Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3318)

Vierailija
2641/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voikohan ne tulla jo tänään?

Vierailija
2642/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu enää tähän aikaan. Työaika loppui jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2643/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uneton yö siis tulossa...

Vierailija
2644/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DIA palkkeja odotellessa

Sama! Mihin kaikkiin DIA-puolille hait? Mulla Turku tietotekniikka ja Tampere tietotekniikka.

Turun tietotekniikka kanssa 😭😭. Sekä Turun materiaalitekniikka

Vierailija
2645/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun perheenjäseneltä vapautuu todennäköisesti yksi paikka Tampereen hallintotieteisiin, joten pidetään sulle peukkuja!

Miksi vapautuu???

Vierailija
2646/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopion ja Oulun hammaslääkisten palkit tulleet. Turku ja Helsinki ei vielä, eikä eläinlääkis. Ihan vaan teille tiedoksi, itse en ole pääsemässä... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2647/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopion ja Oulun hammaslääkisten palkit tulleet. Turku ja Helsinki ei vielä, eikä eläinlääkis. Ihan vaan teille tiedoksi, itse en ole pääsemässä... 

Palkit, nuo nykyajan kirjekuoret.

Ennen sähköistä opiskelijavalintaa näki tuloksen laadun jo kirjekuoren koosta ja paksuudesta.

Vierailija
2648/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku selittää, mitä nämä palkit siis ovat? Ja miten niistä voi päätellä jotain omasta paikastaan? 

 

Kyselee äiti, joka ei viitsi stressata lastaan turhilla kysymyksillä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2649/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku selittää, mitä nämä palkit siis ovat? Ja miten niistä voi päätellä jotain omasta paikastaan? 

 

Kyselee äiti, joka ei viitsi stressata lastaan turhilla kysymyksillä...

Se tarkoittaa sitä, että tulokset ovat jo järjestelmässä, mutta eivät vielä näkyvillä. Niistä voi tietyissä tilanteissa päätellä sisäänpääsyn, mutta sitä ei pidä mennä katselemaan, jos ei oikeasti tiedä, kuinka palkit toimivat.

Eli odotelkaa rauhassa vaan. Jos lapsesi ei vielä tiedä, että tulokset ovat tulossa, älä kerro. Turhaa stressiä aiheuttaa. Jos hän on tänään stressaantunut, sinä puolestasi tiedät kysymättä, mistä se johtuu.

Vierailija
2650/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jännittää liikaa. Varasija 10. on jo aika hyvä, mutta en uskalla vielä nuolaista. Lähellä, mutta vielä niin kaukana. Yllättävän paljon merkitsee sisäänpääsy, tässä sen huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2651/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään? 

Vierailija
2652/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään? 

Tuli aamulla ekana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2653/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään? 

Löytyy jo tulokset, ensikertalaiset 59, muut 68 (tippui aamuun verrattuna yhdellä pisteellä, kun Rollon palkit tulivat päivällä). 

Vierailija
2654/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään? 

Löytyy jo tulokset, ensikertalaiset 59, muut 68 (tippui aamuun verrattuna yhdellä pisteellä, kun Rollon palkit tulivat päivällä). 

Entä Helsinki? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2655/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä ÅA oikis?

Vierailija
2656/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään? 

Löytyy jo tulokset, ensikertalaiset 59, muut 68 (tippui aamuun verrattuna yhdellä pisteellä, kun Rollon palkit tulivat päivällä). 

Pitäisikö Turun oikiksen koetulos siis olla kaikilla jo näkyvillä?

Vierailija
2657/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin oikis pääsykokeella ei ole vielä tullut. Ei edes palkkeja. 

Vierailija
2658/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

DIA palkkeja odotellessa

Sama! Mihin kaikkiin DIA-puolille hait? Mulla Turku tietotekniikka ja Tampere tietotekniikka.

Turun tietotekniikka kanssa 😭😭. Sekä Turun materiaalitekniikka

Oletko nyt varasijalla todistus-vai pääsykoe valinnassa? Ja jos, niin millä varasijalla olet? Tsemppiä pääsyyn? 

Vierailija
2659/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis missä nuo palkit on nähtävillä? En löydä mitään palkkeja vipusesta.  Mun varasija oli noussut kahdella, mutta ei se paljon auta, kun niin kaukana olen… 

Vierailija
2660/3318 |
23.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis missä nuo palkit on nähtävillä? En löydä mitään palkkeja vipusesta.  Mun varasija oli noussut kahdella, mutta ei se paljon auta, kun niin kaukana olen… 

Palkit näkyvät opintopolun hakulomakkeella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä