Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole vieläkään hampaita

Vierailija
26.02.2026 |

Elämä menee näin.

Kommentit (810)

Vierailija
301/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei se lihavuus teillä geeneissä ole, voi hyvänen aika! Sairaudet nyt voivat lihottaa, mutta kyllä siihen nyt itsekin voi edes jotenkin yrittää vaikuttaa. Eihän se ylipaino ikinä ole hyväksi, saati jos on sairauksia. Mutta turha sitä on jankata, kun kerran et edes lääkärin kehoituksia ota tosissasi. Jatka vaan ihmettelyä ja valittamista, että voit huonosti. Saahan sitä noinkin elämänsä kulumaan.

Vierailija
302/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi tuttava, joka on aika ylipainoinen. Ja väitän, että itsekurin puute on hänellä kyllä melkoisen surkea. Paino vaikuttaa hänelläkin jo kävelyyn sekä myös henkiseen hyvinvointiin. Ikinä en hänelle asiasta silti ole sanonut, enkä sano. Koska tiedän, että turhaa olisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ei se lihavuus teillä geeneissä ole, voi hyvänen aika! Sairaudet nyt voivat lihottaa, mutta kyllä siihen nyt itsekin voi edes jotenkin yrittää vaikuttaa. Eihän se ylipaino ikinä ole hyväksi, saati jos on sairauksia. Mutta turha sitä on jankata, kun kerran et edes lääkärin kehoituksia ota tosissasi. Jatka vaan ihmettelyä ja valittamista, että voit huonosti. Saahan sitä noinkin elämänsä kulumaan.

Kyllä mä tiedän ettei se lihavuus geeneissä ole. Lihoin kun söin suruuni. 7 vuodessa 40kg. Tiedän että on oma vika.ap

Vierailija
304/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä sitten.

Vierailija
305/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit huonosti, mutta ei edes kiinnosta tehdä asialle mitään. Näinhän ne asiat "paranevat"!

Vierailija
306/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit huonosti, mutta ei edes kiinnosta tehdä asialle mitään. Näinhän ne asiat "paranevat"!

Ei ne parane. Mutta mitä sitten jos laihtuisin? Joo, voisin ehkä liikkua helpommin, mutta ei mun elämäni nuorenakaan mitään niin erinomaista ollut. En löytänyt esim koskaan töitä.ap

Vierailija
307/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitat täällä aina, kuinka sun on niiiiin kertakaikkisen vaikea ja huono liikkua. Oikeasti et sitten halua parannusta EDES siihen? Saati, että olisi muutenkin kevyempi olo. Ja pitääkö elämän lisäksi olla jotenkin "erinomaista"? Eikö riitä, että se olisi edes hieman helpompaa/ parempaakin? Ja vaikka et töitä saisikaan, voisit luultavasti tehdä asioita jotka nyt jää ihan vain sen painon takia pelkäksi haaveeksi. Käydä peseytymässä siellä alakerrassa, kävelyillä yms. Vaikuttaahan se paino ulkonäköönkin, varmasti löytyisi kivoja vaatteitakin helpommin jos saisi painoa alaspäin.

Vierailija
308/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitat täällä aina, kuinka sun on niiiiin kertakaikkisen vaikea ja huono liikkua. Oikeasti et sitten halua parannusta EDES siihen? Saati, että olisi muutenkin kevyempi olo. Ja pitääkö elämän lisäksi olla jotenkin "erinomaista"? Eikö riitä, että se olisi edes hieman helpompaa/ parempaakin? Ja vaikka et töitä saisikaan, voisit luultavasti tehdä asioita jotka nyt jää ihan vain sen painon takia pelkäksi haaveeksi. Käydä peseytymässä siellä alakerrassa, kävelyillä yms. Vaikuttaahan se paino ulkonäköönkin, varmasti löytyisi kivoja vaatteitakin helpommin jos saisi painoa alaspäin.

Niin, kun vaan jaksaisi laihduttaa. Masentuneena se tuntuu hankalalta. Ruoka tuntuu ainoalta "kaverilta" elämässä.ap

Vierailija
309/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät, että olet masentunut ja se on hyvä, että sen tiedostaa. Koska silloin voi ja kannattaa hakea apua. Mutta se vaatii sen, että edes yrität hakea sitä apua, etkä luovuta ihan heti. On vaikeaa, mutta jos sitä oikeasti haluaa niin sitten pitää toimia. Tai sitten jatkat samaan malliin, valinta on sinun. Eikä se apukaan ihan heti auta, se vaatii kärsivällisyyttä. Ei ole mitään "kaikki mulle, heti nyt!" keinoja, valitettavasti.

Vierailija
310/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedät, että olet masentunut ja se on hyvä, että sen tiedostaa. Koska silloin voi ja kannattaa hakea apua. Mutta se vaatii sen, että edes yrität hakea sitä apua, etkä luovuta ihan heti. On vaikeaa, mutta jos sitä oikeasti haluaa niin sitten pitää toimia. Tai sitten jatkat samaan malliin, valinta on sinun. Eikä se apukaan ihan heti auta, se vaatii kärsivällisyyttä. Ei ole mitään "kaikki mulle, heti nyt!" keinoja, valitettavasti.

Olenhan mä vuosikymmeniä käynyt ns juttelemassa psykiatrisella sairaanhoitajalla.ap

Vierailija
311/810 |
03.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko just nyt hakenut apua? Oletteko yhdessä miettineet, mitä apua tarvitset? 

Vierailija
312/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mennä huomenna kauppaan, mutta varmaan tarvitsee odottaa kesää. Jää taas pakkautunut niin, ettei mun jaloilla kyllä tuosta pääse. No tuleehan se kesä onneksi pian.ap

Vierailija
313/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on kyllä iso helpotus tuon liikkumisen kannalta.ap

Vierailija
314/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niillä muilla sukulaisilla on huonot geenit? Ovat normaalipainoisia ja olleet työelämässä kuitenkin.

Vierailija
315/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niillä muilla sukulaisilla on huonot geenit? Ovat normaalipainoisia ja olleet työelämässä kuitenkin.

Sovitaan sitten että vain mulla on huonot geenit.ap

Vierailija
316/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isäni tosin oli vain jotain 12 vuotta työelämässä ja äiti paljon vähemmän. ap

Vierailija
317/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kesällä ei tosiaan ole läheskään niin liukasta kuin talvella ja keväällä.

Vierailija
318/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sitä kesällä jaksaisi treenata mökin rappuja. 70 rappua järveltä ylös mökille ja tietysti alas myös.ap

Vierailija
319/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaat, ettei maa sula ennen kesää? Jahas🙄

Vierailija
320/810 |
04.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti mennä huomenna kauppaan, mutta varmaan tarvitsee odottaa kesää. Jää taas pakkautunut niin, ettei mun jaloilla kyllä tuosta pääse. No tuleehan se kesä onneksi pian.ap

Talven jälkeen tulee kevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän