KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3327)
Vierailija kirjoitti:
sain papereilla paikan sosionomiaan, mutten ota sitä. koska se on lespoharakoiden humpuukia koko ala.
tv Mooses
Et saanut. Papereilla sai vain ensikertalaiset ja ehkä muutama onnekas muu. Tuskin kuulut tähän joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
sain papereilla paikan sosionomiaan, mutten ota sitä. koska se on lespoharakoiden humpuukia koko ala.
tv Mooses
Sitten heräsit ja muistit, että olet vaan pieni vihainen mies Peräseinäjoelta, jota harmittaa kun ei ole vieläkään päässyt sosionomilinjalle. Ei hätää Mooses. Kyllä se tästä, haet vaan uudestaan rohkeasti. <3
Vipunenkin näköjään päivittynyt ja paikan vastaanottaneiden määrä lisääntynyt. Jännäksi menee kyllä.
Miltä varasijalta voi päästä vielä sisään hallintotieteisiin, nim 40 varasija
Vierailija kirjoitti:
Miltä varasijalta voi päästä vielä sisään hallintotieteisiin, nim 40 varasija
Ensikertalainen voi hyvinkin päästä, kun oikiksia puuttuu vielä niin paljon.
Minkälaisilta varasijoilta voipi päästä biologiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vieläkään tullut tuloksis, palkit on kyllä ilmestynyt.
Mihin hakukohteeseen?
Lapin yliopisto, yhteiskuntatieteiden tiedekuntaan oli tullut palkit
Vierailija kirjoitti:
sain papereilla paikan sosionomiaan, mutten ota sitä. koska se on lespoharakoiden humpuukia koko ala.
tv Mooses
Ihan hyvä vain ettet ota sitä, sun kaltaisia ei tarvita lainkaan sillä alalla! Itse olen sosiaalialalla töissä enkä tunnista tuota nimitystä itsessäni enkä kollegoissani.
Voiko palkkeja ilmestyä vielä päivän aikana, vai tulevatko aina vaan aamusta, onko tietoa kenelläkään?
Pliis älkää antako huomiota trolleille :D kyllä ne siitä häipyy vähin äänin kun huomaavat yksin huutelevansa.
Miltä varasijalta voi päästä lapin amk riskienhallinta yamk?
Vierailija kirjoitti:
Miltä varasijalta voi päästä lapin amk riskienhallinta yamk?
Katso Vipusesta kuinka moni on muussa kuin ykköstoiveessaan.
Lapin Amk Yamk kesti melkein viikon.. Samoin nyt Laurean Yamk ollut jo muutaman päivän palkit.
Vierailija kirjoitti:
Miltä varasijalta voi päästä lapin amk riskienhallinta yamk?
Viime vuonna ei ole otettu varasijoilta ketään. 36 valittua, joista 36 on ottanut paikan vastaan.
Tänä vuonna vissiin joku on päässyt varasijoilta sisään (juuri tuossa riskienhallinta yamk), koska alin pistemäärä on hieman laskenut. Itse odotan hylkäystä ylemmästä hakutoiveesta (en tehnyt valintakurssia siihen ollenkaan), jotta voin ottaa vastaan paikan tältä riskienhallinta-linjalta :).
Julkaistaanko kaikki yhteiskuntatieteelliset samana päivänä?
Osaako joku kertoa? Hain neljään kohteeseen. 3 ja 4 kohteissa eilen näkyi valintakoepisteet ja varasijat, mutta nämä poistuneet. 2. Kohde ei tulosta ja 1. Kohde tullut viivat näkyviin eli pääsinkö 1. Toiveeseen?
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa? Hain neljään kohteeseen. 3 ja 4 kohteissa eilen näkyi valintakoepisteet ja varasijat, mutta nämä poistuneet. 2. Kohde ei tulosta ja 1. Kohde tullut viivat näkyviin eli pääsinkö 1. Toiveeseen?
Näin se paljonpuhuttu "palkkiteoria" menee, eli todennäköistä on että pääset 1.hakutoiveeseen :)
sain papereilla paikan sosionomiaan, mutten ota sitä. koska se on lespoharakoiden humpuukia koko ala.
tv Mooses