KEVÄÄN YHTEISHAKU 2026 - seuranta & jännitys OFFICIAL
Heipä hei kaikki kynnelle kykenevät ja kykenemättömät opintoihin hakijat ;)
Yhteishaku on ollut kovin suosittu viime vuosina, mutta talouden ja sääntöjen tiukentuessa kaikilla ei ole mahdollisuutta hakea tai opiskella.
Oletko menossa AMK:hon vai yliopistoon? Onko ala selvä? Haetko osallistuaksesi palstan suosittuun ketjuun vai oletko oikeasti menossa opiskelemaan?
Entä mitä kuuluu aiemmille hakijoille, oletko ollut tyytyväinen opintoihin? Monesko korkeakoulututkinto jo meneillään?
Kevään toisen yhteishaun hakuaika on 10.3.2026 klo 8.00-24.3.2026 klo 15.00. Kevään toisessa yhteishaussa haet syksyllä alkaviin ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen suomen- ja ruotsinkielisiin koulutuksiin.
Kommentit (3346)
Näkyykö joillain jo tradenomi tuloksia? Hain Laureaan, Vamkiin ja Hamkiin eikä edes palkkeja näy. Valintakokeen pisteitä en näe kun ei toi sivu toimi. Ärsyttää niin paljon!!
Laurean ja Hamkin tradenomi tulokset tulivat mulle!
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö joillain jo tradenomi tuloksia? Hain Laureaan, Vamkiin ja Hamkiin eikä edes palkkeja näy. Valintakokeen pisteitä en näe kun ei toi sivu toimi. Ärsyttää niin paljon!!
Mä sain Hamkin tradenomitulokset jo 10.6. Mitä ihmettä?
Vierailija kirjoitti:
Pääsitkö?
Pääsin Hamkiin tietojenkäsittelyn tradenomin monimuotoon, mutta joudun vielä odottamaan ylempien kohteiden varasijojen liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö joillain jo tradenomi tuloksia? Hain Laureaan, Vamkiin ja Hamkiin eikä edes palkkeja näy. Valintakokeen pisteitä en näe kun ei toi sivu toimi. Ärsyttää niin paljon!!
Kaikki AMK-valintakoetulokset ovat tulleet jo. Näkyvät jo Vipusessakin, joten sieltä voit käydä etsimässä itsesi, jos pystyt ja osaat.
Haitko myös yliopistoon? Kuulostaisi siltä, että sinulta on pisteet kadonneet noista AMK-kohteista, eli olet pääsemässä sinne ylemmäs.
Tarkottaako vipusessa tuo, että jos se ei näytä valittuja ja paikan vastaanottaneita, että ne tulokset on tulosa pian?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö joillain jo tradenomi tuloksia? Hain Laureaan, Vamkiin ja Hamkiin eikä edes palkkeja näy. Valintakokeen pisteitä en näe kun ei toi sivu toimi. Ärsyttää niin paljon!!
Kaikki AMK-valintakoetulokset ovat tulleet jo. Näkyvät jo Vipusessakin, joten sieltä voit käydä etsimässä itsesi, jos pystyt ja osaat.
Haitko myös yliopistoon? Kuulostaisi siltä, että sinulta on pisteet kadonneet noista AMK-kohteista, eli olet pääsemässä sinne ylemmäs.
Hain itsekin VAMK, mutta sieltä ei ole vielä valintakoe tuloksia tullut. Jännä juttu kun monet muut ovat ne ilmoittaneet.
Kyllä mulla on tullut Vamkin YAMK (tradenomi) tulokset jo muutaman viikko sitten.
Edelleen G/oikis tuloksia odotellessa 🤭 Toivottavasti maanantaina saadaan vihdoinkin tulokset, tämä odottaminen vie yöunet. Muissa hakukohteissa varasijoilla eikä varmasti tule jonot liikkumaan riittävästi sisäänpääsyyn.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla on tullut Vamkin YAMK (tradenomi) tulokset jo muutaman viikko sitten.
Yamk tulokset tulee aina ensin koska hakijoita vähemmän kuin perustutkintoon. Ei siitä voi mitään päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleen G/oikis tuloksia odotellessa 🤭 Toivottavasti maanantaina saadaan vihdoinkin tulokset, tämä odottaminen vie yöunet. Muissa hakukohteissa varasijoilla eikä varmasti tule jonot liikkumaan riittävästi sisäänpääsyyn.
Mihin kaupunkeihin hait? Viime vuonna eri kaupungit tulivat eri päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen G/oikis tuloksia odotellessa 🤭 Toivottavasti maanantaina saadaan vihdoinkin tulokset, tämä odottaminen vie yöunet. Muissa hakukohteissa varasijoilla eikä varmasti tule jonot liikkumaan riittävästi sisäänpääsyyn.
Mihin kaupunkeihin hait? Viime vuonna eri kaupungit tulivat eri päivinä.
Ainoastaan HKI. Muutto ei tule kysymykseen perhesyistä.
Vierailija kirjoitti:
Tarkottaako vipusessa tuo, että jos se ei näytä valittuja ja paikan vastaanottaneita, että ne tulokset on tulosa pian?
Ei. Katsotko varmasti oikeaa raporttia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkottaako vipusessa tuo, että jos se ei näytä valittuja ja paikan vastaanottaneita, että ne tulokset on tulosa pian?
Ei. Katsotko varmasti oikeaa raporttia?
Sen kun tietäis :D oon vaan tässä seurannut sivusta, kun porukka puhuu jostain Vipusen palkeista ja mä en oo ees käyttänyt tätä aiemmin. Enkä ymmärrä palkkiteoriasta nyt mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkyykö joillain jo tradenomi tuloksia? Hain Laureaan, Vamkiin ja Hamkiin eikä edes palkkeja näy. Valintakokeen pisteitä en näe kun ei toi sivu toimi. Ärsyttää niin paljon!!
Kaikki AMK-valintakoetulokset ovat tulleet jo. Näkyvät jo Vipusessakin, joten sieltä voit käydä etsimässä itsesi, jos pystyt ja osaat.
Haitko myös yliopistoon? Kuulostaisi siltä, että sinulta on pisteet kadonneet noista AMK-kohteista, eli olet pääsemässä sinne ylemmäs.
Mä en ole hakenut yliopistoon, ainoastaan amk. Opintopolku näyttää mulla aivan tyhjää, palkkejakaan ei ole näkynyt. Mulla ylin hakutoive vamk tradenomi etäopetus, toinen on Laurea monimuoto. Valintakoe meni omasta mielestäni mulla tosi hyvin joten siksi odottelen toiveikkaana että olisinko päässyt sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkottaako vipusessa tuo, että jos se ei näytä valittuja ja paikan vastaanottaneita, että ne tulokset on tulosa pian?
Ei. Katsotko varmasti oikeaa raporttia?
Sen kun tietäis :D oon vaan tässä seurannut sivusta, kun porukka puhuu jostain Vipusen palkeista ja mä en oo ees käyttänyt tätä aiemmin. Enkä ymmärrä palkkiteoriasta nyt mitään.
Haku ja valinta -> päivittyvä raportti.
Vipuseen ei tule palkkeja, se liittyy opintopolkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsitkö?
Pääsin Hamkiin tietojenkäsittelyn tradenomin monimuotoon, mutta joudun vielä odottamaan ylempien kohteiden varasijojen liikkumista.
Tämä oli mulla kolmas hakutoive, siinä ei ainakaan näy mulla mitään varasijaa edes. Mä en kestä jos en pääse mihinkään kun koe meni niin hyvin..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsitkö?
Pääsin Hamkiin tietojenkäsittelyn tradenomin monimuotoon, mutta joudun vielä odottamaan ylempien kohteiden varasijojen liikkumista.
Tämä oli mulla kolmas hakutoive, siinä ei ainakaan näy mulla mitään varasijaa edes. Mä en kestä jos en pääse mihinkään kun koe meni niin hyvin..
"Mä en kestä jos en pääse mihinkään kun koe meni niin hyvin.."
Paljonko sait pisteitä?
Eli jos palkit näkyvät - tarkoittaa sitä, että ihan kohta tulokset on näkyvillä. Jos olet hakenut useampaan ohjelmaan ja sulla esim viimeisessä hakukohteessa näkyi pisteet mutta ei muualla - ja sit ne katosivat - tarkoittaa tän teorian mukaan sitä, että olet päässyt sisään johonkin ohjelmaan, joka on sun hakukohdelistalla ylempänä. Näin olen ymmärtänyt :D korjatkaa, jos olen väärässä