KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä kenelläkään kokemusta kesken jääneen tutkinnon jatkamisesta? Harjoitteluista jäi jokunen vuosi sitten kiinni eräs AMK tutkinto, nyt olisi kuitenkin harjottelupaikka tiedossa. Pystynkö mitenkään enää valmistumaan?
joudut hakemaan uudestaan. amkiin on mahdotonta kylläkin päästä toiskertalaisena, eli onnea matkaan.
Pitäisi riittää että hakee opiskeluoikeuden palauttamista tai mahdollisesti lisäaikaa opintojen loppuunsaattamiseksi. Jälikimmäinen pitää tehdä edeltävän lukukauden aikana eli jos tämä on tilanne niin sykdyn osalta peli on menetetty. Tosin kannattaa tietenkin olla hetimiten tai viimeistään elokuussa yhteydessä omaan opinto-ohjaajaan ja varmistaa sieltä. AMKit saa rahaa jokaisesta vslmistuneesta opiskelijasta joten yleensä joustoa löytyy. Järkevä suunnitelma ja aikataulu niim pitäisi onnistua. Harjoittelukin todennäköisesti hyväksytään kun sovit etukäteen ja se hyväksiluetaan kun sulla on opiskeluoikeus yaas voimassa.
Joillain on myös niitä ennen syksyä 2005 hankittuja opinto-oikeuksia jotka ovat elinikäisiä. Ei tartte hakea mitään lisäaikoja jne. Yliopiston puolella tää on kyllä loistava etu.
No itse asiassa näissäkin tippuu nykyään ns. passiivirekisteriin ja pitää tehdä suunnitelma opintojen suorittamiseksi jos haluaa aktiiviseksi opiskelijaksi takaisin.
Ei tartte mitään suunnitelmaa. Ilmoittaa vain että menee. Ei ole koskaan ollut ongelmaa tän kanssa. Jotkut voivat vaatia, mutta se on turhaa.
9.7. klo 15 pitäää viimeistään ilmoittaa ottaako paikan vastaan.
No itse asiassa näissäkin tippuu nykyään ns. passiivirekisteriin ja pitää tehdä suunnitelma opintojen suorittamiseksi jos haluaa aktiiviseksi opiskelijaksi takaisin.