Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kultakorujen myyminen, kokemuksia?

Vierailija
20.12.2024 |

Kokemuksia näistä kultaa ostavista liikkeistä/palveluista? Onko postin kautta tapahtuva myynti ok vai pitäisikö yrittää jonnekin paikan päälle? 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ok jos sulle on ok saada romukullan hinta -15%

Sillä mitä olet itse joskus korusta maksanut, ei ole mitään merkitystä.

Vierailija
2/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään mutta jos ne korut on ollut 10-20 vuotta lipastossa niin tuskin enää menee käyttöön. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen jalometallikierrätys SJMK - en suosittele! Huijaavat jos asiakas on yhtään pihalla aiheesta kuten vanhempia ihmisiä. Aggressiivista markkinointia puhelimitse, itsekin olen saanut heiltä puhelun.

Vierailija
4/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

99.9% (24 karaatin) kullan hinta on nyt noin 80€/g kullan maailmanmarkkinoilla. Selvitytä absoluuttisen kullan määrä koruissa ja laske tuosta, hyväksytkö tarjotun hinnan. Kyllä osa maksaa käsittääkseni aika hyvinkin. Toki hinta ei ole tuo spot-hinta vaan ostajalla on sulatus- ym. kuluja.

Vierailija
5/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempi-vähempi huijauksia kaikki. Saat koruista ja kullasta todella heikon hinnan. Myy mieluummin vaikka torissa korusi, mutta kullan ostajat on niin huijausta kuin olla ja voi.

Vierailija
6/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vaan pantannut. Pienempi hinta ehkä kuin romukullan ostajilla.

Vierailija
7/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaessa kultakorun maksat materiaalista + työstä + markkinoinnista + myymälän kuluista + julmetusta katteesta.

Myydessä saat rahat materiaalista romuna.

Vierailija
8/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään mutta jos ne korut on ollut 10-20 vuotta lipastossa niin tuskin enää menee käyttöön. 

Saat moninkertaisesti enemmän kun myyt ne vaikka torissa tai Facebookin koruryhmässä. Joku toinen ottaa käyttöön. Tein itse testin ja kysyin hinta-arvion neljästä eri ostopaikasta. Karaattimäärä nousi kauppa kaupalta. Yksi väitti teräskorujakin hopeisiksi ja olisi ostanut mutta painon mukaan olisi maksanut vain oikeasta hopeasta jota myös oli korujen joukossa. Eli olisi ottanut mutta ei maksanut. Täysi huijari, autolla liikkuva lihava mies. Myin torissa yhden kultakorun josta sain enemmän kuin koko kasasta yhteensä tarjottiin. Loput kun myyn tulee noin kymmenkertaisesti rahaa.

Vierailija
9/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Ostaako joku oikeasti Torissa? Mulla on esim. yksi Tillanderin valkokultainen timanttisormus josta on  aitoustodistukset sun muut tallessa. Laskurilla antoi arvion että siitä voisi saada jopa 400 euroa - jos se on edes jollain tavalla suuntaa antava niin vaikea uskoa että kukaan ostaisi Torissa sellaiseen hintaan. 

Vierailija
10/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yksityiset voivat keskenään myydä 99,99 kultaharkkoja ilman välittäjien järjetttömiä katteita?

Vierailija
11/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulata itse kultasi harkoiksi ja myy Suomen pankille.

Vierailija
12/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia? Kumpi on kannattavampaa, myydä jollekin firmalle vai yrittää itse vaikka Torissa? 

Vierailija
13/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan hinnan saat kun myyt itse koruna. Romukulta mitä ne maksaa ei ole sama kuin kullan markkinahinta.

Vierailija
14/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin ehkä kuukausi sitten romuna kultaa muutama kymmenen grammaa ja hopeaa noin 500g. Ensin testasin hinta arviota jostain puhelin myynti paikasta ja lopulta päädyin myymään paikalliselle korukaupalle jolla oli ilmoitus että ostavat. Puhelinmyynti firma olis maksanut tuosta määrästä noin 200 euroa ja tuo mihin lopulta myin maksoi yli 400. Toki hinnat vaihtelee päivittäin, mutta että noin paljon? 

Vierailija
15/25 |
20.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisesta liikkeestä saa hinta-arvion heti ja monesti rahat samantien. Noissa postimyyntilafkoissahan se arvio tulee vasta kun ne on saanut tavaran ja jos ei tykkää hinnasta voi niiden korujen takaisinsaanti olla hankalaa. Jos ne on ehjiä koruja niin niitä voi myös myydä sellaisenaan, joko itse netissä tai kultakauppaan, antiikkiliikkeeseen tai muualle.

Vierailija
16/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me myytiin viime kuussa pari rikkinäistä kultaketjua ja yksi korviksista kadonnut pari, ja yllätyttiin kyllä siitä paljonko niistä sai rahaa. Alkuun vähän jännitti, mutta koko prosessi oli yllättävän helppo. Jos joku miettii myymistä, niin tästä sivusta oli mulle paljon apua, kun siinä käydään läpi mitä kannattaa ottaa huomioon: https://www.verkkokulta.fi/hyva-tietaa/myy-kultaa

Vierailija
17/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä myy ...euron tilanne voi olla se kohta että kulta on parempi valuutta

Vierailija
18/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä yksityiset voivat keskenään myydä 99,99 kultaharkkoja ilman välittäjien järjetttömiä katteita?

Helposti esim.torissa ..sovi kaupat jossain luotettavassa ympäristössä älä kotona kun ei ole turvallinen  säilytyspaikka

Saatta houkutella muutoin rikollisia apajille

Vierailija
19/25 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panttilainafirmalle myynti, niin että saat myös osuutesi huutokauppavoitoista, on varmaan järkevintä.

Vierailija
20/25 |
17.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa paljonko kultakorut jotka myitte ovat painaneet ja paljonko on ollut loppusumma, jonka saitte käteen ? Jos korussa on esim.kiviä ne vähennetään korun painosta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi