Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kolmas inssiajo eikä vieläkään mennyt läpi

Vierailija
06.09.2024 |

Tää taisi olla nyt tässä. Taitaisin olla vaaraksi liikenteessä, jos jollain ihmeen kaupalla ajokortin saisinkin.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovalla tahdolla mennään läpi harmaan kiven - ja muutamasta jalankulkijasta.

Vierailija
2/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon reputtanut kuusi kertaa, ei kannata vielä luovuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on hyvä ymmärtää että kaikkia ei ole tarkoitettu auton rattiin. Hieman se ottaa pattiin kun autokoulu ja lisätunnit olivat niin kalliita.

Vierailija
4/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku muu ajaa ennen inssiajoa niitä reittejä, joissa niitä virheitä tuli. Ilmeisesti inssi kuitenkin kertonut mikä on mennyt pieleen. Siinä, kun toinen ajaa, voi itse havainnoida liikennemerkit ynnä muut tärkeät asiat. Toivottavasti liikennemerkit kuitenkin hallussa...

Vierailija
5/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus on hyvä ymmärtää että kaikkia ei ole tarkoitettu auton rattiin. Hieman se ottaa pattiin kun autokoulu ja lisätunnit olivat niin kalliita.

3 inssiä ei ole paljon tutkintouudistuksen jälkeen. Onhan se itse inssikin tuplasti pidempi kuin ennen. 

Mun tytär pääsi läpi viidennellä, kaverinsa neljännellä. Kumpikin ihan hyviä kuskeja nykyään. 

Myös inssikaupunki vaikuttaa paljon! Helsinki, Tampere ja Turku ainakin vaikeita. 

Vierailija
6/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asioissa mokasit? 

Vierailija
7/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa se yksi pääsi läpi kahdeksannella kun meni ajamaan inssin lopulta Loimaalle. 

Vierailija
8/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse Pääsin seitsemännellä kerralla läpi. Välissä vaihdoin autokoulua, parempi ope tuli sitten. Onhan se hyvä kun on ajokortti, mutta ajan hyvin harvoin ja helppoja reittejä. Onhan se tosi paikan tullen kuitenkin etu että voi mennä, en tietty tiedä oliko paljon järkeä. Siihen aikaan meidän kaikkien lasten oli pakko käydä autokoulu

Vierailija
9/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ei ees ole paljon. Ne kriteerit on ihan erilaiset nykyään. On kaikenlaista taloudellista ajoa ym. Mitään isoa virhettä ei edes tarvitse tehdä. 

Uudestaan vaan! Älä ihmeessä luovuta. 

Vierailija
10/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään uudistuksen jälkeen vähemmistö pääsee ekalla läpi, neljäkin kertaa on ihan tavallinen. 

Paljonko sulla oli ajotunteja? Minimeillä ei missään nimessä kannata mennä inssiin. Vähintään 20 tuntia ajaa ensin. 

Vierailija
11/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää treeniä vaan! Mihin se on kaatunut?

Vierailija
12/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 inssiä ei ole paljon tutkintouudistuksen jälkeen. Onhan se itse inssikin tuplasti pidempi kuin ennen. 

Mun tytär pääsi läpi viidennellä, kaverinsa neljännellä. Kumpikin ihan hyviä kuskeja nykyään. 

Myös inssikaupunki vaikuttaa paljon! Helsinki, Tampere ja Turku ainakin vaikeita. 

Tytär pääsi ensimmäisellä kerralla läpi (omasta mielestäni hieman yllättäen), poika joutui uusimaan. Ajoi juuri yhdessä noista vaikeista kaupungeista. Ei ollut kuulema huomioinut tarpeeksi pysäkillä olevaa bussia ja ajattajan mukaan pää ei kääntynyt tarpeeksi kaistanvaihdoissa. Pojan omasta mielestä hän näki kyllä sillä pään kääntämisellä, mitä teki. Kävi sitten ajamassa uudelleen seuraavalla viikolla ja käänteli päätään reilusti, että se varmasti näkyi ja pääsi läpi. Ensimmäinen ajo oli autokoulun autolla ja toinen sitten omalla. Suosittelen minimiautokoulu+opetuslupayhdistelmää. Tyttö ei varmaan olisi selvinnyt ilman opetuslupaa, sen avulla pystyi ajattamaan niitä ongelmakohtia moneen kertaan toistaen eli motarille ja maantielle siirtymistä.

Vierailija
13/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo nyt törkeää nuorten rahastusta. Noilla tuntimäärillä kukasn ei pysty virheettömästi ajamaan, koska kyttäävät pienintäkin virhettä, joita liikenteessä sattuu kaikille joka päivä, vaikka olisi 20 vuotta ajokokemusta takana.

Vierailija
14/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajan vaihtoakin kannattaa harkita. Omalla lapsella oli ihan pönttö ope joka ei opettanut niitä juttuja joita inssissä vaaditaan. Esim. peruuttaminen ruutuun, liittyminen moottoritielle. 

Vierailija
15/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä sitten tuo Trafin uusi periaate teoriakokeessa, että ei kerrota, mitkä vastaukset meni väärin. Oma lapsi kävi suorittamassa mopon teoriakokeen 7 kertaa kun aina oli 1 tai 2 vastausta liikaa väärin, mutta ei tiennyt mikä niistä kun kuvat oli niin epäselviä - tai lähinnä se, mitä niissä kuvissa haettiin. 280 euroa meni pelkkiin teoriakokeisiin. Kai ne menee sitten teiden ylläpitoon tai Trafin henkilökunnan virkistysrahastoon.

Vierailija
16/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tytär pääsi ensimmäisellä kerralla läpi (omasta mielestäni hieman yllättäen), poika joutui uusimaan. Ajoi juuri yhdessä noista vaikeista kaupungeista. Ei ollut kuulema huomioinut tarpeeksi pysäkillä olevaa bussia ja ajattajan mukaan pää ei kääntynyt tarpeeksi kaistanvaihdoissa. Pojan omasta mielestä hän näki kyllä sillä pään kääntämi

Haha, ei kai Turku? Siellä on ainakin se yks inssi joka reputtaa usein tuosta pään kääntämisestä. 

Vierailija
17/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä asioissa mokasit?

Käsijarru päällä, kun painoin kaasua ja ihmettelin, miksi auto ei lähe. 

Roska-auto oli pysähtynyt suojatien eteen ja minä vaan kaahasin ohitse.

Kolmatta kertaa en edes muista, kun olin jo valmiiksi järkyttynyt. Luultavasti sekoitin polkimet.

Vierailija
18/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihan kaikessa on rahastuksen maku!

Vierailija
19/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat nyt ihan rauhallisesti vaan. Pari "harjoitusinssiä" opettajan kanssa ja sitten kokeilemaan uudestaan! Kyllä sä läpi pääset. 

Vierailija
20/55 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme ei ees ole paljon. Ne kriteerit on ihan erilaiset nykyään. On kaikenlaista taloudellista ajoa ym. Mitään isoa virhettä ei edes tarvitse tehdä. 

Uudestaan vaan! Älä ihmeessä luovuta.

Helpompi mun on hommata kuski kuin saada ajokortti. 

- ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän