KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3318)
Ei tuu enää tähän aikaan. Työaika loppui jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DIA palkkeja odotellessa
Sama! Mihin kaikkiin DIA-puolille hait? Mulla Turku tietotekniikka ja Tampere tietotekniikka.
Turun tietotekniikka kanssa 😭😭. Sekä Turun materiaalitekniikka
Vierailija kirjoitti:
Mun perheenjäseneltä vapautuu todennäköisesti yksi paikka Tampereen hallintotieteisiin, joten pidetään sulle peukkuja!
Miksi vapautuu???
Kuopion ja Oulun hammaslääkisten palkit tulleet. Turku ja Helsinki ei vielä, eikä eläinlääkis. Ihan vaan teille tiedoksi, itse en ole pääsemässä...
Vierailija kirjoitti:
Kuopion ja Oulun hammaslääkisten palkit tulleet. Turku ja Helsinki ei vielä, eikä eläinlääkis. Ihan vaan teille tiedoksi, itse en ole pääsemässä...
Palkit, nuo nykyajan kirjekuoret.
Ennen sähköistä opiskelijavalintaa näki tuloksen laadun jo kirjekuoren koosta ja paksuudesta.
Voisiko joku selittää, mitä nämä palkit siis ovat? Ja miten niistä voi päätellä jotain omasta paikastaan?
Kyselee äiti, joka ei viitsi stressata lastaan turhilla kysymyksillä...
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku selittää, mitä nämä palkit siis ovat? Ja miten niistä voi päätellä jotain omasta paikastaan?
Kyselee äiti, joka ei viitsi stressata lastaan turhilla kysymyksillä...
Se tarkoittaa sitä, että tulokset ovat jo järjestelmässä, mutta eivät vielä näkyvillä. Niistä voi tietyissä tilanteissa päätellä sisäänpääsyn, mutta sitä ei pidä mennä katselemaan, jos ei oikeasti tiedä, kuinka palkit toimivat.
Eli odotelkaa rauhassa vaan. Jos lapsesi ei vielä tiedä, että tulokset ovat tulossa, älä kerro. Turhaa stressiä aiheuttaa. Jos hän on tänään stressaantunut, sinä puolestasi tiedät kysymättä, mistä se johtuu.
Alkaa jännittää liikaa. Varasija 10. on jo aika hyvä, mutta en uskalla vielä nuolaista. Lähellä, mutta vielä niin kaukana. Yllättävän paljon merkitsee sisäänpääsy, tässä sen huomaa.
Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään?
Vierailija kirjoitti:
Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään?
Tuli aamulla ekana.
Vierailija kirjoitti:
Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään?
Löytyy jo tulokset, ensikertalaiset 59, muut 68 (tippui aamuun verrattuna yhdellä pisteellä, kun Rollon palkit tulivat päivällä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään?
Löytyy jo tulokset, ensikertalaiset 59, muut 68 (tippui aamuun verrattuna yhdellä pisteellä, kun Rollon palkit tulivat päivällä).
Entä Helsinki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun oikiksesta ei vielä kuulunut mitään?
Löytyy jo tulokset, ensikertalaiset 59, muut 68 (tippui aamuun verrattuna yhdellä pisteellä, kun Rollon palkit tulivat päivällä).
Pitäisikö Turun oikiksen koetulos siis olla kaikilla jo näkyvillä?
Helsingin oikis pääsykokeella ei ole vielä tullut. Ei edes palkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
DIA palkkeja odotellessa
Sama! Mihin kaikkiin DIA-puolille hait? Mulla Turku tietotekniikka ja Tampere tietotekniikka.
Turun tietotekniikka kanssa 😭😭. Sekä Turun materiaalitekniikka
Oletko nyt varasijalla todistus-vai pääsykoe valinnassa? Ja jos, niin millä varasijalla olet? Tsemppiä pääsyyn?
Siis missä nuo palkit on nähtävillä? En löydä mitään palkkeja vipusesta. Mun varasija oli noussut kahdella, mutta ei se paljon auta, kun niin kaukana olen…
Vierailija kirjoitti:
Siis missä nuo palkit on nähtävillä? En löydä mitään palkkeja vipusesta. Mun varasija oli noussut kahdella, mutta ei se paljon auta, kun niin kaukana olen…
Palkit näkyvät opintopolun hakulomakkeella.
Voikohan ne tulla jo tänään?