Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3327)

Vierailija
2601/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku kertoa? Hain neljään kohteeseen. 3 ja 4 kohteissa eilen näkyi valintakoepisteet ja varasijat, mutta nämä poistuneet. 2. Kohde ei tulosta ja 1. Kohde tullut viivat näkyviin eli pääsinkö 1. Toiveeseen?

Näin se paljonpuhuttu "palkkiteoria" menee, eli todennäköistä on että pääset 1.hakutoiveeseen :)

Kiitos. Näin ajattelinkin :). Ehkä se onni viimein paistaa myös tänne

Vierailija
2602/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tämä jännittävää! Tämänhetkinen varasijani Treen hallintotieteisiin on 17. Ja eiliseen verrattuna varasijani nousi 14 pykälää. Toivottavasti liike pysyy yhtä hyvänä, niin olisi vielä mahdollisuuksia :)

Mahdollisesti pääset tällä viikolla sisään, kun Helsinki, Joensuu ja Rovaniemi julkaisevat oikeustieteen tulokset.

Vaikka muut koulut eivät ole vielä itse julkaisseet tuloksia, niin ne on voitu silti ajaa järjestelmään niin että ne sijoitukset näkyvät oikein eikä mitään suurta varasijahyppäystä enää tule. Tää on nähty lääkisten ja läheisten alojen kanssa monen monta kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2603/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tämä jännittävää! Tämänhetkinen varasijani Treen hallintotieteisiin on 17. Ja eiliseen verrattuna varasijani nousi 14 pykälää. Toivottavasti liike pysyy yhtä hyvänä, niin olisi vielä mahdollisuuksia :)

Mahdollisesti pääset tällä viikolla sisään, kun Helsinki, Joensuu ja Rovaniemi julkaisevat oikeustieteen tulokset.

Vaikka muut koulut eivät ole vielä itse julkaisseet tuloksia, niin ne on voitu silti ajaa järjestelmään niin että ne sijoitukset näkyvät oikein eikä mitään suurta varasijahyppäystä enää tule. Tää on nähty lääkisten ja läheisten alojen kanssa monen monta kertaa.

Olen silti varovaisen optimistinen. Viime vuonna varasijani nousi useilla kymmenillä (yli 40), joten en vielä heitä kirvestä kaivoon :)

Vierailija
2604/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa tämä jännittävää! Tämänhetkinen varasijani Treen hallintotieteisiin on 17. Ja eiliseen verrattuna varasijani nousi 14 pykälää. Toivottavasti liike pysyy yhtä hyvänä, niin olisi vielä mahdollisuuksia :)

Mahdollisesti pääset tällä viikolla sisään, kun Helsinki, Joensuu ja Rovaniemi julkaisevat oikeustieteen tulokset.

Vaikka muut koulut eivät ole vielä itse julkaisseet tuloksia, niin ne on voitu silti ajaa järjestelmään niin että ne sijoitukset näkyvät oikein eikä mitään suurta varasijahyppäystä enää tule. Tää on nähty lääkisten ja läheisten alojen kanssa monen monta kertaa.

Käsittääkseni tällöin ne näkyisi kuitenkin "palkkeina".  

Vierailija
2605/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän hampaalle on päässy varasijoilta? Nyt jonossa 62.

Vierailija
2606/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain kahteen eri koulutukseen, joissa molemmissa oli maksimipistemäärä 100 ja alin hyväksytty pistemäärä noin 70. Sain pisteiksi 79 ja 87, eli tulin valituksi.  Joka kymmenes hakija hyväksyttiin opiskelemaan. Tunnen silti itseni tyhmäksi, koska pisteeni jäivät niin kauas maksimista. Muilla samoja tuntemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2607/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hampaalle hait? Kävitkö pääsykokeissa!

Vierailija
2608/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan sanoa, että chillaa ja ole itsestäsi ylpeä. Kannattaa miettiä tarkkaan mistä tuollainen riittämättömyyden tunne tulee. Pysähdy ja nauti hetki. Ota voitot voittoina äläkä mieti liikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2609/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko laittaa linkin vipuseen, josta seuraatte? Olen kai seurannut ihan väärää taulukkoa, on niin sekava sivu. 

Vierailija
2610/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitteko laittaa linkin vipuseen, josta seuraatte? Olen kai seurannut ihan väärää taulukkoa, on niin sekava sivu. 

Pisterajat: https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/WopiFrame2.aspx?sourcedoc={cb5c4974-6042-476e-8a47-951ce2e7563d}&action=view

 

Valitut: https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/WopiFrame.aspx?sourcedoc=%7BADCACE…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2611/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hampaalle hait? Kävitkö pääsykokeissa!

Oulu ja Turku. Kävin kokeessa, mutta tuntui, että penkin alle meni. Edessä todennäköisesti taas yksi hakuvuosi lisää. 

Vierailija
2612/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän hampaalle on päässy varasijoilta? Nyt jonossa 62.

Itse olin pääsykokeella viime vuonna ensin varasijalla 50+, mutta eipä se siitä edes kolmosella alkavaksi noussut. Lääkiksiin lienee realistiset mahkut päästä varasijalta max 5.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2613/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin hampaalle hait? Kävitkö pääsykokeissa!

Oulu ja Turku. Kävin kokeessa, mutta tuntui, että penkin alle meni. Edessä todennäköisesti taas yksi hakuvuosi lisää. 

Täällä sama juttu. Tällä kertaa kokeen pilasi jännitys (tähän sellanen Whatsappin kyllästynyt naama -emoji). Hieman vituttaa, kun ikääkin alkaa olla reippaasti... Vaan ei mahda mitään! 

Vierailija
2614/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai joko lääkisten tuloksia on alkanut tulla vai onko nuo todistusvalintajonoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2615/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain kahteen eri koulutukseen, joissa molemmissa oli maksimipistemäärä 100 ja alin hyväksytty pistemäärä noin 70. Sain pisteiksi 79 ja 87, eli tulin valituksi.  Joka kymmenes hakija hyväksyttiin opiskelemaan. Tunnen silti itseni tyhmäksi, koska pisteeni jäivät niin kauas maksimista. Muilla samoja tuntemuksia?

Ne kokeet on tarkotuksella tehty silleen, että kukaan ei saa sataa prossaa oikein. Monessa kokeessa sisäänpääsyrajat 50-70% sisällä. Esim psykassa oli viime vuonna sisäänpäsyn alaraja 70% pisteistä, joten tänä vuonna koetta vaikeutettiin tuntuvasti niin, että raja on 60% pisteistä.

Vierailija
2616/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai joko lääkisten tuloksia on alkanut tulla vai onko nuo todistusvalintajonoja?

Ei oo tullu mitään, ei edes palkkeja. Enkä pidättäis hengitystä, että tulee edes tällä viikolla. :-(

Vierailija
2617/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul on näkynyt AMK kohteessa palkit yli viikon

Vierailija
2618/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkit tulleet nyt valintakoe i:hin!

Vierailija
2619/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai joko lääkisten tuloksia on alkanut tulla vai onko nuo todistusvalintajonoja?

Ei. Loppuviikkoon tai jopa ens viikkoon menee 

Vierailija
2620/3327 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkit tulleet nyt valintakoe i:hin!

Mihin? Tämä on aina yliopisto- ja ainekohtaista, kun samalla kokeella voi hakea monesti useampaan tiedekuntaankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän