Kuulutko ammattiliittoon? Miksi?
Ja minä vuonna olet syntynyt?
Itse olen syntynyt -76 ja olen kuulunut aina liittoon, liityin jo joskus opiskelijana. Olen ollut tyytyväinen, lehti on hyvä ja käyn muutamia kertoja vuodessa liiton järjestämissä koulutuksissa.
Nyt huomaan työpaikalla, että nuoret alalle tulevat eivät tiedä ammattiliitosta tai jostain tes-asioista välttämättä mitään, eikä liittoon kuuluminen ole heille mikään itsestään selvyys kuten minulle oli aikoinaan. Ajat ovat muuttuneet.
Kommentit (84)
Tietenkin kuulun, olen aina kuulunut ja aion kuulua koko työurani. Lakipalvelut koen varmuudeksi tärkeinä ja myöskin koen liiton pitävän puoliani työnantajaa/työnantajia vastaan. Jos liittoja ei olisi, tekisimme pidempiä työpäiviä, ilman vuorokorvauksia, lyhyemmillä kesälomilla jne. Lukekaa huviksenne, te ilman liittoa suhmuroivat, mitä kaikkea liittonne on saanut aikaiseksi. Vuosikymmenten aikana.
Olen alalla, missä ei ole TESiä. Liityin ammattiliittoon, koska ajattelin että lakiapua on sen verran hyvä etu ja työjuridiikkaan erikoistuneet juristit veloittavat 250-350 e tunti pk-seudulla. Ei tarvitse kuin kerran vuoteen olla joku konsultaatioasia niin maksaa itsensä takaisin. Olen käyttänyt palveluita esim. sopimusasioihin ja työkuvan muutosasioissa tukena. Muuten ei hirveästi tule käytettyä, mutta tuollakin pääsee jo ainakin nollille (plus tietää että kys. juristit on oikeasti erikoistuneet alalle, ei tarvitse summanmutikassa googlailla kun on hätä kädessä).
Haluat tukea EK:n 40 000e kuukausipalkkaisia viinerinsyöjiä jotka haluaa sinut halpatyövoimakseen.
Ihan fiksun oloinen kaveri olet.