Mulla ei ole vieläkään hampaita
Kommentit (759)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin jos tilaisi illaksi jostain ruokaa.ap
Nonni! Etkö sä nyt itse oikeasti näe, mikä ongelma sulla on päätöksissä?
Lohdutukseksi sulle. Tänään mulla näköjään menee 800g jauhelihaa vanhaksi, joten teen niistä lihamurekkeen. Luulin, että päiväykset on vasta ensi viikolla. No nyt ei tilata ruokaa, vaan teen niistä ison lihamurekkeen, josta syödään huomennakin.ap
Älä siinä kuule lohduttele! Kyse oli siitä, että väität ettet osaa tehdä päätöksiä ja kitiset olevasi tyhmä yms. Kyllä sä osaat tehdä päätöksiä, mutta ymmärrätkö seurauksia? Kun aina valitat, ettei ole rahaa. Ja sitten kerrot, kuinka ostelet sitä ja tätä. Vinkkinä; Jos tilaat ruokaa, mites paljon siihenkin menee rahaa? Eli osaatko päätellä, mistä sun väittämäsi rahanmeno voisi johtua? Eikä muuten, mutta älä tosiaan valita! Ihan oma vikasi, ettei rahat riitä ja taatusti nyt sen verran ymmärrät mistä se johtuu.
Mikä ihmeen tarve ap, sinulla on perustella ja puolustella päätöksiäsi täysin vieraille ihmisille? Että "olettekos nyt tyytyväisiä, kun teinkin näin tai noin"? Miksi pitää ylipäänsä selostaa joka hemmetin ajatus ja tekeminen? Ja sitten jotenkin puolustautua, mutkun ja sitkun. Kovasti kaipaat hyväksyntää täysin tuntemattomilta, mikä tosin täällä taitaa olla aika yleistäkin. Miksei voi vaan elää omaa elämäänsä, sellaista kuin itselle sopii?
Ehkä kannattaisi hakea apua tuohon rahankäyttöön. Tehdä joku suunnitelma, jos on vaikeuksia hillitä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen tarve ap, sinulla on perustella ja puolustella päätöksiäsi täysin vieraille ihmisille? Että "olettekos nyt tyytyväisiä, kun teinkin näin tai noin"? Miksi pitää ylipäänsä selostaa joka hemmetin ajatus ja tekeminen? Ja sitten jotenkin puolustautua, mutkun ja sitkun. Kovasti kaipaat hyväksyntää täysin tuntemattomilta, mikä tosin täällä taitaa olla aika yleistäkin. Miksei voi vaan elää omaa elämäänsä, sellaista kuin itselle sopii?
Kun ei se saa huomiota mistään muualta kuin täältä.
Taitaa olla niin, ettet eroa ja muuta koska silloin sulla ei tosiaan olisi varaa kaikkeen ylimääräiseen kivaan. Tunnen yhden tällaisen aikuisen ihmisen, joka asuu vanhemmillaan juuri näiden syiden vuoksi. Aina selittelee, kuinka ei voi muuttaa kun ei sitten voisi sitä ja tätä. Ei ole valmis luopumaan ostelemisistaan, vaikka itsenäistyminen on mennyt ohi ajat sitten. Eikä huomaa/ halua huomata, mitä etuja siitä omilleen muutostakin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei se saa huomiota mistään muualta kuin täältä.
Näitä on täällä valitettavan paljon...
Millaista rahankäyttöä teille opetettiin lapsena, vai opetettiinko lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Älä siinä kuule lohduttele! Kyse oli siitä, että väität ettet osaa tehdä päätöksiä ja kitiset olevasi tyhmä yms. Kyllä sä osaat tehdä päätöksiä, mutta ymmärrätkö seurauksia? Kun aina valitat, ettei ole rahaa. Ja sitten kerrot, kuinka ostelet sitä ja tätä. Vinkkinä; Jos tilaat ruokaa, mites paljon siihenkin menee rahaa? Eli osaatko päätellä, mistä sun väittämäsi rahanmeno voisi johtua? Eikä muuten, mutta älä tosiaan valita! Ihan oma vikasi, ettei rahat riitä ja taatusti nyt sen verran ymmärrät mistä se johtuu.
Mies ne olisi maksanut.ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä säästin nuorempana paljon. Nyt raha-asiat hoitaa mies.ap
Menee rahat ja terveys. Mutta eipä hättää; Aina voi vinkua tuntemattomille, kuinka kaikki on niiin surkeaa, että! Ei voi tehdä muutoksia, kun on sitä ja tätä. Ei vaan huvita!
Yksi joidenkin parisuhteiden ongelma on se, että joko mies tai vaimo hoitaa aina tietyn/ tietyt asiat, joiden hoitamisen ihan kaikkien kannattaisi opetella edes jotenkuten. Koska jos parisuhde syystä tai toisesta päättyy, pitää ne asiat osata hoitaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiinkö tätä? Luepas kysymys uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi joidenkin parisuhteiden ongelma on se, että joko mies tai vaimo hoitaa aina tietyn/ tietyt asiat, joiden hoitamisen ihan kaikkien kannattaisi opetella edes jotenkuten. Koska jos parisuhde syystä tai toisesta päättyy, pitää ne asiat osata hoitaa itse.
Niin olisin halunnut tehdä. Edellisessä avioliitossani minä hoidin kaikki raha-asiat. ap
Oliko niin, että Valis on aikanaan hassannut jonkin isommankin summan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiinkö tätä? Luepas kysymys uudelleen.
Kyllä mulle on lapsuudenkodissani opetettu raha-asioita.ap
Vierailija kirjoitti:
Oliko niin, että Valis on aikanaan hassannut jonkin isommankin summan?
Joo. Mä hassasin sen osakkeeni. Myin kun silloinen mieheni pyysi.ap
Mieskö suostui siihen, ettei tilatakaan?
Vierailija kirjoitti:
Mieskö suostui siihen, ettei tilatakaan?
Juu. Hyvin suostui.ap
Nonni! Etkö sä nyt itse oikeasti näe, mikä ongelma sulla on päätöksissä?