Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL

Vierailija
26.02.2026 |

Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)

 

Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella. 

 

Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?

 

Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?

 

Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.

Kommentit (3346)

Vierailija
2281/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kauppatieteen valintakoevalinnoista (KTK+KTM) vielä kenelläkään mitään tietoa, edes niitä palkkeja? Erityisesti kiinnostaa Aalto, Tampere, LUT ja Uef Joensuu.

Kappas. Muukin kauppatieteiden hakija ketjussa valitettavasti en voi edes vastata kysymykseen sun paikkojen osalta, kun itse odottelen vaan Hankenilta tuloksia (ja Turku/Helsinki taloustieteet), mutta mulla ei ole edes palkkeja vielä. Onnee kuitenkin, toivottavasti pääset :D

Sinne myös menestystä hakuun ja toivottavasti päästään sisään!!

Vierailija
2282/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityön maisterihaun tulokset Itä-Suomen yliopistoon tulivat tänään ja pääsin sisään. Nyt on paikka otettu vastaan yliopistoon ilmoittauduttu! Onpas hyvä mieli! Tsemppiä kaikille, jotka vielä tuloksia odottavat!

Onnea

Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2283/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?

Jotkut ovat päässeet ylempiin toiveisiinsa ja lähteneet sieltä Hervannan-jonosta pois. Osa DI-koulutuksista on sellaisia, mitä laitetaan kupongin loppuun täytteeksi, että saa edes jonkun paikan.

Kiitos erittäin paljon, kunpa tietäisi miten mm. sähkö- ja materiaalitekniikan DI jonot ovat liikkuneet? Nimittäin kun olen saanut paikan nyt Oulusta, että voisi hakea sieltä asuntoa, mutta jos kuitenkin nuo jonot liikkuu ja pääsisin Hervantaan, vaikka en enää sinne halua, mutta se on ylempi hakutoiveeni.

Materiaali- ja sähkötekniikalle pääsee Hervantaan verrattaen helposti, joten kannattaa varautua siihen mahdollisuureen.

Vierailija
2284/3346 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen kautta vaadittavat opintopisteet ovat 60, mutta en hae avoimen kautta. 

Haen alemman tutkinnon todistuksella, joka riitti viime vuonna 2. Varasijaan. Sen jälkeen olen opiskellut kyseisen suuntauksen avoimen kursseja 30opintopisteen edestä. Ja koska haku lomakkeella oli kohta, johon voi palauttaa myös muita suoritettuja opintoja, joita halutaan huomioitavan arvioinnissa, niin palautin opintosuoritusotteen kyseisistä kursseista. 

Eli haen alemman koulutuksen todistuksella sekä noilla 30 opintopisteen opinnoilla yhdessä. Toivon tuon panostuksen tuovan koulupaikan tänä vuonna 👌

Vierailija
2285/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yön aikaa oli ilmestynyt C valintakokeen palkit Itä-Suomeen.

 

Hyvää juhannusta kaikille!

Vierailija
2286/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yön aikaa oli ilmestynyt C valintakokeen palkit Itä-Suomeen.

 

Hyvää juhannusta kaikille!

Pidetään peukkuja, että saat tulokset! Eilen ainakin aamulla oli Itä-Suomen kohteen palkeista tulokset ennen klo 10:ä tulleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2287/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?

Vierailija
2288/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää juhannusta! Jatketaan jännittämistä juhannuksen jälkeen. Toivotaan kaikille hyviä tuloksia! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2289/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?

Kohde kerrallaan tulevat. Mysteeri on, miksi samanlaiset, samaa koettava käyttävät kohteet eivät tule peräkanaa. Esimerkiksi psykologia, joka jo tuli. Ekat tulokset näkyivät kauan ennen muiden kaupunkien palkkeja.

Lopputuloksena on, että ihmiset käyvät sisällä väärissä kaupungeissa ja pisteraja on tullessaan aivan liian korkea. Ei anna hausta hyvää kuvaa, että pisterajat laskevat reilusti. Ja sit seuraavan vuoden jännittäjille tulee väärä käsitys omasta tilanteestaan, kun käy itse lukemassa tai joku kertoo "viime vuonnakin rajat laskivat 10 pistettä!!"

Vierailija
2290/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasija 13... 

Tuntuu toivottomalta. Oisin niin halunnut päästä vaihtamaan koulua. Olin vähän koulukiusattu mun nykyisessä Turun koulussa tai jotenkin tilanne meni tosi vaivaannuttavaksi. Kestän ja pärjään kyllä, mutta olisin halunnut uuden alun muualla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2291/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en voi ottaa paikka kolmosvaihtoehdosta, mihin hyväksytty, vaikka 1 ja 2 on jo ratkennu ja olen varasijalla molempiin?

Vierailija
2292/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi en voi ottaa paikka kolmosvaihtoehdosta, mihin hyväksytty, vaikka 1 ja 2 on jo ratkennu ja olen varasijalla molempiin?

Koska voit tulla vielä varasijalta hyväksytyksi näihin ylempiin kohteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2293/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alempien toiveiden hyväksyminen alkaa sitten, kun ihan koko yhteishaku kaikilla hakijoilla on valmiina. Vielä pitää ainakin viikko odotella.

Vierailija
2294/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?

Onko tullut vielä pisteitä palkkien tilalle? 

Hyvää juhannusta kaikille! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2295/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?

Onko tullut vielä pisteitä palkkien tilalle? 

Hyvää juhannusta kaikille! :)

Pisteiden tulemiseen tarvitaan ihminen, niin niitä ei tule nyt pyhien aikaan.

Vipunen ei suvaitse päivittyä, joten p.skat palkeistakaan!

Vierailija
2296/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?

Onko tullut vielä pisteitä palkkien tilalle? 

Hyvää juhannusta kaikille! :)

Pisteiden tulemiseen tarvitaan ihminen, niin niitä ei tule nyt pyhien aikaan.

Vipunen ei suvaitse päivittyä, joten p.skat palkeistakaan!

Juu, no just näin. Eipä mitään, nautitaan juhannuksesta ja maanantaina takaisin jännän äärellä 😎

Vierailija
2297/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tullu :(

Vierailija
2298/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?

Vierailija
2299/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?

Vipunen ei ole päivittynyt tai valinnat ei ole vielä valmiit.

Vierailija
2300/3346 |
19.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku selittää palkkiteorian vielä kertaalleen...