Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?
Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen.
Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja.
Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla.
Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua.
En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä.
Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa.
Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne.
Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella.
Kommentit (988)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä esimerkiksi Hesari ei äskettäin julkaissut juttua, jossa syyllistettiin miehet ja mieskulttuuri Trumpista ja Epsteinista?
Linkkaa se uutinen. Mun elämän miehet eivät ole syyllistyneet trumpista tai epstainista. Kun eivät ole he.
Miksi sitten transeista ja muslimeista ei saa uutisoida mitään kielteistä, kollektiivisesti syyllistävää tai yleistävää?
Saa. Islam on ihan yhtä lailla valehtelua niinkuin kristinuskokin. Kirjojakin on taidettu asiasta julkaista. Mutta ei niin esillä näkyvästi koska melkeen kaikki maat koko planeetalla on uskovaisten johtamia. Uakovaiset vain lakaisee asian aina maton alle sanomalla että. Ei ne oikeita uskovaisia ole.
Itseäni oksettaa koko Pride! Tuolle porukalle on pitänyt omistaa kokonainen kuukausi paraateineen 🤮🤢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun joku puhuu muiden uhriutumisesta, hän yleensä vähättelee näitä "uhriutujia". Palstalla näkee usein haukuttqvan ketä tahansa, joka kertoo ikävistä kokemuksistaan missä tahansa yhteydessä.
Uhriutuminen vie keneltä tahansa hallinnan omaan elämäänsä. En halua vähätellä enkä haukkua, haluan vain, että ihminen lakkaa kertomasta itselleen uhrinarratiivia. Toki monelle persoonallisuushäiriöiselle se on jopa mahdotonta, mutta ei varmastikaan suurin osa uhriposition ottaneista ole persoonallisuushäiriöisiä. He vain seuraavat sitä, mikä on muotia.
Voi luoja. Et halua etkä hauku, mut teet sen kuitenkin. Ei ole "persoonallisuushäiriöinen" vaikka kertois itselleen tapahtuneista kauheuksista.
Tuo joka puhuu uhripositiosta on somessa pitkään riekkunut yleisesti tunnettu narsisti ja sarjapettäjä joka esittää vapaamielistä.
Pikkunilkki joka läpeensä valheellinen ja epärehellinen.
Uhriutuu kun joku sanoo totuuden hänestä,
Transideologiassa arvostetaan ihmistä, joka esittää rajuimman totuuden vastaisen väitteen. Se, joka uskaltaa sanoa kaikkein räikeimmän epätotuuden, sellaisen, jonka kaikki tietävät olevan valetta, saa muiden samoin ajattelevien kunnioituksen. Ajatellaan vaikkapa Mona Blingiä. Ennen transitiotaan hän oli homomies ja näki itsensä sellaisena. Hän oli seksuaalis-romanttisesti kiinnostunut miehistä ja varmastikin sai seksuaalista ja romanttista huomiota toisilta homomiehiltä. Transition jälkeen hän alkoi nähdä itsensä naisena ja tunsi edelleen seksuaalis-romanttinsta kiinnostusta miehiin, mutta nyt hän oli sitä mieltä, että kiinnostuksen pitäisi tulla heteromiehiltä. Hän oli sitä mieltä, että on nainen siinä missä muutkin ja on outoa, että heteromiehellä menee mielenkiinto, kun saakin kuulla hänen olevan trans.
Näitähän löytyy. Ennen translain säätämistä puhuttiin naisten pukuhuoneista, ja moni esitti sellaisen mielipiteen, että on naurettavaa, jos naista ahdistaa pukuhuoneessa oleva penis (muistaakseni Anna Kontulakin kommentoi tällaista). Puhutaan tyttöpeniksestä, muunsukupuolisuudesta, väärään kehoon syntymisestä ja sen sellaisesta. Panda Erikssonin kommentit (ruutukaappaukset niistä), jotka leimasivat homo- tai heteroseksuaalisuudestaan kiinni pitävät henkilöt vulvafanaatikoiksi tai fetisisteiksi, tai ylipäätään seksuaalisuudestaan kiinni pitämisen genitaalipreferenssiksi, löytyvätkin linkitettynä tästä ketjusta.
Minun mielestäni tämä on rajojen rikkomista. Sinun pitää hyväksyä deittipooliisi sekin sukupuoli, josta et ole kiinnostunut, tai olet fasisti. Sinun pitää uskoa, että materiaalinen todellisuus (sukupuoli) ei ole totta. Et saa ahdistua siitä, että pukutiloissasi on mies, koska mies sanoo olevansa nainen. Lesbojen bileisiin pitää päästä ihan kaikki, jotka sanovat olevansa lesboja, vaikka he sitten olisivat miehiä. Eikös kaasuvalottaminen ole se termi, jota nykyään suositaan? Voisiko joku argumentoida, miten tämä ei ole sellaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä esimerkiksi Hesari ei äskettäin julkaissut juttua, jossa syyllistettiin miehet ja mieskulttuuri Trumpista ja Epsteinista?
Linkkaa se uutinen. Mun elämän miehet eivät ole syyllistyneet trumpista tai epstainista. Kun eivät ole he.
Miksi sitten transeista ja muslimeista ei saa uutisoida mitään kielteistä, kollektiivisesti syyllistävää tai yleistävää?
Linkkaa nyt reippaasti se uutinen.
Vierailija kirjoitti:
Transideologiassa arvostetaan ihmistä, joka esittää rajuimman totuuden vastaisen väitteen. Se, joka uskaltaa sanoa kaikkein räikeimmän epätotuuden, sellaisen, jonka kaikki tietävät olevan valetta, saa muiden samoin ajattelevien kunnioituksen. Ajatellaan vaikkapa Mona Blingiä. Ennen transitiotaan hän oli homomies ja näki itsensä sellaisena. Hän oli seksuaalis-romanttisesti kiinnostunut miehistä ja varmastikin sai seksuaalista ja romanttista huomiota toisilta homomiehiltä. Transition jälkeen hän alkoi nähdä itsensä naisena ja tunsi edelleen seksuaalis-romanttinsta kiinnostusta miehiin, mutta nyt hän oli sitä mieltä, että kiinnostuksen pitäisi tulla heteromiehiltä. Hän oli sitä mieltä, että on nainen siinä missä muutkin ja on outoa, että heteromiehellä menee mielenkiinto, kun saakin kuulla hänen olevan trans.
Näitähän löytyy. Ennen translain säätämistä puhuttiin naisten pukuhuoneista, ja moni esitti sellaisen mielipiteen, että on naurettavaa, jos naista ahdistaa pukuhuoneessa oleva penis (muistaakseni Anna Kontulakin kommentoi tällaista). Puhutaan tyttöpeniksestä, muunsukupuolisuudesta, väärään kehoon syntymisestä ja sen sellaisesta. Panda Erikssonin kommentit (ruutukaappaukset niistä), jotka leimasivat homo- tai heteroseksuaalisuudestaan kiinni pitävät henkilöt vulvafanaatikoiksi tai fetisisteiksi, tai ylipäätään seksuaalisuudestaan kiinni pitämisen genitaalipreferenssiksi, löytyvätkin linkitettynä tästä ketjusta.
Minun mielestäni tämä on rajojen rikkomista. Sinun pitää hyväksyä deittipooliisi sekin sukupuoli, josta et ole kiinnostunut, tai olet fasisti. Sinun pitää uskoa, että materiaalinen todellisuus (sukupuoli) ei ole totta. Et saa ahdistua siitä, että pukutiloissasi on mies, koska mies sanoo olevansa nainen. Lesbojen bileisiin pitää päästä ihan kaikki, jotka sanovat olevansa lesboja, vaikka he sitten olisivat miehiä. Eikös kaasuvalottaminen ole se termi, jota nykyään suositaan? Voisiko joku argumentoida, miten tämä ei ole sellaista?
Eli kun tämä Mona Bling joka on nähtävästi somejulkkis, "muistaaksesi" Anna Kontula, ja bloginsa poistellut Panda ovat joskus vuosia sitten sanoneet tai kirjoittaneet jotain aiheesta, niin ei, se ei ole kaasuvalotusta eikä siinä nyt oikein ole aineksia agendaakaan.
Sitä vastoin tuo ettet saisi deittailla ketä haluat tai uskoa näkemääsi on omaa tulkintaasi. Mieti jotain muuta.
(Kiitos kuitenkin esimerkeistä tästä valtavasta ideologisesta pakotuksesta.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä saako tai eikö saa. Mutta vähemmistöt eivät syystä saa samaa kohtelu, kuin valtaväestö.
"Minun mielestäni tämä on rajojen rikkomista. Sinun pitää hyväksyä deittipooliisi sekin sukupuoli, josta et ole kiinnostunut, tai olet fasisti. Sinun pitää uskoa, että materiaalinen todellisuus (sukupuoli) ei ole totta. Et saa ahdistua siitä, että pukutiloissasi on mies, koska mies sanoo olevansa nainen. Lesbojen bileisiin pitää päästä ihan kaikki, jotka sanovat olevansa lesboja, vaikka he sitten olisivat miehiä. Eikös kaasuvalottaminen ole se termi, jota nykyään suositaan? Voisiko joku argumentoida, miten tämä ei ole sellaista?
Eli kun tämä Mona Bling joka on nähtävästi somejulkkis, "muistaaksesi" Anna Kontula, ja bloginsa poistellut Panda ovat joskus vuosia sitten sanoneet tai kirjoittaneet jotain aiheesta, niin ei, se ei ole kaasuvalotusta eikä siinä nyt oikein ole aineksia agendaakaan.
Sitä vastoin tuo ettet saisi deittailla ketä haluat tai uskoa näkemääsi on omaa tulkintaasi. Mieti jotain muuta.
(Kiitos kuitenkin esimerkeistä tästä valtavasta ideologisesta pakotuksesta.) "
Eivät nuo ole ainoita esimerkkejä transideologiasta, vaan esimerkkejä siitä. Se, että sinä kiistät tuon kommenttien ja asenteen olemassaolon, on esimerkki kaasuvalotuksesta. Se ei ole omaa tulkintaani, jos ihmiset siitä ihan suoraan puhuvat ja heitä kompataan sen sijaan, että heidän sanomansa kyseenalaistetaan. Eivät ne sanotut asiat tule sanomattomaksi sillä, että sinä vastaat minulle alentuvasti vauvapalstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun joku puhuu muiden uhriutumisesta, hän yleensä vähättelee näitä "uhriutujia". Palstalla näkee usein haukuttqvan ketä tahansa, joka kertoo ikävistä kokemuksistaan missä tahansa yhteydessä.
Uhriutuminen vie keneltä tahansa hallinnan omaan elämäänsä. En halua vähätellä enkä haukkua, haluan vain, että ihminen lakkaa kertomasta itselleen uhrinarratiivia. Toki monelle persoonallisuushäiriöiselle se on jopa mahdotonta, mutta ei varmastikaan suurin osa uhriposition ottaneista ole persoonallisuushäiriöisiä. He vain seuraavat sitä, mikä on muotia.
Voi luoja. Et halua etkä hauku, mut teet sen kuitenkin. Ei ole "persoonallisuushäiriöinen" vaikka kertois itselleen tapahtuneista kauheuksista.
Tuo joka puhuu uhr
Keskity keskustelemaan ketjun aiheesta, äläkä muista keskustelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaa nyt reippaasti se uutinen.
Etkö osaa reippaasti mennä Hesarin sivulle tai käyttää internetin hakukoneita?
Vierailija kirjoitti:
Sinun kokemuksesi on ettei sinua ole syrjitty. Saat elää ilman ongelmia. Et voi ymmärtää miksi muut eivät saa. Itse asiassa et edes usko että joku muu voisi saada erilaista kohtelua kuin sinä. Maailmass on kuitenkin myös niitä joita on kohdeltu eri tavalla kuin sinua.
Mutta millä tavalla friikkishowt (marssissa olen nähnyt pikkupervoiluakin, lasten silmien edessä) auttavat asiaa, estävät syrjintää? Pointti lienee, et pikemminkin päinvastoin.
"Sitä vastoin tuo ettet saisi deittailla ketä haluat tai uskoa näkemääsi on omaa tulkintaasi. Mieti jotain muuta.
(Kiitos kuitenkin esimerkeistä tästä valtavasta ideologisesta pakotuksesta.)"
Klassikko. Sä peräät esimerkkejä ja sitten kun ne annetaan, niin sitten ne eivät kelpaakaan eikä niiden perusteella voi tehdä johtopäätöksiä. Sä olet sitä trollikoulukuntaa, joka vaatii todisteet sille, että maapallo kiertää aurinkoa :DDD
Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että Setan, Sexpon, transsujen ja vihervasemmiston mielestä ei ole paheksuttavaa sulkea transsu transsuden takia deittipoolista, koska ei pidä peniksellistä henkilöä naisena.
Kaikkia tervejärkisiä se ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Niin, sinä et ap ole kärsinyt syrjinnästä, mutta todella moni on. Se syy, miksi saat olla rauhassa, johtuu juuri siitä, että Seta ja muut järjestöt ovat tehneet paljon töitä eteen, että Suomessa syrjiminen seksuaalisen suuntautumisen vuoksi on tehty laittomaksi.
Välillä ihmetyttää joidenkin homojen ja lesbojen tarvetta purra auttavaa kättä. Vaikuttaa, että monella on edelleen joku tarve mielistellä esimerkiksi omaa ääriuskovaista perhettään tai muulla tavalla kerjätä hyväksyntää ihmisiltä, jotka eivät koskaan tule teidän seksuaalista suuntautumista hyväksymään.
Tähän liittyen tuli mieleeni, että olen hetero ja olen joskus johonkin ketjuun kirjoittanut, kuinka samaistun johonkin vähemmistön kokemaan kiusaamiseen yms omien kokemusteni kautta. En siis kuvittele tajuavani vähemmistön elämää ulkopuolisena, mutta voin silti samaistua ikäviin kokemuksiin ja surra esimerkiksi yhden nuoren ihmisen elämää, joka koki kamalia asioita, mitkä johtivat hänen elämänsä päättymiseen.
Tämä kaikki oli silti jollekin homolle liikaa ja alkoi minua arvostella, kuinka he eivät halua tulla pelastetuiksi ja mitä minä ulkipuolisena heteronaisena puutun homojen elämään. Se jäi mieleeni, että onko se sitten puuttumista jos vastustan kaikkea kiusaamista ja toisten huonoa kohtelua ja jonkun ihmisen tarina on koskettanut minua. Minusta se on vaan inhimillisyyttä. Jos olisin itse vähemmistöön kuuluva niin ehkä minun olisi sitten oikeutetumpaa kirjoittaa, kuinka vähemmistöön kuuluvan ikävät kokemukset ja hänen tarinansa jäi mieleeni, kuin että kirjoitan tästä heteronaisena.
Samalla toivon näin ymmärrystä siihen, että minusta näissä asioissa ei ole rajoja. Ihminen voi liikuttua ja vaikka kokea jonkun ns toiseen ryhmään (sekuaalivähemmistöt eri kansat tms) kuuluvan ihmisen kokemukset sellaisina mitkä jäävät mieleen ja koskettavat, vaikka onkin itse eri "ryhmää".
Näin toivon, ettei kukaan täällä suuttuisi vähemmistöön kuuluvana jos kirjoitan olleeni yksinäinen ja kiusattu nuori jota kosketti vähemmistöön kuuluvan ihmisen elämä ikävine kokemuksineen ja hänen tarinansa. En kuvittele siis tietäväni vähemmistön elämästä tai edes käy missään heidän tapahtumissaan. Silti tunnen surua vääryyksistä oli ihminen sitten mihin vaan "ryhmään" kuuluva .
Ymmärrän samalla sen, ettei ole ok jos esim heteronaiset isommassa määrin ilmaantuvat Prideen yms ja en menisi tuonne ehkä kuin jos minulla olisi vähemmistöön kuuluva ystävä joka menisi sinne. Silti toivon inhimillisyyttä, koska ainakin omat tunteeni ovat aitoja ja ihmisen tarina voi koskettaa "rajoista" riippumatta. En katso siinä sitä kuuluiko hän vähemmistöön vai ei vaan ikävää kohtelua johon minäkin pystyin elämässäni samaistumaan.
Vierailija kirjoitti:
"Sitä vastoin tuo ettet saisi deittailla ketä haluat tai uskoa näkemääsi on omaa tulkintaasi. Mieti jotain muuta.
Klassikko. Sä peräät esimerkkejä ja sitten kun ne annetaan, niin sitten ne eivät kelpaakaan eikä niiden perusteella voi tehdä johtopäätöksiä. Sä olet sitä trollikoulukuntaa, joka vaatii todisteet sille, että maapallo kiertää aurinkoa :DDD
Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että Setan, Sexpon, transsujen ja vihervasemmiston mielestä ei ole paheksuttavaa sulkea transsu transsuden takia deittipoolista, koska ei pidä peniksellistä henkilöä naisena.
No jos hakemalla hakee niin varmasti löytää jonkun satunnaisen henkilön jota käyttää esimerkkinä mistä tahansa. Mutta mikään noista mainitsemistasi ryhmistä ei tietääkseeni ota kantaa ihmisten yksityiseen rakkauselämään.
-Eri
"Ymmärrän samalla sen, ettei ole ok jos esim heteronaiset isommassa määrin ilmaantuvat Prideen yms ja en menisi tuonne ehkä kuin jos minulla olisi vähemmistöön kuuluva ystävä joka menisi sinne."
Myöhäistä. Pride on nykyään aika heterovoittoinen tapahtuma. Mulle tuli ehkä viime tai toissakesänä instagramissa vastaan kaverin kaverin postaus. Siinä hänellä oli kuva itsestään siskonsa kanssa. Siskon ekat pridet muunsukupuolisena. Tämä muunsukupuolinen sisko toki seurustelee miehen kanssa. Eli aika moni hetero sinne haluaa, jos ei viitsi muuten mennä, niin keksii itselleen jonkun kätevän identiteetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos hakemalla hakee niin varmasti löytää jonkun satunnaisen henkilön jota käyttää esimerkkinä mistä tahansa. Mutta mikään noista mainitsemistasi ryhmistä ei tietääkseeni o
Pointtina on se, ettei tarvitse hakemalla hakea, sekä myös se, että kukaan ei tuomitse noita näkemyksiä, joissa ihmisiä moititaan omien rajojensa pitämisestä, vaan sellainen toiminta tuomitaan transfobiseksi. Päin vastoin, noita näkemyksiä kompataan.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni oksettaa koko Pride! Tuolle porukalle on pitänyt omistaa kokonainen kuukausi paraateineen 🤮🤢
Miten suhtaudut muihin isoihin tapahtumiin? Ärsyttääkö urheilukisat? Etooko joulu? Tympiikö vappu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos hakemalla hakee niin varmasti löytää jonkun satunnaisen henkilön jota käyttää esimerkkinä mistä tahansa. Mutta mikään noista mainitsemistasi ryhmistä ei tietääkseeni o
Ihan kuule transjärjestö Sexpolta löytyy ulostulo aiheesta:
"Yksilöiden käsitykset transihmisistä seksi- tai suhdekumppaneina voivat olla transvihamielisiä tai transfobisia. Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on transfobista."
"...jos ryhtyy jakamaan omia transfobisia perustelujaan sosiaalisessa mediassa tai muulla tavalla julkisuudessa, voidaan jo alkaa puhua vihapuheesta. Transvihamielinen julkinen puhe ei ole hyväksyttävää, vaikka sillä perusteltaisiin omia tapailumieltymyksiä.
Harva muutenkaan julistaa julkisuudessa kuka kulloinkin ei kiinnosta. Transihmisten nostaminen erityiseksi ongelmatapaukseksi vihjaa muista motiiveista kuin aidosta halusta kertoa omista mieltymyksistään. Vaikka itsellä olisikin rajoituksia kumppanin valinnassa, eri ihmisryhmistä pitää silti puhua vähintään neutraaliin tapaan."
Kuulun seksuaalienemmistöön mutta ymmärrän yskän. Aina on olemassa järjestöjyriä jotka olevinaan edustavat ihmisryhmiä ja sitten laukovat näiden suulla arvovaltaisia yhteiskunnallisia mielipiteitä.