KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3346)
Uuden valintakoeuudistuksen jälkeen ei pysty vertaamaan yliopistoon päässeiden alimpia pisteitä, eikä sitä milloin tulokset saapuvat, sillä valintakokeet muuttuivat olennaisesti.
Tuleeko niitä vain aamulla klo 9-10 välillä? Eli hu klo 10 jälkeen tulee maanantaina seuraavan kerran?
Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko niitä vain aamulla klo 9-10 välillä? Eli hu klo 10 jälkeen tulee maanantaina seuraavan kerran?
Viime vuonna tuli tuloksia myös juhannusaattona.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?
Jotkut ovat päässeet ylempiin toiveisiinsa ja lähteneet sieltä Hervannan-jonosta pois. Osa DI-koulutuksista on sellaisia, mitä laitetaan kupongin loppuun täytteeksi, että saa edes jonkun paikan.
Palkki, viiva, suomen kieli nykyään..
Vierailija kirjoitti:
Palkki, viiva, suomen kieli nykyään..
Se tarkoittaa sitä koko rakennelmaa, ei vain sen sisällä olevaa viivaa.
Se on sellainen kapea laatikko. Eli palkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?
Jotkut ovat päässeet ylempiin toiveisiinsa ja lähteneet sieltä Hervannan-jonosta pois. Osa DI-koulutuksista on sellaisia, mitä laitetaan kupongin loppuun täytteeksi, että saa edes jonkun paikan.
Kiitos erittäin paljon, kunpa tietäisi miten mm. sähkö- ja materiaalitekniikan DI jonot ovat liikkuneet? Nimittäin kun olen saanut paikan nyt Oulusta, että voisi hakea sieltä asuntoa, mutta jos kuitenkin nuo jonot liikkuu ja pääsisin Hervantaan, vaikka en enää sinne halua, mutta se on ylempi hakutoiveeni.
Pääsin Tampereen Hervannan DI-alalle!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?
Jotkut ovat päässeet ylempiin toiveisiinsa ja lähteneet sieltä Hervannan-jonosta pois. Osa DI-koulutuksista on sellaisia, mitä laitetaan kupongin loppuun täytteeksi, että saa edes jonkun paikan.
Hervanta on todella suosittu kuten myös Aalto, vaikka opetus on pienemmissä yliopistoissa ihan hyvää, intensiivistä ja joista työllistyy yhtä hyvin, ellei jopa paremmin.
Sosiaalityön maisterihaun tulokset Itä-Suomen yliopistoon tulivat tänään ja pääsin sisään. Nyt on paikka otettu vastaan yliopistoon ilmoittauduttu! Onpas hyvä mieli! Tsemppiä kaikille, jotka vielä tuloksia odottavat!
Vierailija kirjoitti:
Pääsin Tampereen Hervannan DI-alalle!!!
Onnittelut, kerro ihmeessä mikä ala ja pääsitkö todistus- vai valintakokeella?
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityön maisterihaun tulokset Itä-Suomen yliopistoon tulivat tänään ja pääsin sisään. Nyt on paikka otettu vastaan yliopistoon ilmoittauduttu! Onpas hyvä mieli! Tsemppiä kaikille, jotka vielä tuloksia odottavat!
Onnea
mihinhän pitää olla yhteydessä kun sinne osiokohtaisiin pisteisiin valintakoepistepalvelusa ei vieläkään pääse vaikka ovat aukasseet linkin jo eilen.
Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.
Vierailija kirjoitti:
Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.
Lähtivät jo juhannuksen viettoon käymättä Opintopolun kautta.
Milloin yamk varasijat yleensä liikkuu?
Vierailija kirjoitti:
Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.
Kappas. Muukin kauppatieteiden hakija ketjussa valitettavasti en voi edes vastata kysymykseen sun paikkojen osalta, kun itse odottelen vaan Hankenilta tuloksia (ja Turku/Helsinki taloustieteet), mutta mulla ei ole edes palkkeja vielä. Onnee kuitenkin, toivottavasti pääset :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.
Lähtivät jo juhannuksen viettoon käymättä Opintopolun kautta.
Tämä lienee tässä vaiheessa paras lähestymistapa itsellekin: juhannus käymättä Opintopolussa ja ensi viikolla jatketaan jännittämistä. Tilanne ei ole nyt omissa käsissä.
Iloista juhannusta kaikille tuloksia odottaville <3
Jos olen oikein ymmärtänyt, niin suoritettuna pitäisi olla 50-60 opintopistettä, mikäli mielii päästä tutkinto-opiskelijaksi.