Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia, joita ärsyttää seta ja pride?

Vierailija
26.02.2026 |

Olen pian 39v täyttävä lesbonainen. Tuntuu että olen aika yksin näiden ajatusteni kanssa, toisaalta exäni oli onneksi samanlainen. 

Eli minua ärsyttää kun seksuaalisesta suuntautumisesta tehdään "numero", ärsyttää kaikki pride-liputus, sateenkaarimessut, sateenkaarikahvilat ja sateenkaarikampaamot. Sillähän vain korostetaan kuinka ollaan erilaisia kuin muut, jos pitää käyttää em. palveluja. 

Minä en ole koskaan kokenut tarvetta korostaa sitä että kuulun seksuaalivähemmistöön, mielestäni olen ihan tavallinen ihminen eikä lesbous ole mikään iso asia elämässäni, vaan ihan tavallinen asia. Johtuuko kenties tästä, että en ole koskaan kokenut minkäänlaista syrjintää tai kuullut pahaa sanaa lesbouteni takia, vaikka asun pienellä paikkakunnalla Pohjois-Pohjanmaalla. 

Luulen että ihmisiä ei niinkään ärsytä itse seksuaalivähemmistöön kuuluvat, vaan se että asiasta tehdään niin iso numero. Milloin kukakin on mediassa julistamassa kaapista tuloaan ja vaatimassa erityiskohtelua. 

En ikinä menisi esimerkiksi sateenkaarikahvilaan, sillä voin käydä ihan tavallisessa kahvilassa koska olen ihan tavallinen ihminen. Minua ei hävetä kertoa että olen lesbo, mutta se on alkanut hävettämään että jos minua kertomisen myötä aletaan pitää jonain seta-friikkinä. 

Minua myös korpeaa se, että sukupuolivähemmistöjen asiat niputetaan yleisesti samaan kategoriaan seksuaalivähemmistöjen kanssa. Kaksi täysin eri asiaa. Itse ymmärrän ja hyväksyn transsukupuolisuuden, mutta tämä uusi ilmiö eli muunsukupuoliset ja kolmannet sukupuolet ovat ihan huuhaata. En halua että minut automaattisesti yhdistetään sukupuolisekoiluun, jota Setakin ajaa. 

Nykyään ei omalla naamalla uskalla somessa ja deittiäpeissä kertoa että on kiinnostunut vain naisista jotka ovat naisia myös biologisesti, heti haukutaan transfoobikoksi jne. 

Onko muita seksuaalivähemmistöön kuuluvia jotka ajattelevat samalla tavalla kuin minä? Olisi mukava jutella. 

Kommentit (809)

Vierailija
701/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitä vastoin tuo ettet saisi deittailla ketä haluat tai uskoa näkemääsi on omaa tulkintaasi. Mieti jotain muuta. 

(Kiitos kuitenkin esimerkeistä tästä valtavasta ideologisesta pakotuksesta.)"

Klassikko. Sä peräät esimerkkejä ja sitten kun ne annetaan, niin sitten ne eivät kelpaakaan eikä niiden perusteella voi tehdä johtopäätöksiä. Sä olet sitä trollikoulukuntaa, joka vaatii todisteet sille, että maapallo kiertää aurinkoa :DDD 

Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että Setan, Sexpon, transsujen ja vihervasemmiston mielestä ei ole paheksuttavaa sulkea transsu transsuden takia deittipoolista, koska ei pidä peniksellistä henkilöä naisena.

No jos hakemalla hakee niin varmasti löytää jonkun satunnaisen henkilön jota käyttää esimerkkinä mistä tahansa. Mutta mikään noista mainitsemistasi ryhmistä ei tietääkseeni o

Ihan kuule transjärjestö Sexpolta löytyy ulostulo aiheesta:

"Yksilöiden käsitykset transihmisistä seksi- tai suhdekumppaneina voivat olla transvihamielisiä tai transfobisia. Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on transfobista."

"...jos ryhtyy jakamaan omia transfobisia perustelujaan sosiaalisessa mediassa tai muulla tavalla julkisuudessa, voidaan jo alkaa puhua vihapuheesta. Transvihamielinen julkinen puhe ei ole hyväksyttävää, vaikka sillä perusteltaisiin omia tapailumieltymyksiä.

Harva muutenkaan julistaa julkisuudessa kuka kulloinkin ei kiinnosta. Transihmisten nostaminen erityiseksi ongelmatapaukseksi vihjaa muista motiiveista kuin aidosta halusta kertoa omista mieltymyksistään. Vaikka itsellä olisikin rajoituksia kumppanin valinnassa, eri ihmisryhmistä pitää silti puhua vähintään neutraaliin tapaan."

https://sexpo.fi/transfobia-ja-seksikumppanit/

Vierailija
702/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Auttaisiko se ajatus kulkemaan muiden joukossa ikään kuin incognitona ja sitten ottamaan ennakkoluuloitta vastaan jos joku sattuu osoittamaan kiinnostusta ja ystävällisyyttä?" (osa viestistä) 

Kirjoitit vastauksen viestiini, jonka jo itse pyysin täältä poistettavaksi. Myöhemmin aina mietin, kuinka kadun jo tänne kirjoittamista asioistani. Näin minusta ei voi siis sanoa, että kerjäisin myötätuntoa, kun en koe edes tänne olevan helppoa kirjoittaa asioistani. Näin en oikeassa elämässä halua edes puhua näistä kokemuksistani. Lähinnä jollekin tahtoisin vaan selittää sen, vaikka että miksi jännitän jotain tai joku asia on vaikeaa. Siiten selityksenä on kokemukseni kiusaamisesta. Muuten minulle on jopa häpeää aiheuttavaa kertoa. 

Näin monesti mietin, ettei joku ihminen näe sinne taustalle miksi joku toimii niin kuin toimii. Minullekaan ei ole mikään ylpeyden aihe jännittää jotain asiaa tai lähes vältellä sosiaalisia tilanteita kokemuksieni takia vaan kyllä ne vuosien kokemukset, jotka itselläkin hyvin ikäviä ovat vaan jättäneet jälkensä. Kirjoitan viestini heterona ja samaistun siis vain tuohon kiusaamiseen ja muihin ikäviin kokemuksiin. Silti monesti mietin, että ihmisellä on syynsä toimia niin kuin toimii. 

Minäkin monesti mietin, kuinka nyt teen asioita toisin, mutta se ei ole helppoa jos itsetunto on nolla ja näen itseni epäonnistuneena ihmisenä. Näin toivon ihmisten ymmärtävän juuri sen, että kokemukset jättävät jälkensä ja vaikka kuinka ihminen haluaisi olla se entinen itsensä (niin kuin minäkin toivon) niin paluu siihen minään joka olin vielä joskus ei olekaan enää helppoa. 

Samalla ymmärrän sen, ettei monetkaan mieti minusta, mitään. Silti jos koen olevani vääränlainen ja epäonnistunut tai en pysty toimimaan jossain tilanteessa niin kuin toivoisin, niin se vaan aiheuttaa taas surua itselleni. Näin minulla on tavallaan odotuksia itselleni ja jos en pysty johonkin niin se tuo taas tunteen, että meni pieleen. 

Ihmisiin tutustuminen on itselleni vaikeaa, kun en luota yhtään ja samalla kirjoitin jo kuinka koen itseni epäonnistuneeksi monin tavoin. Näin minusta tavallaan näkee sen, etten ole kuin joku muu noissa tilanteissa. Juuri se ajatus taustalla, että kirjoitit kuinka pitäisi ennakkoluulottomasti tutustua ihmisiin niin pitäisi ymmärtää, että kaikilla ei enää ole sitä pohjaa mistä voisi ennakkoluulottamasti lähteä liikkeelle. 

Joku kirjoittaa, että nyt uhriuduin, mutta tässä juuri se ajatus nousee esiin, että jos et enää luota muihin tai edes itseesi niin voitko toimia niin kuin joku muu. Minäkin mieluusti toimisin toisin ja olisin erilainen ihminen, mutta kai aivoni ovat jotenkin "vaurioituneet" nykyisin ja näin joku tavallinen tilanne vaan aiheuttaa jännitystä ja pelkoa. 

Joku toinen miettii, että ok tuo oli ystävällinen ja minä mietin, että voinko luottaa, pettääkö tuokin luottamuksen, tai olinko itse vääränlainen, outo, jännittynyt tai pettyykö toinen minuun kuitenkin, kun tutustuu enemmän. En koko elämääni kirjoita, mutta itsellä sellaisia kokemuksia, että häpeän itseäni, vaikka en ole tehnyt mitään pahaa ja samalla kun puhutaan mitä sattuu minusta niin en voi ikinä tietää kuka on kuullut mitäkin. Luotto on mennyt täysin ja näin en minäkään eläisi elämääni näin. 

Ei tästä minulle mitään hyötyä ole, mutta jos ihminen olisi joku kone niin olisi ehkä helpompaa muuttaa itseään ja pystyä unohtanaan kaiken, että olisi ennallaan. Ennallaan oleminen olisi minulle se tilanne, että pystyisi tutustumaan muihin ns puhtaalta pöydältä, mutta minun pöytäni on sotkua täynnä. Joku toinen hienosti voittaa haasteensa. Minä olen jossain matkalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Transideologiassa arvostetaan ihmistä, joka esittää rajuimman totuuden vastaisen väitteen. Se, joka uskaltaa sanoa kaikkein räikeimmän epätotuuden, sellaisen, jonka kaikki tietävät olevan valetta, saa muiden samoin ajattelevien kunnioituksen. Ajatellaan vaikkapa Mona Blingiä. Ennen transitiotaan hän oli homomies ja näki itsensä sellaisena. Hän oli seksuaalis-romanttisesti kiinnostunut miehistä ja varmastikin sai seksuaalista ja romanttista huomiota toisilta homomiehiltä. Transition jälkeen hän alkoi nähdä itsensä naisena ja tunsi edelleen seksuaalis-romanttinsta kiinnostusta miehiin, mutta nyt hän oli sitä mieltä, että kiinnostuksen pitäisi tulla heteromiehiltä. Hän oli sitä mieltä, että on nainen siinä missä muutkin ja on outoa, että heteromiehellä menee mielenkiinto, kun saakin kuulla hänen olevan trans.

Näitähän löytyy. Ennen translain säätämistä puhuttiin naisten pukuhuoneista, ja moni esitti sellaisen mielipiteen, e

Miten sä jaksatkin?

Vierailija
704/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sä jaksatkin?"

Mikä ei pitänyt paikkaansa? Hyvä, että joku jaksaa pitää terveen järjen, naisten, lasten, homoseksuaalien oikeuksien ja turvallisuuden puolia! On pakko jaksaa niin kauan kuin tämä hulluus jatkuu.

Vierailija
705/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinun kokemuksesi on ettei sinua ole syrjitty. Saat elää ilman ongelmia. Et voi ymmärtää miksi muut eivät saa. Itse asiassa et edes usko että joku muu voisi saada erilaista kohtelua kuin sinä.  Maailmass on kuitenkin myös niitä joita on kohdeltu eri tavalla kuin sinua. 

Me ei asuta missään Irakissa vaan Suomessa. 

Vierailija
706/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten sä jaksatkin?"

Ai miten mä jaksankin? No, mulle on aina ollut ongelma se, että joku käskee mua oikein kovasti uskomaan jonkin asian, ja sitten se vain on niin, eikä siitä saa esittää mitään lisäkysymyksiä tai olla eri mieltä. Se on yleensä johtanut siihen, että olen tutustunut asiaan, etsinyt siitä paljon tietoa ja muodostanut sitten siitä oman mielipiteeni.

Vierailija
707/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Auttaisiko se ajatus kulkemaan muiden joukossa ikään kuin incognitona ja sitten ottamaan ennakkoluuloitta vastaan jos joku sattuu osoittamaan kiinnostusta ja ystävällisyyttä?" (osa viestistä) 

Kirjoitit vastauksen viestiini, jonka jo itse pyysin täältä poistettavaksi. Myöhemmin aina mietin, kuinka kadun jo tänne kirjoittamista asioistani. Näin minusta ei voi siis sanoa, että kerjäisin myötätuntoa, kun en koe edes tänne olevan helppoa kirjoittaa asioistani. Näin en oikeassa elämässä halua edes puhua näistä kokemuksistani. Lähinnä jollekin tahtoisin vaan selittää sen, vaikka että miksi jännitän jotain tai joku asia on vaikeaa. Siiten selityksenä on kokemukseni kiusaamisesta. Muuten minulle on jopa häpeää aiheuttavaa kertoa. 

Näin monesti mietin, ettei joku ihminen näe sinne taustalle miksi joku toimii niin kuin toimii. Minullekaan ei ole mikään ylpeyden aihe jännittää jotain asiaa tai lähes väl

Hieno kirjoitus. Osittain samaistun. Et ole uhriutuja. (tv. ei-hetero)

Vierailija
708/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppinen homomies täällä. En koe minkäänlaista sielunyhteyttä nykyisen LGBTQXYZ-liikkeen kanssa. Sillä ei ole käytännössä mitään tekemistä homoseksuaalisten ihmisten kanssa. Se ei edusta minua homomiehenä.

Kun ajattelen Pridea tai Setaa, en ajattele homoja tai lesboja. Ajattelen parikymppistä identiteettikipuilevaa heteronaista, joka jaarittelee "sukupuoli-identiteetistään" ja "queeriudestaan" niin kuin sen pitäisi kiinnostaa ihmisiä, että hän on yliajatellut itsensä ja sosiaalisen olemisensa solmuille. Pääasiassa näitä ihmisiä varten nykyinen "sateenkaariliike" näyttää olevan olemassa.

Setan ja vastaavien järjestöjen ideologia perustuu nykyään queer-teoreettiseen rajattomuuden ideologiaan, joka kieltää sukupuolen biologis-kehollisen todellisuuden ja näin ollen myös homoseksuaalisuuden fyysisen olemassaolon. Järjestöt, jotka perustettiin aikoinaan tukemaan homoseksuaalisia ihmisiä, ovat kääntyneet täydellisesti omaa alkuperäistä tarkoitustaan vastaan.

Vierailija
709/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on joutunut väkivallan tai muunlaisen kaltoinkohtelun uhriksi, ei tee ihmisestä uhriutujaa. Uhriutuminen on sitä, että vetäytyy uhriuden taakse eikä ota vastuuta tunteistaan tai käytöksestään nyt. On ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka vasitella keksivät jonkin identiteetin, jonka varjolla voivat toimia noin. Tokihan heillä monesti on takana ajatus, että he ovat jotenkin kaltoin kohdeltuja. Joskus voivat olla, mutta aina eivät ole. Se, että kohtaa vaikeuksia elämässään traumojen takia tai joutuu vaikkapa tekemään tiettyjä asioita välttääkseen jotain ihan oikeiden triggereiden laukeamista, ei ole uhriutumista. Ei myöskään se, että puhuu omista kokemuksistaan väkivaltaa/kaltoinkohtelua kokeneena ihmisenä.

Vierailija
710/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko nelikymppisen homomiehen viestin alapeukuttaja perustella, miksi alapeukutti kokemusasiantuntijan näkemystä?

Vierailija
711/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että on joutunut väkivallan tai muunlaisen kaltoinkohtelun uhriksi, ei tee ihmisestä uhriutujaa. Uhriutuminen on sitä, että vetäytyy uhriuden taakse eikä ota vastuuta tunteistaan tai käytöksestään nyt. On ihan oikeasti olemassa ihmisiä, jotka vasitella keksivät jonkin identiteetin, jonka varjolla voivat toimia noin. Tokihan heillä monesti on takana ajatus, että he ovat jotenkin kaltoin kohdeltuja. Joskus voivat olla, mutta aina eivät ole. Se, että kohtaa vaikeuksia elämässään traumojen takia tai joutuu vaikkapa tekemään tiettyjä asioita välttääkseen jotain ihan oikeiden triggereiden laukeamista, ei ole uhriutumista. Ei myöskään se, että puhuu omista kokemuksistaan väkivaltaa/kaltoinkohtelua kokeneena ihmisenä.

Täällähän ei ole kritisoitu aitoja traumakokemuksia, vaan näitä varttikarjalaisia, larppisaamelaisia, jotka ottavat uhriposition kulttuurista, johon eivät oikeasti kuulu, niitä joiden maailma murenee siitä, ettei henkilökortin kirjainta voi vaihtaa ilmoitusasiana ja joutuu asioimaan samoissa vessoissa ja pukkareissa muiden naisten kanssa, siis nämä mielikuvitussukupuoli-ihmiset ja nämä, jotka murenevat siitä, ettei penistä haluta naisten ja tyttöjen tiloihin, vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin, lesbobileisiin ja naisten kilpaurheiluun.

Vierailija
712/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöiden käsitykset transihmisistä seksi- tai suhdekumppaneina voivat olla transvihamielisiä tai transfobisia. Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on transfobista.

Voi herranjumala sentään ihmiset sulkevat toisiaan pois deittipoolista hiusten ja silmien värin perusteella tai siksi että heillä on luomia. Mutta vain yksi ihmisryhmä tuntuu haluavan seukata sellaisten kanssa, jotka eivät pidä heidän piirteistään. Sekoako? 

Vierailija
713/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksilöiden käsitykset transihmisistä seksi- tai suhdekumppaneina voivat olla transvihamielisiä tai transfobisia. Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on transfobista."

"...jos ryhtyy jakamaan omia transfobisia perustelujaan sosiaalisessa mediassa tai muulla tavalla julkisuudessa, voidaan jo alkaa puhua vihapuheesta. Transvihamielinen julkinen puhe ei ole hyväksyttävää, vaikka sillä perusteltaisiin omia tapailumieltymyksiä.

Harva muutenkaan julistaa julkisuudessa kuka kulloinkin ei kiinnosta. Transihmisten nostaminen erityiseksi ongelmatapaukseksi vihjaa muista motiiveista kuin aidosta halusta kertoa omista mieltymyksistään. Vaikka itsellä olisikin rajoituksia kumppanin valinnassa, eri ihmisryhmistä pitää silti puhua vähintään neutraaliin tapaan."

"Ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein". Minusta tuo pätee jokaiseen ihmisryhmään. Jos minä en haluaisi harrastaa seksiä tummaihoisten ihmisten kanssa koska minusta nee****t ovat aliarvoisia typeryksiä, se olisi rasistista.

Vierailija
714/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin miehet julistavat jokaisessa tinder-profiilissaan mitä haluavat ja mitä eivät halua, vaikka KUKAAN ei ole varmasti sitä heiltä kysynyt. Ongelma ei siis kosketa tässäkään asiassa vain tätä ihmisryhmää eivätkä he ole siinä sen kummempia uhreja kuin kaikki muutkaan tähän apinamarkkinaan osallistuvat. 

Pariutuminen ei ole mikään valtion virka, joissa noudatetaan yhdenvertaisuusperiaatetta - vaikka niihinkin on usein valittu etukäteen palkattava

Juuri oli tältä samaiselta ihmisryhmältä uhriutuminen siitä, että urheilussa heitä syrjitään misogynian vuoksi, vaikka ihan selkeää näyttöä esim. taannoisesta uintikeissistä, että tuollaisesta voi olla perusteetonta etua ja sitä käytetään myös häikäilemättä väärin

Vierailija
715/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein". Minusta tuo pätee jokais

Tässä pitää huomioida se, että Seta/transsu-retoriikassa on ennakkoluuloista ja halveksuvaa, jos ei pidä transsua täytenä ilmoitussukupuolensa edustajana kaikissa tiloissa ja tilanteissa, myös seksuaalisesti ja pukkarissa.

Onko ennakkoluuloista ja halveksuvaa, jos lesbo tai heteromies ei halua kullillista naiseksi ilmoittautuvaa kumppania tai homomies tai heteronainen pillullista mieheksi ilmoittautuvaa kumppania?

Onko siis transfobista, jos lesbo tai heteromies ei kiihotu peniksestä, vaikka sen jatke ilmoittaisi olevansa nainen?

Vierailija
716/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sitä vastoin tuo ettet saisi deittailla ketä haluat tai uskoa näkemääsi on omaa tulkintaasi. Mieti jotain muuta. 

Klassikko. Sä peräät esimerkkejä ja sitten kun ne annetaan, niin sitten ne eivät kelpaakaan eikä niiden perusteella voi tehdä johtopäätöksiä. Sä olet sitä trollikoulukuntaa, joka vaatii todisteet sille, että maapallo kiertää aurinkoa :DDD 

Ihanko oikeasti olet sitä mieltä, että Setan, Sexpon, transsujen ja vihervasemmiston mielestä ei ole paheksuttavaa sulkea transsu transsuden takia deittipoolista, koska ei pidä peniksellistä henkilöä naisena.

No jos hakemalla hakee niin varmasti löytää jonkun satunnaisen henkilön jota käyttää esimerkkinä mistä tahansa. Mutta mikään noista mainitsemistasi ryhmistä ei tietääkseeni o

Näistä "pakotuksista" olen lukenut vain tällä palstalla. Olisi kiinnostava kuulla sellaisen kokemuksen, joka on oikeasti joutunut kohteeksi.

Erieri

Vierailija
717/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Setan työ on niin pitkään kesken kuin vasemmistolaiset kokevat oikeudekseen hyökätä homofobisesti Sebastian Tynkkystä vastaan ja Sebastianilla on homomiehenä porttikielto Helsinki Prideen. Työsarkaa riittää siis omalla tontilla.

Kuinka sitten olen kulkenut samassa kulkueessa Tynkkysen ja puolisonsa kanssa? Häntä häiriköivät lähinnä kuulapääpersut rasistisine ja foobisine huutoineen kulkueen laidalta.

Vierailija
718/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä transhenkilöiden panettelu on systemaattista ja lähtenyt erään suurvallan pressan toimesta. Siellä luodaan vihollisia, ja sit hyökötään niitä vastaan. Trollitehdas aloittaa ja hyödyttömät hölmöt jatkaa. Tyypillinen propagandistinen agenda, tuttu historiasta.

Vierailija
719/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan kuule transjärjestö Sexpolta löytyy ulostulo aiheesta:

""Yksilöiden käsitykset transihmisistä seksi- tai suhdekumppaneina voivat olla transvihamielisiä tai transfobisia. Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on transfobista."

"...jos ryhtyy jakamaan omia transfobisia perustelujaan sosiaalisessa mediassa tai muulla..."

Mikä tässä on sinulle ongelma? Onko sinusta siis ok, että joitain ihmisryhmiä kohdellaan ennakkoluuloisin ja halveksuvin perustein? Jokainen yksilö saa kuitenkin valita omat kumppanit.

Vierailija
720/809 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä transhenkilöiden panettelu on systemaattista ja lähtenyt erään suurvallan pressan toimesta. Siellä luodaan vihollisia, ja sit hyökötään niitä vastaan. Trollitehdas aloittaa ja hyödyttömät hölmöt jatkaa. Tyypillinen propagandistinen agenda, tuttu historiasta."

Mikä tässä ketjussa esitetty ei ole pitänyt paikkaansa. Teille on esitetty vaatimanne näyttö, jopa Sexpon julkilausuma, mutta se siltikään riitä vakuuttamaan, että transsuosastolla olisi paljon parantamisen varaa. Mitä jos aloittaisitte muiden kuuntelemisesta, tai edes sukupuolitettujen tilojen ja muiden suuntautumisten kunnioittamisesta? Vinkki: jos sulla on eturauhanen, niin et kuulu naisten tiloihin, vessoihin, pukkareihin, pesutiloihin, lesbojen seksielämään, lesbobileisiin etkä naisten kilpaurheiluun.