KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3318)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkit tulleet nyt valintakoe i:hin!
Mihin? Tämä on aina yliopisto- ja ainekohtaista, kun samalla kokeella voi hakea monesti useampaan tiedekuntaankin.
Tampereen yliopisto, suomen kieli. Jännää!
Palkit tulleet Rovaniemen oikkikseen ja Turun taloustieteeseen. Toivottavasti huomenna sitten pisteet.
Varasijat päivittyneet jälleen opintopolkuun. Nopea on liike,, eilen sija 31, tänään aamupäivällä 17 ja nyt 10. Niin, haen siis Treelle hallintotieteisiin.
Mun perheenjäseneltä vapautuu todennäköisesti yksi paikka Tampereen hallintotieteisiin, joten pidetään sulle peukkuja!
Vierailija kirjoitti:
Varasijat päivittyneet jälleen opintopolkuun. Nopea on liike,, eilen sija 31, tänään aamupäivällä 17 ja nyt 10. Niin, haen siis Treelle hallintotieteisiin.
Tää johtuu siis ihan puhtaasti oikisten tulemisesta.
Hesa vielä puuttuu, niin kohta rullaa taas.
Vierailija kirjoitti:
Varasijat päivittyneet jälleen opintopolkuun. Nopea on liike,, eilen sija 31, tänään aamupäivällä 17 ja nyt 10. Niin, haen siis Treelle hallintotieteisiin.
Miten paljon pisteraja on laskenut? Entä todistusvalinnan pisteraja? Toivottavasti saat pian paikan!
Tampereen DIA materiaali-ja sähkötekniikka, niin millä todistuspisteillä olette päässeet?
Vierailija kirjoitti:
Rollon oikis tuli.
Ihan jopa tulokset vai vain palkit? Paljonko pisterajat?
Vierailija kirjoitti:
Tampereen DIA materiaali-ja sähkötekniikka, niin millä todistuspisteillä olette päässeet?
Alin hyväksytty pistemäärä näkyy opintopolussa?
Nyt ei ole trolli. Mäkin hain lääkikseen. Kävin tsekkaamassa, niin mullakin näkyy siellä nyt palkit siinä valintakoevalintakohdassa.
Apua mä muuten korjaan äkkiä mun viestiä tohon lääkikseen liittyen! Mä hain siis Ouluun yleislääk., niin siinä näkyy ne palkit. Muista kouluista mä en tietysti tiedä.
Mitä se tarkoittaa, jos palkit näkyy 2. hakuvaihtoehdossa? Pääsinkö siis sinne vai 1. vaihtoehtoon?
Vierailija kirjoitti:
DIA palkkeja odotellessa
Sama! Mihin kaikkiin DIA-puolille hait? Mulla Turku tietotekniikka ja Tampere tietotekniikka.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tarkoittaa, jos palkit näkyy 2. hakuvaihtoehdossa? Pääsinkö siis sinne vai 1. vaihtoehtoon?
Sitä, että tulokset tokaan kohteeseen on tulossa pian.
Helsingin yliopiston palkit ei ainakaan näy mulla vielä