Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3110)

Vierailija
3081/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä oli Helsingin yleisen lääkiksen rajat?

Ensikertalaiset: 175.55

 

Muut: 179.4

Mikä oli korkein mahdollinen pistemäärä?

Vierailija
3082/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kenelläkään kokemusta kesken jääneen tutkinnon jatkamisesta? Harjoitteluista jäi jokunen vuosi sitten kiinni eräs AMK tutkinto, nyt olisi kuitenkin harjottelupaikka tiedossa. Pystynkö mitenkään enää valmistumaan?

joudut hakemaan uudestaan. amkiin on mahdotonta kylläkin päästä toiskertalaisena, eli onnea matkaan.

No ei ole mahdotonta. Monelle AMK-alalle otetaan todistusvalinnassakin ei-ensikertalaisia sisään, eikä ole toiskertalaistenkaan pisterajat pilvissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3083/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä oli Helsingin yleisen lääkiksen rajat?

Ensikertalaiset: 175.55

 

Muut: 179.4

Mikä oli korkein mahdollinen pistemäärä?

270

Vierailija
3084/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen päässyt alempaan kohteeseen, niin milloin minun tulee ottaa paikka vastaan ja voinko siis silti jäädä odottamaan ylempiä varasija kohteita ja miten pitkään voin niitä odottaa 

Vierailija
3085/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nämä lääkiksen tulokset ei vaikuta nyt farmasian jonoon niin voiko mikään enää siihen vaikuttaa? Onko tuhoon tuomittua päästä 1. varasijalta ei ensikertalaisena valintakoejonosta?

Entäs 4. Varasijalta? Jäädäkö enää kyttäämään??

Vierailija
3086/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä yliopisto ja amk tutkinnoista on enää tuloksia tulematta? Mietin vaan, että liikuttaako mikään enää farmasian todistus ei-ensikertalaisen varasijoja???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3087/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen päässyt alempaan kohteeseen, niin milloin minun tulee ottaa paikka vastaan ja voinko siis silti jäädä odottamaan ylempiä varasija kohteita ja miten pitkään voin niitä odottaa 

Ensi viikon alussa tullee mahdolliseksi. Voi tulla huomenna iltapäivälläkin.

Voit joko ottaa alemman kohteen sitovasti vastaan, jotta pääset asunnonetsimispuuhiin jne. tai sitten voit jäädä jonottamaan ylempiä, mutta olet kuitenkin sisällä siellä alemmassa.

Vierailija
3088/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vielä laittaa linkin toimivaan vipusen taulukkoon? En tiedä onko mulla väärä taulukko vai eikö tosiaan ole viikkoon päivittynyt

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/WopiFrame.aspx?sourcedoc=%7BADCACE…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3089/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen päässyt alempaan kohteeseen, niin milloin minun tulee ottaa paikka vastaan ja voinko siis silti jäädä odottamaan ylempiä varasija kohteita ja miten pitkään voin niitä odottaa 

Ensi viikon alussa tullee mahdolliseksi. Voi tulla huomenna iltapäivälläkin.

Voit joko ottaa alemman kohteen sitovasti vastaan, jotta pääset asunnonetsimispuuhiin jne. tai sitten voit jäädä jonottamaan ylempiä, mutta olet kuitenkin sisällä siellä alemmassa.

Ei voi ottaa vastaan, jos ylemmistä on tulokset tulematta.

Vierailija
3090/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakoe G yhteinen osio ja sosiaalityö, alimmat hyväksytyt pisteet enskoilla 26 :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3091/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain Turun AMK medianomiksi ja elokuva-linjalle. Olen nyt varasija 39, onkohan mitään mahdollisuuksia päästä sisään? Epäilen itse ettei ole, harmi kyllä.

Onko tonne millanen sisäänpääsyprosentti? En osaa vastata kysymykseesi, mutta ala kiinnostaa. Toivottavasti pääset.

Vierailija
3092/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen päässyt alempaan kohteeseen, niin milloin minun tulee ottaa paikka vastaan ja voinko siis silti jäädä odottamaan ylempiä varasija kohteita ja miten pitkään voin niitä odottaa 

Ensi viikon alussa tullee mahdolliseksi. Voi tulla huomenna iltapäivälläkin.

Voit joko ottaa alemman kohteen sitovasti vastaan, jotta pääset asunnonetsimispuuhiin jne. tai sitten voit jäädä jonottamaan ylempiä, mutta olet kuitenkin sisällä siellä alemmassa.

Kiitos. Miten kauan se alempi paikka siis pysyy minulla, eli miten kauan voin vaan odotella ylempiä varasijoja, eli se saamani paikka on viimeinen vaihtoehto, niin milloin se on viimeistään otettava vastaan? Kiitos vielä tästä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Jyräs
3093/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin valintakokeella Vaasan kauppikseen 21,5 pisteellä, mutta jäin 7. varasijalle Lutiin. Vissiin 0.5 pisteellä voi tippua vielä elokuuhun mennessä. Onko täällä muita hakijoita sinne? 

Vierailija
3094/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kenelläkään kokemusta kesken jääneen tutkinnon jatkamisesta? Harjoitteluista jäi jokunen vuosi sitten kiinni eräs AMK tutkinto, nyt olisi kuitenkin harjottelupaikka tiedossa. Pystynkö mitenkään enää valmistumaan?

Miten voi olla oppari tehtynä, mutta ei harjoitteluita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3095/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kenelläkään kokemusta kesken jääneen tutkinnon jatkamisesta? Harjoitteluista jäi jokunen vuosi sitten kiinni eräs AMK tutkinto, nyt olisi kuitenkin harjottelupaikka tiedossa. Pystynkö mitenkään enää valmistumaan?

Miten voi olla oppari tehtynä, mutta ei harjoitteluita?

Helposti.

Vierailija
3096/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain Turun AMK medianomiksi ja elokuva-linjalle. Olen nyt varasija 39, onkohan mitään mahdollisuuksia päästä sisään? Epäilen itse ettei ole, harmi kyllä.

Onko tonne millanen sisäänpääsyprosentti? En osaa vastata kysymykseesi, mutta ala kiinnostaa. Toivottavasti pääset.

Ei ainakaan viime vuoden tilastojen perusteella näytä todennäköiseltä.

Vierailija
3097/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappiin 22…

Vierailija
3098/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lappiin 22…

Siis sosiaalityö ensikertalaisilla.

Vierailija
3099/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kenelläkään kokemusta kesken jääneen tutkinnon jatkamisesta? Harjoitteluista jäi jokunen vuosi sitten kiinni eräs AMK tutkinto, nyt olisi kuitenkin harjottelupaikka tiedossa. Pystynkö mitenkään enää valmistumaan?

Miten voi olla oppari tehtynä, mutta ei harjoitteluita?

Helposti.

Eikö koululta tällöin tule harjoittelupaikka? Vai onko omasta viitseliäisyydestä kiinni?

Vierailija
3100/3110 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä kenelläkään kokemusta kesken jääneen tutkinnon jatkamisesta? Harjoitteluista jäi jokunen vuosi sitten kiinni eräs AMK tutkinto, nyt olisi kuitenkin harjottelupaikka tiedossa. Pystynkö mitenkään enää valmistumaan?

joudut hakemaan uudestaan. amkiin on mahdotonta kylläkin päästä toiskertalaisena, eli onnea matkaan.

Pitäisi riittää että hakee opiskeluoikeuden palauttamista tai mahdollisesti lisäaikaa opintojen  loppuunsaattamiseksi. Jälikimmäinen pitää tehdä edeltävän lukukauden aikana eli jos tämä on tilanne niin sykdyn osalta peli on menetetty. Tosin kannattaa tietenkin olla hetimiten tai viimeistään elokuussa yhteydessä omaan opinto-ohjaajaan ja varmistaa sieltä. AMKit saa rahaa jokaisesta vslmistuneesta opiskelijasta joten yleensä joustoa löytyy. Järkevä suunnitelma ja aikataulu niim pitäisi onnistua. Harjoittelukin todennäköisesti hyväksytään kun sovit etukäteen ja se hyväksiluetaan kun sulla on opiskeluoikeus yaas voimassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi