kaikki kulut: ruoka, vaatteet, harrastukset, opinnot) ENNEN kuin lapsi pannaan alulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nimenomaan aloita yhdynnät jo hyvissä ajoin ennen oletettua ovulaatiota, muista, että siittiöiden matka munatorveen kestää. 

Mutta älä ajattele pakkomielteisesti vain rennosti ja positiivisesti. 

Katso rentouttavia ohjelmia, urheile. Harrasta. Tee positiivisia asioita.

Kyllä raskaana oleva nainen on kaunis! Hankkikaa lapsia ihmiset, elämällä ei voi olla syvempää merkitystä kuin omat lapset.

Itse olen siittänyt 2 naiselle useamman lapsen ja on kyllä ihan paras tunne kun se vauvamasu alkaa kasvamaan<3

Kun se ei naiselle ole vain kiva vauvamasu vaan työtä seuraavat 20 vuotta. Ja miehet kaikkoaa takavasuriin kun pitäisi kakkapyllyä pestä, syötellä iltapuuroa taaperolla poikien peli-illan sijaa tai laittaa uhmaikäistä nukkumaan.

Vierailija
264/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista ja tiesin jo ala-asteikäisenä, etten halua lapsia. Vapaa, huoleton elämä ja rauhallinen, puhdas koti ovat minulle hyvin tärkeitä.

Vierailija
265/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän päivän lisääntymisikäiset nuoret naiset ovat nähneet millaista raatamista heidän äitiensä elämä on ollut eivätkä he halua samaa kun on vaihtoehtoja. 
Ja hyvä niin! Jos äitiyttä ei aleta enemmän arvostamaan niin ihan hyvä, että jää mukulat tekemättä. Ehkä jossain vaiheessa äidit alkavat saada enemmän arvostusta ja mietitään keinoja tasata naisten työtaakkaa perheissä kun syntyvyys vain laskee.

Vierailija
266/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos perheellä olisi varaa ja äidit vois olla kuin iskät niin moni nainen voisi tehdä vaikka viisi lasta.

Vierailija
267/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut kakaroita - ne ovat typeriä, kovaäänisiä ja rasittavia.

Vierailija
268/268 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanha isä alkoi tästä marmattamaan yksi päivä, että miksi nykyään nuoret naiset ovat niin itsekkäitä, että eivät enää halua lapsia. En viitsinyt yli 80-vuotiaalle miehelle aloittaa siitä, että ei ole kuule sulla mitään kokemusta siitä miten raskasta hommaa se on kun äiti hoitaa lapset. Olisin voinut, mutta en viitsinyt. Kaksi lasta mulla.