Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oi niitä aikoja kun tavallinen työtön kelpasi töihin.

Vierailija
11.03.2026 |

Ei ollut kuulusteluja henkilöstöfirmoissa eikä mitään noloja video esittelyitä vaadittu. Ujoja miehenä menin vaan kysymään raksatöitä niin heti palkattiin. Toista se on nykyään kun ei pääse tapaamaan työnantajia.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pääsi paremmin töihin, ne ajat on menneet ja ikääkin jo tullut. 

Vierailija
2/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoina hyvinä aikoina sitä vain käveltiin firmaan kysymään onko töitä. Sitten päästiin viemään viestiä potkulaudalla. Siivoamaan, vastaamaan puhelimeen, sihteeriksi, apulaisjohtajaksi, lopulta pomoksi. Oi niitä aikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1986 kesällä intin jälkeen menin tehtaanjohtajalta suoraan kysymään hommia, siellä tehtaassa olen vieläkin hommissa. Eipä onnistusi nykyään noin suoraviivainen toiminta, M60.

Vierailija
4/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan jälkeen menin paperitehtaalta kysymään töitä. Palkattiin heti ja olin siellä 13 vuotta kunnes paperikone 2 lakkautettiin ja väkeä sai potkut kuten minä. No sain raksatöitä sitten aika pian.

Vierailija
5/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vanhushan ei ymmärrä nykyajan työnhakua niin varmaan siksi vain haukkuvat työttömiä.

Vierailija
6/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1986 kesällä intin jälkeen menin tehtaanjohtajalta suoraan kysymään hommia, siellä tehtaassa olen vieläkin hommissa. Eipä onnistusi nykyään noin suoraviivainen toiminta, M60.

Nyt se tehtaanjohtaja istuu jossain kymmenen lukitun oven ja puheille päästäkseen pitää ensin olla yhteydessä yhtä moneen pikkupomoon ja alaiseen.

Vierailija
7/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhoina hyvinä aikoina sitä vain käveltiin firmaan kysymään onko töitä. Sitten päästiin viemään viestiä potkulaudalla. Siivoamaan, vastaamaan puhelimeen, sihteeriksi, apulaisjohtajaksi, lopulta pomoksi. Oi niitä aikoja.

No siitä on kyllä vuosikymmeniä aikaa. Ei minun aikana ole vain kävelty mihinkään kysymään töitä, ei silloin 80- luvulla, ensin soitettiin ja sitten pääsi haastatteluun tai ei. 

Vierailija
8/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aikoja kun keskiverto työtön ymmärsi että elääkseen pitää tehdä työtä, ja oli halukas ottamaan vastaan mitä tahansa työtä mitä oli tarjolla. 

Vierailija
9/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta millainen oli palkka?

Vierailija
10/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli aikoja kun keskiverto työtön ymmärsi että elääkseen pitää tehdä työtä, ja oli halukas ottamaan vastaan mitä tahansa työtä mitä oli tarjolla. 

Oletko lukenut aloitusta?

Vierailija
11/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutti olevan sellainen että kymmenessä tai viimeistään parissa kymmenessä vuodessa oli velaton omakotitalo, kesämökki tai kaksi, kaikilla ajokortillisilla joku moottoroitu menopeli tai useampikin, lapsilla harrastuksina ties mitä välinelajia kisamatkoineen. Ja ne talot rakennettiin sähkölämmitteisiksi.

Vierailija
12/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikutti olevan sellainen että kymmenessä tai viimeistään parissa kymmenessä vuodessa oli velaton omakotitalo, kesämökki tai kaksi, kaikilla ajokortillisilla joku moottoroitu menopeli tai useampikin, lapsilla harrastuksina ties mitä välinelajia kisamatkoineen. Ja ne talot rakennettiin sähkölämmitteisiksi.

Joopa joo, ei todellakaan joka ammatissa.

Vierailija
13/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks minäkin sain työtä ihan tosta noin vain aikoinaan. Päätinkin jäädä sinne,vaikka ei aina niin herkkua ole,mutta laskuja täytyy maksaa ja lapsille saada ruokaa ja vaatetta. Palkka ja edut ja työajat on hyvät. Firma taas ei. 

Vierailija
14/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi aikoja kun töitä oli tarjolla.

Vierailija
15/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan nyt missä on se suuri työttömien joukko oikein on kieltäytynyt? Ketkä ovat ne työnantajat jotka tarjoavat palkkatyötä mutta työttömät eivät vain ota sitä vastaan?

Vierailija
16/16 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat oli valtiolla töissä ja vielä 1980-luvulla kuka vaan pystyi menemään tapaamaan ketä vaan. Mun isä oli korkeassa virassa. 

Nyt tuossa valtion virastotalossa ei pääse aulaa pidemmälle. Äitini oli verovirastossa. Nykyään verovirastossa on aulassa joku palvelupiste, jossa on nuoria (yleensä tyttöjä), jotka ei tiedä paljon mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme