Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3346)

Vierailija
2261/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain viime vuonna ekaa kertaa maisteri opintoihin. Ensin olin varasijalla 4, sen jälkeen pääsin varasijalle 2, mutta siihen tyssäsi.  Kyseiseen koulutukseen haetaan vain todistuksella ja tulee olla tietty määrä opintopisteitä kyseiseltä suuntaukselta. Aloin suorittamaan syksyllä avoimen kursseja ja liitin niiden suoritus otteen maaliskuun haussa hakulomakkeelle, jotta myös ne kurssit otettaisiin arvioinnissa huomioon. Avoimen opintoja olin kerennyt suorittamaan noin 30 opintopisteen edestä. 

 

Ajattelin kaiken olevan hyvällä mallilla, mutta nyt jännittää, viime vuonna hakijoita oli alle 200 kyseiseen koulutukseen, mutta tänä vuonna näyttää olevan lähemmäs 300... 

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin suoritettuna pitäisi olla 50-60 opintopistettä, mikäli mielii päästä tutkinto-opiskelijaksi.

Vierailija
2262/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden valintakoeuudistuksen jälkeen ei pysty vertaamaan yliopistoon päässeiden alimpia pisteitä, eikä sitä milloin tulokset saapuvat, sillä valintakokeet muuttuivat olennaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2263/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko niitä vain aamulla klo 9-10 välillä? Eli hu klo 10 jälkeen tulee maanantaina seuraavan kerran?

Vierailija
2264/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?

Vierailija
2265/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko niitä vain aamulla klo 9-10 välillä? Eli hu klo 10 jälkeen tulee maanantaina seuraavan kerran?

Viime vuonna tuli tuloksia myös juhannusaattona.

Vierailija
2266/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?

Jotkut ovat päässeet ylempiin toiveisiinsa ja lähteneet sieltä Hervannan-jonosta pois. Osa DI-koulutuksista on sellaisia, mitä laitetaan kupongin loppuun täytteeksi, että saa edes jonkun paikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2267/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkki, viiva, suomen kieli nykyään..

Vierailija
2268/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkki, viiva, suomen kieli nykyään..

Se tarkoittaa sitä koko rakennelmaa, ei vain sen sisällä olevaa viivaa.

Se on sellainen kapea laatikko. Eli palkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2269/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?

Jotkut ovat päässeet ylempiin toiveisiinsa ja lähteneet sieltä Hervannan-jonosta pois. Osa DI-koulutuksista on sellaisia, mitä laitetaan kupongin loppuun täytteeksi, että saa edes jonkun paikan.

Kiitos erittäin paljon, kunpa tietäisi miten mm. sähkö- ja materiaalitekniikan DI jonot ovat liikkuneet? Nimittäin kun olen saanut paikan nyt Oulusta, että voisi hakea sieltä asuntoa, mutta jos kuitenkin nuo jonot liikkuu ja pääsisin Hervantaan, vaikka en enää sinne halua, mutta se on ylempi hakutoiveeni.

Vierailija
2270/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin Tampereen Hervannan DI-alalle!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2271/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?

Jotkut ovat päässeet ylempiin toiveisiinsa ja lähteneet sieltä Hervannan-jonosta pois. Osa DI-koulutuksista on sellaisia, mitä laitetaan kupongin loppuun täytteeksi, että saa edes jonkun paikan.

Hervanta on todella suosittu kuten myös Aalto, vaikka opetus on pienemmissä yliopistoissa ihan hyvää, intensiivistä ja joista työllistyy yhtä hyvin, ellei jopa paremmin. 

Vierailija
2272/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityön maisterihaun tulokset Itä-Suomen yliopistoon tulivat tänään ja pääsin sisään. Nyt on paikka otettu vastaan yliopistoon ilmoittauduttu! Onpas hyvä mieli! Tsemppiä kaikille, jotka vielä tuloksia odottavat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2273/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin Tampereen Hervannan DI-alalle!!!

Onnittelut, kerro ihmeessä mikä ala ja pääsitkö todistus- vai valintakokeella? 

Vierailija
2274/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityön maisterihaun tulokset Itä-Suomen yliopistoon tulivat tänään ja pääsin sisään. Nyt on paikka otettu vastaan yliopistoon ilmoittauduttu! Onpas hyvä mieli! Tsemppiä kaikille, jotka vielä tuloksia odottavat!

Onnea

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2275/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinhän pitää olla yhteydessä kun sinne osiokohtaisiin pisteisiin valintakoepistepalvelusa ei vieläkään pääse vaikka ovat aukasseet linkin jo eilen.

Vierailija
2276/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.

Vierailija
2277/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.

Lähtivät jo juhannuksen viettoon käymättä Opintopolun kautta.

Vierailija
2278/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin yamk varasijat yleensä liikkuu? 

Vierailija
2279/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.

Kappas. Muukin kauppatieteiden hakija ketjussa valitettavasti en voi edes vastata kysymykseen sun paikkojen osalta, kun itse odottelen vaan Hankenilta tuloksia (ja Turku/Helsinki taloustieteet), mutta mulla ei ole edes palkkeja vielä. Onnee kuitenkin, toivottavasti pääset :D

Vierailija
2280/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.

Lähtivät jo juhannuksen viettoon käymättä Opintopolun kautta.

Tämä lienee tässä vaiheessa paras lähestymistapa itsellekin: juhannus käymättä Opintopolussa ja ensi viikolla jatketaan jännittämistä. Tilanne ei ole nyt omissa käsissä.
Iloista juhannusta kaikille tuloksia odottaville <3