Kuulutko ammattiliittoon? Miksi?
Ja minä vuonna olet syntynyt?
Itse olen syntynyt -76 ja olen kuulunut aina liittoon, liityin jo joskus opiskelijana. Olen ollut tyytyväinen, lehti on hyvä ja käyn muutamia kertoja vuodessa liiton järjestämissä koulutuksissa.
Nyt huomaan työpaikalla, että nuoret alalle tulevat eivät tiedä ammattiliitosta tai jostain tes-asioista välttämättä mitään, eikä liittoon kuuluminen ole heille mikään itsestään selvyys kuten minulle oli aikoinaan. Ajat ovat muuttuneet.
Kommentit (69)
Erosin Journalistiliitosta, kallis eikä mitään hyötyä.
Olen akateeminen ja kuulun liittoon. Liiton kautta tullut vakuutus (viimeeksi matkalla pari viikkoa sitten) on ollut hyödyksi useamnan kerran. Lisäksi liiton kautta on muutaman kerran saanut pilkkahinnalla vuokrattua kesämökkiä. Omalla kohdallani jäsenyydestä seurannut taloudellinen hyöty on ollut suuri.
Tähän päälle vielä tietoisuus oikeusturvasta. En valita.
Kuulun vain Ytk-kassaan, en halua olla demareiden toiminnassa millään tavalla mukana enkä varsinkaan rahoittamassa Ay-läskien touhuja !
Kuulun. Saan vakuutuksen, kivoja reissuja edullisesti tai ilmaiseksi ja apua jos tulee työnantajan kanssa riitaa. Jäsenmaksu on mulle kuin vakuutus.
Tietenkin kuulun. En ole hyväuskoinen vaan ymmärrän, että jos mikään ei rajoita, moni työnantaja rupeaa hyppimään silmille ja käyttämään hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuuluin ja liitto maksoi minulle yli viisi vuotta ansiosidonnaista eläkeputken ajalta.
Ei liitto mitään maksa pelle, olet demarien aivopesun uhri !
Siksi, että olen saanut liitosta lakineuvontaa + saan nyt ansiosidonnaista. Se pelastaa minut yleistuelta. Tietysti toivon pääseväni töihin pian :)