Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisitte tästä tilanteesta parisuhteessa?

Vierailija
26.02.2026 |

Hei, minulla on ocd oirehdintaa ja käyn ocd erikoistuneella terapeutilla. Minun pakkoajatus kohdistuu mieheeni ja siihen, että pettääkö hän. Löydän itseni mielestä aina todisteita pettämisestä kuten auton apukuskin penkki siirtynyt (auto oli ollut huollossa), kuulen kun hän soittaa että joku nainen puhuu vieressä ( kun hän näyttää niin autossa ei ole ketään) jne..

No eilen kun hön tuli kotiin hänellä oli kauluspaita repussa jonka näin. Kysyin miksi sulla on repussa paita hön sanoi että siihen tuli kahvitahra jonka siis pystyin todistaa. Hän sanoi että töihin oli jäänyt toinen kauluspaita ja vaihtoi sen. Kun kysyin miksi hänellä on jäänyt töihin paita hän oli että en muista. Ja se sai minut epäilemään että hän valehtelee. Kun asiaa kaivoin, hän muisti, että kun kävi viikko sitten elokuvissa oli ottanut kotoa tpaidan ja jättänyt kauluspaidan töihin. Meillä oli n 3kk sitten vastaava tilanne että hänen repustaan löytyi tpaita ja kun kysyin miksi hänellä se on repussa hän oli ettei tiedä, mutta sitten hetken mietittyään muisti että aamulla oli laittanut tpaidan töihin ja töissä vaihtanut kauluspaidan joka oli jäänyt pikkujoulujen aikaan töihin kun oli vaihtanut teemavaatteet. Kumnastelin ettei hän heti muistanut, että oli aamulla paidan laittanyt reppuun. No olin jo ekan paita episodin jälkeen et nyt erotaan en voi luottaa enkä usko selitykseen. No tämä toinenkin selitys oli vähän kummallinen kun ei muisteta milloin jättelee töihin vaatteita. No juttelin eilen terapeutille tästä vaatteiden kuljettamiseen töihin ja itkin että mitä mä teen. Hän sanoi että voisitko mennä äitisi luo ja miettiä hakuatko erota vai ei? Jäin nyt vähän itse hämmästyneeseen tilaan että onko tämä nyt ulkopuolisestakin todiste että minua petetään? Terapeutti vain hoki en voi päättää sun puolesta erotako vai ei? Jitenkin itse ajattelin että olin ocd maailmassa tuosta paidan löytymistilanteesta mutta sitten se kääntyi niin että terapeutti kannusti miettimään rauhassa ratkaisua.. hän tietää että epäilen puolisoani jokaisesta niksauksesta. Puolisoni ei siis käy muualla kun töissä 8-16. Ei ylitöitä. Ei viikonloppureissuja minnekään muiden kanssa. Ei salaile puhelinta tai selaile sitä jatkuvasti. Eli ns muita syitä epäilyyn ei ole. Kysymys kuuluukin että mitä te muut ajattelette tästä tilanteesta ja että onko tämmöinen vaatteiden kantelu töissä ja sitten ei muisteta miksi niitä on töissä vaihdeltu merkki pettämisestä?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vaistoihisi. Epäilyttävältä tuo paitaepisodi kuulostaa...

Vierailija
2/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se tässä onkin etten oikein omiin vaistoihin voi luottaa kun epäilen kaikkea mitä hön tekee tai jättää tekemättä. Sen takia juttelin terapeutille mutta kun hänkin oli et rauhoitu ensin jossain esim äitisi luona ja tee sitten ratkaisu. Meillä 2 lasta että en ihan kevyin perustein vaan voi lähteä ja rikkoa lasten kotia. Kun on mahdollisuus että toinen puhuu totta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luota vaistoihisi. Epäilyttävältä tuo paitaepisodi kuulostaa...

Kylläpäs nopeasti luit ja sisäistit ap:n pitkän tekstin. Taisi ap itselleen vastata. 

Vierailija
4/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet todella raskasta seuraa. 

Vierailija
5/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida pettää. Paita saattaisi tuoksua naisen parfyymilta ja olla huulipunaa. Mutta sekään ei ole merkki välttämättä, joku voinut halata töissä kysymättä. Ymmärrän huolesi, nuorena minäkin epäilin, mutta mulla ne olivat pelimiehiä joita luulin normaaliksi ensin eikä seukattu. Yrität ehkä hahmottaa mikä mies on miehiään. Kaikkia ei voi aluksi tunteakaan. Pitää ottaa riski seukata? Tai hahmottaa ajan myötä. Pakkoja ei ole olla yhdessä. Ehkä näkisi oikeista merkeistä jos joku pettää, ei vain paita.

Vierailija
6/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se tässä onkin etten oikein omiin vaistoihin voi luottaa kun epäilen kaikkea mitä hön tekee tai jättää tekemättä. Sen takia juttelin terapeutille mutta kun hänkin oli et rauhoitu ensin jossain esim äitisi luona ja tee sitten ratkaisu. Meillä 2 lasta että en ihan kevyin perustein vaan voi lähteä ja rikkoa lasten kotia. Kun on mahdollisuus että toinen puhuu totta.

Ap

Luotatko enemmän vauvapalstan mielipiteisiin kuin vaistoihisi? Jos näin, olet todella sairas.

Vierailija
7/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko muiden mielipiteitä. Olen niin ahdistunut tästä, että en pysty olla. Jotenkin ajattelin että puhuminen terapeutille saa minut huomaamaan et ocd tässä vain mutta kun hän vain oli et mene äidillesi miettimään asiaa ja sitten teet ratkaisun???

Vierailija
8/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on päänsisäinen ongelma. Olet ajatustesi vanki. Hoida itsesi kuntoon, ennen kuin harkitset edes parisuhdetta. Toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Vierailija
9/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä neuvo lähteä vähän rauhoittumaan ja miettiä asioita. Jos et ole jo keskustellut puolisosi kanssa ihan kaikesta mitä on mielesi päällä niin nyt on sen aika, mutta käy ensiksi rauhoittumassa. Sitten kunnon keskustelu KAIKESTA. Tuo rassaa, puolisoa ja parisuhdetta ihan älyttömästi ja sun pää pitää saada kuntoon tavalla tai toisella. Ero voi toki olla vaihtoehto, jos se tuntuu parhaimmalta ratkaisulta. Mutta sinun pitää käsitellä nuo pakkoajatukset ja epävarmuutesi juurta jaksain joka tapauksessa ja on tosi hyvä, että olet jo terapiassa!

Vierailija
10/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haluan vain mielipiteitä muilta, että jos olisi vastaava tilanne niin lähtisitkö äidillesi pohtimaan eroa vai uskoisitko mitä puolisoni tässä sanoo..

Ap

Vierailija
11/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole parisuhdeainesta.

Vierailija
12/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No haluan vain mielipiteitä muilta, että jos olisi vastaava tilanne niin lähtisitkö äidillesi pohtimaan eroa vai uskoisitko mitä puolisoni tässä sanoo..

Ap

Mene sinne äidille rauhoittumaan ja tehkää jotakin kivaa. Lähtekää vaikka kylpylään tai kierrelkää museoissa ja käykää leffassa, että saat ajatuksesi pois tuosta kelasta. Tuskin se puoliso pettää, mutta voi olla, että hän ei kauaa jaksa tuommoista hullunmyllyä. Sitten kun tulet takaisin kotiin niin jutelkaa oikein kunnolla vaikka useamman päivän ajan. Kerro ihan kaikki typerätkin ajatuksesi mitä sinulla on.

Vierailija
13/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa ollaan keskusteltu ja keskustellaan päivittäin nöistä mun ajatuksista.. hän on kyllöstynyt jatkuvaan epöilyyn. Ja kyllä hoidatan päätäni kuntoon ja sitä yritän tehdä mutta terapeutti sai minut ihan hämmennyksiin kannustamalla miettimään eroa rauhassa. Niin kun sanoin luulin että itsellä oli ocd kohtaus päällä että mies puhuu totta mutta epäilen häntä silti, mutta se terapia käynti päötyikin suurempaan ahdistukseen että olenko sittenkin ollut oikeassa pettämisestä ja nyt vaan pohtimaan eroa? Mieskin tästä hämmentynyt. 

Ap

Vierailija
14/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No en todellakaan lähtisi äiteeni luo pohtimaan mitään eroa, järki sanoisi ettei mies mitään petä. En minä itsekään kaikkia asioita muista mihinkä oon milloinkin jonkun retun tai tavaran jättänyt. Mutta muuten ero voisi olla siinä mielessä hyvä ratkaisu kun miehesi elämä käy tosi raskaaksi pakkomielteesi takia. Kamala parisuhde kun toinen kyttää ja epäilee kokoajan pettämistä mihin ei ole mitään aihetta.

Vierailija
15/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kanssa ollaan keskusteltu ja keskustellaan päivittäin nöistä mun ajatuksista.. hän on kyllöstynyt jatkuvaan epöilyyn. Ja kyllä hoidatan päätäni kuntoon ja sitä yritän tehdä mutta terapeutti sai minut ihan hämmennyksiin kannustamalla miettimään eroa rauhassa. Niin kun sanoin luulin että itsellä oli ocd kohtaus päällä että mies puhuu totta mutta epäilen häntä silti, mutta se terapia käynti päötyikin suurempaan ahdistukseen että olenko sittenkin ollut oikeassa pettämisestä ja nyt vaan pohtimaan eroa? Mieskin tästä hämmentynyt. 

Ap

Olen aika varma ettei terapeutti ajattele, että miehesi pettää. Sinun pitää nyt miettiä, että pystytkö sinä olemaan parisuhteessa. Ei parisuhteessa pysty olemaan, jos koko aika epäilee eikä ole luottamusta. Ei se kuviteltu pettäminen ole tässä se ydinasia vaan se mistä pakkoajatuksesi ja epävarmuutesi johtuu ja mitä sinun pitää itse tehdä asialle, että vapautuisit tuosta.

Vierailija
16/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja. Toivottavasti miesparkasi pääsee pian eroon noin rasittavasta tyypistä.

Vierailija
17/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisinko muiden mielipiteitä. Olen niin ahdistunut tästä, että en pysty olla. Jotenkin ajattelin että puhuminen terapeutille saa minut huomaamaan et ocd tässä vain mutta kun hän vain oli et mene äidillesi miettimään asiaa ja sitten teet ratkaisun???

Kannustaisin eroamaan, jos teidän arkenne on tuota.

Ei teistä kumpikaan taida mitenkään hyvin voida tuossa suhteessa.

Olen itse ollut vastaavassa kuviossa se jatkuvasti epäilty. Lopulta se ajatus sitten menee siihen, että oikeastaan ihan sama pettääkö vaiko ei, kun syyttelyitä tästä tulee joka tapauksessa. 

Suhteen ei pitäisi olla sitä, että jatkuvasti pitää olla todistelemassa syyttömyyttään. Minultakin penättiin lopulta kauppakuitteja, jotta voitiin varmistaa minun olleen sen 15min oikeasti kaupassa, enkä poikkeamassa jonkun "salarakkaan" luona.

Vierailija
18/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos vaan uskot miestäsi? Luota häneen. Kuulostat niin hullun mustasukkaiselta, mulla oli tuommonen ex, en jaksanut kun kaikesta epäiltiin, en ikinä ollut pettänyt. Ei tuo ocd:ltä kuulosta vaan paremminkin olemattoman huonolta itsetunnolta. Tuommosella jankkauksella ajat sen miehesi avioeroon.

Ei tuo ihan fiksu veto terapeutilta ollut kun otit sen neuvon noin raskaasti, kuka aikuinen nyt menee vatvoo äidin luo.

Puhu sen miehesi kanssa, kerro kaikki, ja kuuntele! 

Vierailija
19/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tiedän että mieheni elämä on raskasta ja olen pahoillani siitö oikeasti. Ja yritän hoidataa itseäni parhaani mukaan. Ja juuri siksi että itse voisin paremmin ja parisuhteeni ja perheeni voisi paremmin olen hakenut ammattiapua. Ihmetyttäö vain terapeutin sanat. Ajattelin että hän sanoo että ajatus seis nyt, mutta sen sijaan tosissaan aletaan puhua erosta ja sen harkinnasta?!?! Itse ajattelen niin että pettämisestä kai on muutakin todistetta kun kauluspaidat tai tpaidat repussa. Mutta kun olen ajatuskelan vanki en enää tiedä mihin uskoa ja järki katoaa. Ja toivoin terapeutin olevan se järkeni näissä tilanteissa, mutta... ja hän näki miten ahdistuneeksi jäin ja olin että erota varmaan täytyy kun paita nyt löytyi. Niin hön oli vaan et nöhdäänkö 2 viikon pööstä? Olin et hä? Eikö ensi viikolle sovi että en voi jäädä odottamaan 2 viikkoa näin tuskastuneena. 

Ap

Vierailija
20/59 |
26.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen aika varma ettei terapeutti ajattele, että miehesi pettää. Sinun pitää nyt miettiä, että pystytkö sinä olemaan parisuhteessa. Ei parisuhteessa pysty olemaan, jos koko aika epäilee eikä ole luottamusta. Ei se kuviteltu pettäminen ole tässä se ydinasia vaan se mistä pakkoajatu

Lopulta voi olla ihan sama mitä ap ajattelee, siinä kohtaa siis kun ap:n mies toteaa ettei enää jaksa tuota kuviota. 

Itse vastaavassa tilanteessa tuli lopulta se seinä vastaan kun aloin miettiä, että mitä hyvää suhde antaa. Arki oli jo pelkkää jatkuvaa syyttömyytensä todistelua, eikä mikään todiste ikinä riittänyt, kun toinen oli päättänyt minun olevan äärimmäisen epäluotettava. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi