Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisitte tästä tilanteesta parisuhteessa?

Vierailija
26.02.2026 |

Hei, minulla on ocd oirehdintaa ja käyn ocd erikoistuneella terapeutilla. Minun pakkoajatus kohdistuu mieheeni ja siihen, että pettääkö hän. Löydän itseni mielestä aina todisteita pettämisestä kuten auton apukuskin penkki siirtynyt (auto oli ollut huollossa), kuulen kun hän soittaa että joku nainen puhuu vieressä ( kun hän näyttää niin autossa ei ole ketään) jne..

No eilen kun hön tuli kotiin hänellä oli kauluspaita repussa jonka näin. Kysyin miksi sulla on repussa paita hön sanoi että siihen tuli kahvitahra jonka siis pystyin todistaa. Hän sanoi että töihin oli jäänyt toinen kauluspaita ja vaihtoi sen. Kun kysyin miksi hänellä on jäänyt töihin paita hän oli että en muista. Ja se sai minut epäilemään että hän valehtelee. Kun asiaa kaivoin, hän muisti, että kun kävi viikko sitten elokuvissa oli ottanut kotoa tpaidan ja jättänyt kauluspaidan töihin. Meillä oli n 3kk sitten vastaava tilanne että hänen repustaan löytyi tpaita ja kun kysyin miksi hänellä se on repussa hän oli ettei tiedä, mutta sitten hetken mietittyään muisti että aamulla oli laittanut tpaidan töihin ja töissä vaihtanut kauluspaidan joka oli jäänyt pikkujoulujen aikaan töihin kun oli vaihtanut teemavaatteet. Kumnastelin ettei hän heti muistanut, että oli aamulla paidan laittanyt reppuun. No olin jo ekan paita episodin jälkeen et nyt erotaan en voi luottaa enkä usko selitykseen. No tämä toinenkin selitys oli vähän kummallinen kun ei muisteta milloin jättelee töihin vaatteita. No juttelin eilen terapeutille tästä vaatteiden kuljettamiseen töihin ja itkin että mitä mä teen. Hän sanoi että voisitko mennä äitisi luo ja miettiä hakuatko erota vai ei? Jäin nyt vähän itse hämmästyneeseen tilaan että onko tämä nyt ulkopuolisestakin todiste että minua petetään? Terapeutti vain hoki en voi päättää sun puolesta erotako vai ei? Jitenkin itse ajattelin että olin ocd maailmassa tuosta paidan löytymistilanteesta mutta sitten se kääntyi niin että terapeutti kannusti miettimään rauhassa ratkaisua.. hän tietää että epäilen puolisoani jokaisesta niksauksesta. Puolisoni ei siis käy muualla kun töissä 8-16. Ei ylitöitä. Ei viikonloppureissuja minnekään muiden kanssa. Ei salaile puhelinta tai selaile sitä jatkuvasti. Eli ns muita syitä epäilyyn ei ole. Kysymys kuuluukin että mitä te muut ajattelette tästä tilanteesta ja että onko tämmöinen vaatteiden kantelu töissä ja sitten ei muisteta miksi niitä on töissä vaihdeltu merkki pettämisestä?

Kommentit (168)

Vierailija
81/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä terapeutti vaan sanoi, että jos eroat ajatusten takia niin pääset ehkä niistä eroon, mutta sitten ne siirtyy seuraavaan. Alat epäillä onko lapsesi vakavasti sairas tms.. 

Ap

Vierailija
82/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti miehesi ymmärtää erota sinusta. Myrkytät hänen mielensä tuolla sairaanmoisella kyttäyksellä sekä sanojen sivumerkitysten analysoinnilla. Et todellakaan ole vaimomatskua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme puhuneet että jos erilleen muutetaan niin yhteen ei enää sitten palata. Se on konkreettinen ero tai ei mitään. Mikään välimuoto ei ole ok. Eikä kumpikaan haluaisi eroa vaan apua, myös mieheni toivoo että saisin apua ja saisimme asiat kuntoon.

Ap

Vierailija
84/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme puhuneet että jos erilleen muutetaan niin yhteen ei enää sitten palata. Se on konkreettinen ero tai ei mitään. Mikään välimuoto ei ole ok. Eikä kumpikaan haluaisi eroa vaan apua, myös mieheni toivoo että saisin apua ja saisimme asiat kuntoon.

Ap

Kuinka paljon olet saanut apua siellä terapeutilla? Onko sinulla lääkitys?

Vierailija
85/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapia alkoi kuukausi sitten. Alkuun on kartoitettu tilannetta. Lääke viikon verran käytössä. Alkaa vain epätoivo iskeä kun terapeutti joka on ocd spesialisti oli että rauhoitu ja mene esim äitisi luo pohtimaan eroa kun hänelle sanoin että en voi luottaa mieheeni kun hän kantaa paitoja repussa ja töissä eikä aina muista miksi mikäkin paita on vaihdettu töissä, että pettää varmasti.

Ap

Vierailija
86/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP en tajua miten pettäminen on mielessäsi saanut tuollaiset mittasuhteet. Minulla on mies jota rakastan kovasti, mutta jos selviäisi hänen pettävän minua olisin lähinnä v*ttuuntunut. Enemmän harmittaisi jos toisi tauteja, hommasi au-lapsia tai tuhlaisi rahat  vieraisiin naisiin. Voisin itsekin helposti pettää sopivan vieraan miehen kanssa vaikka siis olen rakastunut ja lapsia. 

Ei se tarkoittaisi, että haluaisin jättää perheeni. Itse asiassa meillä on sovittukin puoliavoimesta suhteesta vuosia sitten. 

AP. Tuo insestistä epäily on paljon pahempi kuin pettämisen vahtaaminen. Millainen mato miehesi on kun ei siinä vaiheessa lähtenyt? Ihmettelen vain.

Vierailija
87/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö miehes koskaan lomalle sun epäilyistäs?

Jos tämä on totta, niin miesparka. miten onkaan perheen perustanut noin mustasukkaisen ihmisen kanssa.

Toiset täällä kannustaa, että kannattaa lähteä miettimään asiaa. Tyyppihän ei muuta teekään kuin miettii ja ihan omiaan.

Jospa hankkisit mielekkään harrastuksen, jossa pitää keskittyä. Ala vaikka laskemaan helmiä, treenaa maratonille, että aivot saa tauon. Samalla sä, miehes ja ennenkaikkea ne lapset.

Mietis minkä esimerkin annat, kun yhdestä paskasesta paidasta nousee tuommoinen haloo.

Vierailija
88/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli aikoinaan tuommoinen APn kaltainen nainen vaimona (virhe jälkikäteen ajateltuna). Kun hän alkoi tekemään perättömiä syytöksiä ja puhumaan erosta niin tarpeeksi kestetttyäni kylmästi sanoin "sopii, mutta sinä hoidat kaiken siihen liittyvän ja lopetat tämän suhteen". 

Tämä hajosi aivan täysin, kun olisi pitänyt sitten tehdäkin sen mitä oli uhkaillut, lupasi muuttua, "anna anteeksi" jne. Hetkeksi aikaa se loppui se syyttäminen.

Julmaa jälkikäteen ajateltuna.

No se suhde päättyi myöhemmin sitten, ei niinkään hänen ongelmien takia vaan lapsien. Minä halusin, hän ei.

Vierailija
89/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Olen työssä, jossa käytetään niin ulkovaatteita, sisävaatteita, parempia vaatteita. Lisäksi välillä vaatteet likaantuu. Lisäksi useampi työpiste. Osa työpisteistä on jopa 6-8 astetta kylmempiä kuin toiset. Eli minulla on niin työpisteillä kuin autossakin varavaatteita. Kyllä olisi elämä hankalaa, jos joku syyttelisi vaatteiden vaihdosta.

Muutenkin olen sitä mieltä, että kai jokaisella järkevällä ihmisellä on töissä varapaita? Juurikin kahvitahran tsi ruokatahran vuoksi.

En hetkeäkään ajattele, että jos miehesi pettäisi, niin tämä paidan vsihtelu olisi merkki siitä. En usko terapeuttisikaan niin ajattelevan. Tosi asia kuitenkin on, että sun tarttee miettiä, että onko tuo pakonomainen pettämisen merkkien etsiminen sulle hyvästä. Olisiko sinulle parempi olla yksin?

Vierailija
90/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on saanut isot mittasuhteet koska siitä on muodostunut minulle pakkoajatus. En muuta teekkään kun huomaa merkkejä pettämisestä joita sitten tivaan mieheltä. Ennen tätä ajatusta näin merkkejä vain insestistä ja sitä ennen pettämisestä.. ne ovat minun pahimmat pelot. Ei kai jollekin pettäminen ole maata kaatava, mutta mulle ajatuksena on.

Ap

Vierailija
91/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinko muiden mielipiteitä. Olen niin ahdistunut tästä, että en pysty olla. Jotenkin ajattelin että puhuminen terapeutille saa minut huomaamaan et ocd tässä vain mutta kun hän vain oli et mene äidillesi miettimään asiaa ja sitten teet ratkaisun???

Hän tarkoittaa, että liittonne käy mahdottomaksi ocd:si vuoksi. Luulet olemattomia.

Vierailija
92/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt että lääke alkaa vaikuttamaan.

Vierailija
93/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haluan vain mielipiteitä muilta, että jos olisi vastaava tilanne niin lähtisitkö äidillesi pohtimaan eroa vai uskoisitko mitä puolisoni tässä sanoo..

Ap

Ongelma on sinulla, sinä olet sairas. Lähde sinne äidille miettimään omaa käytöstäsi. Miestäsi käy sääli. 

Ja fakta: jos et voi luottaa mieheesi vaan epäilet kokoajan, ja mikään todiste ei riitä, niin miksi jatkat suhdetta?

En ihmettele yhtään myöskään sitä, että miehesi ei heti "muista" mistä se paita on tullut, koska hänhän on ihan loprn uupunut epäilyihisi, ja miettii siis, mitä uskaltaa vastata. Jos olisin miehesi, olisin jo eronnut. 

Terapia ei selvästikään auta sinua. 

Mieti siellä äidilläsi sitä, miten itse käyttäydyt suhteessa ja mikä olisi se asia, mistö epäilysi loppuisivat, jotta voisitte olla terveessä, hyvässä suhteessa. 

Niinpä, sellaista ratkaisua ei ole, et etsi ratkaisua, etsit vain varmuutta pettämisestä  

Vierailija
94/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tiedän että mieheni elämä on raskasta ja olen pahoillani siitö oikeasti. Ja yritän hoidataa itseäni parhaani mukaan. Ja juuri siksi että itse voisin paremmin ja parisuhteeni ja perheeni voisi paremmin olen hakenut ammattiapua. Ihmetyttäö vain terapeutin sanat. Ajattelin että hän sanoo että ajatus seis nyt, mutta sen sijaan tosissaan aletaan puhua erosta ja sen harkinnasta?!?! Itse ajattelen niin että pettämisestä kai on muutakin todistetta kun kauluspaidat tai tpaidat repussa. Mutta kun olen ajatuskelan vanki en enää tiedä mihin uskoa ja järki katoaa. Ja toivoin terapeutin olevan se järkeni näissä tilanteissa, mutta... ja hän näki miten ahdistuneeksi jäin ja olin että erota varmaan täytyy kun paita nyt löytyi. Niin hön oli vaan et nöhdäänkö 2 viikon pööstä? Olin et hä? Eikö ensi viikolle sovi että en voi jäädä odottamaan 2 viikkoa näin tuskastuneena. 

Ap

Ei ole terapeutin tehtävä katkaista jankkaustasi. Sinun on opeteltava se itse, ja sitä se terapeutti nyt sinulle opettaa. Koska jankkaat kokoajan erosta ja pettämisestä, niin mieti nyt eroa oikeasti. Päästä se mies parka menemään. Ehkä siitä ssst jotain järkeä ajatuksiisi. Nyt käytöt vain ocd. Tä verukkeena, oikeasti olet sairaalloisen mustasukkainen, sen ocd.n lisäksi. Tuo käytöksesi on todella sairasta. 

Vierailija
95/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se tässä onkin etten oikein omiin vaistoihin voi luottaa kun epäilen kaikkea mitä hön tekee tai jättää tekemättä. Sen takia juttelin terapeutille mutta kun hänkin oli et rauhoitu ensin jossain esim äitisi luona ja tee sitten ratkaisu. Meillä 2 lasta että en ihan kevyin perustein vaan voi lähteä ja rikkoa lasten kotia. Kun on mahdollisuus että toinen puhuu totta.

Ap

Eiköhän tuosta mies lähde, ettei mene hänenkin hermo huonoon kuntoon. 

Vierailija
96/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä eroa heti, vapauta miehesi -kommentit on vähän kylmiä. Kun teillä on kerran lapsiakin, paras vaihtoehto perheenne kannalta olisi, että saisit oman pääsi kuntoon. Joskus toki ero on väistämätön, mutta ei enssisijainen ratkaisu nyt vielä. 

Et ole kertonut, onko tätä jatkunut pitkäänkin vai onko tämä tuore asia. 

Tuo ei ole terve ympäristö lapselle kasvaa. Lapset ihan varmasti ovat tietoisia äidin sekoilusta. Ja mitä kaikkea AP jättää kertomatta.... 

Vierailija
97/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella todella sekaisin. Miten edes kehtaat kertoa epäilleesi miestä insestistä, ja millainen idiootti se mies on, kun edelleen on kanssasi.

Hän ei varmaan uskalla erota, ettet sekoa vielä pahemmin. Lapset kuitenkin viettäisivät aikaa myös sinun luonasi.

Sinä todellakin pilaar koko perheesi elämän

Vierailija
98/168 |
27.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla on voimia pettää aktiivisesti ja pystyy salaamaan kaiken. Joku työpaikan risteily tms. voi olla yleisempää, ei se yleensä johda mihinkään jatkuvaan. Olen ollut kolmessa parisuhteessa yhteensä 25 vuotta ja uskon tietäväni kaikki pettämiset. Kaikki myönnettiin. Kahden kanssa se oli yhteydenpitoa ennen eroa. No toinen saattoi vähän paneskellakin. Kerran tai kaksi korkeintaan. Kolmannesta en välittänyt enää. Kehuikin miehiä, säälin heitä. Siis ap:n tilanteessa... Jokin reissutyö olisi asia erikseen. Neuvoni on silti: eroa jos yhtään tuntuu siltä. Vaikka mitään ei olisi tapahtunut epäluottamusta on lähes mahdoton korjata.

Vierailija
99/168 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harvalla on voimia pettää aktiivisesti ja pystyy salaamaan kaiken. Joku työpaikan risteily tms. voi olla yleisempää, ei se yleensä johda mihinkään jatkuvaan. Olen ollut kolmessa parisuhteessa yhteensä 25 vuotta ja uskon tietäväni kaikki pettämiset. Kaikki myönnettiin. Kahden kanssa se oli yhteydenpitoa ennen eroa. No toinen saattoi vähän paneskellakin. Kerran tai kaksi korkeintaan. Kolmannesta en välittänyt enää. Kehuikin miehiä, säälin heitä. Siis ap:n tilanteessa... Jokin reissutyö olisi asia erikseen. Neuvoni on silti: eroa jos yhtään tuntuu siltä. Vaikka mitään ei olisi tapahtunut epäluottamusta on lähes mahdoton korjata.

Ongelma on siinä, että AP on sairas ja löytää vihjeitä sieltä, missä niitä ei ole. Totta ero on kaikille hyvä ratkaisu, mutta AP tä se ei paranna, vaan hänen sekoilunsa siirtyy seuraavaan kohteeseen. miten hän epäileekään miestä, jonka luona lapset asuvat vuoroviikoin, jos jo samassa kodissa asuessa hän tosissaan kuvittelee insestiä. 

AP ei jätä miestään rauhaan eron jälkeenkään. 

Mies ei taatusti ole tehnyt mitään, mikä oikeuttaisi AP. N käytöksen 

Vierailija
100/168 |
28.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pakko-oire voi myös olla vahvaa projisointia. Eli: sinussa voi olla uskottomia piirteitä, jotka kiellät täysin itsessäsi tai et ole sitoutunut suhteeseen kuin annat ymmärtää.

Ratkaisu ei löydy sun tilanteeseen sillä, että etsit merkkejä uskottomuudesta. 

Käännä tuo juttu välillä niin päin, että alat pohtia sitä, mitä itse haluat. Haluatko sinä olla miehesi kanssa? Rakastatko häntä? Haluatko huomiota muilta miehiltä? Pidätkö flirttailusta?