KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalityön maisterihaun tulokset Itä-Suomen yliopistoon tulivat tänään ja pääsin sisään. Nyt on paikka otettu vastaan yliopistoon ilmoittauduttu! Onpas hyvä mieli! Tsemppiä kaikille, jotka vielä tuloksia odottavat!
Onnea
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa ihmeessä Tampereen Hervannan DIA pisteiden varasijoista, miten todistuspisteet on laskeneet ?
Jotkut ovat päässeet ylempiin toiveisiinsa ja lähteneet sieltä Hervannan-jonosta pois. Osa DI-koulutuksista on sellaisia, mitä laitetaan kupongin loppuun täytteeksi, että saa edes jonkun paikan.
Kiitos erittäin paljon, kunpa tietäisi miten mm. sähkö- ja materiaalitekniikan DI jonot ovat liikkuneet? Nimittäin kun olen saanut paikan nyt Oulusta, että voisi hakea sieltä asuntoa, mutta jos kuitenkin nuo jonot liikkuu ja pääsisin Hervantaan, vaikka en enää sinne halua, mutta se on ylempi hakutoiveeni.
Materiaali- ja sähkötekniikalle pääsee Hervantaan verrattaen helposti, joten kannattaa varautua siihen mahdollisuureen.
Avoimen kautta vaadittavat opintopisteet ovat 60, mutta en hae avoimen kautta.
Haen alemman tutkinnon todistuksella, joka riitti viime vuonna 2. Varasijaan. Sen jälkeen olen opiskellut kyseisen suuntauksen avoimen kursseja 30opintopisteen edestä. Ja koska haku lomakkeella oli kohta, johon voi palauttaa myös muita suoritettuja opintoja, joita halutaan huomioitavan arvioinnissa, niin palautin opintosuoritusotteen kyseisistä kursseista.
Eli haen alemman koulutuksen todistuksella sekä noilla 30 opintopisteen opinnoilla yhdessä. Toivon tuon panostuksen tuovan koulupaikan tänä vuonna 👌
Yön aikaa oli ilmestynyt C valintakokeen palkit Itä-Suomeen.
Hyvää juhannusta kaikille!
Vierailija kirjoitti:
Yön aikaa oli ilmestynyt C valintakokeen palkit Itä-Suomeen.
Hyvää juhannusta kaikille!
Pidetään peukkuja, että saat tulokset! Eilen ainakin aamulla oli Itä-Suomen kohteen palkeista tulokset ennen klo 10:ä tulleet.
Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?
Hyvää juhannusta! Jatketaan jännittämistä juhannuksen jälkeen. Toivotaan kaikille hyviä tuloksia!
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?
Kohde kerrallaan tulevat. Mysteeri on, miksi samanlaiset, samaa koettava käyttävät kohteet eivät tule peräkanaa. Esimerkiksi psykologia, joka jo tuli. Ekat tulokset näkyivät kauan ennen muiden kaupunkien palkkeja.
Lopputuloksena on, että ihmiset käyvät sisällä väärissä kaupungeissa ja pisteraja on tullessaan aivan liian korkea. Ei anna hausta hyvää kuvaa, että pisterajat laskevat reilusti. Ja sit seuraavan vuoden jännittäjille tulee väärä käsitys omasta tilanteestaan, kun käy itse lukemassa tai joku kertoo "viime vuonnakin rajat laskivat 10 pistettä!!"
Varasija 13...
Tuntuu toivottomalta. Oisin niin halunnut päästä vaihtamaan koulua. Olin vähän koulukiusattu mun nykyisessä Turun koulussa tai jotenkin tilanne meni tosi vaivaannuttavaksi. Kestän ja pärjään kyllä, mutta olisin halunnut uuden alun muualla.
Miksi en voi ottaa paikka kolmosvaihtoehdosta, mihin hyväksytty, vaikka 1 ja 2 on jo ratkennu ja olen varasijalla molempiin?
Vierailija kirjoitti:
Miksi en voi ottaa paikka kolmosvaihtoehdosta, mihin hyväksytty, vaikka 1 ja 2 on jo ratkennu ja olen varasijalla molempiin?
Koska voit tulla vielä varasijalta hyväksytyksi näihin ylempiin kohteisiin.
Alempien toiveiden hyväksyminen alkaa sitten, kun ihan koko yhteishaku kaikilla hakijoilla on valmiina. Vielä pitää ainakin viikko odotella.
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?
Onko tullut vielä pisteitä palkkien tilalle?
Hyvää juhannusta kaikille! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?
Onko tullut vielä pisteitä palkkien tilalle?
Hyvää juhannusta kaikille! :)
Pisteiden tulemiseen tarvitaan ihminen, niin niitä ei tule nyt pyhien aikaan.
Vipunen ei suvaitse päivittyä, joten p.skat palkeistakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereelle valintakoe G osalta näkyy palkit, miks muissa kohteissa ei näy samalla kokeella? Vai onko yliopistokohtaista?
Onko tullut vielä pisteitä palkkien tilalle?
Hyvää juhannusta kaikille! :)
Pisteiden tulemiseen tarvitaan ihminen, niin niitä ei tule nyt pyhien aikaan.
Vipunen ei suvaitse päivittyä, joten p.skat palkeistakaan!
Juu, no just näin. Eipä mitään, nautitaan juhannuksesta ja maanantaina takaisin jännän äärellä 😎
Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?
Vierailija kirjoitti:
Miten lapin amk yamk tiedolla johtaminen voi näyttää 18 valittua 18 paikan vastaanottanutta, ja 35 aloituspaikkaa? Onko siis 17 vielä valitsematta?
Vipunen ei ole päivittynyt tai valinnat ei ole vielä valmiit.
Voiko joku selittää palkkiteorian vielä kertaalleen...
Sinne myös menestystä hakuun ja toivottavasti päästään sisään!!